![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#42 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een vakbond is er voor de werknemers, niet voor het bedrijf. Het VBO komt ook enkel op voor de bedrijven en niet voor werknemers. Ik beschouw mijn werkgever niet als een vijand, maar een gezonde argwaan en waakzaamheid is altijd noodzakelijk. Werknemers verwachten (en krijgen meestal) geen "cadeaus" van een werkgever maar wel dat CAO-afspraken onvoorwaardelijk en scrupuleus worden nagekomen, zoniet kunnen ze "heibel" verwachten.
![]() |
![]() |
#44 |
Banneling
|
![]() Dan moeten ze er maar spontaan de gevolgen van dragen en de schade vergoeden...
De vakbonden hebben die spontane staking wel erkend, dacht ik gehoord te hebben... Hoogtijd dat die bonden, net als iedereen, rechtspersoonlijkheid krijgen... 26.000 mensen in de problemen gebracht... Miljarden frankskes schade... voor enkele maaltijdcheques... Dat klein links het niet kan begrijpen dat dit niet kan, noem ik normaal... Die streven naar de ontwrichting van onze maatschappij... en zullen elke gelegenheid te baat nemen om schade toe te brengen... Dat zijn mensen met een inwendig waterhoofd ,maar normale, hardwerkende mensen (vrijwillige werklozen, die zullen zo'n acties ook wel steunen ![]() En de passagiers met braakneigingen, die konden niet aan hun kotszakjes, omdat die zich in hun vliegtuig bevonden... ![]() De grote zakken, die alles blokkeerden, kon men niet gebruiken omdat die al vol afval staken... ![]() Vanzelfsprekend is de naam en faam van onze luchthaven enorm verhoogd... Passagiers en ondernemingen (vooral buitenlandse) die snakken naar zulke toestanden... ![]() Gelukkig begrijpen zij dat enkel(e) idioten het recht hebben om et wilde stakingen (dus zonder de spelregels na te leven) 26.000 mensen te gijzelen, ondernemingen verliezen laten slikken (die in bepaalde gevallen jobs kunnen vernietigen) om... maaltijdcheques te bekomen... ![]() Excuseer me nu even... Ik moet gaan k.tsen... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Proficiat... ![]() En wie heeft er heibel gehad... De vetbetaalde directie of die 26.000 onschuldige passagiers? Moest ik me niet kunnen bedwingen, ik zou 'kalf' zeggen... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee, als het bedrijf (BIAC in dit geval) zijn CAO-afspraken niet correct nakomt (wat hier duidelijk het geval was en dit al sinds lange tijd), zijn zij verantwoordelijk.
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#49 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik spreek over Sabena, toen het een 100% staatsbedrijf was... met lonen 300% boven de normale... en met 300% te veel personeel... Of heb ik dat maar gedroomd? Ik spreek over Sabena, dat tijdens 50 jaar 1 jaar niet verlieslatend was... ![]() En over die zwarte kas... Zijn er ook geen zwarte kassen gevonden bij de vakbonden? ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Banneling
|
![]() Dan moeten ze er maar spontaan de gevolgen van dragen en de schade vergoeden...
De vakbonden hebben die spontane staking wel erkend, dacht ik gehoord te hebben... Hoogtijd dat die bonden, net als iedereen, rechtspersoonlijkheid krijgen... 26.000 mensen in de problemen gebracht... Miljarden frankskes schade... voor enkele maaltijdcheques... Dat klein links het niet kan begrijpen dat dit niet kan, noem ik normaal... Die streven naar de ontwrichting van onze maatschappij... en zullen elke gelegenheid te baat nemen om schade toe te brengen... Dat zijn mensen met een inwendig waterhoofd ,maar normale, hardwerkende mensen (vrijwillige werklozen, die zullen zo'n acties ook wel steunen ![]() En de passagiers met braakneigingen, die konden niet aan hun kotszakjes, omdat die zich in hun vliegtuig bevonden... ![]() De grote zakken, die alles blokkeerden, kon men niet gebruiken omdat die al vol afval staken... ![]() Vanzelfsprekend is de naam en faam van onze luchthaven enorm verhoogd... Passagiers en ondernemingen (vooral buitenlandse) die snakken naar zulke toestanden... ![]() Gelukkig begrijpen zij dat enkel(e) idioten het recht hebben om et wilde stakingen (dus zonder de spelregels na te leven) 26.000 mensen te gijzelen, ondernemingen verliezen laten slikken (die in bepaalde gevallen jobs kunnen vernietigen) om... maaltijdcheques te bekomen... ![]() Excuseer me nu even... Ik moet gaan k.tsen... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bedenk wel dat Brussel tot de klantvriendelijkste luchthaven van Europa behoorde.....
![]() |
#53 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je valt in herhaling. Als er schade moet betaald worden, is dat voor rekening van BIAC die aanleiding gaf tot de sociale onrust. Maar wat zit ik hier mijn tijd te verkwisten, een werkgever draagt in jouw ogen immers nooit schuld, en werknemers moeten zich onder alle omstandigheden als "getemde" werkmieren gedragen.
Laatst gewijzigd door Pietje : 14 april 2007 om 09:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() En die 26.000 mensen die bestaan niet... Of die hebben geen rechten, geen verplichtingen, geen recht om zich vrij te bewegen... ![]() ![]() ![]() Tussen die 26.000 mensen bevonden zich wss meer dan duizend zuigelingen en kleine kinderen... Gegijzeld door mensen, die de regels niet nakomen... voor een paar maaltijdcheques... Als men alle regels overboord smijt en andere onschuldigen, zonder de minste verwittiging, mag gijzelen... in welke rechtsstaat leven we dan nog? Bij U mag elke bende idioten zo maar mensen gijzelen, omdat men geen akkoord kan bereiken... ![]() Als hooligans hun boekje te buiten gaan, moeten de voetbalclubs zware boetes betalen... en onze vakbonden, die blijven zo maar buiten spel ![]() En dat mag allemaal van de 'breeddenkende' pietjes van deze wereld... ![]() Juist op de radio gehoord dat er momenteel nog steeds landgenoten vastzitten in Rome, Athene enz... omwille van twee bijkomende maaltijdcheques... (die mannen krijgen nu 3 maaltijdcheques per dag ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Informeer je beter vooraleer idiote uitspraken te doen !!!
![]() |
#57 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Opnieuw "back to business" op Zaventem
za 14/04/07 - Op Brussels Airport, de luchthaven van Zaventem raakt de situatie stilaan genormaliseerd na de stakingsactie van het veiligheidspersoneel en de brandweer van gisteren. Door de actie liepen tal van vluchten gisteren vertraging op. In totaal werden zo'n 200 vluchten geannuleerd. De passagiers die gisteren niet meer naar hun bestemming konden reizen, zijn intussen wel allemaal vertrokken. Enkele vluchten van vanmorgen hebben nog wel vertraging, maar die blijft binnen de perken. In de aankomsthal worden wel nog veel vluchten verwacht die gisteren hadden moeten landen. Het laatste weekend van de paasvakantie is traditioneel al erg druk op de luchthaven. Krijgt Brussels Airport rekening gepresenteerd? Aanleiding voor de spontane staking was een vertrouwensbreuk tussen het hoofd van de veiligheid en haar personeel. In totaal werden zowat 26.000 reizigers getroffen door vertraging of annulering. De luchtvaartmaatschappij Brussels Airlines, voor wie Zaventem de thuishaven is, gaat de schade berekenen die ze geleden heeft. Mogelijk zal ze die verhalen op luchthavenexploitant Brussels Airport. De buitenlandse luchtvaartmaatschappijen op Zaventem denken voorlopig niet aan gerechtelijke stappen.
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Sinds wanneer gelooft iemand als jij De Morgen ? Nooit aan gedacht dat een berichtgeving onvolledig kan zijn. Hopelijk voor jou breekt een spontane staking uit op de luchthaven, de dag dat jij met vakantie vertrekt. Je verdient echt niet beter. Fin de la discussion !!!
![]() |
![]() |
#60 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De logica zelf