Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 april 2007, 08:04   #41
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Leterme is een typische CD&V-politicus (of zoals velen hier nog steeds zeggen: een CVP'er van de oude stijl): d.i. in verkiezingsstrijd veel Vlaamse eisen formuleren, maar eens aan de macht weer netjes in het Belgische bootje blijven zitten. De CD&V is een machtspartij en is, terwille van de macht, al vele malen bereid gebleken allerlei compromissen te sluiten. Ook zijn die nadelig voor Vlaanderen. De macht voor alles. Bij Leterme is dat niet anders.
Er zijn genoeg aanwijzingen om jouw bewering te staven. Ik gun Leterme nog een heel klein beetje het voordeel van de twijfel. Hoe dan ook, bij de volgende regeringsformatie zal snel blijken wat er werkelijk bij de CD&V leeft.
Kaal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2007, 08:04   #42
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaal Bekijk bericht
Maar buiten dat vond ik Leterme toch vrij hard en standvastig ... voor een CD&Ver. Ik had niet de indruk dat hij Di Rupo wou sparen. Aan zijn lichaamstaal te zien denk ik zelf dat hij de man helemaal niet mag. De zin "ik geloof het (uw praatjes) niet meer", kan toch tellen! Zouden Maertens of Dehaene zoiets gezegd hebben? Leterme is weer een beetje in mijn achting gestegen na dat debat.
Misschien is men die "gemaakte" glimlach van sommige Waalse politici, Di Rupo incluis, gewoon beu. Onder het masker van de voortdurende glimlach schuilt er immers een totaal andere persoonlijkheid. Denkt maar aan Onkelinckx die ook altijd haar praatjes begint met een brede glimlach om dan vervolgens het mes in de rug van de politieke tegenstander te plaatsen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2007, 08:06   #43
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er zijn genoeg aanwijzingen om jouw bewering te staven. Ik gun Leterme nog een heel klein beetje het voordeel van de twijfel. Hoe dan ook, bij de volgende regeringsformatie zal snel blijken wat er werkelijk bij de CD&V leeft.
Eerlijk gezegd geloof ik weinig van de stoere verklaring van de CD&V. Niet de eerste keer dat men de neus in die richting zet tijdens de verkiezingen, om dan later naar een andere windrichting te kijken eens de buit binnen is. De CD&V heeft in mijn ogen geen betrouwbaar imago. Wel eentje van machtshonger en gekronkel terwille van de postjes. En heel die toneelopvoering rond het al dan niet inzetten van Leterme bij de volgende verkiezing was ook geen vertrouwenwekkende vertoning.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2007, 08:12   #44
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

DiRupo is tenminste geen grijze seut.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2007, 08:12   #45
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
Ja: vandaag heeft hij duidelijk alle Franse regionalisten naar de vuilbak verwezen. Daar moet een VB-er toch heeel trots op zijn!
Dag basken!
Dag Bretoenen!
Dat Elzassers!
Dag Cataloniers!
Dag Corsikanen! ....
Dat heb ik niet gehoord!
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2007, 14:03   #46
evilbu

evilbu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Is Leterme nu wel of geen Vlaams-nationalist , dat is me niet duidelijk.
Wat wil de CD&V nu met de Staats-hervorming?
Leterme heeft al laten weten dat hij tegen separatisme is, maar dat het wel in de lijn van de geschiedenis zou kunnen liggen.(als van : ik ga niet meehelpen met de splitsing)

CD&V wil een confederatie, en de Franstaligen laten nu iedereen geloven aan hun kant dat Vlaanderen daar enkel voordelen uit zou halen en niks voor zou moeten betalen, en als kers op de taart dat Wallonië en Brussel alleen dan beter af zijn.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
Ja: vandaag heeft hij duidelijk alle Franse regionalisten naar de vuilbak verwezen. Daar moet een VB-er toch heeel trots op zijn!
Dag basken!
Dag Bretoenen!
Dat Elzassers!
Dag Cataloniers!
Dag Corsikanen!

Hij houdt niet van splitsingen zegt hij!
Hij is unitair: het unitarisme is volgens hem het beste voor alle Fransen!

Echt iets waar een blokker geil van wordt ....
Bron? Waar kan ik dat lezen of zien?
Oud 27 april 2007, 14:23   #47
luc broes

Standaard

Citaat:
Ik denk dat een deel van de CD&V wel zou willen, maar te veel schrik heeft voor de gevolgen. Di Rupo en heel het regime weet dat, dus kunnen die ongehinderd hun prijs voor gelijk welke Vlaamse wens (die brave Vlaamse 'democraten' eisen niet) opdrijven.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be