Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 mei 2007, 12:45   #41
Zyp
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blackwidow Bekijk bericht
Net omdat iemand z'n leven riskeert hierdoor! Vroeger dacht je er zelfs niet aan dat iemand gewapend over straat liep. Nu daarentegen.....
Maar steeds de mond houden verhoogt bij de slechte groep het vertrouwen in hun 'untouchability' en verlaagt steeds meer het vertrouwen van anderen (of de 'goei') in hun medemens... verandering is dus nodig, of het blijft verder bergaf gaan...

En trouwens, als er 10-20 volwassenen voor uw neus staan die uw terechtwijzen, zullen er niet veel nog geneigd zijn om de broekzak in te gaan op zoek naar hun mes... Maar als je er alleen staat, dan...
Zyp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2007, 12:47   #42
Blackwidow
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zyp Bekijk bericht
Maar steeds de mond houden verhoogt bij de slechte groep het vertrouwen in hun 'untouchability' en verlaagt steeds meer het vertrouwen van anderen (of de 'goei') in hun medemens... verandering is dus nodig, of het blijft verder bergaf gaan...

En trouwens, als er 10-20 volwassenen voor uw neus staan die uw terechtwijzen, zullen er niet veel nog geneigd zijn om de broekzak in te gaan op zoek naar hun mes... Maar als je er alleen staat, dan...
Klopt volledig, als je er alleen voor staat is het anders. Maar meestal zijn het 'groepjes van jongeren' en dan moet je ook al een andere groep hebben natuurlijk. Als een jongere alleen is, is het de onschuld zelve (ik wil hierbij niet alle jongeren stigmatiseren!)
Blackwidow is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2007, 13:16   #43
Trapper
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zyp Bekijk bericht
In mijn school was er ook zulk systeem... er werd zelfs ELKE middag systematisch alle cafe's ed in de buurt rondgegaan om scholieren 'op het rechte' pad te houden...

Er zijn veel systemen die in die zin 'goed' functioneren, maar de jongeren vandaag zijn ietsje anders geworden, waar wij nog sidderden en beefden als een leerkracht uit de sloffen schoot, staat men ze nu uit te lachen. Strafstudie, joepie, speeltijd onder begeleiding, lekker het leven van de strafstudieoppasser wat moeilijk maken... Straf schrijven, kust se trut, doe ik nie... Een vinger uitsteken mag ook niet al lang niet meer.... Wat rest er dan nog? Schorsing? Sommigen hebben niet liever, joepie geen school... Uit de les zetten? Dan maken ze het leven moeilijk op een andere manier, en leren doen ze dan ook al niet... Er zijn niet veel of geen manieren meer om gehoorzaamheid en respect af te dwingen bij jongeren, en het ergste is, de jongeren van heden ten dage WETEN dat, en spelen er zelfs op in...

Sommige lachen recht in het gezicht van de politie :" wa godde doen, hei jong, wa... wa... moi in den bak steke of wa? he... he... prutsflikske.... Ik zen minderjaarig, gij moogt just nikske... bol het af..." Wat kan die doen? Even meenemen naar het bureau, ouders verwittigen etc... maar op het einde van de dag liggen die terug in hun bedje, met een nog groter gevoel van 'untouchable'... Dus als de politie aan sommigen al niets te zeggen heeft, wat zouden leerkrachten dan moeten doen?

Je kan controleren zoveel je wilt, als je op het moment dat het er op aan komt met handen en voeten gebonden bent, en de tegenpartij weet dat, kan je jezelf alleen maar belachelijk maken... Vele leerkrachten weten al, en hebben de 'strijd' al opgegeven... bij de politie evenzeer, maar daar mag men het niet laten merken natuurlijk...
zo denk ik er ook over!
ouders en agenten stralen ook geen enkel gezag meer uit: nu moeten ze allemaal jong en hip zijn, zodat de jongere hen niet meer serieus neemt!!
Trapper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2007, 18:43   #44
hurricane
Europees Commissaris

hurricane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Ik ken de buurt heel goed,en ik sta daar niet verwonderd van hoor !!!!
Ken de buurt ook perfect.
Verbazingwekkend dat er sowieso nog winkels bestaan, daar.
Van moed gesproken !
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2007, 18:47   #45
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Allez, een applaus voor de winkeliers!
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2007, 18:48   #46
hurricane
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blackwidow Bekijk bericht
Net omdat iemand z'n leven riskeert hierdoor! Vroeger dacht je er zelfs niet aan dat iemand gewapend over straat liep. Nu daarentegen.....
Sterker nog. Je krijgt zélf een boete omdat je een bruin medemens op z'n plichten wijst.
Oud 25 mei 2007, 19:13   #47
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Duupje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
De supermarkt in kwestie bevindt zich in de Ruggeveldlaan in Deurne. Voor mensen die de buurt een beetje kennen is het niet moeilijk om te weten over welke "jongeren" het gaat. Maar daar wordt uiteraard in alle talen over gezwegen.
De lieverdjes van het rito zeker, of hoe noemt die school nu tegenwoordig. Op die school hebben ze wel meer dan 1 probleem... Kgeloof dat ze daar ook voor slager kunnen leren...messen hebben ze daar toch genoeg.
I'll just kill myself now.

Laatst gewijzigd door Duupje : 25 mei 2007 om 19:15.
Duupje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2007, 19:18   #48
Villa Comedia
Schepen

Villa Comedia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De Supermarkt Match in Deurne sluit 's middags zijn deuren omdat jongeren uit naburige scholen op grote schaal komen stelen en voor overlast zorgen. De zaak heeft intensief samengewerkt met de scholen en de politie, maar krijgt het probleem niet onder controle. "Er zit niets anders op dan de deuren te sluiten", aldus regiomanager Ann Van Brandt. (belga)
Wat voor een belachelijke maatregel is dit nu weer? Wat een overwinning voor een stelletje pubers... Als ik van hen was, trok ik naar de volgende winkel tot die ook de deuren sloot enz... Enfin, iedereen laat zich overal maar wegjagen (cfr. openluchtzwembaden, ...), de triomf moet overweldigend zijn voor die gastjes!

Camera's (je hoeft ze niet eens op heterdaad te betrappen) - justitie - pittige facturen voor de ouders? Te moeilijk?
Oud 25 mei 2007, 19:25   #49
Freddie
Gouverneur

Freddie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Villa Comedia Bekijk bericht
Camera's (je hoeft ze niet eens op heterdaad te betrappen) - justitie - pittige facturen voor de ouders? Te moeilijk?
cameras? schending van de bruine privacy,! weet je wel.
pittige facturen? officieel onvermogend (met een bmw voor de deur). Gaan ze klagen bij onderhemdje en krijgen daar nog gelijk ook (voor de stemmen).
Oud 25 mei 2007, 22:39   #50
Enter
Parlementslid

Enter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is altijd al zo geweest dat scholieren eens een snoepje meenamen zonder te betalen.

Maar in die Match daar in Deurne zijn het bendes "jongeren" die de winkel dagelijks massaal bestelen en die bovendien voor overlast zorgen.
Ik hoorde deze morgen de woordvoerster van Match die vertelde dat de gewone klanten tijdens die uren ook wegblijven uit de winkel.

Niet te vergelijken met "onze" ondeugendheden van weleer.
Duitse liederen zingen terwijl men in een apepakje rondloopt en naar de hemel wijst?
Enter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2007, 22:52   #51
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Ik kan mij nauwelijks inbeelden dat als er daadwerkelijk 'zoveel' gestolen werd, dat het niet onoplosbaar zou door camera's/politiebewaking. Ik wil wel eens weten hoeveel 'verlies' ze daar maken. :/

Kan me niet inbeelden dat het meer is dan bij onze aldi. Maar goed;
maa gij..

Camera's zijn heus niet zaligmakend hoor; Die dingen zijn te duur om elke rek in de gaten te kunnen houden. En zelfs dan nog, een rap uitgeschoten handje is bijna niet op te merken.

Het merendeel van de diefstallen komen dan ook pas achteraf uit.

Ook al zou je dan nog op heterdaad iemand betrappen, maar t'staat niet duidelijk op de camera? Flikken bellen? De jongeren zegt van niets te weten. En dan sta je daar als winkelbaas.

En voor minder dan 5.000 euro moet je geen processen starten....
Oud 26 mei 2007, 02:28   #52
Fille van de Foor
Gouverneur

Fille van de Foor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De supermarkt in kwestie bevindt zich in de Ruggeveldlaan in Deurne. Voor mensen die de buurt een beetje kennen is het niet moeilijk om te weten over welke "jongeren" het gaat. Maar daar wordt uiteraard in alle talen over gezwegen.
En ik die dacht dat het soort jongeren waar jij op doelt niet naar school gingen...
Oud 26 mei 2007, 02:39   #53
Tina
Provinciaal Statenlid

Tina's schermafbeelding

Standaard

Winkeldiefstal vind ik nu ni echt iets 'ergs' eigenlijk.

Tina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2007, 03:20   #54
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tina Bekijk bericht

En waar is uwe winkel? Kom ik morgen af met mijn camionette.

't is toch niet erg dat ik uw inkomstenbron leegroof...
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2007, 06:48   #55
Bhairav

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Doe niet zo typisch.
"moek tis bij u doen? eh? eh? eh?"
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2007, 06:57   #56
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Iemand die een pakje chips onder zijn trui stopt en ermee buitenstapt is niet zo erg nee, in dit geval gaat het over groepjes die dan nog es de boel op stelten zetten.
Of zoals in mijn geval zien ze zelfs de kans om de inhoud van je handtas mee te graaien (met alle gevolgen vandien, papieren en bankkaarten ook weg!) es zien of je het dan nog 'ni erg' gaat vinden.
Laya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2007, 08:15   #57
hurricane
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Blijven zoeken hé, blijven zoeken tot ge weer ergens een faits divers vindt waarmee ge uw racisme kunt botvieren. Wordt u dat zelf op den duur niet beu? Er zijn toch andere hobbies denkbaar? Zoals kleiduifschieten. Wat u evenzeer zou kunnen boeien vanwege zijn ongelofelijke repetitieve, saaie aard.
U noemt het gijzelen van een ondernemer een faits divers en een reden om ongerustheid uit te spreken ?
Dan stel ik mij ernstig de vraag hoe u een samenleving ziet.
Oud 26 mei 2007, 08:18   #58
hurricane
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Een bankoverval is volgens u met andere woorden 'iets erger maar nog steeds grappig' ?
Wat denkt u van moord voor een MP3-speler ? Misschien is dat ook te plaatsen onder kwajongensstreken ?
Oud 26 mei 2007, 08:20   #59
hurricane
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Enter Bekijk bericht
Duitse liederen zingen terwijl men in een apepakje rondloopt en naar de hemel wijst?
Indien dat zou helpen : ja !
Idioot.
Oud 26 mei 2007, 08:24   #60
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

En dan maar eens kijken naar de reactie's van de kleine man in de straat
klik hier voor het filmpje

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be