![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ik lijk dat niet te kunnen, net als zoveel mensen met mij.
![]() |
![]() |
#42 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
proficiat !! Ik wens jullie een gezond kindje toe (en het volgende klinkt bijna cinisch, maar het is best bedoeld: zonder risiko van astma en andere dingen ingevolge rook, teer enz.)
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het is geen wetvoorstel
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) Laatst gewijzigd door De schoofzak : 18 april 2007 om 12:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
![]() Offtopic Ik zie het trouwens niet als een fout, kindje zal met open armen ontvangen worden ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Minister-President
|
![]() Dus als we stoppen met roken gaan we ook nog eens langer moeten werken?
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn huis heeft acht kamers; ik heb ook nog een tuinhuisje. Is het ok voor Mijnheer Wittebrood als ik mijn kinderen de garage induw of desnoods het tuinhuisje als ik 's avonds, na een dag hard en rookvrij werken (en niet roken in de auto terwijl ik de kinderen heb opgepikt) even in mijn eigen zetel een sigaretje wil opsteken? Of vindt mijnheer Wittebrood dat ik ze beter ineens voor hun eigen TV in hun eigen slaapkamer moet stoppen? Is roken in de keuken (terwijl de kinderen in hun kamers zijn opgesloten) wel toegestaan of enkel indien de dampkap opstaat? Of is mijnheer Wittebrood voorstander van het opsplitsen van de woning in een kindvrije zone en een rookvrije zone? Gaat mijnheer Wittebrood ook werkstraffen toedienen aan kinderen indien die zich zonder zijn toestemming in de kindvrije zone begeven? Zo ja: wat zijn die werkstraffen dan? Krijgen (begeleide) kinderen nog toegang tot café's waar wèl gerookt mag worden, of krijgen die ouders dan ineens een werkstraf (of ze nu zelf roker zijn of niet). Zijn terrasjes rookvrije of kindvrije zones? Tot op welke leeftijd mag een kind zich niet in een kindvrije zone begeven? Telt 18 hier ook als grens? of wil mijnheer Wittebrood dit opvoeren? Is het gebruik van wierook in kerken voldoende om kerken tot kindvrije zone uit te roepen of net niet? Kortom, Mijnheer Wittebrood, er is hier werk aan de winkel.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Banneling
|
![]() Deels...deels....er zijn altijd onvoorspelbare factoren. Roken is een van de grote voorspelbare waar we een hand in hebben.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Banneling
|
![]() Ronduit lachwekkend en schandalig.
Ik doe in mijn wagen en huis wat ik wil en daar heeft niemand ene rotte moer mee te maken. Een kind heeft recht op een gezonde omgeving;ben ik mee eens maar dat we dan mss eerst eens beginnen om de kleine al vanaf de geboorte dan maar een maskerke op te zetten want das echt nodig want vantegenwoordig is alles slecht voor de gezondheid. Pas op;ik begrijp de man ergens wel,ergens heeft hij een punt maar het is niet logisch en realistisch. Als je roken niet wil en niet oke vind dan moet je consequent zijn en alles wat ook slechter en iets minder slecht is voor de gezondheid meteen maar afschaffen. Laten we bv dan ook maar eens beginnen om alle snoepgoed uit de rekken te halen ofzo en coca cola enz.....Want dit zorgt voor slechte tanden,gaatjes ect....en kan je ook problemen krijgen met je suikergehalte en noem maar op. Ik ken iemand die veel cola dronk en ze hebben deze door cola moeten opereren aan z'n hart,stel je voor. |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Mensen voor vanalles bangmaken om ze zo in het gareel te houden.
Dat is het enigste waarover dit gaat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Amaai, dat gaan we onmiddellijk laten publiceren in alle befaamde gezondheidstijdschriften en laten opnemen in de kursussen van de studenten geneeskunde. Ontslag voor al die profs en geneesheren die tot hiertoe het omgekeerde beweerden. Opknopen van de helft van de vermaarde leden van de WereldGezondheidsOrganisatie !! Wat moet de wereld u dankbaar zijn; een nobelprijs voor geneeskunde zal dikkement onvoldoende zijn !!
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Iemand die die vraag stelt (roken in de keuken) ... afgrijselijk. Je zou veroordeeld moeten worden tot levenslang enkel maar hamburgers te eten te krijgen. Bweuk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jij gebruikt je gewone gsm niet terwijl je rijdt. Je bezit in je huis geen vuurwapen zonder vergunning. Misschien in Ethiopië of een soortgelijk wetteloos land, dat het iemand anders geen moer aangaat, maar hier dus wel. Blanpain gaat de eerste jaren zijn goesting nog niet krijgen, maar zijt gerust: het duurt geen jaar meer of er komt nieuwe wetgeving die het roken verder aan banden legt. Hopelijk komt die verstrenging er in de kaffees, en hopelijk tegelijk ook in andere plaatsen en omstandigheden, maar we zitten met een sneeuwbaleffekt tegen het roken, en niemand die dat tegen zal houden. Een paar gasten die neuten op dit forum, of een politieker gelijk diene kwabber die wellicht niet herverkozen zal geraken en die die horeka-uitbaters zal verdedigen ... gaat dat niet tegenhouden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Vreemdeling
|
![]() Dat gelooft toch niemand, dat deze "aanbevelingen" van Blanpain ooit door iemand in een wetsvoorstel gegoten zullen worden, en ook nog eens gestemd geraken? Paars is een redelijk infantiel bestuur, maar zó bont maken ze het ook niet mag ik hopen.
Ik geloof eerder dat Blanpain straffe taal spreekt enkel en alleen om de media te halen en mensen tot discussie aan te zetten. En dat lukt aardig, niet? Overigens vind ik het niet meer dan normaal dat je niet rookt waar anderen bij zijn die niet roken, kinderen of wie dan ook. Ik rook, ook thuis, maar niet IN huis. Behalve in de winter, dan ga ik in de garage met de poort op een kiertje. Met een verbod voor onze kleine om die ruimte te betreden. Ik mag dat doen allemaal, het is mijn huis. |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
|
![]() Citaat:
Maar zover heeft de gemiddelde roker uiteraard niet gedacht. Het feit dat de onbeschofte en egoïstische houding van de gemiddelde roker - zeker niet allemaal - aan de basis ligt van de verstrenging van de wet, is blijkbaar een detail dat de rokers graag over het hoofd zien... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | ||
Schepen
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |