Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 mei 2007, 14:55   #41
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Stratcat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
die hoge loonkost is idd een goede zaak.
alleen moet er toegezien worden dat het geld ook werkelijk terug naar de mensen vloeit op een rijkdomsherverdelende manier. het matteuseffect tegengaan is hierbij een grote uitdaging.
Waarom moet rijkdom gestolen en herverdeeld worden?
Stratcat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2007, 14:56   #42
Percalion
Perm. Vertegenwoordiger VN

Percalion's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De anarchistische bankier Bekijk bericht
Waarom moet rijkdom gestolen en herverdeeld worden?
Omdat mensen Solidair en Verdraagzaam Moeten Zijn, tiens!
Oud 17 mei 2007, 15:16   #43
Cynicus
Banneling

Cynicus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Tussendoor nog effe vermelden dat 7/10 (dat is dus zeven op de tien) werkgevers serieus in de shit zitten door al dat tijdskrediet, zwangerschapsgedoe en ziekteverlof allerhande.
Ze vinden geen, ik herhaal geen vervangend personeel en ik benadruk, ze moeten klanten afwimpelen wegens geen personeel.
En ik ben één van die zeven.

(waarom kon ik de achtste niet zijn? )
Indien die verwerpelijke werkloosheidsuitkeringen (evenals alle andere verwerpelijke passieve uitkeringen aan werkbekwamen zonder werk, zoals bv. het OCMW-leefloon, loopbaanonderbrekingsuitkeringen, tijdskredietuitkeringen, brugpensioen) zouden worden afgeschaft en zouden worden vervangen door een gemeenschapsdienstinkomenszekerheidsnoodsysteem waarbij gemeenschapsdienstpresteerders enkel nog recht zouden hebben op een prestatiegericht gemeenschapsdienstinkomen van 5 euro per uur effectief gepresteerde gemeenschapsdienst, dan zouden de werkgevers aanzienlijk minder moeite hebben om personeel te vinden.

Het huidige systeem van de geldverslindende, verwerpelijke, passieve welvaartsstaat die werkbekwamen zonder werk nog steeds de mogelijkheid biedt zomaar een passieve uitkering te krijgen zonder dat daar enige tegenprestatie tegenover staat, is een rem op de economische groei.

Laatst gewijzigd door Cynicus : 17 mei 2007 om 15:21.
Cynicus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2007, 15:19   #44
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Tussendoor nog effe vermelden dat 7/10 (dat is dus zeven op de tien) werkgevers serieus in de shit zitten door al dat tijdskrediet, zwangerschapsgedoe en ziekteverlof allerhande.
Ze vinden geen, ik herhaal geen vervangend personeel en ik benadruk, ze moeten klanten afwimpelen wegens geen personeel.
En ik ben één van die zeven.

(waarom kon ik de achtste niet zijn? )
Dat klopt als een autobus...

Dat gaat voor vele KMO's, op redelijk korte termijn, de doodsteek (kunnen) betekenen...

Het is zelfs een probleem om openstaande betrekkingen in te vullen... Laat staan dat men er gaat vinden voor een korte periode én dat die de job dan nog kennen...

Juist, het overige personeel kan nog een tandje bijsteken, overuren doen... en dus stress, stress... en dus nog meer afwezigen wegens ziekte...
En in het begin ontevreden klanten... na een tijdje minder klanten, dan geen klanten en geen personeel meer...

En uiteraard... allemaal de fout van de ondernemer...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2007, 16:41   #45
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht
Dat klopt als een autobus...

Dat gaat voor vele KMO's, op redelijk korte termijn, de doodsteek (kunnen) betekenen...

Het is zelfs een probleem om openstaande betrekkingen in te vullen... Laat staan dat men er gaat vinden voor een korte periode én dat die de job dan nog kennen...

Juist, het overige personeel kan nog een tandje bijsteken, overuren doen... en dus stress, stress... en dus nog meer afwezigen wegens ziekte...
En in het begin ontevreden klanten... na een tijdje minder klanten, dan geen klanten en geen personeel meer...

En uiteraard... allemaal de fout van de ondernemer...
Yup zo is het.

Een mens wordt er moe van.
Oud 17 mei 2007, 16:44   #46
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynicus Bekijk bericht
Indien die verwerpelijke werkloosheidsuitkeringen (evenals alle andere verwerpelijke passieve uitkeringen aan werkbekwamen zonder werk, zoals bv. het OCMW-leefloon, loopbaanonderbrekingsuitkeringen, tijdskredietuitkeringen, brugpensioen) zouden worden afgeschaft en zouden worden vervangen door een gemeenschapsdienstinkomenszekerheidsnoodsysteem waarbij gemeenschapsdienstpresteerders enkel nog recht zouden hebben op een prestatiegericht gemeenschapsdienstinkomen van 5 euro per uur effectief gepresteerde gemeenschapsdienst, dan zouden de werkgevers aanzienlijk minder moeite hebben om personeel te vinden.

Het huidige systeem van de geldverslindende, verwerpelijke, passieve welvaartsstaat die werkbekwamen zonder werk nog steeds de mogelijkheid biedt zomaar een passieve uitkering te krijgen zonder dat daar enige tegenprestatie tegenover staat, is een rem op de economische groei.
Yup zo is het ook.
Alhoewel die 5€, deze week hebben ze er gepakt aan 3€. In de quick. Was wel een externe firma.
Maar toch? t' is bedenkelijk.
Oud 17 mei 2007, 16:47   #47
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
die hoge loonkost is idd een goede zaak.
alleen moet er toegezien worden dat het geld ook werkelijk terug naar de mensen vloeit op een rijkdomsherverdelende manier. het matteuseffect tegengaan is hierbij een grote uitdaging.
In Nederland is de totale loonkost bijna zo hoog als hier (juist weet ik het niet) maar houden de arbeiders naar men mij heeft gezegd tenminste er bijna het dubbel aan over in verhouding tot hier.
Zou je niet liever ook het dubbel op je bord krijgen?

Het kan zijn dat je nee zegt, daar verwacht ik me wel aan.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be