![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik mag geen angst meer hebben in de Metro van die rare gasten?Nee,Liever Bange pier dan Dode pier
![]()
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U mag best angst hebben, u mag ze alleen niet tonen, anders hebben ze u bovengronds ook nog wel eens te grazen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#45 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Lang niet alle incidenten, van welke aard dan ook, komen in de media.
Eind vorig jaar was een achterneef van mijn moeder bv. op een soort dorpsfuif met een vriend. Een groepje van drie jongeren vroegen of ze een lift naar huis kregen. Toen ze thuis waren zei de chauffeur voor de grap een bedrag, waarop de jongeren agressief werden. Om de één of andere reden is de achterneef uitgestapt, waarop hij bewusteloos werd teruggevonden. Drie maanden coma en nog een lange revalidatie in de wetenschap dat hij nooit meer dezelfde zal worden zijn het resultaat. En natuurlijk weet niemand wat er gebeurt is. En ja, het waren Belgen, van Noord-Afrikaanse origine. ![]() (Ik hoop dat iedereen hier weet dat ik niet racistisch ben, behalve tegen racisten. ![]() Donderdagavond (±22u) had ik de intentie om de metro naar het station te nemen op de groenplaats. Per chance kwam ik iemand tegen waardoor ik dat niet heb moeten doen, met dank aan deze persoon trouwens. ![]() Tja ... wat ik hiermee wil zeggen weet ik niet. Misschien dat het niet gebruik van het openbaar vervoer geen garantie is voor iets, en dat het gewoon allemaal een kwestie is van op het verkeerde moment op de verkeerde plaats te zijn ofzoiets. Angst is nooit een goede raadgever. Maar roekeloosheid is ook niet goed.
![]() |
![]() |
#47 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Het ontkennen van dit probleem zorgt er voor dat de slachtoffers van dit zonloos geweld voor niets zijn vermoord door die monsters en dan wetende dat die monsters binnen een paar jaar terug rondlopen schandalig is het |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() nix aan te doen e.
alhoewel, niet met het openbaar vervoer gaan e ![]()
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#51 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Wat een dilemma voor de bejaarde en ecologisch bewuste medeburger die gratis trein, tram en bus neemt.
![]() |
#52 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben een vrouw.
Ik woon in Antwerpen (meer bepaald in Hoboken). En nee, ik heb geen schrik om de metro te nemen.
![]() |
#53 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ja! Elke stem moet je verdienen.
![]() |
![]() |
#56 |
Minister
|
![]() De openbare vervoersmaatschappijen lokken agressie uit. De manier hoe ze hun klanten behandelen is beneden alle peil.
De lijn heeft me al voor meer dan 50 euro bestolen met hun voorverkoopautomaten die nooit werken en denk je dat de lijn dat terugbetaald? Nee hoor dat hoeft voor hun blijkbaar niet. De lijn mag bestelen zoveel ze wil. Nu hebben ze zelfs al het lef op hun automaten die diep onder de grond staan een sticker te plakken met het opschrift dat als de automaat niet werkt ge helemaal terug bovengronds moet gaan om een ander verkooppunt op te zoeken. Als de automaten niet werken doe je der dus 10 minuten over om een ticket te kopen en terug op het perron te geraken. Op 95% van alle tramhaltes in antwerpen worden tickets verkocht aan boord maar o wee als je net op zo'n traject woont met verkoopsautomaten. Je wordt van hier naar daar gestuurd om een tram te kunnen nemen en dan noemen ze dan sneller ter plaatse? Voorverkoopatomaten maken het openbaar vervoer voor de reizeger tot een hel en dan verwachten ze dat de reiziger braaf schikt naar de machtswellustelingen achter hun stuur die er zelf niet voor terug deinzen om gehandicapten uit te kafferen en nog ne keer door de bus te laten wandelen. Dan zeggen ze dat ge agrresief zijt als ge hun der op wijst dat ze net tegen een gehandicapte aan het brullen waren. De vervoersmaatschappijen misbruiken beelden van geweld om zich nog meer macht toe te eigenen en hun klanten nog meer te doen kruipen.
![]() |
#57 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Wel wel.
One World, One Dream, One Everything Laatst gewijzigd door Stratcat : 7 mei 2007 om 23:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Heb net die beelden gezien (voor geinteresseerden vtm journaal van 05/05 17u, 1e item nog te bekijken op internet) en ik kan alleen maar zeggen dat ik er gewoon erg stil van werd (letterlijk en figuurlijk) om het te zien.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
je zou haast motieven gaan zoeken om zulks te begrijpen.. vergelding ... weet ik veel Laatst gewijzigd door praha : 8 mei 2007 om 00:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |