Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 april 2007, 16:29   #41
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Als je wil bijscholen, vraag dat dan. Natuurlijk heb je daar waarschijnlijk geen tijd voor omdat je te druk bezig bent met je afgunst te tonen ten opzichte van mensen die dit wel doen. Bijscholen is niet verboden, het mag tijdens de werkuren en het is gratis. Als een allochtoon dan verdomme Nederlands wil leren uit blijk van goede wil dan zoek je wel weer een andere stok om mee te slaan. Die vlieger gaat niet op.

Ik ga met iedereen akkoord die zegt dat allochtonen die geen goede wil tonen, moeilijkheden krijgen op de arbeidsmarkt en dat dit geen kwestie is van discriminatie. Quota's zijn dan ook redelijk belachelijk. Maar als er dan allochtonen zijn die willen bijscholen dan moet je bij mij niet afkomen dat dit geld kost. Jij kan ook bijscholen, je moet er alleen een beetje moeite voor willen doen, net zoals uw allochtone Nederlands lerende medemens.
Erg zwak antwoord,beneden alle pijl,maar ja dat kennen we van mensen die oneerlijkheid prediken
Dus mijn stem op VB is hiermee gerechtvaardigd,en in de zelfde tijd heb ik deze schande kunnen aankaarten(bedankt om mij de kans hiertoe te geven)

Laatst gewijzigd door duveltje382 : 27 april 2007 om 16:29.
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2007, 16:30   #42
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

En het eerste wat het VB zal doen is mensen verbieden om tijdens hun werkuren Nederlands te leren ook al gaat hun werkgever daarmee akkoord.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2007, 16:31   #43
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
En het eerste wat het VB zal doen is mensen verbieden om tijdens hun werkuren Nederlands te leren ook al gaat hun werkgever daarmee akkoord.
Of verdient de werkgever er nog aan zou beter staan in jouw zin !!!!!
Oud 27 april 2007, 16:40   #44
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik was de allochtonen nog vragen. Als de externe vijand niet van pas komt dan is er nog altijd de enemy within.
Heeft niet met inwendige of uitwendige vijanden te maken. De jeugdwerkloosheid onder de laaggeschoolden (waaronder veel allochtonen) is in Antwerpen nu eenmaal zeer groot.
En Vlaanderen hangt nu eenmaal af van Wallonie om deze problematiek op te lossen.
Wat voor zin heeft het van Antwerpen, Gent en Limburg zijn hoge werkloosheid te verwijten (zei het dan wel vooral jeugdwerkloosheid, en zei het dan wel vooral allochtonen) als ze met handen en voeten gebonden zijn, in de oplossing hiervan.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2007, 16:46   #45
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Moest ik het VB zijn, ik zou én de immigratievoorwaarden een stuk verstrengen, én de resterende immigranten, eerst verplichten om Nederlands te leren
Schijnt mij een stuk logischer te zijn, dan dweilen met de kraan open.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2007, 16:55   #46
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guerin Bekijk bericht
Dit is een dogma en de oudste zoon van de god arbeidsethos.
tja, misschien.

Maar met je leefloon ga je een leven mogen krabben van ne steen
Oud 27 april 2007, 20:37   #47
Daphne
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
In Vlaanderen verdienen de 20 procent hoogste inkomens 3,5 maal meer dan de 20 procent laagste, in Zweden gaat het om een factor 3,3. Ook hier hinken Wallonië (4,1) en vooral Brussel (7,4) achterop.
Cijfers gebaseerd op aangegeven inkomsten natuurlijk, het eeuwige pijnpunt. Vandaar het verschil.
Zeer hypocriet trouwens van SPa om zoiets te "verkopen" als een realisatie, terwijl het het zoveelste bewijs is van hun collaboratie aan het gedoogbeleid inzake fiscale fraude.
Oud 27 april 2007, 20:57   #48
Burry
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaplop Bekijk bericht
Dat was vroeger ook in Vlaanderen zo, nu wil de ene de andere overtroeven.
Ik ben van mening dat dat er altijd was en net de reden is van onze onderlinge competitie en die dreef en drijft de rijkdom van de lage landen.
Burry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2007, 21:22   #49
baseballpolitieker

baseballpolitieker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar baseballpolitieker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Het is niet omdat dit jouw drijfveer zou zijn, dat dit ieder zijn drijfveer is. Het is weer typisch. Klagen dat ze geen Nederlands willen leren en dat ze niet werken. Nu klagen omdat ze Nederlands leren en werken.

Jullie moeten echt heel erg ongelukkige mensen zijn als jullie enkel en alleen het slechtste in elke mens zien. Bon ja, veel geluk ermee, maar ver zal je er niet mee komen.
Mensen die willen nederlands leren zullen de financiele inspanning niet uit de weg gaan diegene die geen zin hebben om de taal te leren zullen wegblijven...
Twee voordelen; alleen de mensen die echt Nederlands willen leren zullen het leren en in de cursussen zullen alleen gemotiveerde mensen zitten wat dan nog eens positief voor degene zijn die wel Nederlands willen leren!

Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk!
De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen
of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen
baseballpolitieker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2007, 21:50   #50
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baseballpolitieker Bekijk bericht
Mensen die willen nederlands leren zullen de financiele inspanning niet uit de weg gaan diegene die geen zin hebben om de taal te leren zullen wegblijven...
Twee voordelen; alleen de mensen die echt Nederlands willen leren zullen het leren en in de cursussen zullen alleen gemotiveerde mensen zitten wat dan nog eens positief voor degene zijn die wel Nederlands willen leren!
Normatief veralgemenen is altijd slecht en altijd een drogargument.
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2007, 22:54   #51
baseballpolitieker

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Normatief veralgemenen is altijd slecht en altijd een drogargument.
Voor het omgekeerde argument geldt dat ook hoor, maar dat was je zeker vergeten...

Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk!

Laatst gewijzigd door baseballpolitieker : 27 april 2007 om 22:55.
Oud 27 april 2007, 23:02   #52
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baseballpolitieker Bekijk bericht
Voor het omgekeerde argument geldt dat ook hoor, maar dat was je zeker vergeten...
Dat hoeft niet. Jouw argumentatie staat op dit moment even goed op 0, doordat je een drogargument gaf. En jij kwam met de stelling, dus jij moet beargumenteren.

Maar goed. Mijn argumentatie?

Of mensen die het écht willen nu zelf zouden investeren of niet, dezelfde wetten inzake bij-studeren. Subsidies ftw. Op termijn kan je beargumenteren of dat moet of niet. Maar op korte termijn is dat niet meer dan logisch, kwestie van die analogie te bewaren.

En er zullen idd mensen zijn die zullen bijstuderen op eigen kosten. Maar er zullen er ook zijn die wel willen, maar afgeschrikt gaan zijn door het geld. Of zelfs gewoon die barriëre onoverkomelijk vinden. Mss zijn dat uitzonderingen, mss niet. Maakt niet zoveel uit.
Oud 27 april 2007, 23:09   #53
baseballpolitieker

Standaard

Citaat:
Dat hoeft niet. Jouw argumentatie staat op dit moment even goed op 0, doordat je een drogargument gaf. En jij kwam met de stelling, dus jij moet beargumenteren.

Maar goed. Mijn argumentatie?

Of mensen die het écht willen nu zelf zouden investeren of niet, dezelfde wetten inzake bij-studeren. Subsidies ftw. Op termijn kan je beargumenteren of dat moet of niet. Maar op korte termijn is dat niet meer dan logisch, kwestie van die analogie te bewaren.

En er zullen idd mensen zijn die zullen bijstuderen op eigen kosten. Maar er zullen er ook zijn die wel willen, maar afgeschrikt gaan zijn door het geld. Of zelfs gewoon die barrière onoverkomelijk vinden. Mss zijn dat uitzonderingen, mss niet. Maakt niet zoveel uit.
Maakt niets uit??? Immigreren en integreren verdien je, dat krijg je niet en daar komt nog eens bij dat jou standpunt geld kost en het mijne geld oplevert dus...(ps: we leven in een kapitalistische maatschappij nog altijd, communisme is nog niet weer opengebarsten! )

Laatst gewijzigd door baseballpolitieker : 27 april 2007 om 23:10.
Oud 27 april 2007, 23:14   #54
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maakt niets uit??? Immigreren en integreren verdien je, dat krijg je niet en daar komt nog eens bij dat jou standpunt geld kost en het mijne geld oplevert dus...(ps: we leven in een kapitalistische maatschappij nog altijd, communisme is nog niet weer opengebarsten! )
Als ik al mijn economische ideeën hier zou zetten, zou ik door alles wat links geflamed worden wegens kapitalistische zak.
So don't worry.

En nee. Immigreren en integreren krijg je als je een genévevluchteling bent. En fucking terecht.

Maar daar gaat het zelfs niet over. Het gaat om gelijke behandeling. Iemand die op kosten van de vdab een lassencursus volgt, mag evengoed op kosten van de vdab een cursus Nederlands volgen.

Verder getuigt jouw redenering 'de mijn brengt geld op en de jouw kost geld' getuige van weinig - en kortzichtige - economische kennis.
Elke werkwillige concurrent op de arbeidersmarkt creeërt een groter nationaal inkomen. Daarin investeren is perfect economisch gerechtvaardigd.
Oud 27 april 2007, 23:23   #55
baseballpolitieker

Standaard

Citaat:
En nee. Immigreren en integreren krijg je als je een genévevluchteling bent. En fucking terecht.
En omdat je een Genèvevluchteling bent mag je dus je gewoon in een land vestigen waar je de plaatselijke bevolking eens lekker gaat uitbuiten???
Citaat:
Maar daar gaat het zelfs niet over. Het gaat om gelijke behandeling. Iemand die op kosten van de vdab een lassencursus volgt, mag evengoed op kosten van de vdab een cursus Nederlands volgen.
Ja en dan...Voor een cursus lassen moet je ook betalen hoor...Je krijgt premies maar dat is ook alles en er is nog een heel deel dat je uit je eigen zak moet betalen!
Citaat:
Verder getuigt jouw redenering 'de mijn brengt geld op en de jouw kost geld' getuige van weinig - en kortzichtige - economische kennis.
Elke werkwillige concurrent op de arbeidersmarkt creeërt een groter nationaal inkomen. Daarin investeren is perfect economisch gerechtvaardigd.
Het ging oa over mensen die in opdracht van hun werk nederlands leerden...Zij hadden dus al werk!

Laatst gewijzigd door baseballpolitieker : 27 april 2007 om 23:23.
Oud 27 april 2007, 23:36   #56
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En omdat je een Genèvevluchteling bent mag je dus je gewoon in een land vestigen waar je de plaatselijke bevolking eens lekker gaat uitbuiten???
Kort en bondig: ja.
Een Genèvevluchteling is een vluchteling die zelf niet aan zijn situatie kan doen. Iemand die is moeten vluchten om te overleven.

Ja, zo iemand verplichte hulp geven is imo niet teveel gevraagd.
Dat je over economische vluchtelingen nog wilt discussieren, is begrijpbaar. (Daar heb ik ook een iets/veel harder standpunt over.) Maar niet mensen die met gevaar op eigen leven weg zijn gegaan.

Citaat:
Ja en dan...Voor een cursus lassen moet je ook betalen hoor...Je krijgt premies maar dat is ook alles en er is nog een heel deel dat je uit je eigen zak moet betalen!
Dan weet u ineens hoe ik over cursussen Nederlands denk.
(Iets met 'premies' en 'heel deel uit eigen zak'. Of op kosten van de baas, natuurlijk. Dat is zijn goed recht, natuurlijk.)

Citaat:
Het ging oa over mensen die in opdracht van hun werk nederlands leerden...Zij hadden dus al werk!
Het blijft een investering, want werk is natuurlijk nooit eeuwig. En als die baas het wilt betalen, goed zo. Als die baas zijn werknemer die lessen wilt laten geven, met premies van de overheid, ook beter.

Mijn visie op immigratiebeleid is gericht op een absoluut aanleren van de taal. In die visie past ook dit standpunt.
Oud 27 april 2007, 23:48   #57
baseballpolitieker

Standaard

Citaat:
Een Genèvevluchteling is een vluchteling die zelf niet aan zijn situatie kan doen. Iemand die is moeten vluchten om te overleven.

Ja, zo iemand verplichte hulp geven is imo niet teveel gevraagd.
Dat je over economische vluchtelingen nog wilt discussieren, is begrijpbaar. (Daar heb ik ook een iets/veel harder standpunt over.) Maar niet mensen die met gevaar op eigen leven weg zijn gegaan.
Eenmaal ze werk hebben gevonden moeten we natuurlijk niet te veel medeleven meer met hun hebben....zelfs als ze genèvevluchtelingen zijn!

Citaat:
Dan weet u ineens hoe ik over cursussen Nederlands denk.
(Iets met 'premies' en 'heel deel uit eigen zak'. Of op kosten van de baas, natuurlijk. Dat is zijn goed recht, natuurlijk.)
Het blijft een investering, want werk is natuurlijk nooit eeuwig. En als die baas het wilt betalen, goed zo. Als die baas zijn werknemer die lessen wilt laten geven, met premies van de overheid, ook beter.
Ik weet niet hoe het zit maar het zou me helemaal niet verbazen, ben er eigenlijk redelijk zeker van, dat die bazen fikse premies krijgen van de overheid...Wat dus op het zelfde neerkomt als gewoon hen die cursus cadeau doen!
Citaat:
Mijn visie op immigratiebeleid is gericht op een absoluut aanleren van de taal. In die visie past ook dit standpunt.
Het moet een verplichting worden, waar indien mogelijk moet voor worden betaald, uitzonderingen voor die zwitsere vluchtelingen natuurlijk (ben dat stad-woord beu! )

Oud 27 april 2007, 23:52   #58
Tjolder
Parlementslid

Tjolder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En waarom komt iemand van pakweg Afganistan dan naar hier ipv Pakistan of een ander moslim broederland. Of dat iemand vanuit Congo hier asiel aanvraagt en niet in Ivoorkust.
Ik zal het u zeggen ze komen naar hier omdat het hier beter is.

ALLE vluchtelingen zijn ECONOMISCHE vluchtelingen.
Maar we kunnen jammer genoeg niet het OCMW spelen van de wereld.

Tjolder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2007, 00:01   #59
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tjolder Bekijk bericht
En waarom komt iemand van pakweg Afganistan dan naar hier ipv Pakistan of een ander moslim broederland. Of dat iemand vanuit Congo hier asiel aanvraagt en niet in Ivoorkust.
Ik zal het u zeggen ze komen naar hier omdat het hier beter is.

ALLE vluchtelingen zijn ECONOMISCHE vluchtelingen.
Maar we kunnen jammer genoeg niet het OCMW spelen van de wereld.

Lol.
Dat is vanuit mijn oogpunt irrelevant. Hij heeft een reden om te vluchten vanuit zijn oorspronkelijk land. Dat is voor mij reden genoeg om hem niet te veroordelen.

Of denk je dat ze het maar als excuusje gebruiken?

En ik ben idd een grote voorstander van een stevige uitbouw van de lessen Nederlands (op kosten van de staat). Wie weigert 'vliegt' weg. Dat is voor mij niet meer dan de absolute logica. Je kan discussieren ofdat economische vluchtelingen/immigranten het op termijn terug kunnen betalen (lening zonder rente). Daar heb ik ook niets op tegen.

Ik ben over het algemeen een voorstander van leningen zonder rente. Een investering die je later integraal terugkrijgt? Vanuit het standpunt van kortetermijn economie een 0 operatie, vanuit maatschappelijk oogpunt een pluspunt en van langetermijn economie een investering.
Oud 28 april 2007, 00:07   #60
baseballpolitieker

Standaard

dubbel!

Laatst gewijzigd door baseballpolitieker : 28 april 2007 om 00:07.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be