Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Bekijk resultaten enquête: is het splitsen van de sociale zekerheid
een rem op de verwezenlijking van een onafhankelijk Vlaanderen? 5 16,13%
Een steun bij het realiseren van een onafhankelijk VLaanderen? 25 80,65%
Maakt dit niets uit 1 3,23%
Ik weet dit niet 0 0%
Aantal stemmers: 31. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 4 mei 2007, 11:44   #41
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
De verklaring is simpel: indien Belgie Barst verdwijnt het VB: ze willen het derhalve behouden !
Dit is weer eens het zoveelste koekje prietpraat uit Feremans' leugenfabriek.

De onafhankelijkheidsgezinde partij van Ierland verdween niet na de onafhankelijkheid van Ierland. Integendeel, de partij bestaat tot op heden.

Waarom zou het Vlaams Belang dan ook verdwijnen? Er zal dan wel een heel belangrijk programmapunt van het Vlaams Belang gerealiseerd zijn, maar er valt nog zoveel te doen. Daarenboven past een partij zich aan.

Maar goed, stel nu dat u gelijk heeft. Ik hoop dan ook dat u een medestander wordt van het idee Vlaanderens onafhankelijkheid uit te roepen. Dan bent u onmiddellijk af van het Vlaams Belang. Afgesproken?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2007, 11:47   #42
Praetorian
Perm. Vertegenwoordiger VN

Praetorian's schermafbeelding

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Duidelijk een rem. Dankzij het VB is het voor een flamingant haast onmogelijk om geen achterdocht te veroorzaken in discussies over Vlaanderen. Elke Vlaamsgevoelendheid wordt dan gelijkgesteld aan het neofascisme van het VB. Toch wel een trieste zaak.
Oud 4 mei 2007, 11:48   #43
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian Bekijk bericht
Duidelijk een rem. Dankzij het VB is het voor een flamingant haast onmogelijk om geen achterdocht te veroorzaken in discussies over Vlaanderen. Elke Vlaamsgevoelendheid wordt dan gelijkgesteld aan het neofascisme van het VB. Toch wel een trieste zaak.
De onzin is nooit ver om de hoek bij u. "Neofacisme", wat een prietpraat!
Oud 4 mei 2007, 11:55   #44
Praetorian

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
De onzin is nooit ver om de hoek bij u. "Neofacisme", wat een prietpraat!
Nu kwets je me toch, Jan.
Oud 4 mei 2007, 12:33   #45
luc broes

Standaard

Alex Salmond, de leider van de Schotse Nationale Partij (SNP), die voor afscheuring van het Verenigd Koninkrijk is, is donderdag tijdens de regionale verkiezingen verkozen. Dat blijkt uit de eerste officiële resultaten, die vrijdagochtend werden bekendgemaakt. Zoals verwacht lijkt de Labourpartij van Blair op een nederlaag af te stevenen.Salmond kreeg ruim tweeduizend stemmen meer dan zijn liberaal-democratische tegenstander in het kiesdistrict Gordon, ten noorden van Aberdeen. De partij SNP won ook twee zetels van de Labourpartij in Dundee West en Central Fife.

De Schotse kiezers verkozen donderdag de 129 afgevaardigden van het autonome parlement. Volgens de peilingen heeft SNP een goede kans om er de grootste partij te worden. De partij, die in 2010 een referendum wil houden over onafhankelijkheid, ziet mogelijk Salmond de eerste Schotse premier worden.

ericf moet dringend eens naar Schotland om hen duidelijk te maken dat voor hun onafhankelijkheid en achterlijk nationalisme geen plaats is in zijn rabiate droomwereld.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2007, 14:21   #46
ericferemans

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dit is weer eens het zoveelste koekje prietpraat uit Feremans' leugenfabriek.

De onafhankelijkheidsgezinde partij van Ierland verdween niet na de onafhankelijkheid van Ierland. Integendeel, de partij bestaat tot op heden.
Geen appelen met citroenen vergelijken... De Ieren zouden stoofhout van je maken als je hun partijen vergelijkt met het VB. Ik zou daar (om gezondheidsredenen bijvoorbeeld) niet mee gaan beginnen

Citaat:
Waarom zou het Vlaams Belang dan ook verdwijnen? Er zal dan wel een heel belangrijk programmapunt van het Vlaams Belang gerealiseerd zijn, maar er valt nog zoveel te doen. Daarenboven past een partij zich aan.
Lezer let op de zin "er valt nog zoveel te doen".
Dit is treffend een DUIDELIJK PLAN
Ik ben een regionalist, en wens dus een zo efficiënt mogelijk bestuur van VLaanderen zonder een omwegje via Brusselaars en Walen.
Maar er zijn nog vele andere aspecten verbonden aan "een efficient bestuur": een sociale vooruitgang, het oplossen van de problemen met de derde wereld, oorzaak van de armoede van die mensen (en van de migratie die niet gepland is: mensen zonder papieren).
Ik wens geen VB-Vlaanderen, geen Talibaan Vlaanderen. Waar een aantal pummels aan de macht zijn.
Wat ik heb tegen het VB is niet dat ze voor meer autonomie zijn voor VLaanderen: ik heb iets tegen hun rechtse agenda. Laat dit vooral duidelijk zijn.

Citaat:
Maar goed, stel nu dat u gelijk heeft. Ik hoop dan ook dat u een medestander wordt van het idee Vlaanderens onafhankelijkheid uit te roepen. Dan bent u onmiddellijk af van het Vlaams Belang. Afgesproken?
Beste: jouw litanie trekt op een Zuid-Afrikaans liedje dat ik je niet wil onthouden:
Citaat:
DIE KAT KWAM WEER
De boer, die zwoer hem blou:
Hij zou die kat doodskiet,
Hij had zijn hoos gelaan.
Met kruit en dynamiet,
Hij lei die kat hem voor
den weg die hij moest kom
En de volgende morgen: velletjes en beentjes?

Maar die kat kwam weer, Die kon nie langer wach, Die kat kwam weer de volgende dag Die kat kwam weer Geloof me het is waar De volgende dag was die kat weer daar!
Hij zet hem op een skip
Dat zeilde naar Ceylon
Die skip die was gelaan
Met twaalf duizend ton,
Maar verre van dit land
Daar is die skip gestrand
En alle matrozen verdronk?

De boer, die zet die kat
Toen in een aeroplaan
Die derailleerde toen
Tegen een wollekie aan
De boel die viel omlaag
Bleef steken in een haag
Brak armen, nek en beene?

De boer, die zet die kat
Toen op de schoorsteen neer
Die kat, die viel omlaag
En deed zich vreselijk zeer
De kat, die viel in 't vuur
Verbrandde binnen 't uur.
En de volgende morgen as en botjes?

Die boer die draag die kat,
Toen op een hoog gebouw,
En gooi hem naar beneen,
Met een ferme dou,
De man die'm op hem krijg,
Wor plat gelijk een vijg,
Twaalf vaderloze kindertjes?

Die boer die bond die kat,
Die pootjes net tesaam,
En lei het beestje toen,
Op de railtjes van den tram,
Het trampje liep van spoor,
En brak te midden door,
Stukkies glas en hout en ijzer?

Toen stak die boer die kat,
In een heel groot kanon,
Die schot die werd gelaan,
Met zesenvijftig ton,
Die schot viel ver van huis,
En sloeg de stad in gruis,
Kerken, scholen, huizen en hopies puin?

Toen het die boer die kat,
In duizend stuk gekap,
En steek dan ieder stuk,
Apartjes in een graf,
Hij stamp die boel goed aan,
Maar als hij slaap dan,
Droom hij altijd weer van?

ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2007, 14:44   #47
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Geen appelen met citroenen vergelijken... De Ieren zouden stoofhout van je maken als je hun partijen vergelijkt met het VB. Ik zou daar (om gezondheidsredenen bijvoorbeeld) niet mee gaan beginnen

Lezer let op de zin "er valt nog zoveel te doen".
Dit is treffend een DUIDELIJK PLAN
Ik ben een regionalist, en wens dus een zo efficiënt mogelijk bestuur van VLaanderen zonder een omwegje via Brusselaars en Walen.
Maar er zijn nog vele andere aspecten verbonden aan "een efficient bestuur": een sociale vooruitgang, het oplossen van de problemen met de derde wereld, oorzaak van de armoede van die mensen (en van de migratie die niet gepland is: mensen zonder papieren).
Ik wens geen VB-Vlaanderen, geen Talibaan Vlaanderen. Waar een aantal pummels aan de macht zijn.
Wat ik heb tegen het VB is niet dat ze voor meer autonomie zijn voor VLaanderen: ik heb iets tegen hun rechtse agenda. Laat dit vooral duidelijk zijn.

Beste: jouw litanie trekt op een Zuid-Afrikaans liedje dat ik je niet wil onthouden:
Eens te meer veel prietpraat, maar zoals altijd totaal naast de zaak en geen antwoord op de vraag. Feremans van de Wietpartij, u blijft maar onzin uitkramen!
Oud 4 mei 2007, 14:44   #48
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Kernvraag die blijkbaar ietsje te moeilijk bleek voor dhr. Feremans:

Citaat:
Oud 4 mei 2007, 18:10   #49
ericferemans

Standaard

Citaat:

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe

Kernvraag die blijkbaar ietsje te moeilijk bleek voor dhr. Feremans:
Oh ja? Kijk: als je kind luizen heeft:
Laat je bad vol kokend water lopen.
Werp het kind erin.
Je bent van de luizen af...
Ik dacht dat een domme rhetorische vraag geen antwoord verdient, maar voor de minder begaafden: U vraagt? Wij draaien!
Oud 4 mei 2007, 18:23   #50
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oh ja? Kijk: als je kind luizen heeft:
Laat je bad vol kokend water lopen.
Werp het kind erin.
Je bent van de luizen af...
Ik dacht dat een domme rhetorische vraag geen antwoord verdient, maar voor de minder begaafden: U vraagt? Wij draaien!
U zult me dat toch even moeten uitleggen, hoor, want uw merkwaardige gedachtekronkels kan ik even niet goed volgen. Graag wat aanschouwelijk onderwijs! U zult dat wel begrijpen, nietwaar. Volgens jullie zijn "Blokkers" immers asociaal, ongemanierd, sociaal gemarginaliseerd, laaggeschoold en dom.
Oud 4 mei 2007, 18:29   #51
ericferemans

Standaard

Citaat:
U zult me dat toch even moeten uitleggen, hoor, want uw merkwaardige gedachtekronkels kan ik even niet goed volgen. Graag wat aanschouwelijk onderwijs! U zult dat wel begrijpen, nietwaar. Volgens jullie zijn "Blokkers" immers asociaal, ongemanierd, sociaal gemarginaliseerd, laaggeschoold en dom.
Je begrijpt me maar al te goed: Het is onzinnig om het nationalisme te willen coute que coute.
Dat is al eens misgelopen in de jaren veertig. Deze keer moet het geen talibaan nationalisme zijn: het moet een sociaal en democratisch verantwoorde verbetering worden. Geen nazi-collabo light show.

Blokkers zijn niet beter dan vreemdelingen, en alle andere Belgen.
Maar hun leiders zijn perfide.
Oud 5 mei 2007, 13:46   #52
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je begrijpt me maar al te goed: Het is onzinnig om het nationalisme te willen coute que coute.
Dat is al eens misgelopen in de jaren veertig. Deze keer moet het geen talibaan nationalisme zijn: het moet een sociaal en democratisch verantwoorde verbetering worden. Geen nazi-collabo light show.

Blokkers zijn niet beter dan vreemdelingen, en alle andere Belgen.
Maar hun leiders zijn perfide.
Overduidelijk heeft dhr. Feremans weer eens in het Spirithoofdkwartier gezet en zich tegoed gedaan aan een portie cannabis en andere softdrugs waarmee de spritisten zo graag pronken. Hij begrijpt zijn eigen redenering schijnbaar niet meer. Dit gaat immers niet over nationalisme, maar wel over het volgende:

Citaat:
De verklaring is simpel: indien Belgie Barst verdwijnt het VB: ze willen het derhalve behouden !
Uw stelling is dan ook: eens Vlaanderen onfhankelijkheid verdwijnt het Vlaams Belang. M.a.w. uw zogezegd taliban nationalisme (sic) dat u in uw opperste verdwazing met het Vlaams Belang associeert, kan toch niet tot stand komen. Na de onafhankelijkheid verdwijnt het immers.

Dus, u zou voortaan de grootste helper moeten zijn met het Vlaams Belang in hun strijd naar Vlaamse onafhankelijkheid.

Zou dhr. Feremans nu voldoende nuchter zijn om zijn eigen redenering te begrijpen? Laten we afwachten... Hoop doet nu eenmaal leven!
Oud 5 mei 2007, 14:41   #53
ericferemans

Standaard

Citaat:
Overduidelijk heeft dhr. Feremans weer eens in het Spirithoofdkwartier gezet en zich tegoed gedaan aan een portie cannabis en andere softdrugs waarmee de spritisten zo graag pronken. Hij begrijpt zijn eigen redenering schijnbaar niet meer. Dit gaat immers niet over nationalisme, maar wel over het volgende:

Uw stelling is dan ook: eens Vlaanderen onfhankelijkheid verdwijnt het Vlaams Belang. M.a.w. uw zogezegd taliban nationalisme (sic) dat u in uw opperste verdwazing met het Vlaams Belang associeert, kan toch niet tot stand komen. Na de onafhankelijkheid verdwijnt het immers.

Dus, u zou voortaan de grootste helper moeten zijn met het Vlaams Belang in hun strijd naar Vlaamse onafhankelijkheid.

Zou dhr. Feremans nu voldoende nuchter zijn om zijn eigen redenering te begrijpen? Laten we afwachten... Hoop doet nu eenmaal leven!
Onze schattenbout weet nu ook al hoe ik denk, en vermoedt dat ik uit absurde grappen conclusies trek en consequent moppen wens te zien door te trekken tot ze voldoen aan de fantastische waanideeën die hem voor de geest staan. Hij hunkert naar wat aandacht en wil geknuffeld worden, een verklaring voor zijn hitsige Anciaux honger...

Men heeft geen canabis noch DUVEL nodig om in te zien dat het VB niet verdwijnt na het België barst scenario: het scenario staat niet in op de agenda.....

Daar hebben zij en hun voorgangers grondig voor gezorgd. Het wordt dus regionalisme, en daarom moeten jullie vooral stokken in de wielen steken.
Dat helpt.

Laatst gewijzigd door ericferemans : 5 mei 2007 om 14:43.
Oud 5 mei 2007, 18:54   #54
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Onze schattenbout weet nu ook al hoe ik denk, en vermoedt dat ik uit absurde grappen conclusies trek en consequent moppen wens te zien door te trekken tot ze voldoen aan de fantastische waanideeën die hem voor de geest staan. Hij hunkert naar wat aandacht en wil geknuffeld worden, een verklaring voor zijn hitsige Anciaux honger...

Men heeft geen canabis noch DUVEL nodig om in te zien dat het VB niet verdwijnt na het België barst scenario: het scenario staat niet in op de agenda.....

Daar hebben zij en hun voorgangers grondig voor gezorgd. Het wordt dus regionalisme, en daarom moeten jullie vooral stokken in de wielen steken.
Dat helpt.
Kijk toch eens naar dat geschrijfsel van dhr. Feremans. Wat beeldt die man zich toch allemaal in... Psycholoog en psychiater zouden er een vette kluif aan hebben!
Oud 5 mei 2007, 18:58   #55
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Kijk toch eens naar dat geschrijfsel van dhr. Feremans. Wat beeldt die man zich toch allemaal in... Psycholoog en psychiater zouden er een vette kluif aan hebben!
Het staat u precies niet erg aan.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2007, 20:02   #56
Max van Dietschland

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neofascisme, wat het maar waar.

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2007, 20:44   #57
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Neofascisme, wat het maar waar.

CYRIEL VERSCHAEVE:

Die Welt muss Gott danken, dass er einen Hitler geschaften hat. Der Anschluss Flanderns an das Deutsches Reich würde für die Flamen ein Glück sein.

Laatst gewijzigd door system : 5 mei 2007 om 20:44.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2007, 20:56   #58
Max van Dietschland

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
CYRIEL VERSCHAEVE:

Die Welt muss Gott danken, dass er einen Hitler geschaften hat. Der Anschluss Flanderns an das Deutsches Reich würde für die Flamen ein Glück sein.
GEEUW

Hoeveel keer heb ik dat al niet moeten lezen, dat stukje propaganda dat onder het Duitse militaire bestuur is geschreven. Dit stukje maakte deel uit van de samenwerking met de Duitsers en was perfect normaal in deze tijd.

Denk je nu echt dat ik daarom zou Cyriel Verschaeve uit mijn avatar halen. Niet zo naïef zijn mijn beste.

Cyriel Verschaeve behoorde tot de elite van ons volk op wat betreft, politiek, religieus en cultureel vlak. Er zijn er bitter weinigen uit de Vlaamse geschiedenis die deze drie konden combineren. Een groot figuur, wiens ideeën uit de jaren 30 voor de oorlog, tot op vandaag nog zeer nuttig kunnen zijn.

Trouwens let ook op het verschil tussen nationaal solidarisme, nationaal socialisme en fascisme.

Nationaal solidarisme staat op vele vlakken dichter bij het fascisme dan bij nationaal socialisme. Dus met uw Hitler moet je ook niet afkomen.

https://x.com/dietschland

Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 5 mei 2007 om 20:57.
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2007, 21:24   #59
luc broes

Standaard

Citaat:
Dt is inderdaad triestig, maar je moet er gewoon niet intrappen; Het is een taktiek van de tegenstrever.
Als men iets zegt dat niet in het kraam past van de poco's of van de linkse kerk dan is men een 'fascist' en dat heeft niets met het VB te maken.
Het bewijs werd zopas nogmaals in Frankrijk geleverd tijdens la présidentielle: Sarkozy is daar de grote boosdoener en de 'fascist'. Zijn plakaten worden opgesmukt met een snorretje of met een hakenkruis. Of zou dat ook de schuld zijn van het VB?
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2007, 22:06   #60
Praetorian

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Dt is inderdaad triestig, maar je moet er gewoon niet intrappen; Het is een taktiek van de tegenstrever.
Als men iets zegt dat niet in het kraam past van de poco's of van de linkse kerk dan is men een 'fascist' en dat heeft niets met het VB te maken.
Het bewijs werd zopas nogmaals in Frankrijk geleverd tijdens la présidentielle: Sarkozy is daar de grote boosdoener en de 'fascist'. Zijn plakaten worden opgesmukt met een snorretje of met een hakenkruis. Of zou dat ook de schuld zijn van het VB?
Of gewoon zorgen dat er wordt duidelijk gemaakt dat het VB een bastaardkind van de Vl. Beweging is.

Laatst gewijzigd door Praetorian : 5 mei 2007 om 22:07.
Praetorian is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be