![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Europees Commissaris
|
![]() Subliem
![]()
![]() |
#44 |
Burger
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ik ken wel mensen die gestorven zijn van alcoholmisbruik. En dan ? Zegt dat iets over de mate van verslaving ? Of verslavendheid ? En zoals ik al zei moet je oppassen met naar welke groep mensen je kijkt. Als je enkel kijkt naar de heroïnegebruikers in je omgeving die gestorven zijn aan heroïne, kom je uiteraard tot het besluit dat heroïnegebruikers niet gematigd zijn en allemaal eraan sterven. Je vormt een conclusie (ze gaan ervan dood), en dan ga je achteruit werken naar een onderzoeksgroep. Dat mag niet, hoor. Dat we in het Westen een of andere "immuniteit" hebben ontwikkeld tegen alcohol is al helemaal belachelijk. Ten eerste begonnen "we" niet met lichte drankjes van een paar percent. De drank uit de oudste stokerijen wil je echt niet naar binnen werken. Toverdrank, noemen ze dat bij Asterix en Obelix ![]() De Amerikaanse Indianen, dat is een heel ander verhaal, en daarmee versterk je je case echt niet. Er is een genetisch verschil tussen Native Americans en westerlingen, waardoor die minder tegen alcohol kunnen. Dat heeft niks te maken met een "opbouw". Dat verschil is er. Als ze zouden beginnen met Heineken en daarna overgaan op Duvels en daarna jenever, zou dat niet beter gaan, hoor. Want dan komen we op het laatste punt van kritiek: Je evolutietheorie die je hanteert voor het bepalen van de alcoholresistentie, is wel op een nogal korte tijd berekend, hè ? Honderd jaar ? Tweehonderd jaar ? Zo snel gaat dat niet, hoor. Kortom: Horsemanure. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Europees Commissaris
|
![]() Hij zegt niet te denken u te kennen, hij zegt dat hij denkt iets te weten over uw kennis mbt cocaïne.Bij de les blijven.
![]() |
#47 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() De genetische verschillen tussen Native Americans (blij dat iemand toegeeft dat er genetische verschillen bestaan tussen rassen ![]() En wat de heroïnegebrukers die ik gekend heb betreft, die zijn wel verspreid over meerdere landen waar ik verbleven heb: in België, Frankrijk en Italië.En niet allen uit dezelfde sociale milieu's afkomstig evenmin.Alle junkie's op de wereldbol ken ik niet natuurlijk, maar ik heb er nog geen éne gezien die bij heroïnegebruik welgevaren is, nergens.Iets betekent dat toch niet?Waarschijnlijk dat het smeerlapperij is.Maar wat ik ook opgemerkt heb, is dat mensen die nog in een beginstadium van heroïnegebruik zitten, en enkel de positieve werking van het produkt kennen, zoiets nooit zullen toegeven.Een beetje zoals zatlappen niet graag toegeven dat ze verslaafd zijn, of beter, hun "tweedde ik" maakt hen dat wijs... Mensen die van de drank gestorven zijn ken ik ook, zelfs in mijn familie.Maar die was toch al een stuk in de zeventig toen zijn lever er de brui aan gaf (cirhose), en die heeft in feite niet lang afgezien.Als ge levercirhose diagnostikeert, is het al te laat om te genezen.Maar die dronk toch meer als 10 pinten per dag hoor... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Banneling
|
![]() Goed nieuws.Geen kwartier voor drughandelaars.Laat hem maar zitten.Hij zit er goed.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Wie zijn gat verbrand....
'k Hoop van harte dat, als het ooit al tot een Europese regelgeving met betrekking tot misdrijven en bijhorende celstraffen komt, men de Griekse norm zal hanteren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
True maar je moet wel consequent zijn .. en deze straf is inconsequent zwaar.
![]() |
![]() |
#52 |
Gouverneur
|
![]() Tuurlijk. En weet je wat ? Doodstraf voor elk misdrijf! Wie zijn gat verbrandt...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Wat een schitterend idee, het zou de overbevolking van onze staatshotels ook meteen oplossen..
Nu, in de voltooid tegenwoordige tijd, aangezien die kwispel reeds op de blaren moet zitten.....en bijgevolg zijn gat reeds heeft verbrand....bijna gevangen ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Zelfde geldt voor de fuivers en de yuppies alleen botsen die sneller tegen hun limieten aan bij gebreke aan een aanvaarde bohemien levenswijze en voornamelijk fondsen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Minister
|
![]() Citaat:
En sinds wanneer is Jef Pacolet van het Hoger Instituut voor de Arbeid dokter? Ik dacht dat het hier om een medische kwestie ging. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
|
![]() Citaat:
Dat zal bijlangge niet opwegen tegen de positieve effecten van tafelbier. De farmaceutische afdeling van de universiteit van gent doet al 35 jaar onderzoek en proeven met bier & hop, en nooit zijn ze tot de conclusie gekomen dat een pintje bier ongezond zou zijn. De Hogeschool gent produceert zelfs jaarlijks een kleine kwantiteit aan bier voor verkoop. 2 pintjes bier per dag maakt iemand veel resistenter tegen hart & vaatzieken, daar waar geheel-onthouders deze resistentie niet zullen hebben. En dat projecteert men ergens op 20% minder kans op zulke ziekten dan de onthouder. Dat heeft alles te maken met de cholesterol-temperende werking van alcohol, al begrijpt men nog niet goed waarom dat nu eigenlijk zo werkt. In ieder geval, als zou bier ongezond zijn, is een absolute farçe.. En het is oneindig veel gezonder dan een cola, of een fanta dat ware caloriebommen zijn (een pint bier kan je dat niet verwijten, dat is in de orde van een droge boterham met een snee kaas op). Enkel overdaad schaadt (wat overigens de eerste wet van de toxicologie is) Als je gezond wil zijn, smijt dan die chemische kankerverwende troep van een light softdranken buiten, en neem een frisse pint biologische-spitstechnologie tot u, namelijk tafelbier. schol ![]()
NEE tegen assimilatie! NEE tegen racisme! Laatst gewijzigd door Raven : 11 april 2007 om 19:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
|
![]() Citaat:
Sinds wanneer moet je dokter zijn om een analyse te maken? |
|
![]() |
![]() |