Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Wat met het stakingsrecht?
Spontane stakingen moeten steeds kunnen ongeacht de gevolgen. 15 38,46%
Spontane stakingen mogen slechts uitzonderingen zijn. 9 23,08%
Mensen die getroffen worden door een spontane stakingen mogen een schadevergoeding eisen van de stakers. 11 28,21%
Stakingen dienen vooraf te worden aangekondigd. 12 30,77%
Ik weet het niet of ik denk er anders over. 2 5,13%
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 39. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 27 april 2007, 18:58   #41
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht
Gelijk hebt U...

Die 26.000 gegijzelde burgers waren maar kiekens...
En die kiekens hebben waarschijnlijk geen maaltijdcheque gekregen tijdens de gijzeling.
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2007, 19:21   #42
Vorenus
Banneling

Vorenus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
En die kiekens hebben waarschijnlijk geen maaltijdcheque gekregen tijdens de gijzeling.
Laat staan een drankbonnetje.
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2007, 20:17   #43
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
en uw gezin gaat leven van mana?
maakt gij u daar maar geen zorgen over.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2007, 06:41   #44
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Gisteren een paar vakbondsleiders op TV gezien...

Tja, die denken echt dat ze boven de wet staan (en in de realiteit is dat nog ook )...

Zo'n arrogante zakken mogen mijne gazon nog niet afrijden...

Het valt wel op dat die vakbondsleiders op TV nooit hun zak aan hebben...

Laatst gewijzigd door Chipie : 28 april 2007 om 06:42.
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2007, 06:45   #45
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Maw, je wil het stakingsrecht eigenlijk afschaffen.
er is er weer 1 die het niet snapt zene
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2007, 06:47   #46
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
blablabalb a....

Wat mij nog het meeste stoort is......

blalblabla).
learn 2 live with it poepke
Oud 28 april 2007, 06:48   #47
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lantjes Bekijk bericht
Staken is het enige drukkingsmidden dat je als werknemer kan inzetten tegen werkgevers .
hoezo...dreigen om elders uw diensten aan te bieden is geen rukkingsmiddel voor u?

zo weinig te bieden sjarel?
Oud 28 april 2007, 06:52   #48
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pinbag Bekijk bericht
Beetje redelijk blijven he Chian.

En erbij, hoe ga je die werknemers verplichten ??? geweerloop tegen het hoofd ???
.
ontlagen en werkwilligen aannemen, en die krijgen dan de maaltijdchecques.

Waarom zoek jij altijd gewelddadige oplossingen? Ben je voor het "amerikaans systeem" misschien dan moet je het maar zeggen he sjarel

Laatst gewijzigd door born2bewild : 28 april 2007 om 06:53.
Oud 28 april 2007, 06:55   #49
born2bewild
Banneling

Standaard

ik vind dat sippie meestal wel gelijk heeft
Oud 28 april 2007, 08:17   #50
davidg
Schepen

davidg's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door skaldis Bekijk bericht
Staken moet steeds kunnen wanneer de werknemers een gegronde rede hebben. Wanneer mensen met lage lonen het moeilijker en moeilijker krijgen door de hoge huur of woningprijzen dan is een maaltijdcheck veel waart. 50 euro in de maand erbij is voor hoe langer hoe meer mensen zeer zeer veel geld. Dat dat peanuts is voor de hoernalisten, politici en bedrijfsleiders weten we ondertussen ook wel.
Staken mag bij gegronde reden en 50 euro is reden met grond genoeg om miljoenen euro's economische schade te veroorzaken...

Normaal is een opzettelijke handeling die zoveel geld kost gegronde reden voor een ontslag met dringende reden...
Mag het ontslagrecht voor werkgevers dan ook absoluut worden?

davidg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2007, 10:24   #51
skaldis
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door davidg Bekijk bericht
Staken mag bij gegronde reden en 50 euro is reden met grond genoeg om miljoenen euro's economische schade te veroorzaken...

Normaal is een opzettelijke handeling die zoveel geld kost gegronde reden voor een ontslag met dringende reden...
Mag het ontslagrecht voor werkgevers dan ook absoluut worden?
Het recht op het welzijn van een mens is inderdaad belangrijker dan nog meer winst voor gevoelloze klootzakken, ja. Spijtig voor die vakantiegangers die dit betreurlijke incident niet als een avontuurtje kunnen bekijken. Diegene die daarenboven nog klacht indienen ook kunnen maar beter naar Amerika uitwijken. Ik vraag me trouwens af wie daar achter zit. Waarschijnlijk een gulzig advocatenkantoor dat centjes ziet of zo. Het gaat van kwaad naar erger. En ik bedoel niet de stakingen. Die zijn er niet genoeg. Het zijn niet alleen de ontslagen overal, het is ook de herwaardering van de arbeid die veel slachtoffers maakt.
Een voorbeeldje. Veiligheidsagenten waren bedienden in grote bedrijven. Nu wordt dat werk uitgeleend aan dienstverlenende bedrijven die bewakingsagenten leveren met arbeiderscontracten. Die nieuwe veiligheidsagenten werken dikwijls in volcontinue systemen en verdienen amper het dagloon van hun voorgangers. De rest is er weer eens afgeroomd door hogergeschoolden en bedrijfsleiders, aandeelhouders, ... . En iedereen zit weer te kakken op de vakbond en de stakers, totdat hun arbeid zelf geherwaarddeerd wordt en ze voor peanuts een ongeregeld leven kunnen gaan lijden. Blind en achterlijk, ja.

Laatst gewijzigd door skaldis : 28 april 2007 om 10:26.
skaldis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2007, 10:37   #52
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Het recht op het welzijn van een mens is inderdaad belangrijker dan nog meer winst voor gevoelloze klootzakken, ja. Spijtig voor die vakantiegangers die dit betreurlijke incident niet als een avontuurtje kunnen bekijken. Diegene die daarenboven nog klacht indienen ook kunnen maar beter naar Amerika uitwijken. Ik vraag me trouwens af wie daar achter zit. Waarschijnlijk een gulzig advocatenkantoor dat centjes ziet of zo. Het gaat van kwaad naar erger. En ik bedoel niet de stakingen. Die zijn er niet genoeg. Het zijn niet alleen de ontslagen overal, het is ook de herwaardering van de arbeid die veel slachtoffers maakt.
Een voorbeeldje. Veiligheidsagenten waren bedienden in grote bedrijven. Nu wordt dat werk uitgeleend aan dienstverlenende bedrijven die bewakingsagenten leveren met arbeiderscontracten. Die nieuwe veiligheidsagenten werken dikwijls in volcontinue systemen en verdienen amper het dagloon van hun voorgangers. De rest is er weer eens afgeroomd door hogergeschoolden en bedrijfsleiders, aandeelhouders, ... . En iedereen zit weer te kakken op de vakbond en de stakers, totdat hun arbeid zelf geherwaarddeerd wordt en ze voor peanuts een ongeregeld leven kunnen gaan lijden. Blind en achterlijk, ja.
Jaja, inderdaad... Blinde, achterlijke en egoïstische klootzakken waren die wildstakers...

Zonder enig verantwoordelijkheidsgevoel...

Ik verdien ook te weinig, moet ook te hard werken, word ook regelmatig door een kutwijf toegesnauwd...
Heb ik dan het recht vrouw, mannen en zuigelingen te gijzelen en grote schade te berokkenen?
Of heb ik het recht voor mijn profijt andere arbeiders schade te berokkenen?

Een stelletje idiote kwispels... Niet meer, maar zeker niet minder...
Oud 28 april 2007, 10:44   #53
StevenNr1
Perm. Vertegenwoordiger VN

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
het soort stakingen waar uberhaupt enkel de werkgever de dupe van wordt (mensen gratis laten treinen, etc...) al is dat niet altijd mogelijk.
Inderdaad, veiligheidspersoneel kan moeilijk prijsstakingen doen e.

Verder, hebben die aanklagers wel met de stakers gepraat? Of hebben ze alleen naar freya's vader geluisterd?
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2007, 10:51   #54
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 Bekijk bericht

Verder, hebben die aanklagers wel met de stakers gepraat? Of hebben ze alleen naar freya's vader geluisterd?
Ga eens in Cuba, China of Noord-Korea staken...
Oud 28 april 2007, 10:56   #55
skaldis
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht
Jaja, inderdaad... Blinde, achterlijke en egoïstische klootzakken waren die wildstakers...

Zonder enig verantwoordelijkheidsgevoel...

Ik verdien ook te weinig, moet ook te hard werken, word ook regelmatig door een kutwijf toegesnauwd...
Heb ik dan het recht vrouw, mannen en zuigelingen te gijzelen en grote schade te berokkenen?
Of heb ik het recht voor mijn profijt andere arbeiders schade te berokkenen?

Een stelletje idiote kwispels... Niet meer, maar zeker niet minder...
Hier de held komen uithangen hé en thuis onder de sloef
skaldis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2007, 11:05   #56
davidg
Schepen

Standaard

Citaat:
OK, dank u dat ik een gevoelloze klootzak ben...

En raar maar waar heb ik het afgelopen jaar meer betaald aan goeie arbeiders dan aan bedienden.

Die hopeloos achterhaalde tegenstelling tussen arbeiders en bedienden met het idyllische beeld van de witte versus blauwe boord, is een anachronismen dat door een reeks handige manipulators in stand wordt gehouden.

En ik sta gerust eens mijn plek af aan arbeiders. Zij mogen gerust eens alle shit komen opkuisen, 's nachts hun bed uitkomen als er troubles zijn, etc...

Trouwens, de meeste van die vakantiegangers zijn hardwerkende mensen die dankzij decennialange sociale strijd voldoende verdienen, zowel geld als vakantie, om dan te moeten vaststellen dat hun zuurverdiende rust vergald wordt door een neerdwarrelende maaltijdcheque...

Weet je wat de oplossing is volgens jouw redenering: het communisme. Het ondernemerschap dient afgeschaft te worden en iedereen verdient evenveel, zijnde 2,5 euro per uur.
Een vakantie kan je drie maal in je leven opnemen, in een door de staat georganiseerd kamp waar je als tijdsverdrijf nummerplaten mag maken.

Er moet respect zijn voor arbeiders, maar evenzeer voor hen die het mogelijk maken dat er arbeid is.

Oud 28 april 2007, 11:06   #57
StevenNr1

Standaard

Citaat:
een neerdwarrelende maaltijdcheque...
geloof wat ge wilt maar dan ook niet verwachten dat er beleefd en serieus gereageerd wordt

Laatst gewijzigd door StevenNr1 : 28 april 2007 om 11:07.
Oud 28 april 2007, 11:08   #58
davidg
Schepen

Standaard

Citaat:

Het is de proportie die niet meer klopt.

Veiligheidspersoneel had ook makkelijk bv een reeks lege vliegtuigen aan de grond kunnen houden, of zoiets, maar een ganse luchthaven moeten sluiten...

Als men staakt, zou men moeten zorgen dat de gevolgen beperkt blijven tot het eigen bedrijf en niet nog eens 300 andere bedrijven schade berokkenen...

Oud 28 april 2007, 11:10   #59
davidg
Schepen

Standaard

Citaat:
geloof wat ge wilt maar dan ook niet verwachten dat er beleefd en serieus gereageerd wordt
Noem je de gijzelingsactie op de luchthaven dan wel beleefd en serieus?

"sorry mijnheer, mevrouw, ik ga uw vakantie eens grondig verpesten, mijn excuses..." Het klinkt wel beleefd, maarre...

't Is alsof een dief zegt "excuseer, mijn weledele heer, mag ik u uw beurs afhandig maken" en dat je het daardoor maar ok moet vinden omdat die struikrover zo beleefd was...

In romans en sprookjes is dat zo, in real life...

Oud 28 april 2007, 11:12   #60
StevenNr1

Standaard

Citaat:
Het is de proportie die niet meer klopt.

Veiligheidspersoneel had ook makkelijk bv een reeks lege vliegtuigen aan de grond kunnen houden, of zoiets, maar een ganse luchthaven moeten sluiten...

Als men staakt, zou men moeten zorgen dat de gevolgen beperkt blijven tot het eigen bedrijf en niet nog eens 300 andere bedrijven schade berokkenen...
Hoe meer economische schade, hoe meer druk op de eigen werkgever.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be