![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Overigens is het zo dat Karel V , keizer van het habsburgse rijk een legitiem vorst was, afstammeling van graaf Lodewijk van Male en Hertog Jan I. De habsburgers in een lijstje zetten met de moffen, die een illegitiem bewind hier voerden is ietwat vreemd. De spaanse habsburgers hebben hier overigens geen "losbreken van het volk" of zo gezien, ze gaven ons gewoon cadeau aan de oostenrijkse habsburgers. mvg. Sint Ignacius
Wanneer je ziet dat in het land de armen worden onderdrukt en het recht en de rechtvaardigheid geschonden, wees dan niet verbaasd. Want een hoge ambtenaar wordt door een hogere beschermd, en zij beiden weer door ambtenaren die nog hoger zijn. ~ Boek Prediker, Hoofdstuk 5, vers 7
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
aka wij hebben ons nergens voor te schamen ? Wat daar gebeurde is EIGENLIJK de schuld van de makke congolezen ? Sint Ignacius
Wanneer je ziet dat in het land de armen worden onderdrukt en het recht en de rechtvaardigheid geschonden, wees dan niet verbaasd. Want een hoge ambtenaar wordt door een hogere beschermd, en zij beiden weer door ambtenaren die nog hoger zijn. ~ Boek Prediker, Hoofdstuk 5, vers 7
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, zie maar hoe sommige Franse oproerkraaiers in 1830 hun 'trots' zelfs naar het buitenland wisten te exporteren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
ik zie daar niet meteen een probleem... Laatst gewijzigd door Mitgard : 7 april 2007 om 12:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Mij kan het niet schelen hoe goed de Vlaamse cultuur wel is. Het zou mij zelfs niet kunnen schelen moest Frans de wereldtaal zijn en het Nederlands helemaal onderaan zou bengelen.
Het is wel de mijne, en ze moet blijkbaar verdedigd worden, en dan doen we dat ook!
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Hoog tijd dat jij eens wat de geschiedenis van belgique bestudeert buiten hetgeen ze je op school geleerd hebben, me dunkt... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Minister
|
![]() Hahaha, ik ben blij en dankbaar dat ik geen Vlaming ben.
![]() Ja, ik zie de Belgen wel graag hoor, daar niet van. Ik weet genoeg positiefs te vertellen over de Belgen maar toch ben ik ben ik blij dat ik zelf geen Belg ben, of toch zeker geen Vlaming. Vooral het feit dat ze hier zo'n 50 jaar achter lopen op de beschaving vind ik soms moeilijk. Maar voor de rest zijn de Belgen wel goede gasten, ze kunnen het ook niet helpen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#51 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#53 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() En ik zou maar vlug zwijgen want wie zijn er onverdraagzaam?Pim fortyuin en theo van gogh vermoord? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Banneling
|
![]() ik denk dat Filo zijn ouders haat, indien hij vlaming is tenminste...Eerder is het zo een "papieren -Belg", zo een snelbelg-geval.En als dat niet het geval is, heeft hij er in elk geval wél de mentaliteit van.Na-aperij in dat geval dus...niets om mee te stoeffen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Minister
|
![]() Citaat:
En wat gebeurd is met Pim Fortuyn en van Gogh valt absoluut niet goed te keuren. Zoiets zal je niet vlug mee maken hé met de gatlikkers in Vlaanderen. Die kruipen op school voor de leraars, kruipen op hun werk voor hun baas en in hun buurt voor de buren. ![]() KONTLIKKERS nummer 1 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
|
![]() Citaat:
Maar met dat soort instelling kom je er ook niet, er zijn ook een aantal zaken waarmee jullie achterop zitten, bijna op het niveau van een ontwikkelingsland zitten in vergelijking met ons. Het is algemeen geweten bijvoorbeeld dat een student wiskunde of wetenschappen uit Nederland aan onze universiteiten "enen is die achter zit". Ook zijn er veel studenten die gewoon falen omdat ze ervan schrikken dat ze ook effectief hard moeten werken als ze hier studeren. Op het gebied van gezondheidszorg is het nog schrijnender (daarvan getuigt de exodus van patiënten richting Vlaanderen) Een kennis van me in Nederland heeft als kind "water moeten drinken" van een dokter voor zaken waarvoor je hier naar het ziekenhuis zou gevoerd worden, haar eigen grootvader is maanden op een wachtlijst gezet en uiteindelijk gestorven voor iets waarvoor je hier dezelfde week van de diagnose al in behandeling zou zijn. Geneeskundestudenten worden door loterij verkozen en men is dan verwonderd dat men niet genoeg dokters heeft. Het wordt als onmenselijk beschouwd om blijkbaar te verlangen dat men ook iets leert op school. Ik wil (heel) veel samenwerking met Nederland, maar wel met wederzijds respect, geen betutteling. Dag! ![]()
![]() ![]() Laatst gewijzigd door evilbu : 7 april 2007 om 14:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Blijf van je zuster af,viespeuk ![]() En ze komen naar hier om te profiteren die rijke keeskoppen. ![]() |
|
![]() |
![]() |