![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
U doet zo denigrerend! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Minister-President
|
![]() Nu geloof ik dat de SPA helemaal de pedalen kwijt zijn!!!!!!
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je gelooft me niet maar ik wou net hetzelfde artikel posten. Als je het zo bekijkt dan kan ik best begrijpen waarom de mensen een beetje boos zijn. Als er één eenheid is van het ABL die aangepast is aan 'moderne tijden' dan is het precies de brigade para-commando.
Je krijgt de indruk dat de progressieve jongens denken dat alle para's hersenloze idioten zijn die graag negerkes barbacuen. Ok, er zitten er tussen en daar moet iets aan gedaan worden. En dan suggeren dat de para's verantwoordelijk zijn voor Rwanda is gewoon schandalig terwijl de kloothommel Claes (Sp) alles maar ook alles heeft gedaan om de boel te saboteren, terwijl de para's moeten leven met de trauma's. PS. Mijn opa was (korte tijd) para. En neen hij is niet naar Congo geweest. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Vreemdeling
|
![]() Lieve Kaal,
Citaat:
2) artilleur, is dat een graad ? En hoe ex- is ex- ? Heb je dan nog onder onze huidige, gerespecteerde maar hoogst ondergewaardeerde Minister van Defensie gediend ? Hij schijnt een zeer gevoelige man te zijn, wiens deur voor iedereen open staat. Ook is hij naar het schijnt wars van allerlei politieke spelletjes, en gebruikt hij zijn positie niet, zoals zovele anderen voor hem. Indien de minister de parachutisten wil afschaffen zal hij daar zeker zijn reden voor hebben. Geruchten doen de ronde dat de niet-operationele elementen in Defensie (logistiek, administratie,...) hun bestaansrecht vinden, juist in die operationelen op het veld ? Volgens mij is dat een verkeerde zienswijze. Bovendien, als er geen parachutisten meer zijn, dan kan je de vliegtuigen (Hercules C130 ?) toch ook afschaffen ? A cunning plan ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | ||
Vreemdeling
|
![]() Lieve Jan,
Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Wat plant Flahout te doen met de mensen die geen para meer zijn? Ik zou graag zijn alternatief eens bekijken.
![]() |
#48 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Maar nog liever zou ik zien dat hij zijn plan intrekt! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() [quote="Rudy Van Nespen"]Copieer deze brief en zend hem per e-mail naar:
[email protected] VERGEET NIET UW NAAM ERONDER TE ZETTEN! [i] Aan Minister van Landsverdediging, Meneer Flahaut, Uit verschillende mediaberichten hebben we het droevige nieuws mogen vernemen dat U, via het nieuwe stuurplan voor Defensie, de Brigade Para-Commando wenst af te schaffen. Wij, als bezorgde burgers, kunnen ons niet vinden in deze maatregel en wensen er via dit schrijven op aan te dringen dat U uw beslissing hier rond wil herbekijken. We wensen onze steun uit te spreken voor het harde werk van onze elitesoldaten en ons respect uit te spreken voor de korpsgeest, dewelke hen tot de meest bekende en meest gerespecteerde eenheid van het Belgische leger heeft gemaakt. De afschaffing van de Brigade Para-Commando lijkt ons een zeer ernstige vergissing en zal de goede reputatie van ons leger in het algemeen ernstige schade toebrengen. Met beleefde groeten, Uw naam Uit naam van “Burgers voor de Paras” Ik heb de brief verstuurd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Minister-President
|
![]() Waarvoor onze dank!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ook. Maar er is meer nodig, beste Rudy.
Straatacties, handtekeningen inzamelen, petities,... ? Als je mijn hulp wil, zeg je het maar, dit is een initiatief dat het verdient dat ik me er ten volle voor inzet!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Vreemdeling
|
![]() Zijn er eigenlijk briefverstuurders die kunnen stemmen voor de minister ? Anders heeft het misschien niet veel zin
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Er komen nog acties, gecoordineerd met de Vriendenkring der Para-Commandos en de Vriendenkring der Veteranen van de Strijdkrachten. Verder probeer ik zoveel mogelijk politici te mobiliseren. Dan zijn er nog andere voorstellen, dewelke het overdenken waard zijn! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Schepen
|
![]() Een alternatief is natuurlijk om het huidige leger te splitsen in een Vlaams en een Waals leger en de para's onder te brengen in het Vlaamse....
Interessant in de aanloop naar de Vlaamse onafhankelijkheid. Misschien kan de afschaffing leiden tot een stroomversnelling - in dat geval, dank U, mijnheer Flahaut.
NOBODY expects the Spanish Inquisition! Our chief weapon is surprise! ...Surprise and fear...fear and surprise.... Our two weapons are fear and surprise...and ruthless efficiency.... Our three weapons are fear, and surprise, and ruthless efficiency...and an almost fanatical devotion to the Pope.... Our four...no... http://orangecow.org/pythonet/the-sp...quisition.html |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Banneling
|
![]() Ze kwamen vaak uit de lucht gesjeesd,
maar zijn er nu finaal zelf geweest ... Gordijnen vielen in Diest en Tielen. Vaarwel heroïsche para-geest ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Poëtische geest... Maar dit grafdicht mag u opbergen, want wij laten dit symbool van Ons Vaderland niet elimineren door dat stukske PS'er! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Net zoals de jeugd van heden : slap, ongeïnteresseerd, verslaafd, oppervlakkig, met beperkte fysieke grenzen, zonder groeps- of teamgeest ... Delcroix leerde zijn volk ... decaderen ... ![]() PS : ik kreeg een opleiding bij de para's in Schaffen ... het beste middel om 'spirit' te kweken ![]() Waar is de petitie ? Ik teken direct ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Net alsof ik uberhaupt bij de troep zou mogen.... 8)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Staatssecretaris
|
![]() mail verstuurd en solidarnosc, ik heb zelf in Kongo Brazaville gezeten,met de brigade, om de weldaden van de linkse bestuurders te evalueren in één woord ? Bullshit
![]() |