![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
Bekijk resultaten enquête: Van welk land houd je meer? | |||
Nederland |
![]() ![]() ![]() |
34 | 55,74% |
Frankrijk |
![]() ![]() ![]() |
27 | 44,26% |
Aantal stemmers: 61. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Gouverneur
|
![]() Frankrijk uiteraard
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dit begint hier aardig in balans te geraken...!
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk! De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Banneling
|
![]() Frankrijk voor de natuur en de zon. Voor het eten en drinken.
Nederland voor de mensen en de vrouwen. En de fietspaden. En de dolmen. En de ruimtelijke ordening. Ik zou niet kunnen kiezen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
|
![]() Frankrijk om op vakantie te gaan, Nederlanden om in te wonen
![]() |
#46 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik hou van beiden maar als Franstalig gaat mijn voorkeur natuurlijk naar Frankrijk : dezelfde taal, dezelfde cultuur, mijn toekomstig land ook. Ergens voel ik me al Fransman : ik steun "Les Bleus" op het WK, ik kijk meer naar de Franse TV dan naar onze nationale zenders, ik vier 14 Juli elk jaar, enz.......
En Frankrijk zelf? Een zeer mooi land, een zeer charmante en leuke bevolking. Ik twijfel nog voor mijn toekomstige woonplaats in Frankrijk. Zowel Parijs als de "diepe Frankrijk" trekt me aan. Laatst gewijzigd door Everytime : 5 mei 2007 om 12:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er zijn meer meertaligen in Frankrijk dan je denkt. De dingen zijn aan het veranderen in Frankrijk, wat dat betreft.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
|
![]() Citaat:
Maar wat doen ze ermee? Dat was typisch Frans , zoveel praatjes maken. Neem nu bijvoorbeeld wanneer Royal zich een beetje aan het opjagen was en Sarkozy zei dat ze moest "calme" zijn. Wat een melig stukje theater van Royal.
![]() |
![]() |
#52 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Fransen en Nederlanders zijn de twee arrogantste volkeren van het Europese continent. Het verschil is dat Frankrijk tenminste nog een reden heeft om fier te zijn.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
|
![]() Citaat:
Nederland is wel welvarender dan Frankrijk, en voor Nederlanders ligt het centrum van de wereld niet in hun hoofdstad....
![]() |
![]() |
#54 |
|
![]() Qua kanomogelijkheden Frankrijk.
Qua skimogelijkheden Frankrijk. Qua uitzicht Frankrijk. Alles bij elkaar opgeteld: Nederland. (Da's met irreëele getallen, dan komt er iets anders uit dan je zou verwachten.)
![]() |
![]() |
#55 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In Nederland ook geen taalproblemen: alles gewoon in een erbarmelijk soort Engels.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
|
![]() Frankrijk. Beter klimaat, superieure hoofdstad, rijke cultuur, oprechte omgangsvormen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
|
![]() Citaat:
Voor veel van deze Belgen zal het wel een sport zijn om beide kampen zo goed mogelijk op afstand te houden: tegen Nederlanders zeggen dat je liever met Fransen samenwerkt en tegen Fransen of Walen zeggen dat je liever met Nederlanders samenwerkt. Ondertussen vragen zowel Fransen als Nederlanders zich af wat een rare snuiters die Belgen toch zijn. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nederland. Ik vind Fransen veel arroganter en onbeleefder.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Ik vind het gedweep met Frankrijk hier maar een beetje kunstmatig hoor, zeg het gewoon als je niet voor Grootnederland bent....... Onlangs zag ik in dat programma op zondag (met dat lelijk decor en die presentatrice van Nova/Netwerk, waarin een of andere columnist ook altijd zo een monoloog mag houden) een Frankrijkkenner die Nederland en Frankrijk "heel gelijkend" noemde, want allebei in zichzelf gekeerd. Dat vond ik wel een heel rare vergelijking...
![]() |
![]() |
#60 | |
|
![]() Citaat:
Zal wel iemand geweest zijn die zelf heel erg voor de Europese grondwet is, zichzelf daarom heel erg goed vindt en iedereen met een andere mening verwijt "in zichzelf gekeerd", "nationalistisch" of iets anders negatiefs te zijn. |
|
![]() |
![]() |