![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Beeld u in dat u in een complete dictatuur leeft. (u mag er zelf het label opplakken dat u het ergst lijkt). Er is geen hoop op verandering tenzij de dictator om het leven gebracht wordt. Anderzijds maakt die dictator u het leven op bepaalde vlakken behoorlijk zuur, maar er is geen directe bedreiging van uw leven of dat van uw naasten zolang ze binnen de (oncomfortabele) krijtlijnen van die dictatuur opereren. 1.Zou u het dan moreel afkeuren als er iemand die dictator om zeep helpt? 2.Zou u de dictator waarschuwen als u kon dat er een aanslag op zijn/haar leven werd beraamd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik dacht wel dat het zoiets zou worden. Bon, laat ik maar proberen te antwoorden : 1. Ik zou er niks op tegen hebben dat die dictator 'omvergeworpen' wordt, maar dat kan misschien ook zonder hem/haar om het leven te brengen (moeilijk, maar niet onmogelijk). Ik zou er alleszins de voorkeur aangeven dat de verdrijving zonder bloedvergieten gebeurt, maar ik bevind me niet in dergelijke situatie, dus kan ik er moeilijk een moreel oordeel over vellen. 2. Ik zou hoogstwaarschijnlijk mijn klep houden, want ik houd niet van dictaturen, eigenlijk. Ik zou eerder eventuele onschuldige slachtoffers proberen te waarschuwen, voor zover dat mogelijk is. Maar nogmaals, ik denk niet dat ik voldoende verbeeldingskracht heb om mij voor te stellen hoe het moet zijn, in zo'n dictatuur te leven. Misschien zou ik 'in het echt' héél anders denken, en reageren. Kunt u hiermee genoegen nemen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik vrees dat ik een eigenzinnige mix ben van het volgende:
- voorstander van een sterke, maar open leidcultuur - ben een niet praktiserend paganist en eerder sceptisch tegenover monotheïsme - ethisch gezien ben ik niet tegen abortus en euthanasie, al ga ik er van uit dat er inderdaad regels rond moeten zijn - economisch gezien ben ik eerder liberaal, met hier en daar restricties. Zo mag de overheid wel zorgen dat bedrijven voor algemeen nut blijven bestaan. Dus deze mogen niet volledig geprivatiseerd worden in algemeen belang. - ben voor een onafhankelijk Vlaanderen en tegen de monarchie Tja, ik heb al verschillende keren gestemd, telkens op andere partijen, maar hou het voorlopig op het VB. Als ik zou veranderen, wordt het Lijst Dedecker. |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Nog een bijkomende vraag. Hoe staat u tov abortus? Radicaal tegen elke vorm ervan zou de logische consequentie van uw gedachtengang zijn, zou ik denken?
Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 30 april 2007 om 16:49. |
![]() |
![]() |