Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 april 2007, 16:24   #41
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Dat beslis ik zelf wel.
Dat mag...neen...dat moet zelfs...
Het rare van dit alles echter is dat U daardoor nog geen gelijk heeft...
Oud 30 april 2007, 16:37   #42
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
verkeerd antwoord...probeer opnieuw...
Volgens mij omdat dit de laatste plek was waar je het gezeik van Bracke niets moest aanhoren wilde je op de hoogte blijven van de politiek actualiteit. Dat kon de man wellicht niet hebben en bon paars mag ook al iets weerdoen. Enfin dat is mijn theorie.

Laatst gewijzigd door solidarnosc : 30 april 2007 om 16:41.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2007, 16:48   #43
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Omdat er geen hond naar keek
Je weet met andere woorden wel degelijk wie er wél naar keek, en dus ook waarom het werd afgevoerd en door wie.
Oud 30 april 2007, 18:05   #44
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Omdat er geen hond naar keek
Dan kunnen ze heel Canvas wel afschaffen Trouwens het is niet de taak van de vrt om programma's te brengen waar de massa naar kijkt (dat doen die 236 andere niet gesubsidieerde zenders wel).
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2007, 18:13   #45
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
Vanmiddag het radio-nieuws van 13uur. Kort verslag van de persconferentie vna de CAP waarop de deelnam van Tiny Mast wordt bekendgemaakt. SLaagt de blauwe systeemzender er toch in om geen enkele keer de naam CAP te vermelden, maar wel twee maal die van de PVDA!
De VRT heeft duidelijk richtlijnen gekregen om de CAP dood te zwijgen!
Ach man, maak u niet moe. De VRT en de RTBF staan ten dienste van de particratie. Dat weten wij al lang.
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2007, 18:15   #46
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Waarom denk je dat de VRT de uitzending door derden heeft afgevoerd?

Ik vind dat CAP en PVDA elk een forum moeten krijgen.
Ik vind trouwens dat zelfs BUB een forum moet krijgen.

Ik kan mij niet voorstellen dat ik als vlaams nationalist zit te schruwelen over de ondemocratische desinformatie van het schatplichtige journaille omdat ik mezelf allerminst als extreem rechts beschouw terwijl ik dan geen lans zou breken voor de democratische rechten van (extreem?) links.

Daarom: groot gelijk CAP, BUB en PVDA dat jullie ageren tegen zoveel onrecht.
Aha, een Vlaams Nationalist, die tevens een uitgebreid democraat is. Mijn persoonlijke complimenten.
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2007, 18:15   #47
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Ach man, maak u niet moe. De VRT en de RTBF staan ten dienste van de particratie. Dat weten wij al lang.
De bub is ook een partij en werkte onlangs mee aan een programma voor de RTBF.
Oud 30 april 2007, 18:17   #48
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door An Arkos Bekijk bericht
Inderdaad, CAP krijgt weinig aandacht van de media, maar om dan direct van een complot te spreken? ("De VRT heeft duidelijk richtlijnen gekregen om de CAP dood te zwijgen!")
Van links verwacht ik toch net een iets hoger niveau
Kijk eens wat er vandaag staat op de website van het VB. Voor één keer geef ik die mannen gelijk al worden zij uiteraard niet gediscrimineerd door de "openbare" media, maar de B.U.B. wel.

Bezoek van OVSE

27.04.2007 15.42u - Vanmiddag ontving het Vlaams Belang een delegatie van de OVSE (Organisatie voor Veiligheid en Samenwerking in Europa). De OVSE werd ingelicht over het pre-electorale klimaat in België en de behandeling van politieke partijen in aanloop naar de parlementsverkiezingen. De kans bestaat dat de organisatie beslist om op 10 juni internationale waarnemers naar België te sturen.
Partijvoorzitter Frank Vanhecke, senator Jurgen Ceder en Europarlementslid Philip Claeys maakten de OVSE-delegatie duidelijk dat de internationale normen voor democratie niet van toepassing zijn op België. Onder meer door intimidatie van kandidaten, gebrekkige toegang tot de media, juridische procedures tegen de partij en haar vertegenwoordigers en de openlijke boycot van de openbare omroep kan het Vlaams Belang de verkiezingsstrijd immers niet met gelijke middelen voeren.

De Vlaams Belang’ers wezen concreet op de lopende procedure voor de Raad van State, de uitsluiting van Vlaams Belang-kandidaten uit de traditionele vakbonden en op de beruchte VRT-nota waarin letterlijk wordt gesteld “dat het verantwoord is dat vertegenwoordigers van het Vlaams Blok niet aan bod komen in bepaalde debatten en politieke – inclusief parlementaire – verslagen.” Dat laatste is alleszins flagrant in tegenspraak met een internationale OVSE-richtlijn. Wij citeren even letterlijk: “Lidstaten moeten deelnemers geschikte mogelijkheden bieden om de kiezers te informeren over hun kandidaten en hun programma’s, op een billijke en niet-discriminerende basis, ook via de openbare omroep. Lidstaten moeten garanderen dat gelijke toegang en eerlijke behandeling van deelnemers aan de verkiezingen door de staatsmedia voorzien wordt. Van een eerlijke behandeling door de staatsomroep is voor het Vlaams Belang echter allerminst sprake, zo valt ook voor de komende verkiezingscampagne te vrezen.

De vertegenwoordigers van de OVSE luisterden aandachtig naar de klachten van Vlaams Belang en namen akte van onze bekommernissen. Wordt vervolgd.

Wat de B.U.B. zegt, is de realiteit. VRT en RTBF gaan zwaar hun boekje te buiten en op een dag zal één of andere instantie hen daarvoor afstraffen. Wij gaan in elk geval verder in onze nobele strijd voor méér democratie in de media waar wij allen belastingen voor betalen.
Oud 30 april 2007, 18:18   #49
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
De bub is ook een partij en werkte onlangs mee aan een programma voor de RTBF.
Ja, da's een goei. Onze passage werd in extremis gecensureerd en dat na twee schriftelijke beloften tot uitzending.
Oud 30 april 2007, 18:21   #50
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Er staat dus wel degelijk "deelnemers" en niet "partijen met verkozenen". Nu ga je zien dat zelfs Jan van den Berghe het persbericht van zijn partijhoofkwartier gaat tegenspreken...
Oud 30 april 2007, 18:36   #51
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Ja, da's een goei. Onze passage werd in extremis gecensureerd en dat na twee schriftelijke beloften tot uitzending.
Ge zult Vlaanderen weer te weinig afgebroken hebben...
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2007, 18:37   #52
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Goede raad aan CAP: na de neerlegging van de lijsten onmiddellijk per aangetekend schrijven en per e-mail een klacht indienen bij de OVSE in Wenen. Wij hebben dat reeds gedaan vroeger en zullen dat opnieuw doen. Als we dat samen doen, staan we sterker. Blijven aandringen en niet opgeven. Het gedrag van onze "openbare" omroepen is regelrecht crapuleus. Hun raad van bestuur bestaat trouwens uitsluitend uit vertegenwoordigers van de grote partijen.
Oud 30 april 2007, 20:47   #53
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Aha, een Vlaams Nationalist, die tevens een uitgebreid democraat is. Mijn persoonlijke complimenten.
Lees eens het "programma" van het VB mijn beste ipv het "programma van het VB volgens de regimepers" dan zal je zien dat het VB afgeladen vol zit met radikaal democraten...
Vroeger dacht ik dat zelfs bij de NVA radikaal democraten zaten totdat zij het spelletje van hun broodheren gingen meespelen.
(bij dit laatste wil ik nu toch héél even voorbehoud maken voor de terechte opmerking van De Wever vorige zondag tijdens de 'zevende dag' toen hij heel even de VRT te kakken zette)
Oud 1 mei 2007, 22:07   #54
Vrijgevochten
Burger

Standaard

Citaat:
Vanmiddag het radio-nieuws van 13uur. Kort verslag van de persconferentie vna de CAP waarop de deelnam van Tiny Mast wordt bekendgemaakt. SLaagt de blauwe systeemzender er toch in om geen enkele keer de naam CAP te vermelden, maar wel twee maal die van de PVDA!
Veel ja...inderdaad...en als we het even niet - partijpolitiek gaan zoeken dan zie je dat dorpsbewoners als deze er zijn in Doel ook doodgezwegen...die grote media jong, het is gewoon altijd hetzelfde...
Vrijgevochten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2007, 23:24   #55
Gentenaar
Parlementsvoorzitter

Gentenaar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tja, toen ik terugreed van het 1 mei feest van de PVDA hoorde ik op het VRT radionieuws wel een verslag van de meeting van het CAP, en niet van de PVDA.
Blijkbaar wisselen ze eens af.
In ieder geval, zelfs samen halen PVDA en CAP geen honderdste van de media-aandacht die JM De Decker krijgt voor zijn partij, die naar mijn bescheiden mening ook nog niet veel heeft bewezen.
Oud 5 mei 2007, 11:37   #56
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

lomeanor's schermafbeelding

Standaard

Misschien zou een gewaagder communautair standpunt van CAP meer belangstelling uitlokken.

Stel je voor: een linkse vlaamsgezinde partij. Dat zou pas een nieuwsitem zijn!

Nu is het gewoon hetzelfde als altijd: "solidariteit" met de Waalse arbeiders, niet raken aan de gezondheidszorg, niet raken aan unitaire structuren,...
Om dat in het nieuws te laten komen hebben ze CAP niet nodig, dan doen ze het maar met de vakbonden, die hebben immers meer macht dan CAP.

Zolang klein links zijn belgicisme niet laat varen, zal het inderdaad "klein" links blijven.

Laatst gewijzigd door lomeanor : 5 mei 2007 om 11:38.
lomeanor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2007, 11:39   #57
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

lomeanor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gentenaar Bekijk bericht
In ieder geval, zelfs samen halen PVDA en CAP geen honderdste van de media-aandacht die JM De Decker krijgt voor zijn partij, die naar mijn bescheiden mening ook nog niet veel heeft bewezen.
Zijn partij niet, maar Dedecker zelf wel.
Zijn LDD is ook al vertegenwoordigd in het Vlaams parlement.
lomeanor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2007, 12:16   #58
Pluche
Staatssecretaris

Pluche's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Pluche
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor Bekijk bericht
Misschien zou een gewaagder communautair standpunt van CAP meer belangstelling uitlokken.

Nu is het gewoon hetzelfde als altijd: "solidariteit" met de Waalse arbeiders, niet raken aan de gezondheidszorg, niet raken aan unitaire structuren,...
Om dat in het nieuws te laten komen hebben ze CAP niet nodig, dan doen ze het maar met de vakbonden, die hebben immers meer macht dan CAP.

Zolang klein links zijn belgicisme niet laat varen, zal het inderdaad "klein" links blijven.
Volledig akkoord Lomeanor!!!

Pluche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2007, 18:22   #59
Max van Dietschland

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Een kleine partij als Dedecker, die buiten wat egocentrisch geblaat vooral lucht is en opgeklopte ego's zijn krijgt veel meer zendtijd dan de andere kleine partijen.

Ook een wangedrocht als Spirit dat electoraal niets voorsteld krijgt ook teveel zendtijd.

Ik vind dat andere kleine partijen en politieke bewegingen ook eens hun gedacht mogen komen zeggen op TV.

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2007, 20:40   #60
driewerf

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor Bekijk bericht

de CAP is Belgisch, niet belicistisch.
Voor het verdere, hetgeen ik schrijf is mijn gedacht erover, louter ten persoonlijken titel:
Belgie, als constructie van de 19e eeuws burgerij, interesseert mij niet. Het is het product van het kapitalisme, bedoeld ter vrijwaring van het kapitalisme. Maar daarom intersseert een kapitalistisch Vlaanderen mij ook niet. Ik zie geen stap vooruit om de belgische kapitalist in te ruilen voor een Vlaamse. Daarom dat een onafhankelijk Vlaanderen mij koud laat. (Pelgrim denkt hier ietwat anders over). Let wel, ik zal ook geen traan laten mocht Belgie verdwijnen.
Ondertussen bestaat Belgie. Ten goede of te kwade, er worden op Belgisch niveau een aantal relevante beslissingen genomen, dus is het noodzakelijk om een politiek instrument op Belgisch niveau te ontwikkelen. Het Generatiepact, Georoute, de goedkeuring van de E.U.-grondwet zijn allen op federaal niveau genomen, dus is het noodzakelijk om een antwoord te formuleren op federaal niveau.

Tegen de splitsing van de SZ.
De "te hoge loonlast" wordt vaak aangehaald als een argument om cadeau's te geven aan de patroons. Door patronale bijdragen te verlagen of af te schaffen, en daarmee de financiering van de SZ af te bouwen, hoopt men "concurentieel" te blijven. Dit betekent dat de SZ over minder middelen beschikt om de arbeiders tegen allerhande onheil te vrijwaren. Dit concurentieel blijven is maar waar, tot in de buurlanden hetzelfde wordt gedaan, waarna we weer terug bij af zijn. Hiermee is een neerwaartse spiraal ingezet waarbij arbeiders in beide landen de dupe zijn, en de kapîtalisten nog vettere winsten opstrijken. Hoe groter de verdeeldheid, zoals een opsplitsing in een Vlaamse en een Waalse SZ, hoe gemakkelijker die spriaal kan worden ingezet. Daarom ben ik tegen die splitsing.

Naar een Europse SZ? Ja en Nee.
Nogmaals, ik spreek louter ten persoonlijken titel.
Bovenstaande redenering zou kunnen uitmonden in een argumentatie om een Europese SZ op te zetten.
Maar hier schuilt een addertje onder het gras: de E.U. heeft altijd de neoliberale kaart getrokken. Heeft altijd hervormingen zodanig doorgevoerd dat ze eigenlijk een nivellering naar beneden zijn. Een gelijkschakeling met de laagste van de groep. Het spreekt vanzelf dat we daar niet op uit zijn. Alleen een nivellering naar boven zou aanvaardbaar zijn, maar dat zie ik de E.U. nog niet doen.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be