![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Wat met het stakingsrecht? | |||
Spontane stakingen moeten steeds kunnen ongeacht de gevolgen. |
![]() ![]() ![]() |
15 | 38,46% |
Spontane stakingen mogen slechts uitzonderingen zijn. |
![]() ![]() ![]() |
9 | 23,08% |
Mensen die getroffen worden door een spontane stakingen mogen een schadevergoeding eisen van de stakers. |
![]() ![]() ![]() |
11 | 28,21% |
Stakingen dienen vooraf te worden aangekondigd. |
![]() ![]() ![]() |
12 | 30,77% |
Ik weet het niet of ik denk er anders over. |
![]() ![]() ![]() |
2 | 5,13% |
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 39. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Banneling
|
![]() Gisteren een paar vakbondsleiders op TV gezien...
Tja, die denken echt dat ze boven de wet staan (en in de realiteit is dat nog ook ![]() Zo'n arrogante zakken mogen mijne gazon nog niet afrijden... ![]() Het valt wel op dat die vakbondsleiders op TV nooit hun zak aan hebben... Laatst gewijzigd door Chipie : 28 april 2007 om 06:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Waarom zoek jij altijd gewelddadige oplossingen? Ben je voor het "amerikaans systeem" misschien dan moet je het maar zeggen he sjarel Laatst gewijzigd door born2bewild : 28 april 2007 om 06:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Banneling
|
![]() ik vind dat sippie meestal wel gelijk heeft
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Normaal is een opzettelijke handeling die zoveel geld kost gegronde reden voor een ontslag met dringende reden... Mag het ontslagrecht voor werkgevers dan ook absoluut worden? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een voorbeeldje. Veiligheidsagenten waren bedienden in grote bedrijven. Nu wordt dat werk uitgeleend aan dienstverlenende bedrijven die bewakingsagenten leveren met arbeiderscontracten. Die nieuwe veiligheidsagenten werken dikwijls in volcontinue systemen en verdienen amper het dagloon van hun voorgangers. De rest is er weer eens afgeroomd door hogergeschoolden en bedrijfsleiders, aandeelhouders, ... . En iedereen zit weer te kakken op de vakbond en de stakers, totdat hun arbeid zelf geherwaarddeerd wordt en ze voor peanuts een ongeregeld leven kunnen gaan lijden. Blind en achterlijk, ja. Laatst gewijzigd door skaldis : 28 april 2007 om 10:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zonder enig verantwoordelijkheidsgevoel... Ik verdien ook te weinig, moet ook te hard werken, word ook regelmatig door een kutwijf toegesnauwd... Heb ik dan het recht vrouw, mannen en zuigelingen te gijzelen en grote schade te berokkenen? ![]() Of heb ik het recht voor mijn profijt andere arbeiders schade te berokkenen? ![]() Een stelletje idiote kwispels... Niet meer, maar zeker niet minder... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Verder, hebben die aanklagers wel met de stakers gepraat? Of hebben ze alleen naar freya's vader geluisterd? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
En raar maar waar heb ik het afgelopen jaar meer betaald aan goeie arbeiders dan aan bedienden. Die hopeloos achterhaalde tegenstelling tussen arbeiders en bedienden met het idyllische beeld van de witte versus blauwe boord, is een anachronismen dat door een reeks handige manipulators in stand wordt gehouden. En ik sta gerust eens mijn plek af aan arbeiders. Zij mogen gerust eens alle shit komen opkuisen, 's nachts hun bed uitkomen als er troubles zijn, etc... Trouwens, de meeste van die vakantiegangers zijn hardwerkende mensen die dankzij decennialange sociale strijd voldoende verdienen, zowel geld als vakantie, om dan te moeten vaststellen dat hun zuurverdiende rust vergald wordt door een neerdwarrelende maaltijdcheque... Weet je wat de oplossing is volgens jouw redenering: het communisme. Het ondernemerschap dient afgeschaft te worden en iedereen verdient evenveel, zijnde 2,5 euro per uur. Een vakantie kan je drie maal in je leven opnemen, in een door de staat georganiseerd kamp waar je als tijdsverdrijf nummerplaten mag maken. Er moet respect zijn voor arbeiders, maar evenzeer voor hen die het mogelijk maken dat er arbeid is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
|
![]() geloof wat ge wilt maar dan ook niet verwachten dat er beleefd en serieus gereageerd wordt
Laatst gewijzigd door StevenNr1 : 28 april 2007 om 11:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Veiligheidspersoneel had ook makkelijk bv een reeks lege vliegtuigen aan de grond kunnen houden, of zoiets, maar een ganse luchthaven moeten sluiten... Als men staakt, zou men moeten zorgen dat de gevolgen beperkt blijven tot het eigen bedrijf en niet nog eens 300 andere bedrijven schade berokkenen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
"sorry mijnheer, mevrouw, ik ga uw vakantie eens grondig verpesten, mijn excuses..." Het klinkt wel beleefd, maarre... 't Is alsof een dief zegt "excuseer, mijn weledele heer, mag ik u uw beurs afhandig maken" en dat je het daardoor maar ok moet vinden omdat die struikrover zo beleefd was... In romans en sprookjes is dat zo, in real life... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |