Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 april 2007, 11:39   #41
Lao Tzu
Provinciaal Gedeputeerde

Lao Tzu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pluche Bekijk bericht
We mogen ook niet vergeten dat Verstrepen tot 2009 verkozen is in de Vlaamse praatbarak, zal hij zijn zetel afstaan aan het VB als hij niet verkozen wordt????
Gokje? Neen!
Oud 17 april 2007, 11:42   #42
Patrik
Lokaal Raadslid

Standaard

Uiteindelijk!

Een goede zaak voor het VB en ze zullen er volgens mij zeer weinig stemmen
door verliezen.

Mijn prognose blijft staan op 22% tot 24%.

Ze hebben definitief mijn stem terug en ook van mijn familieleden en vele
vrienden.
Patrik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2007, 11:44   #43
dominatrix
Minister-President

dominatrix's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lao Tzu Bekijk bericht
Ik ben er stilaan van overtuigd dat we zullen zakken deze kiezing, maar het wordt een stap terug om er een grote voorwaarts te zetten!
Dat zal ook zo zijn, maar keihard terugslaan in 2009 ... het rechtse front is misschien een droom, maar te mooi om te laten stukmaken door een stelletje opportunisten alure Dedecker. Wat weg kiezen we? De versnippering, het Vlaamse doel verder, en de Islam-staat dichter dan ooit? De volhouder wint, en het ideaal is zo veel mooier dan de opportuniteit, daar deze laatste zijn reden ook zijn kracht verschaft!

Houzee! En Jurgen? Salut en de kost!!!
Oud 17 april 2007, 11:45   #44
Lao Tzu
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaams Belangwebstek
Overstap Verstrepen

17.04.2007 12.32u - Het Vlaams Belang neemt akte van de overstap van Jurgen Verstrepen naar de lijst Dedecker. Een paar maanden geleden had Verstrepen reeds in de media gepleit om zelf kandidaat te zijn op een concurrerende lijst tegen het Vlaams Belang, naar eigen zeggen om de rechtse en Vlaamsgezinde krachten te versterken. Vanzelfsprekend kan zo’n irrationeel initiatief echter alleen maar leiden tot een versnippering van krachten en tot verloren stemmen.

De Vlaamsgezinde en rechtse politieke krachten in Vlaanderen kunnen onmogelijk gediend zijn met overloperij en met politieke versnippering. Wie de “Forza Flandria” zegt te dienen met een poging om het Vlaams Belang te verzwakken, is niet goed bezig. Jurgen Verstrepen had de voorbije weken het lijstduwerschap voor de Vlaams Belang kamerlijst in Antwerpen aanvaard, zodat het toch merkwaardig is dat hij ondertussen aan het onderhandelen was met de lijst Dedecker. Het oordeel is nu aan de kiezer. Wij hebben er vertrouwen in.

Frank Vanhecke
Voorzitter Vlaams Belang
Onze partij had beter een echte Forza Flandria uitgewerkt. Ben er niet echt gerust in... Vanhecke lacht maar groen vind ik persoonlijk.
Oud 17 april 2007, 11:45   #45
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dominatrix Bekijk bericht
Dat zal ook zo zijn, maar keihard terugslaan in 2009 ... het rechtse front is misschien een droom, maar te mooi om te laten stukmaken door een stelletje opportunisten alure Dedecker. Wat weg kiezen we? De versnippering, het Vlaamse doel verder, en de Islam-staat dichter dan ooit? De volhouder wint, en het ideaal is zo veel mooier dan de opportuniteit, daar deze laatste zijn reden ook zijn kracht verschaft!

Houzee! En Jurgen? Salut en de kost!!!
Misschien komt dat rechtse front er wel langs de kant Dedecker?
Oud 17 april 2007, 11:48   #46
Lao Tzu
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Wellicht want van het Vlaams Belang aanvaarden ze het initiatief toch nooit. (achter de schermen daarentegen...)
Oud 17 april 2007, 11:49   #47
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Wellicht want van het Vlaams Belang aanvaarden ze het initiatief toch nooit. (achter de schermen daarentegen...)
Daar kan het zijn dat je een goed punt hebt.
Oud 17 april 2007, 11:50   #48
dominatrix
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Als je aan idealisme ontbeerd ben ik wel eens benieuwd hoe dat er dan moet uitzien...
Oud 17 april 2007, 11:50   #49
PAJOT
Banneling

Standaard

Dedecker kan geen rechts front uitbouwen want Dedecker is links. Alleen het VB kan de bezieler van dit rechtse front worden. Dedecker is een pion van links die niets met ons gemeen heeft. Hij is liberaal en liberalisme is verwerpelijk
PAJOT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2007, 11:51   #50
Lao Tzu
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

De grootste verdienste van het Vlaams Belang is dat het debat over de onafhankelijkheid boven op de agenda staat.
Oud 17 april 2007, 11:52   #51
HFV
Partijlid

HFV's schermafbeelding

Standaard

Een goede zaak. Liberalen als Verstrepen hebben meer nut buiten het Vlaams Belang.
Wij zijn geen nationalistische solidaristen, ook geen solidaristische nationalisten, maar wel nationaalsolidaristen. Dat wil zeggen, dat bij ons Nationalisme en Solidarisme één geworden zijn; één zodanig dat het ene zonder het andere voor ons niet meer bestaat." - Joris van Severen
HFV is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2007, 11:52   #52
dominatrix
Minister-President

Standaard

Citaat:
Onze partij had beter een echte Forza Flandria uitgewerkt. Ben er niet echt gerust in... Vanhecke lacht maar groen vind ik persoonlijk.

Ik kan me best voorstellen dat hij hier niet gelukkig mee is, hij heeft immers mee zijn nek uitgestoken voor Verstrepen... Ik denk dat we in het terugschakelen naar 4de waar ik het over had wel eens een ontstaan van een bredere rechtse gedachte mogen vinden... ik erken dat zulks onontbeerlijk zal zijn voor ons voorbestaan... jammer dat het juist Dedecker is die dit aan fladderen poogt te schieten, dat is voor mij dan weer een stille getuige van zijn opportunisme... het niet halen van de kiesdrempel zou voor hem wel eens een leuk lesje kunnen zijn... Maar daar vrees ik voor...
Oud 17 april 2007, 11:54   #53
dominatrix
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PAJOT Bekijk bericht
Dedecker kan geen rechts front uitbouwen want Dedecker is links. Alleen het VB kan de bezieler van dit rechtse front worden. Dedecker is een pion van links die niets met ons gemeen heeft. Hij is liberaal en liberalisme is verwerpelijk
Akkoord... maar hij komt wel gretig meevissen in onze vijver... daar waar hij vroeger altijd in onze vijver spuwde, onze mandatarissen versleet voor onbenullen ... ja diezelfde die hij nu wil binnenhalen ... Dedecker is iets gevaarlijks dat is een feit... beter niet bij ons binnenhalen...
Oud 17 april 2007, 12:01   #54
Metternich
Perm. Vertegenwoordiger VN

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

Citaat:
Ik ben er stilaan van overtuigd dat we zullen zakken deze kiezing, maar het wordt een stap terug om er een grote voorwaarts te zetten!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lenin
Soms moeten we een stap terugzetten om verder te kunnen springen

Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2007, 12:06   #55
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Dit is een hele slechte zaak voor het Vlaams Belang. Een slechte zaak die ze ook zelf gezocht hebben. Mensen als Verstrepen vertegenwoordigden hun claim als 'brede volkspartij', een claim die ze dankzij zulke mensen ook konden bewijzen met hun 24% van de stemmen bij de Vlaamse verkiezingen in 2004.
Mij dunkt dat het geen slechte zaak is voor het Vlaams Belang. Verstrepen was immers geen man die zich tenvolle kon scharen achter het VB-programma. Op ethisch vlak had hij heel andere standpunten. Ook m.b.t. van de kernthema's van het Vlaams Belang was Verstrepen maar een lauwe minnaar, nl. het Vlaams-nationalisme. Daarom ook lanceerde man allerlei proefballonnetjes om wijzigingen aan de basisdoelstellingen van het VB mogelijk proberen te maken. Dat is hem niet gelukt, en maar goed ook. Dat hij gaat, is dus eerder een positief signaal naar aldegenen die zich vragen gingen stellen over de fundamentele uitgangspunten van het VB.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2007, 12:07   #56
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PAJOT Bekijk bericht
DD is links noch rechts, hij is gewoon DD. Wat hem vandaag goed uitkomt, spreekt hij uit. Morgen kan het al iets anders zijn. Denken we maar aan zijn vroegere vernietigende uitspraken over de N-VA, om dan later de stap naar diezelfde partij te zetten die men eerste verketterde...
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2007, 12:09   #57
jurgen79
Banneling

jurgen79's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HFV Bekijk bericht
Een goede zaak. Liberalen als Verstrepen hebben meer nut buiten het Vlaams Belang.
²
jurgen79 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2007, 12:11   #58
ilfalco
Minister-President

Standaard

Citaat:
DD is links noch rechts, hij is gewoon DD. Wat hem vandaag goed uitkomt, spreekt hij uit. Morgen kan het al iets anders zijn. Denken we maar aan zijn vroegere vernietigende uitspraken over de N-VA, om dan later de stap naar diezelfde partij te zetten die men eerste verketterde...
inderdaad dedecker is vooral iemand die enkel aan zichzelf denkt.
Net als evrstrepen overigens, nog geen zinnig woord kritiek op paars gelezen van verstrepen.

Weet je dat dedecker herhaaldelijk( zelf zag hij nooit een dag een hoge school) de VB'ers als onbekwamen afschildrde en extremisten?

Nu ligt hij ze op te bellen en op te geilen.

Wie denkt dat de vlaams eonafhnakelijkheid één stap dichterkomt door een paars fantasme aka BV -lijst...

De enige fout die het VB gemaakt heeft is om een nihilist en niet-vlaams-nationalist alla verstrepen een parlementair mandaat cadeua te doen.

Verstrepen voerde oppositie tegen het VB ipv tegen paars.
ilfalco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2007, 12:15   #59
ilfalco
Minister-President

Standaard

Citaat:
met linkse multicul liberalen alla dedecker...

Ze hadden nooit nihilistsiche materialistsiche meezeilers alla verstrepen een parlementair mandaat cadeau mogen doen.

Als het aan dedecker lag dan zat hij nu nog steeds op de paarse boot.

mensen als evrstrepen dedecker kan het geen bal schelen of vlaanderen onafhankelijk is ofdat men hier nu engels of nederlands spreekt.

Tijd voor een radicale onafhankelijkheidscampagne en anti-migratiecampagne.

Tegen de migratie-lobby van dedecker en co.
ilfalco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2007, 12:16   #60
DenDane
Provinciaal Gedeputeerde

DenDane's schermafbeelding

Standaard

Mijn stem is "den overloper" allesinds kwijt....
DenDane is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be