![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Bart De Wever (N-VA) - 2 tot 8 februari "Van bij de start van de partij was hij er reeds bij als ondervoorzitter van de N-VA. Deze 34-jarige licentiaat geschiedenis staat bekend om zijn goede dossierkennis en omwille van het gebruik van grappige kwinkslagen. Samen met side-kick Geert Bourg |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |||||||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
#42 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#43 | ||||||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
#44 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
#45 | ||
Burger
|
![]() Citaat:
Je hebt natuurlijk gelijk. Ik nodig je uit om op onze webstek bij de congresteksten van Leuven het deel over Europa te lezen, je zal zien dat we over jouw verzuchtingen hebben nagedacht en een duidelijke visie hebben van hoe Europa democratisch maar toch performant kan werken. De staatsstructuren zijn voor mij minder belangrijk dan klare afspraken wie er welke bevoegdheid uitoefent en op welke voorwaarden. En allicht zal dat altijd in beweging blijven. |
||
![]() |
![]() |
#46 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
ik kan amper geloven wat je hier zegt; belgiê zal geruisloos verder oplossen! Ik hoor precies Karel de Gucht spreken! Als we moeten wachten tot België verdampt zijn we nog jaren bezig, tegen dan is Vlaanderen een sociaal kerkhof en , plat gezegd, is al ons geld op! En dan... dan is het te laat. Ook als ik dit hoor lijkt het of de N-VA nog wil staats HERvormen ipv staatsVORMEN, ik denk dat dit een verkeerde weg is. Volgens mij zijn er maar drie mogelijkheden: 1: de sociale zekerheid wordt (deels) gesplits en de Walen gaan zelf weg (zoals Di Rupo gewoonlijk dreigt) 2: het Vlaams parlement roept de onafhankelijkheid uit (met bv. een meerderheid van VB, N-VA en delen van cd&v en vld) 3: de Vlaamse beweging overtuigd meer politici om te kiezen voor Vlaanderen en in het federaal parlement wordt de boedelscheiding besproken. vandaag las ik in het pallieterke het verslag van het debat in Edegem vorige week, en dat stemde me zeer droevig. De N-VA moet niet samen gaan met het VB, maar je kan toch samenwerken op concrete thema's, of niet?
![]() |
#47 |
Burger
|
![]() Tja, ik word ook niet enthousiast van mijn eigen antwoord en ik vind het uwe ook veel beter. Maar je moet het natuurlijk wel voor elkaar krijgen. Ik wou dus alleen maar zeggen dat je niet meer kan doen dan daar elke dag aan werken.
|
![]() |
![]() |
#48 |
Burger
|
![]() vandaag las ik in het pallieterke het verslag van het debat in Edegem vorige week, en dat stemde me zeer droevig.
De N-VA moet niet samen gaan met het VB, maar je kan toch samenwerken op concrete thema's, of niet?[/quote] Van dat debat werd ik zelf niet droevig, maar van dat verslag in 't Pallieterke wel. De schrijver ervan is een onversneden Blok-militant. Wat wil je dan? |
![]() |
![]() |
#49 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Van dat debat werd ik zelf niet droevig, maar van dat verslag in 't Pallieterke wel. De schrijver ervan is een onversneden Blok-militant. Wat wil je dan?[/quote] Mr. de Wever, ik heb een debat 2 maanden geleden bijgewoond aan de UA waar u Rob Verreycken onder tafel sprak, die enkel op holle slogans teerde en afging als een gieter (net zoals Caroline Gennez trouwens). Misschien is het belangrijk dat u al de Blokkertjes ook eens duidelijk maakt dat er hemelsbreed verschil is tussen de partijtop van het Blok en de mindere goden, daar bleek alvast dat er nog gigantische verschillen waren. Ik heb ook uw kritiek gezien op ATV op de VB-actie "koop in Vlaams Antwerpen", waaruit weer duidelijk bleek hoe "anders" die partij tochwel is
![]() |
![]() |
#50 | ||
Burger
|
![]() Citaat:
Vind je het jammer dat ik niet in CD&V zit? Ik begin het alleszins heel jammer te vinden dat jij niet in de N-VA zit.... 8) |
||
![]() |
![]() |
#51 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
eerlijk gezegd: voor 13 juni twijfel ik nog op een lijststem voor CD&V of een voorkeurstem op u (slijm slijm ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#52 |
Burger
|
![]() ![]() ![]() ![]() Doe dan maar wat je hart en je verstand je ingeven op 13 juni. Als alle CD&V'ers waren als jij, dan was er geen kartel nodig: dan vormden we gewoon front. |
![]() |
![]() |
#53 |
Vreemdeling
|
![]() Bloeit er hier iets moois?
![]() .................................................. .................................................. ................. |
![]() |
![]() |
#54 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Ze hebben wel een kartel gevormd met de SP.A maar ze gelden wel als een volwaardige politieke partij. |
|
![]() |
![]() |
#55 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
#56 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik ben zelf links en flamingant maar ik zal nooit voor SP.A/Spirit stemmen! Ten eerste omdat in zo een kartel de stem van de kleinere partij niet of nauwelijks gehoord wordt. Ten tweede omdat ik de indruk heb dat de ministers van Spirit enkel aan het geld van hun ministerpostje denken met Bert Anciaux op kop! Ik heb vroeger trouwens nooit op de VU gestemd door de aanwezigheid daar van Anciaux junior. Officieel is het echter een linkse en Vlaamse partij, dus de vraag van AJL'er is beantwoordt. |
||
![]() |
![]() |
#57 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
#58 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
#59 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() 2) Afgezien daarvan bestaat een confederatie uit soevereine staten, dus in die zin streeft Spirit dus naar onafhankelijkheid met daarbij een uitgebreid samenwerkingsverband met Wallonië. 3) Spirit is links. Misschien is het rechtser dan u, maar vanuit de PVDA lijkt alles rechts.
![]() |
#60 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 1) Spirit is NIET links maar links liberaal. Anders zouden zij zich radicaal republikeins opstellen.
2) Spirit is NIET vlaams, anders zouden ze niet hun partijtje koppelen aan de über establishment partij van het Belgicistisch regime. En zouden ze zich ook weer republikeins opstellen.