Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 april 2007, 20:08   #41
omaplop
Minister-President

omaplop's schermafbeelding

Standaard

Ik ben van mening dat, indien hier in België een traditionele partij een echt standpunt innam tegen de snelBelgwet en tegen de overrompeling door de Islam, tegen de criminaliteit van de allochtonen en ook eens blijk gaf van moed door er tegenaan te gaan met de "KARCHER" dat de VB in een klap de helft van haar kiezers zou verliezen.

Ze moeten het wel niet doen met beloften, maar de daad bij het woord voegen, want enkel woorden zullen niet geloofwaardig overkomen.

Mocht dat eens waar zijn, dan zou het VB meer dan de moeite waard geweest zijn, maar voorlopig stem ik maar verder VB, want ik zie geen enkele andere partij die de moed heeft om het probleem bij de horens te vatten.
omaplop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2007, 21:20   #42
AyneRand
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Volgens mij heeft Le Pen in absolute cijfers niet zoveel verloren, maar door de hoge opkomst is het procentueel wel een stuk lager. In feite is er deze keer veel kiesvee naar de stembus getrokken die er eigenlijk niet veel te zoeken had, zo van die mensen die maar stemmen omdat ze iemand ze gevraagd heeft om op één van de twee centrumkandidaten te stemmen. Ideologisch nul de botten. Eigenlijk is democratie verfoeilijk en zouden ze beter vervangen door een systeem waar de kandidaten voorgeselecteerd worden, door een conservatieve commissie waar onder meer een vertegenwoordiging zit van het leger en de kerk.
Goed geprobeerd. Had Le Pen de tweede ronde gehaald zou je het helemaal niet zo verfoeilijk hebben gevonden ...
AyneRand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2007, 21:21   #43
ericferemans
Perm. Vertegenwoordiger VN

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Volgens mij heeft Le Pen in absolute cijfers niet zoveel verloren, maar door de hoge opkomst is het procentueel wel een stuk lager. In feite is er deze keer veel kiesvee naar de stembus getrokken die er eigenlijk niet veel te zoeken had, zo van die mensen die maar stemmen omdat ze iemand ze gevraagd heeft om op één van de twee centrumkandidaten te stemmen. Ideologisch nul de botten. Eigenlijk is democratie verfoeilijk en zouden ze beter vervangen door een systeem waar de kandidaten voorgeselecteerd worden, door een conservatieve commissie waar onder meer een vertegenwoordiging zit van het leger en de kerk.
Ik stel voor dat je jezelf aangeeft.
BIj de VTM: gewoon een "normaal" gesprekje doen en je krijgt een jarenlang engagement. Je mag zo'n knoopjesjurk aandoen zoals die van CYriel. Ze gaan je absoluut goed betalen!
Bel ook eens aan bij Terzake!

En de andere zwartzakjes hier: als jullie deze zeveraar normaal vinden: ga dan ook maar solliciteren.

Laatst gewijzigd door ericferemans : 23 april 2007 om 21:21.
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2007, 21:28   #44
Vorenus
Banneling

Vorenus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Ah, maar ik heb niet gezegd dat links geen stemmen kan terugpakken van het Vlaams Blok hé. Ik heb alleen gezegd dat een Sarkozy dat wel kan (wat dus niet impliceert dat links dat niet kan).

Sterker, ik vermoed dat, als ge dat echt sociologisch zoudt onderzoeken, een heel groot deel van het Vlaams Blok electoraat eigenlijk van nature links zou moeten stemmen wil het zijn belangen dienen. Veel arbeiders stemmen Vlaams Blok, omdat er geen radicaal links alternatief is dat ook nog duidelijke boodschap en een harde (noem het 'populistische') wervingsstrategie heeft.

Maar ik blijf bij mijn punt: de prioriteit is (1) VB kiezers terug naar een democratische partij lokken los van het feit of die nu rechts of links is, (2) daarna kunnen we als democraten van links of rechts nog strijden om hun stemmen.

VB-kiezers moeten niet terug gaan naar de zogenaamde democratische partijen, ze zitten al bij het meest democratische partij die voor hun rechten opkomt.
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2007, 21:30   #45
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Raven's schermafbeelding

Standaard

nu zit je met gevaarlijk rechts...

Persoonlijk zag ik liever Le Pen dan Sarkozy
Oud 23 april 2007, 21:37   #46
AyneRand
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
nu zit je met gevaarlijk rechts...

Persoonlijk zag ik liever Le Pen dan Sarkozy
Ik zie liever Royal dan Le Pen, esthetisch gezien , maar ik stem veel liever voor Sarkozy ...
Oud 23 april 2007, 21:42   #47
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
Bij de ontstellende vorige Franse presidentsverkiezingen haalde de populist Le Pen nog de tweede ronde. Deze keer haalde hij amper tien procent van de stemmen.
Een groot aantal Fransen ging stemmen en het racisme, de anti-politiek en de platte demagogie van dit racistisch monster is door de fransen afgestraft.
Gelukkig is er een einde gekomen aan een heel tijdperk van anti-politiek, en is vooral ook de jeugd bewust van het belang om aan het politieke leven belangstelling te wijden, er niet mee tevreden te zijn van naar holle nationalistische leuzen te luisteren, en in de val te lopen van het "s'enfoutisme" en de mensenhaat.
Het is te hopen dat deze trend zich in de rest van Europa voortzet.
Indien de centrum(rechtse) kandidaat zijn mensen mobiliseert om niet Sarkozy te steunen kan men aannemen dat voor het eerst een presidente de republiek gaat besturen.
Maar belangrijker is dat er een debat komt tussen rechts en (gematigd) links in Frankrijk, een debat dat zeker de moeite zal zijn om als Vlaming te volgen. Het zal duidelijk maken waarom er ook hier een duidelijker verschil tussen een rechtse en linkse politiek moet worden gemaakt, wat uiterst-rechts finaal naar de dop stuurt!
U weet blijkbaar niet dat Sarkozy heel veel standpunten van het FN van Le Pen heeft overgenomen... Of het rechts gedachtegoed nu uitgedragen wordt door de ene of de andere speelt niet zo'n grote rol; als er maar daadwerkelijke verandering komt en een harde aanpak van meerdere problemen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2007, 21:44   #48
AyneRand
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
U weet blijkbaar niet dat Sarkozy heel veel standpunten van het FN van Le Pen heeft overgenomen... Of het rechts gedachtegoed nu uitgedragen wordt door de ene of de andere speelt niet zo'n grote rol; als er maar daadwerkelijke verandering komt en een harde aanpak van meerdere problemen.
Zoals daar zijn? Noem ze maar eens op de standpunten die identiek zijn ...
Oud 23 april 2007, 22:12   #49
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AyneRand Bekijk bericht
Zoals daar zijn? Noem ze maar eens op de standpunten die identiek zijn ...
Sakorzy wil een heel andere immigratiepolitiek dan tot nu toe werd gevoerd. Tijdens zijn campagne heeft hij meermaals herhaald dat hij de bestaande regularisatiewet na 10 jaar verblijft volledig wil afschaffen. Hij wil zelfs verder gaan en het "droit du sol" dat nu in Frankrijk op de kinderen van immigranten wordt toegepast, afschaffen ten voordele van een nieuw uitgewerkt "droit du sang".

Ook in aanpak kopieert Sarkozy Le Pen op meerdere punten. Een van de meest geliefdkoosde uitspraken "ik zeg hardop wat u denkt", heeft Sarkozy tot de zijne gemaakt.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2007, 22:23   #50
AyneRand
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Sakorzy wil een heel andere immigratiepolitiek dan tot nu toe werd gevoerd. Tijdens zijn campagne heeft hij meermaals herhaald dat hij de bestaande regularisatiewet na 10 jaar verblijft volledig wil afschaffen. Hij wil zelfs verder gaan en het "droit du sol" dat nu in Frankrijk op de kinderen van immigranten wordt toegepast, afschaffen ten voordele van een nieuw uitgewerkt "droit du sang".

Ook in aanpak kopieert Sarkozy Le Pen op meerdere punten. Een van de meest geliefdkoosde uitspraken "ik zeg hardop wat u denkt", heeft Sarkozy tot de zijne gemaakt.
"Droit du sang"? Nergens in zijn programma gezien. Het opnieuw invoeren van douanerechten zoals Le Pen hevig voorop stelt? Nergens gezien in het programma van Sarkozy. Protectionistische maatregelen invoeren zoals Le Pen eist. Nergens gezien bij Sarkozy. Nieuwe dynamiek voor Europa? Wel bij Sarkozy, absoluut niet bij Le Pen. Moslims verwijderen uit Frankrijk? Wel bij Le Pen niet bij Sarkozy. Le Pen heeft het over nul-migratie, Sarkozy over gecontroleerde migratie.

Laatst gewijzigd door AyneRand : 23 april 2007 om 22:27.
Oud 23 april 2007, 23:12   #51
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AyneRand Bekijk bericht
"Droit du sang"? Nergens in zijn programma gezien. Het opnieuw invoeren van douanerechten zoals Le Pen hevig voorop stelt? Nergens gezien in het programma van Sarkozy. Protectionistische maatregelen invoeren zoals Le Pen eist. Nergens gezien bij Sarkozy. Nieuwe dynamiek voor Europa? Wel bij Sarkozy, absoluut niet bij Le Pen. Moslims verwijderen uit Frankrijk? Wel bij Le Pen niet bij Sarkozy. Le Pen heeft het over nul-migratie, Sarkozy over gecontroleerde migratie.
een zeveraar dus, die Sarkozy, waar men beter niet voor stemt.Want hij is wél een ultra liberale miljardairsvriend, die op het volk scheit, zoals gij ...Of toch tenminste hoe ge u graag voor doet.Want ik ben nog steeds overtuigd dat gij een dakloze bent, die met gebedeld geld naar een cyber café trekt om daar wat te gaan forummen...Een soort "second life" voor jou Zeker weten doe ik het natuurlijk niet, maar volgens mij heeft een succesvol zakenman geen tijd te verliezen op forums.."Time is Money" namelijk...
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be