![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat belet hem eigenlijk te verhuizen naar zo'n islamitische theocratie? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() De koran werkt als een spiegel, zoals elk groot spiritueel werk.
Als er enkel stront in je hoofd zit, dan zie er je enkel stront in. Laatst gewijzigd door Flippend Rund : 8 april 2007 om 11:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarom dat het hier verboden is, maar in de koranlanden de enige bestseller.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar soit: blijkbaar vinden jullie de TOPschepping van Allah (zijnde de MAN) dan toch niet zo volmaakt dat ge er zelf nog wat stukjes aan moet gaan afsnijden? ps. zelf verkies ik een onbesneden geval en niet zo iemand die er een paar uur over doet (leeftijd weetjewel), terwijl ik ondertussen een boekje zou kunnen lezen..... Zo'n eeltig eikeltje is écht niet te doen op latere leeftijd hoor jongen! Allah weet het best..... zeker bij zijn ontwerp van de mannelijke penis.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat de bijbel niet meer wordt gevolgd zou ik niet durven zeggen. De invulling is anders. Het pure dogmatische verdwijnt, schrik voor de hel, de belofte tot het paradijs na een voorbeeldig leven. Ik merk dit aan hoe het vak katholieke godsdienst wordt aangeleerd. Heel wat anders dan enkele decennia geleden. Er zijn ook meer religieshoppers, die het spirituele zoeken in diverse geloofsbronnen, de bijbel, de koran … Vergeleken met de bijbel is de koran een moeilijk boek. Uit de bijbel kan je een stuk lezen of voorlezen en beginnen nadenken over de beeldspraak, de boodschap. Uiteraard is enige kennis over de historische achtergrond best meegenomen, maar volgens mij niet echt noodzakelijk. Met de koran wordt het iets lastiger. Ik beweer niet een kenner te zijn. Wat ik wel weet is dat tekst en uitleg noodzakelijk zijn om de betekenis en de verbanden tussen de verzen te kennen. Er pakweg een vers uitplukken en dan beweren de boodschap te kennen is totaal absurd. Iemand zei mij ooit dat er evenveel moslims zijn als interpretaties. Een beetje overdreven misschien, maar toch. Er bestaat nu eenmaal geen tussen persoon zoals de paus binnen de islam. De interpretatie is dus afhankelijk van de bronnen die je kiest, de geestelijke leider die je wilt volgen. Kijk op het net en je merkt dus ook een pak haatpredikers die proberen volgelingen te overtuigen tot minder goede bedoelingen. Marginalen aan de rand van de maatschappij zijn de gemakkelijkste prooien. Kortom: niet de geloofsbron, of het nu de koran of de bijbel is, moet worden aangepakt. Wel moet er gewerkt worden aan de plaats van de gelovige in de maatschappij, het kunnen aanvaard worden, niet gediscrimineerd of gemarginaliseerd, met voldoende kansen op onderwijs. Een gelijkwaardig bestaan leiden. Ook de rol van de moslimexecutieve vind ik belangrijk. Enig aanspreekpunt voor de overheid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Banneling
|
![]() Laatst gewijzigd door colargo : 9 augustus 2007 om 10:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Banneling
|
![]() Kleine rechtzetting.
Cristenen volgen de Bijbel in een bepaalde context, namelijk het Nieuwe Testament. |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Iets anders is natuurlijk de houding van moslims tegenover andersgelovigen of tegenover mensen die het islamgeloof verzaakten. Hierin is de islam, de koran, zeer discriminerend. Laatst gewijzigd door system : 9 augustus 2007 om 10:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Parlementslid
|
![]() Ik neem aan dat de auteur de Bijbel nooit gelezen heeft?
Eender welk boek verbieden vind ik in ieder geval zinloos.
“Give a man a fire and he's warm for a day, but set fire to him and he's warm for the rest of his life.” - Terry Pratchett Laatst gewijzigd door Wautd : 9 augustus 2007 om 11:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is niet omdat een auteur zich meent te mogen verschuilen achter een of andere godheid dat die geschriften niet op dezelfde lijn mogen worden gesteld als enig ander geschrift. Ofwel verbiedt men de koran (of stukken ervan) en de bijbel (of stukken ervan) ofwel laat men Mein Kampf ook terug vrij. En vermits men toch mag schrijven dat homosexuelen van de hoogste toren moeten worden geworpen alvorens ze te stenigen, waarom dan nog enig ander boek verbieden?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Voor mijn part mag ieder boek beschikbaar blijven al was het maar om aan te tonen hoe slecht ze wel zijn. Een boek lezen is niet hetzelfde als haat prediken
![]() |
![]() |
#54 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() "Die oproep is beledigend voor de overgrote meerderheid van de moslims"
En de koran is een belediging voor onze menselijke waardigheid.
:: Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion. -- Steven Weinberg :: Religion is mankind's "original sin" -- Christopher Hitchens :: Religions are fossilized philosophies -- Simon Blackburn Laatst gewijzigd door godisanidiot : 9 augustus 2007 om 12:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Banneling
|
![]() Dus ik kan morgen een gratis boek uitgeven en over gans Vlaanderen verdelen waarin ik de bevolking om allerhande redenen oproep u en uw moeder te vermoorden? Heb ik uw zegen?
Laatst gewijzigd door Dycore : 9 augustus 2007 om 12:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat ik wil zeggen is dat inderdaad de moslims zich moeten aanpassen en dat dit proces een tijd zal vergen. Op de eerste plaats goed Nederlands leren. Maar de jongste generatie kan dat al behoorlijk. Hun islambeleving zullen ze ook moeten aanpassen aan de normen en waarden van ons land. Imams moeten preken in het Nederlands, in het Nederlands opgeleid worden en als ze dingen zeggen die hier absoluut niet door de beugel kunnen, moeten ze zonder pardon het land uitgezet worden. Migranten of de 'nieuwe Belgen' moeten wel een inspanning doen ja. En velen doen dit ook, maar niet allemaal. Laatst gewijzigd door system : 9 augustus 2007 om 13:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Aandachthoererij !
![]() |
#58 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#59 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hetgeen u zegt is allemaal al geprobeerd en zonder resultaat. Ons geduld is op. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ja de eerste generaties, maar niet meer na de 4de of 7de generatie. U hoort het nu al: wanneer jonge moslims naar Marokko op vakantie gaan, zeggen ze zelf dat ze daar niet zouden kunnen leven, maar wel in België of Nederland. Overigens, in de VS zijn heel wat Moslims, Hindoes, enz, goed geïntegreerd. Wat wilt u dan? Ze terugsturen? Niet erg realistisch zo lijkt het me. Laatst gewijzigd door system : 9 augustus 2007 om 14:08. |
|
![]() |
![]() |