![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Ben jij akkoord met het weghalen van de foto's? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
68 | 86,08% |
Neen |
![]() ![]() ![]() |
6 | 7,59% |
Onbeslist |
![]() ![]() ![]() |
5 | 6,33% |
Aantal stemmers: 79. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Gouverneur
|
![]() bizar hoe de reacties verschillen..'k vind bovendien de reacties op 7/7 nogal ongenuanceerd... maar dat is maar een indruk..
ik begrijp overigens niet waarom er wordt geklaagd... zo werpt er iemand op dat tijdens de koningskwestie wallonië de koning weg wou en vlaanderen niet.. dat men tevreden is: er is nu eensgezindheid..... of toch niet? Ik begrijp niet hoe men kan opwerpen dat de ene inconsequent zijn en de eigen houding vergeet... (overigens, ik vind het as such een weinig overtuigend argument.. meningen kunnen wijzigen... ) en waar men het vandaan haalt: portretten van leterme en adolf hitler? voor zover ik weet werd nergens dat voorstel gelanceerd... je kan het 'weg met de personencultus' noemen.. en dat vind ik eigenlijk wel goed.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Gouverneur
|
![]() ter info: ik heb 'ja' gestemd.. al maakt het me relatief weinig uit... Als symbool, wijziging van mentaliteit vind ik het wel goed...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Nog effe meegeven :
In Dessel (prov Antwerpen) zijn de foto's van le Roi et sa femme ook verwijderd uit de raadszaal. Nochtans geen VB-er in heel de gemeenteraad te bespeuren. Bravo Kris Van Dijck!
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik stel voor dat we WC-papier uitbrengen met die koninklijke portretten op, zo vinden ze hun weg in elk gezin !
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die foto's gaan stillekesaan overal verdwijnen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Burger
|
![]() Een ongelooflijke bijdrage voor de Lennikse gemeenschap.
De inwoners van Lennik mogen trots zijn op hun verkozenen. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bwa, niet echt. Maar het is soms wel aangewezen om onnuttige rommel weg te smijten. Toch?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#49 | ||
|
![]() Citaat:
Zo was er daar een keertje een Bretoen die het lef had te zeggen dat we maar zoals in Frankrijk moeten doen : iedereen brabbelt zijn eigen patois-tje maar omarmt de Franse staat. Vlaanderen wordt er vergeleken met een Afrikaans land waar "langues barbares" gesproken worden en waar Frans de lingua franca is geworden tussen mensen uit Lede en het verre Oostende. ![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#50 |
|
![]() zijn eigen ogen ook goed ? Ik had het horen zeggen en ben gaan kijken in de raadzaal toen ik in het gemeentehuis moest zijn en ... ze hangen er niet meer.
Ik geloof niet dat er over gestemd is. Gewoon de burgemeester die zijn eigen raadzaal wou decoreren zekers...LOL.... naar het schijnt is zelfs de Belgische vlag uit de collegezaal verwijderd, maar die deur is meestal dicht en die ga ik niet zo maar binnen he..... maar ik zal het in 't oog houden als ik er nog eens kom....
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#52 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Er staat daar ook: Mick Pinot Jemappes Franchement,que le portrait du roi soit ou non affiché ne m'empêchera pas de dormir. Dat is ook wat ik als Vlaming er van denk. Laatst gewijzigd door Shadowman : 26 april 2007 om 19:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In Dessel heeft de N-VA een absolute meerderheid in de gemeenteraad. Het zou me dan ook toch bizar geleken hebben indien de foto's daar NIET gingen verdwijnen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niet echt, denk ik. In Brussel en Wallonië hangen ze die wel dubbel.
![]() |
#55 | ||
|
![]() Citaat:
Inderdaad, wat een rare uitslag, 11/19 zetels, en 51.24% ![]() ![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#56 |
|
![]() Is het gemeentebestuur ook bevoegd om monumenten weg te nemen. Dat nodeloos imposante onding in de Panne irriteert me al lang genoeg :
![]()
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Opvallend is ook dat CD&V er afzonderlijk opkomt, er in de oppositie zit en indien de N-VA niet de meerderheid gehaald had, zij wellicht een kartel gevormd had met een plaatselijke partij om de N-VA van de burgemeesterssjerp te houden. ![]() Laatst gewijzigd door Zwartengeel : 26 april 2007 om 20:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Banneling
|
![]() Goeie zaak.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Parlementslid
|
![]() ze zouden beter beginnen met het weghalen van die lelijke "koningsportretten" uit de vlaamse gemeentescholen.....
al die kindjes gaan op den duur getraumatiseerd zijn indien ze ganser dagen zulke horror moeten aanschouwen........... weg dus met die griezels..... hang beter een lief klein konijntje of een eekhoorntje aan de muur, de kindjes zullen veel rustiger en minder angstig zijn ! ![]()