Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 23 april 2007, 15:02   #41
Uh-Huh
Banneling

Uh-Huh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HermanMaes Bekijk bericht
Zoals geroosterde sprinkhanen in Pakistan, hondebiefstukjes in Korea, apenhersenen in Congo en ga zo maar door.
No way, José!
Bewijs dat maar; vooral het eerste.

On-topic:

Laatst gewijzigd door Uh-Huh : 23 april 2007 om 15:03.
Uh-Huh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2007, 15:13   #42
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
En de volgende logische stap zijn de nachtwinkels,ben je nu nog zeker dat mijn boycot niet zal werken,weet je waar nachtwinkels op draaien
Ik zeg niet dat het niet zal werken. Het hangt er natuurlijk vanaf welk effect je precies wil. Als je streeft naar een segregatie en/of een stijgend aantal werkloze allochtonen zal je bereiken wat je zo graag wil. Zeker op plaatsen waar het cliënteel vooral autochtonen zijn zal je boycot heel goed werken: men zal failliet gaan wegens geen cliënteel meer. En dan kan je komen klagen dat Turken en Marokkanen niet willen werken. Op de plaatsen waar zij failliet gegaan zijn zullen natuurlijk andere nachtwinkels oprijzen (er zijn nog andere etnische groepen dan Turken en Marokkanen in ons land).

Misschien kan je je boycot toch ook wat uitbreiden. De pittabar waar ik doorgaans ga, is namelijk een Tunesiër, geen Turk of Marokkaan.
Oud 23 april 2007, 15:17   #43
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Ik zeg niet dat het niet zal werken. Het hangt er natuurlijk vanaf welk effect je precies wil. Als je streeft naar een segregatie en/of een stijgend aantal werkloze allochtonen zal je bereiken wat je zo graag wil. Zeker op plaatsen waar het cliënteel vooral autochtonen zijn zal je boycot heel goed werken: men zal failliet gaan wegens geen cliënteel meer. En dan kan je komen klagen dat Turken en Marokkanen niet willen werken. Op de plaatsen waar zij failliet gegaan zijn zullen natuurlijk andere nachtwinkels oprijzen (er zijn nog andere etnische groepen dan Turken en Marokkanen in ons land).

Misschien kan je je boycot toch ook wat uitbreiden. De pittabar waar ik doorgaans ga, is namelijk een Tunesiër, geen Turk of Marokkaan.
LET WEL DAT IK HET ENORM ERG VIND VOOR MIJN VRIENDEN de Turken,en Marokkanen,maar onze overheden kan ik met niets aanzetten tot actie,wat erg is(mijn proteststem op 10/06 werkt het beste denk ik ....
Oud 23 april 2007, 15:20   #44
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

tja, nachtwinkels zullen nu eenmaal enkel kunnen overleven door alcohol aan te bieden. Als de moslims ook de winkeleigenaars van nachtwinkels onder druk zetten (aja, consequentie??), vraag ik me af wat er dan zal gebeuren.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2007, 15:26   #45
HermanMaes
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
No way, José!
Bewijs dat maar; vooral het eerste.
Ah-hah meneer Uh-huh, heeft u de rest van mijn post ook gelezen? Vooral het gedeelte "Anders gezegd..." zou elk weldenkend mens moeten duidelijk maken dat het voorgaande slechts metaforen waren.
HermanMaes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2007, 15:36   #46
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
tja, nachtwinkels zullen nu eenmaal enkel kunnen overleven door alcohol aan te bieden. Als de moslims ook de winkeleigenaars van nachtwinkels onder druk zetten (aja, consequentie??), vraag ik me af wat er dan zal gebeuren.
Idd. de Moslims snijden niet in eigen vlees hoor,enkel in dat van de Vlamingen !!!
Oud 23 april 2007, 15:36   #47
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KrisKras Bekijk bericht
pitta slaat op het broodje, niet het vlees.

En een "stang pitta VLEES" slaat op het vlees, slimmeke!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 23 april 2007 om 15:37.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2007, 15:37   #48
Uh-Huh
Banneling

Uh-Huh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HermanMaes Bekijk bericht
Ah-hah meneer Uh-huh, heeft u de rest van mijn post ook gelezen? Vooral het gedeelte "Anders gezegd..." zou elk weldenkend mens moeten duidelijk maken dat het voorgaande slechts metaforen waren.
Oeps.
Uh-Huh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2007, 15:42   #49
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Weer de ridiculiteit ten top. Als je als restaurant niet aanbiedt wat de klanten vragen, dan is de volgens Nynorsk de schuld van de KLANTEN dat het restaurant failliet gaat! (enfin, als de uitbater Turk of Marokkaan is natuurlijk, een Vlaams restaurant dat failliet gaat, dat is hun eigen schuld).

Als je géén bier of wijn wil aanbieden dan moet je ook niet zeuren dat er segregatie ontstaat (dan ga ik ervan uit dat ZIJ segregatie wensen).
In normale restaurants kunnen zowel degenen die alcohol wensen te gebruiken als degenen die die niet wensen te gebruiken aan hun trekken komen.
Wie segregeert er dan?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 23 april 2007 om 15:43.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2007, 15:45   #50
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
LET WEL DAT IK HET ENORM ERG VIND VOOR MIJN VRIENDEN de Turken,en Marokkanen,maar onze overheden kan ik met niets aanzetten tot actie,wat erg is(mijn proteststem op 10/06 werkt het beste denk ik ....
Indien je nu nog zou zeggen dat je niet meer gaat eten in zaken waar je geen alcohol kunt krijgen, het zou nog enigszins steek houden.
Het is me echter een raadsel waarom je oproept om �*lle Turken en Marokkanen die eten aanbieden, dus ook diegenen die zich verzetten tegen fundamentalistische druk, te boycotten. Je zou verwachten dat je net deze extra zou steunen. Dat maakt het natuurlijk wel moeilijk voor anderen om te geloven dat je het erg vind. Meer nog, het doet vermoeden dat je de berichtgeving in de pers aangrijpt om op te roepen tot een algemene boycot van Turkse en Marokkaanse ondernemers in Vlaanderen.
Oud 23 april 2007, 15:49   #51
nubian

nubian's schermafbeelding

Standaard

En wat is het volgende? Vegatarische restaurants boycotten omdat zij geen gerechten met vlees serveren?
nubian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2007, 15:53   #52
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Weer de ridiculiteit ten top. Als je als restaurant niet aanbiedt wat de klanten vragen, dan is de volgens Nynorsk de schuld van de KLANTEN dat het restaurant failliet gaat! (enfin, als de uitbater Turk of Marokkaan is natuurlijk, een Vlaams restaurant dat failliet gaat, dat is hun eigen schuld).

Als je géén bier of wijn wil aanbieden dan moet je ook niet zeuren dat er segregatie ontstaat (dan ga ik ervan uit dat ZIJ segregatie wensen).
In normale restaurants kunnen zowel degenen die alcohol wensen te gebruiken als degenen die die niet wensen te gebruiken aan hun trekken komen.
Wie segregeert er dan?
Duveltje roept op tot een algemene boycot, niet enkel tot een boycot van degenen die geen alcohol wensen aan te bieden. Natuurlijk leidt dat tot segregatie als daar gevolg aan gegeven wordt.

Daarnaast vind ik het aspect van dreiging en intimidatie toch iets dat je niet mag vergeten. Indien een uitbater wel alcohol wil serveren, maar dit niet doet omdat hij daartoe bedreigd wordt, dan kan ik onmogelijk die uitbater beschouwen als iemand die segregatie wenst. Ik blijf die uitbater dan ook steunen in zijn strijd tégen diegenen die hen onder druk zetten.
Oud 23 april 2007, 16:01   #53
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Indien je nu nog zou zeggen dat je niet meer gaat eten in zaken waar je geen alcohol kunt krijgen, het zou nog enigszins steek houden.
Het is me echter een raadsel waarom je oproept om �*lle Turken en Marokkanen die eten aanbieden, dus ook diegenen die zich verzetten tegen fundamentalistische druk, te boycotten. Je zou verwachten dat je net deze extra zou steunen. Dat maakt het natuurlijk wel moeilijk voor anderen om te geloven dat je het erg vind. Meer nog, het doet vermoeden dat je de berichtgeving in de pers aangrijpt om op te roepen tot een algemene boycot van Turkse en Marokkaanse ondernemers in Vlaanderen.
Ach weet je,ik ben gewoon eerlijk,ik kocht tot over twee weken mijn pitabroodje met pintje,en plots kon dit niet meer.Nu ja wie heeft hier schuld aan,maar meer nog,wie lost het op (en hier zit echt waar nog heel veel meer onrecht achter dan dat stom pintje hoor !! )
Oud 23 april 2007, 16:21   #54
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ach weet je,ik ben gewoon eerlijk,ik kocht tot over twee weken mijn pitabroodje met pintje,en plots kon dit niet meer.Nu ja wie heeft hier schuld aan,maar meer nog,wie lost het op (en hier zit echt waar nog heel veel meer onrecht achter dan dat stom pintje hoor !! )
Je geeft nog steeds geen rationale voor een boycot van alle Turkse en Marokkaanse eetgelegenheden.
Oud 23 april 2007, 16:22   #55
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nubian Bekijk bericht
En wat is het volgende? Vegatarische restaurants boycotten omdat zij geen gerechten met vlees serveren?
mja die vegetarische restaurants worden ook niet bedreigd door GAIA ofzo hé.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2007, 16:29   #56
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je geeft nog steeds geen rationale voor een boycot van alle Turkse en Marokkaanse eetgelegenheden.
Ik hoorde de Nederlandse minister van Landsverdediging ook zeggen ,we gaan in Irak ook niet toegeven aan mensen die onze landgenote gijzelen,soms moet men keuzens maken,wel ook hier is dit nu ook het geval,wij buigen niet voor de Maffia !!!!
Oud 23 april 2007, 16:34   #57
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik hoorde de Nederlandse minister van Landsverdediging ook zeggen ,we gaan in Irak ook niet toegeven aan mensen die onze landgenote gijzelen,soms moet men keuzens maken,wel ook hier is dit nu ook het geval,wij buigen niet voor de Maffia !!!!
Mijn vraag is simpel hoor: ik vraag om een rationale voor een boycot van alle Turkse en Marokkaanse eetgelegenheden.

Mensen boycotten die niet willen buigen voor de maffia, noem jij dus "niet buigen voor de maffia". Ik hoop dat je nog niet teveel pintjes hebt gedronken om in te zien dat er iets serieus hapert aan uw redenering.
Oud 23 april 2007, 16:42   #58
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mijn vraag is simpel hoor: ik vraag om een rationale voor een boycot van alle Turkse en Marokkaanse eetgelegenheden.

Mensen boycotten die niet willen buigen voor de maffia, noem jij dus "niet buigen voor de maffia". Ik hoop dat je nog niet teveel pintjes hebt gedronken om in te zien dat er iets serieus hapert aan uw redenering.
Sorry,die juist buigen voor de Maffia,en geen pintjes meer op hun lijst zetten,erg voor hun,maar ik kan daar niet achter staan,wat is het volgende ,de besnijdenissen van vrouwen,de eermoord,de bestenigingen van vrouwen enz...?????HIER MOETEN WIJ EEN HALT TOE ROEPEN
Oud 23 april 2007, 17:09   #59
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Duveltje, aub, ik stel u gewoon een vraag. Is het nu zo onmogelijk om die te beantwoorden? Moeten mensen u dingen twintig keer vragen voor je een antwoord geeft dat niét compleet naast de kwestie is?
Ik vind je vaak een sympathiek persoon, maar maak uzelf aub niet zo belachelijk
Oud 23 april 2007, 17:33   #60
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alberto Bekijk bericht
Friet met stoofvlees, braadworst met savooikool, konijn met pruimen, zalm, pladijs, haring.
Wat moet ne mens nog meer hebben, allemaal lekkere dingen van eigen bodem
ook de cadmium, pcb's, dioxines en zware metalen van eigen bodem zijn van uitstekende kwaliteit.
houzee!
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be