Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 mei 2007, 19:49   #41
ElFlamencoLoco
Minister

ElFlamencoLoco's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Neen, maar de gelovige in kwestie die neemt wel aan dat zijn god bestaat. Maar hij selecteert �* la carte de authenticiteit van deze en gene uitspraak van zijn god. Het al dan niet veridiek van de goddelijke uitspraak plakt hij er liever zelf op. Dat is dan ook het gemakkelijkste. En zo heeft hij altijd gelijk. En hij leeft dan verder, nog lang en gelukkig.
De roodgemaakte woordjes laat ik volledig voor jouw rekening. Je slaagt er zelfs niet in te luisteren naar een argumentatie waarin ik die rode woorden ten stelligste weersproken en weerlegd heb.

En nu hou ik het echt voor bekeken hoor. Reageer zoveel je wil, maar ik overweeg om je in mijn verzetslijst te zetten, zodat je me niet meer lastigvalt met je kolder.
ElFlamencoLoco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2007, 19:58   #42
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ElFlamencoLoco Bekijk bericht
De roodgemaakte woordjes laat ik volledig voor jouw rekening. Je slaagt er zelfs niet in te luisteren naar een argumentatie waarin ik die rode woorden ten stelligste weersproken en weerlegd heb.

En nu hou ik het echt voor bekeken hoor. Reageer zoveel je wil, maar ik overweeg om je in mijn verzetslijst te zetten, zodat je me niet meer lastigvalt met je kolder.
Mensen die er lijsten op nahouden die mensen uitsluiten... Waar hebben we dit in het verleden nog gehoord... Wij zijn alweer terug bij af.

Laatst gewijzigd door system : 9 mei 2007 om 19:59.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2007, 20:00   #43
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cor Bekijk bericht
Mao ook.
En Elvis.....
Oud 9 mei 2007, 21:24   #44
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

labyrinth's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Sommige niet-gelovigen pretenderen de waarheid in pacht te hebben op basis van een discours waar het simplisme vanaf druipt. Sommige niet-gelovigen hebben blijkbaar een afkeer van alles wat ook maar ietsjes ingewikkelder in mekaar zit dan hun lief is, en nemen dan maar hun wensen tot werkelijkheid... of waarheid.

Terwijl deze katholiek tenminste durft te getuigen van de twijfels die vaak met zijn geloof gepaard gaan.
Als u zelf als diepe gelovige al twijfelt hoe zouden niet-gelovigen dan in datgene waaraan u twijfelt kunnen geloven ?
labyrinth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2007, 21:30   #45
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Q.E.D.

Een niet-gelovige die pretendeert God - Die dus volgens hem niet bestaat - beter te kennen dan een gelovige die een oprechte en bijwijlen lastige zoektocht onderneemt.

Een niet-gelovige die m.a.w. de waarheid in pacht heeft. Want de waarheid is immers simpel.

Kan het nog dwazer?
Het moet toch niet ingewikkeld en onbegrijpelijk zijn om geloofwaardig te klinken.
En geloof me, een niet-gelovige gaat soms verder in zijn zoektocht dan een gelovige, hij is immers niet gebonden aan één enkele waarheid, maar kijkt en vergelijkt vele waarheden.

Laatst gewijzigd door labyrinth : 9 mei 2007 om 21:31.
Oud 9 mei 2007, 22:39   #46
Judokus
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zyp Bekijk bericht
Elvis ook....
Ik ben benieuwd hoe bemind Elvis nog zal zijn binnen 2000 jaar. Ik vrees voor die status.
Christus daarentegen is de enige mens (als we Hem mens mogen noemen) waarover kilometers boeken geschreven en duizenden hectoliters inkt gevloeid is. Gedurende oudheid, middeleeuwen, nieuwe tijd en zelfs nu nog meer dan ooit. Niemand doet Hem na. Elvis zeker niet.
Oud 9 mei 2007, 22:44   #47
Judokus
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Judokus Bekijk bericht
Ik ben benieuwd hoe bemind Elvis nog zal zijn binnen 2000 jaar. Ik vrees voor die status.
Christus daarentegen is de enige mens (als we Hem mens mogen noemen) waarover kilometers boeken geschreven en duizenden hectoliters inkt gevloeid is. Gedurende oudheid, middeleeuwen, nieuwe tijd en zelfs nu nog meer dan ooit. Niemand doet Hem na. Elvis zeker niet.
Vandaar, om te antwoorden op de titel van deze draad:

Jezus leeft zéér zeker, als ik in een boekenwinkel binnenkom dan zijn de boeken die rechtstreeks en onrechtstreeks handelen over die man van Nazareth niet weg te denken.
Hij is aanwezig in elke stad, elk dorp, elke wijk, en zelfs wezenlijk aanwezig in elke Kerk.
Jezus leeft, en ook al vermoordt men Hem (toen of nu), Hij verrijst steeds.
Hij is nl. Gods vleesgeworden Woord.
Oud 10 mei 2007, 00:57   #48
b@w
Vreemdeling

Standaard

Citaat:

Jezus leeft zéér zeker, als ik in een boekenwinkel binnenkom dan zijn de boeken die rechtstreeks en onrechtstreeks handelen over die man van Nazareth niet weg te denken.
Hij is aanwezig in elke stad, elk dorp, elke wijk, en zelfs wezenlijk aanwezig in elke Kerk.
vervang jezus door mohammed/allah en ge jaagt mij minstens evenveel schrik aan

gelukkig zijn katholieken softies

echt, you scare the shit out of me met je reply...

– Friedrich Nietzsche
b@w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2007, 01:52   #49
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vergelijk het aantal moorden in naam van Elvis eens met het aantal moorden in naam van Jezus eens?
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2007, 07:22   #50
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Hetzelfde geldt voor Socrates, Plato en Aristoteles.
Oud 10 mei 2007, 07:24   #51
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Vergelijk het aantal moorden in naam van Elvis eens met het aantal moorden in naam van Jezus eens?
Zegt dat iets dan? "In naam van" is niet gelijk aan "in opdracht van" of zelfs maar "in navolging van".

Ik ben eens benieuwd hoeveel meisjes en jongens zich hebben laten biologeren door Elvis, drugs namen &c.

Laatst gewijzigd door lombas : 10 mei 2007 om 07:24.
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2007, 09:31   #52
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Zegt dat iets dan? "In naam van" is niet gelijk aan "in opdracht van" of zelfs maar "in navolging van".

Ik ben eens benieuwd hoeveel meisjes en jongens zich hebben laten biologeren door Elvis, drugs namen &c.
Dat zegt vooral waarom men hem nog kent.
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2007, 12:00   #53
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Van Lucy en Toetankhamon bv wordt tot op vandaag ook nog gesproken.
Van Lucy , die ondertussen 3.5 miljoen jaar oud is hebben we nog resten gevonden terwijl volgens uw geloof de aarde maar een paar duizend jaar oud is...Er hebben voor uw geloof niet enkel hectoliters inkt gevloeid maar eveneens duizenden hectoliters bloed...Uw geloof heeft, net als alle geloven, de dood van tientallen miljoenen op hun geweten. Het aanhangen van een niet te bewijzen theorie die dat heeft goedgekeurd is op zich al misdadig en moreel verwerpelijk. Er is van geen enkel geloof ook maar 1 objectief wetenschappelijk bewijs dat het inderdaad bestaat wat men aanhangt. Het heeft er enkel toe bijgedragen dat de mens onder het juk van een godsdienst heeft geleefd, zelfs vandaag nog.
Oud 10 mei 2007, 12:33   #54
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
U moet toch ook niet zijn invloed onderschatten op onze samenleving.
Maak een uitdagende heupbeweging en de bal is aan het rollen .......
uiteindelijk verander je de wereld. Er is alleen voldoende aandacht nodig voor het fenomeen om het wereldwijd te verspreiden. En die aandacht kreeg hij dus. Een hele generatie ' the golden sixties ' werd door de rockers beïnvloed en dat heeft tot nu gevolgen.
Oud 10 mei 2007, 12:41   #55
Pølle
Minister-President

Pølle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lantjes Bekijk bericht
Er is van geen enkel geloof ook maar 1 objectief wetenschappelijk bewijs dat het inderdaad bestaat wat men aanhangt.
Vandaar dat men het een geloof noemt. Het christendom heeft veel goeds gedaan. Ook veel slechts, maar dat zou ook gebeurd zijn zonder religie, zo meen ik .
Pølle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2007, 16:37   #56
duncan
Banneling

Standaard

wijs antwoord van nen polle tieker & wat geschreven is moet ooit uitkomen ....wie weet blijven der ni veel geloofs vormen over na 10 jaar .

:-p
duncan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2007, 17:11   #57
KrisKras
Banneling

KrisKras's schermafbeelding

Standaard

Jesus Walks)
God show me the way because the Devil trying to break me down
(Jesus Walks with me)
The only thing that I pray is that me feet don't fail me now
(Jesus Walks)
And I don't think there is nothing I can do now to right my wrongs
(Jesus Walks with me)
I want to talk to God but I'm afraid because we ain't spoke in so long

KrisKras is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2007, 17:28   #58
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Dat kun je niet weten.
Inderdaad kunnen we dat niet echt weten. En de kruisdood kan wijzen op het feit dat hij wel eens niet zo vredelievend is geweest als men hem nu voorstelt. De kruisdood als straf werd vaak aan niet-Romeinen gegeven die het Romeins gezag tartten. Aan opstandelingen. Maar we weten het niet echt, dat klopt.

Laatst gewijzigd door system : 10 mei 2007 om 17:32.
Oud 10 mei 2007, 17:31   #59
system
Banneling

Standaard

.
Oud 10 mei 2007, 18:29   #60
duncan
Banneling

Standaard

Ahaaa we hebben een eind besluit ....we kunnen het ni weten ahzo lol...alez dan ja zekers moh sommige zien in de toekomst & verleden....wie weet weten die het of god zelve

Als iemand hem/ze of euhmmm op zen joods die'n hij-zij g'd tegen komt laat ons dan iets weten hé aub .

Ik heb al vele goddelijke dingen mogen zien dermee .

greets
duncan is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be