![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Heb je wel gelezen wat ik schreef? Geef nou eens antwoord op de vraag waarom er dan geen illegale tomatenkwekers zijn? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Omdat de investering voor het benodigde materiall hetzelfde kost maar wiet brengt 4000€ de kilo op en tomaten 1.3€ de kilo?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Minister
|
![]() Illegale wiet brengt misschien 4000E op, de prijs van legale wiet zal niet veel hoger zijn dan de prijs van tomaten. De productiekosten zullen immers vergelijkbaar zijn.
![]() |
![]() |
#44 |
Minister-President
|
![]() Jaha, maar de enige reden waarom wiet zoveel opbrengt is omdat het illegaal is. Waarom zou een tomatenkwekerij meer kosten dan een wietplantage? Het uurloon in de landbouw is relatief laag, vandaar dat alleen Polen het willen doen. Zouden ze nou echt meer gaan verdienen zodra men overstapt van tomatenplukken naar wiet knippen? Of verbruikt een lamp die boven een tomatenplant hangt meer elektriciteit dan eentje die boven de hennep hangt? Is grond voor hennep duurder dan grond voor tropische sierplanten? Is de belasting die je betaald afhankelijk van de winst, of hankelijk van het soor gewas dat je verbouwd? Afijn, je begrijpt nu wel waar ik heen wil denk ik...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
|
![]() Citaat:
Als wiet kweken hetzelfde zou opbrengen als tomaten dan zouden we dus een kilo wiet 1€ betalen, waar zit dan de winst? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
|
![]() Citaat:
Maar laat me nog is duidelijk stellen wat mijn betoog is: Ilegaal wiet kweken is goedkoper dan legaal wiet kweken. Waarom: Iemand kweekt legaal wiet en betaald daarvoor zijn personeel aangegeven. De ilegale wietkweker betaald zijn personeel zwart. Wat is het goedkoopste? De legale wietkweker betaald zijn elektriciteit zeer duur. De ilegale betaalt zijn elektriciteit niet. Wat is het goedkoopste. De legale wietkweker betaald belastingen/verzekering/taxen/ziekengeld enz.... De ilegale betaalt niets. Wie produceert het goedkoopste? Verder begrijp ik niet echt waar u naar toe wil. Sorry, misschien ligt het aan mij. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Stel dat het kweken van wiet volledig gelegaliseerd zou worden. Dan kunnen de coffeeshops volledig gereguleerd worden, zoals veel andere sectoren. De overheid kan dan gewoon eisen dat coffeeshops alleen wiet inkopen van niet-illegale wietkwekers. Zou het dan nog wat uitmaken dat illegale kwekers goedkoper zijn? Niemand zou dan namelijk nog hun wiet kopen, dus dan is het snel afgelopen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
|
![]() Citaat:
Ik denk dat de coffeeshops in Nederland sowieso geregulariseerd zijn. Het zijn bedrijven als ieder ander, met dezelfde rechten en plichten, belasting/boekhouding/gezondheidsregelgeving en dergelijke dingen meer. Alleen als ze inkopen maken ze zich schuldig aan handel en bezit met het opzicht van te verkopen. dat is dan het gedeelte dat gedoogd word denk ik dan altijd maar. Alleszins, als de wensen/eisen van de regering opgevolgd werden door de mensen zou het zeker een andere wereld zijn. Ik gok er echter op dat zolang mensen goedkoper wiet kunnen kweken (omdat ze dus wettelijk met niets in orde zijn en elektriciteit stelen want daar komt het op neer) zullen er mensen zijn die het goedkopere product kopen. Men hoeft trouwens zijn wiet niet te kopen in geregulariseerd coffeeshops, het spul is overal voor handen, tot en met in de gevangenis. Net zoals elke andere drugsoort die bestaat. Hier zou ik niet weten waar ik bevoorbeeld heroine zou kunnen krijgen, in de gevangenis is dat altijd snel duidelijk. 100% legale coffeeshops zelfs die hun waren van de regering zouden geleverd krijgen zouden het zwart kweken niet stoppen. Het is niet zo dat die enkele tientallen shops in Nederland geheel Europa bevoorraden, de spreekwoordelijke druppel op de hete plaat. Let wel, ik ben niet tegen regularisatie, het zou over het algemeen genomen waarschijnlijk de prijs wat laten zakken. Het zou enorm veel geld besparen op manieren waar we nog niet eens hebben stilgestaaan. Meer als de helft van de huidige gevangenispopulatie zit daar voor drugs. Het is gewoon op alle gebieden zo, niet alleen drugs. Iemand die thuis een schouw laat metsen laat dit in het zwart doen omdat het de helft goedkoper is dan legaal werk. Daar zit weinig misdadig opzet achter, het is gewoon economische realiteit. Gewoon al omdat op het einde van de pree er nog wat maand overschiet bij de meeste mensen. Is dat een redelijk antwoord op je laatste poging? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Herhaling
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
|
![]() Citaat:
Uiteraard is het ook zo dat op het roken van een joint met een minus 18 jarige in uw huis tot 15 jaar gevangenisstraf staat. Misschien slaat het ook daar op want als u dan voor 15 jaar naar den bak vliegt en men vraagt u daar waarom u 15 jaar hebt gekregen is de kans groot dat u wat peren krijgt wegens niemand gelooft dat. Dat is dus ook gevaarlijk. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
In zekere zin heeft Verhofstadt gelijk: we hebben geen behoefte aan Nederlandse coffeeshops. Op voorwaarde natuurlijk dat we in België onze eigen cannabis kunnen kweken. Een goeie manier om dat te doen zonder dat er geldgewin aan te pas komt, is het voorstel van trektuwplant. Ze verschijnen omwille van hun initiatief overigens volgende woensdag voor de rechtbank in Antwerpen.
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
|
![]() Citaat:
Kent er iemand de juiste beschuldeging waarmee die mannen moeten voorkomen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Althans volgens schietuwkaviaar... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() productie van en handel in drugs en natuurlijk de tophit: bendevorming.
![]() |
![]() |
#56 | |
|
![]() Citaat:
Handel lijkt me ook moeilijk om recht te houden vermits er stekken zijn uitgedeeld, stekken zijn nu eenmaal geen drugs. Bendevorming, waren ze met 2? Dan is het bendevorming en kan het 5 jaar effectief zijn maar ik denk het niet. Ben benieuwd naar de uitspraak, mijne pronostiek: Schuldig op correctioneel en vrijspraak op het beroepshof. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
De kern van de zaak is eigenlijk de botsing tussen de Belgische wetgeving (die alles verbiedt) en de Ministeriële omzendbrief die aan de bestrijding van cannabisgebruik de laagste prioriteit toekent. Door die omzendbrief is bezit voor persoonlijk gebruik toegelaten net zoals het bezit van welgeteld één plant. Wat de vzw eigenlijk doet is de planten van haar leden samen zetten zodat de kweek wat simpeler wordt. Geld wordt daar niet aan verdient, wetten worden er niet overtreden. Men past eigenlijk tot op de letter de Ministeriële omzendbrief toe. Wat uit het proces moet blijken is of de rechtbank zich baseert op de Belgische wetgeving of op de omzendbrief. Als de rechtbank de omzendbrief verwerpt en enkel de wet toepast, dan is dat de facto het einde van het Belgisch gedoogbeleid.
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Europees Commissaris
|
![]() Alcohol, tabak, cannabis, cocaïne, heroïne, xtc enz.. zijn allemaal gevaarlijke drugs.. maar blijkbaar toch leuk om te gebruiken.
Voor sommige zijn er medische indicaties (psychische ??) dus ban die troep uit de "gewone" handel en laat ze op doktersvoorschrift bij de apotheker verkopen. Op die manier kan de criminaliteit en de financiële ramp voor verslaafden eindigen
![]() |
#59 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Met welke reden gaat die dokter cocaïne, heroïne of tabak voorschrijven? En welke verslaafde met weinig geld gaat eerst langs de dokter, 20 euro extra betalen vooraleer hij aan z'n gerief kan geraken? En moeten alle mensen die af en toe een pintje drinken daarvoor toestemming hebben van de dokter? Wat met mensen die elke dag koffie drinken? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | ||
|
![]() MVA:
Citaat:
Ik was toevallig op het beroepshof toen een procureur de vraag stelde aan de voorzitter en die zei: als er niet geoogst is spreken wij vrij. Citaat:
Laatst gewijzigd door HAMC : 21 april 2007 om 15:05. |
||
![]() |
![]() |