![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Minister
|
![]() Ik had hier ook een mierennest zitten juist buiten mijn veranda.
Het internet leerde me: afwasmiddel met citroen. Een beetje van dat middel over de openingen tussen de stenen gegoten en de volgende dag was er nog een schuchtere poging om een nieuwe opening te maken. Een tweede beurt en ik heb al vier weken geen mier meer gezien. Wondermiddel? Mijn moeder zei vroeger, enkele koperen centjes leggen. Op het internet staat inderdaad dat mieren (en vele andere insecten) het niet voor koper hebben (als ik me niet vergis wordt hout ook bewerkt met een koperproduct om het te beschermen). Dus als ze binnenkomen, een koperdraadje voor de deur spannen. Ze komen er niet over! Koffiedrash wordt ook gezegd, maar bij mij trokken ze er zich geen moer (mier) van aan. Laatst gewijzigd door cor : 19 mei 2007 om 08:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#44 |
Europees Commissaris
|
![]() Ikzelf had gisteren enorm veel last van teken, met de honden gaan wandelen.
Zag bij elke hond een stuk of 5 teken lopen, heb ik ze maar snel gewassen en zijn er nog eens 2 weggespoeld. Toen ik mezelf waste, zag ik er ook nog 2 in de afvoer verdwijnen.
![]() |
#45 |
Minister
|
![]() Hmm ook hier niet abnormaal. Indien ge er echt te veel last van hebt gewoon kokend water over kappen, net iets ecologischer als die vlammenwerper.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Baygon at work;
![]() ![]()
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() maar serieus nu; ben ik echt de enige die veel meer mieren in de tuin heeft zitten dan andere jaren?
mijn buren klagen over hetzelfde, maar misschien is het een zeer lokaal Kempens fenomeen ofzo? Zo pakweg rond Leuven of Kortrijk niet meer mieren dan anders?
![]() |
#48 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ben ook van de Kempen, niet veel problemen hier met mieren.
![]() |
![]() |
#49 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Google Afbeeldingen "dead ant" 1ste pag.
veel sneller dan zelf genomen ![]()
![]() |
#51 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hier toch.
In Zuid-Spanje houdt geen hoogte de pharao-mieren tegen.
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Op de plaatsen waar de mieren het huis binnenkomen kan je beter poeder gebruiken. Ze komen daar niet overheen.
![]() |
![]() |
#53 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is veel te vroeg, en lang warm geweest. Ideaal weer voor mieren die hoe dan ook opnieuw actief worden in het voorjaar. Daarna volgde nogal wat regen zodat ze wel moeten uitkomen. Ik heb jarenlang met een mierenprobleem gekampt in Spanje. Ze houden van droge, warme plekken om in te kweken maar komen gegarandeerd boven als het regent. (In Spanje als er geïrrigeerd wordt) In Limburg en de Kempen IS de grond gauw opgewarmd en droog omdat hij zanderig is. Een ideale omgeving voor mieren dus.
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tijdens de droge periode in april praktisch geen enkele mier gezien. De miserie is pas begonnnen van het moment dat het is gaan regenen. En mieren zitten hier in de Kempen altijd, daar ga je me niet over horen klagen. Maar dit jaar zijn het er wel heeel veel.
![]() |
![]() |
#57 |
Banneling
|
![]() Hier in de straat al twee overreden egels zien liggen. Er zijn er gelukkig nog genoeg denk ik want er zijn hier niet meer mieren dan normaal.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |