Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 mei 2007, 11:12   #41
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri Bekijk bericht
De vraag is natuurlijk: als N-WA wordt verkozen, zullen ze dan toegelaten worden tot de Franse taalgroep? Of moet er dan weer politie aan te pas komen om wettelijk verkozen personen de toegang tot de volksvertegenwoordiging te ontzeggen?
Dat is de vraag helemaal niet in verband met dit leuk initiatiefke. De kans op een verkozene is afgerond nul komma nul.

Maar het is natuurlijk volkomen terecht dat de de vinger op de wonde legt: want daar is in een recent verleden iets heel ondemokratisch gebeurd: een demokratisch verkozene werd verhinderd te zetelen .... en gans Vlaanderen en gans B*, alle behoeders van de demokratie zoals de niet-demokratisch verkozenen bande de Laeken en grote Vlaamse partijen ... deden geen kloten.

En dat alles gebeurde niet in het Vlaams Parlement, dat geïnfiltreerd is door nazis en fasjisten van het Blok (ja, ok) en de NVA (ja, die ook volgens de Walen, tsja, zelfs Leterme is een gevaarlijk man), neen het gebeurde in het

Waalse regionaal parlement ..... omdat iemand Vlaamstalig was !!!

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2007, 09:32   #42
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
De vraag is natuurlijk: als N-WA wordt verkozen, zullen ze dan toegelaten worden tot de Franse taalgroep? Of moet er dan weer politie aan te pas komen om wettelijk verkozen personen de toegang tot de volksvertegenwoordiging te ontzeggen?
Zoals Toon van Overstraeten? Zoals Aline Beernaert? Ik vrees het, maar Van Eyck mag wel als vertegenwoordiger in het Vlaams Parlement zitten.

En nog geen enkele belgicist heeft hier ooit over geklaagd...
Oud 2 mei 2007, 09:48   #43
evilbu
Perm. Vertegenwoordiger VN

evilbu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Goeie vraag. Maar we moeten beseffen dat als BHV gesplitst wordt, er zeker Franstalige partijen vertegenwoordigers binnen onze taalgroep gaan krijgen.
Citaat:
Zoals Toon van Overstraeten? Zoals Aline Beernaert? Ik vrees het, maar Van Eyck mag wel als vertegenwoordiger in het Vlaams Parlement zitten.
In 2009 zullen ze er waarschijnlijk al twee hebben.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be