Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 mei 2007, 13:45   #41
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
LOL! Nu is het zogezegd een precisering! Terwijl het natuurlijk wel degelijk een aanpassing is, want ze ontkende gewoon dat er zou hebben gestaan "geen vreemdelingen in overheidsbetrekkingen"! Indien ze daar toch hetzelfde mee bedoelden, was die ontkenning natuurlijk niet nodig geweest.
Dus: het VB wil duidelijk en onderscheid maken tussen allochtone vreemdelingen met Belgische identiteit en vreemdelingen zonder.
Voor DM echter blijft elke vreemdeling een Belg.
Toch goed dat de kampioenen in de semantische verwarringzaaierij nu eindellijk hebben gesnapt wat het VB bedoelde.
Nog beter vind ik het feit dat de anti-belangers eindelijk toch de moeite hebben genomen om het pratijprogramma van het VB eens te lezen.

Citaat:
Om nog maar te zwijgen van het feit dat het VB niet schijnt te beseffen dat zelfs de eis van nationaliteit in strijd is met het Europees gemeenschapsrecht
En dan mag dat niet in het programma staan?
LOL...
Oud 25 mei 2007, 14:08   #42
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blackwidow Bekijk bericht
Met wat kom jij nu af Edina!? Europees gemeenschaprecht? Behoren Afrikanen ook al tot Europa?
Aha! Dus enkel niet-Europeanen zijn vreemdelingen? Of enkel voor niet-Europeanen geldt de nationaliteitseis? Dringend tijd dat het VB zijn programma dan nog eens preciseert, me dunkt!
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2007, 14:13   #43
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Dus: het VB wil duidelijk en onderscheid maken tussen allochtone vreemdelingen met Belgische identiteit en vreemdelingen zonder.
Voor DM echter blijft elke vreemdeling een Belg.
Toch goed dat de kampioenen in de semantische verwarringzaaierij nu eindellijk hebben gesnapt wat het VB bedoelde.
Nog beter vind ik het feit dat de anti-belangers eindelijk toch de moeite hebben genomen om het pratijprogramma van het VB eens te lezen.
Het was duidelijk dat Morel er hetzelfde over dacht (namelijk dat vreemdelingen synoniem staat voor allochtonen), aangezien zij ontkende dat die zin in hun programma stond. Hoe zou dat nu toch komen hé? Misschien wel omdat het VB doorgaans beide zaken als synoniem gebruikt?

Citaat:
En dan mag dat niet in het programma staan?
LOL...
Dat heb ik niet gezegd. Ik betwijfel alleen of ze dat wel weten en vooral of hun kiezers dat weten. De kans dat ze die maatregel effectief kunnen realiseren is immers onbestaande.
Oud 25 mei 2007, 14:31   #44
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Om nog maar te zwijgen van het feit dat het VB niet schijnt te beseffen dat zelfs de eis van nationaliteit in strijd is met het Europees gemeenschapsrecht.
O ja? Zijn Marokkanen dan EU-burgers?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2007, 14:32   #45
Blackwidow
Schepen

Standaard

Citaat:
Aha! Dus enkel niet-Europeanen zijn vreemdelingen? Of enkel voor niet-Europeanen geldt de nationaliteitseis? Dringend tijd dat het VB zijn programma dan nog eens preciseert, me dunkt!
Het gemeenschapsrecht heeft dus wel degelijk beperkingen bij overheidsinstellingen. DUS VB is niet in strijd
GRONDRECHTEN

U hebt het recht in elk EU-land te werken en daar uw pensioen te genieten.
U moet op dezelfde manier worden behandeld als de burgers van dat land en er mogen aan u geen bijkomende eisen worden gesteld.
U kunt overal in de EU naar elke baan solliciteren, behalve naar sommige betrekkingen bij de overheid.

Ik zal de link er maar bijzetten, kwestie dat je gaat zeggen dat ik de waarheid verdraai of zo
http://ec.europa.eu/youreurope/nav/e....html#14144_19

Laatst gewijzigd door Blackwidow : 25 mei 2007 om 14:35.
Blackwidow is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2007, 14:37   #46
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
O ja? Zijn Marokkanen dan EU-burgers?
Citaat:
Oud 25 mei 2007, 14:40   #47
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Denk je? Kijk naar de VS, daar doen ze het al met veel minder.
so what ? het zijn trouwens jouw procenten he. Die je ook nog maar eens uit je eigen duim hebt gezogen... of is het de Morgenduim..
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2007, 14:41   #48
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het gemeenschapsrecht heeft dus wel degelijk beperkingen bij overheidsinstellingen. DUS VB is niet in strijd
GRONDRECHTEN

U hebt het recht in elk EU-land te werken en daar uw pensioen te genieten.
U moet op dezelfde manier worden behandeld als de burgers van dat land en er mogen aan u geen bijkomende eisen worden gesteld.
U kunt overal in de EU naar elke baan solliciteren, behalve naar sommige betrekkingen bij de overheid.

Ik zal de link er maar bijzetten, kwestie dat je gaat zeggen dat ik de waarheid verdraai of zo
http://ec.europa.eu/youreurope/nav/e....html#14144_19
De uitzondering gekdt alleen voor "betrekkingen die een rechtstreekse of onrechtstreekse deelname aan de uitoefening van het openbaar gezag inhouden en werkzaamheden omvatten ter bescherming van de algemene belangen van openbare lichamen".
Oud 25 mei 2007, 14:41   #49
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
geeuw. toch grappig hoe je aan het kronkelen bent hoor.
U kronkelt Griffin. U zuigt zelf procenten van kansberekening uit uw duim om toch maar uw gelijk te bewijzen...

Ik redeneer logisch. Hoe kan men op voorhand de website aanpassen aan uitspraken die naderhand in een debat worden gedaan ?
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

Oud 25 mei 2007, 14:42   #50
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
Voor of na een debat... ?

Ik stel voor dat de Morgen de cache van google goed opvolgt...

Oud 25 mei 2007, 14:45   #51
Starkan
Staatssecretaris

Starkan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
...
Freddy De Kerpel zal nooit een woord verkeerd spellen. De Van Dale zal zich wel aanpassen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Een oud Chinees gezegde
...
Morel zal nooit blijk geven dat ze haar eigen verkiezingsprogramma niet kent. Het verkiezingsprogramma past zich zelf wel aan.
Oud 25 mei 2007, 15:15   #52
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

drosophila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De reden is ook eenvoudig: mensen hebben geen problemen met Italianen, Grieken, Chinezen... 't Allergrootste deel van de Vlamingen vindt hun aanwezigheid sympathiek, zodanig dat ze wel een onderscheid maar geen scheiding maken. Bij Marokkanen is dat heel anders: voor de meeste Vlamingen zijn dat "de anderen" die ook geen moeite doen om zich in onze samenleving te integreren.
perceptie is niet noodzakelijk gelijk aan de realiteit
bovendien hebben "de mensen" naar eigen zeggen wel degelijk last met "Italianen" enz... Om nog maar te zwijgen over de last die "de mensen" hebben met Vlamen!

Laatst gewijzigd door drosophila : 25 mei 2007 om 15:22.
drosophila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2007, 19:59   #53
system
Banneling

Standaard

Citaat:
En zijn die Italianen toen ook zo behandeld als de jongeren als vandaag? Of was het meer 'even met de borstel doorvegen'?
Italianen in die tijd werden gemeden, behalve ...door enkele goedgelovige Limburgse schonen. Zij bezweken wel eens voor de charme van de Itliani. Tot immens verdriet van de ouders van desbetreffende Limburgse Bella Dona's.

Laatst gewijzigd door system : 25 mei 2007 om 20:01.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2007, 01:06   #54
Bazilfunk
Minister

Bazilfunk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De reden is ook eenvoudig: mensen hebben geen problemen met Italianen, Grieken, Chinezen... 't Allergrootste deel van de Vlamingen vindt hun aanwezigheid sympathiek, zodanig dat ze wel een onderscheid maar geen scheiding maken. Bij Marokkanen is dat heel anders: voor de meeste Vlamingen zijn dat "de anderen" die ook geen moeite doen om zich in onze samenleving te integreren.
Wat is dan nu weer voor onzin. De meeste belgen vinden vlamingen ook sympathiek, maar als we dan bij die extremistische gevallen komen dan vindt ook iedereen dat zij ongewenst gedrag ten toon spreiden. Enkel zien de vlaams belangers dat zelf blijkbaar niet. Of ... ze zien het wel en denken door naar marrokanen te wijzen we niet meer zouden zien wat zij allemaal aanrichten.

Ne vlaams blokker, ne marokkaan? Wat is het verschil? het kleureke ja maar voor de rest stinken ze alletwee uit hunnen bek.
Oud 26 mei 2007, 01:40   #55
Vorenus
Banneling

Vorenus's schermafbeelding

Standaard

Eens kijken

http://www.standaard.be/Artikel/Deta...MF25052007_010

Citaat:
Dit is een versie van http://www.vlaamsbelang.be/21/5/ zoals opgeslagen in het cachegeheugen van G o o g l e op 21 mei 2007 11:16:24 GMT.
G o o g l e's cache is de momentopname die we van deze pagina hebben gemaakt toen we het web doorzochten.
De pagina kan ondertussen gewijzigd zijn. Klik hier voor de huidige pagina zonder selectie
Deze in cache opgeslagen pagina bevat mogelijk koppelingen naar afbeeldingen die niet meer beschikbaar zijn. Klik hier voor de in cache opgeslagen tekst.
Gebruik de volgende URL om deze pagina aan je Favorieten toe te voegen of ernaar te linken: http://www.google.com/search?q=cache:BAIGcUdfdAMJ:www.vlaamsbelang.be/21/5/+programma+Vlaams+Belang+'Geen+vreemdelingen+in+ov erheidsbetrekkingen&hl=nl&ct=clnk&cd=2&gl=be

Citaat:
een debat met Jurgen Verstrepen (LDD) afgelopen woensdag sloeg Marie-Rose Morel

Cache, 21 mei 2007

Debat 23 mei 2007

Ze zijn bij het Vlaams Belang echt helderziend.
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2007, 04:22   #56
Internaut
Banneling

Internaut's schermafbeelding

Standaard babe Marie roseke

Ach een pietlulligheid van een bepaalde krant die denkt iets gevonden te hebben, als het dat maar is. Ze hebben niets te melden over het inhoudelijke.
Wat ziet Morel er trouwens mooi en lekker uit op die foto, extra make-up zie ik ook zoals het hoort. En zeggen dat Vlams Belang (VB) tegenstanders ooit zeiden dat VB geen vrouwvrierndelijke partij was, men weet nu wel beter. Deze dame zou zelfs het bed durven delen met Van Hecke voor de putch als toekomstig voorzitster. Uit haar debat zal ze nooit een buitenlands lief hebben/willen.
Een sterke zelfzekere vrouw die weet wat ze wilt. Akkoord haar pa is wel ne gekende maar moest ze het echt voor de macht doen zou ze niet de moeilijkste weg hebben gekozen door naar het Vlaams Belang over te stappen.
Internaut is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2007, 09:21   #57
ericferemans

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oeh oeh, 't gaat over 't VB en ge moogt er niet mee lachen van Jazeker zenne!
Kom eens naar mijn kamer! Of ook nog: gaan we eens een Bart Debietje doen? Of een liever een Morelleke?
Dit is tenminste beleefd: men laat inderdaad geen Morellekes in het openbaar, en men probeert om te vermijden om - zelf geluidloos- en Philippeke te laten vliegen in het openbaar!
Proficiat!
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2007, 09:26   #58
ericferemans

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Puur racisme.
En dan maar gaan beweren dat men ten onrechte subsidies afpakt?
Gij zijt ne charel hoor!
Lees nu eens twee keer je eigen tekst, doorgrond er de diepe domheid van, het over één kam scheren van een paar miljoen mensen.
Ga je racistische nonsens dan maar vergeten.
want:
Er zijn hopen ambetante en plezante Chinezen (waarschijnlijk honderden miljoenen) en dat geldt voor alle nationaliteiten. Het is al helemaal niet waar dat mensen meer of minder moeite doen om zich hier aan te passenl: natuurlijk willen ze dat allemaal: anders waren ze niet naar hier komen wonen.
De enige die zich niet aanpassen aan de moderne wereld met zijn sublieme diversiteit zijn blokkertjes. Dat is een minoriteit in België die dringend eens haar best moet gaan doen om de enorme paardenbril af te zetten en geen nonsens te vertellen over groepen van miljoenen mensen.
Ga in rotten van vier eens naar een cursus sociologie en bestudeer de geschiedenis van VLaanderen, zodat ge u hier beter thuis voelt. 't Is hoogste tijd, mijn gedacht ;�*)
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2007, 09:47   #59
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk Bekijk bericht
Ne vlaams blokker, ne marokkaan? Wat is het verschil? het kleureke ja maar voor de rest stinken ze alletwee uit hunnen bek.
Prachtige zinsnede alweer. Zou je dit ook op kifkif durven te posten?
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2007, 11:06   #60
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Veel militanten binnen het Vlaams Belang waren ook al voordien niet gelukkig met Verstrepen, vooral de ethisch-conservatieve vleugel. En trouwens, Verstrepen is geen slecht mens (integendeel zelfs). Niet voor, tijdens of na zijn VB-tijd. Alleen past hij niet in onze partij.
natuurlijk niet, hij kon zijn mond niet houden.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be