Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 mei 2007, 16:28   #41
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zeggen dat jihaad een overkoepelend gevoel is bij de Antwerpse moslims is veralgemenend.
Waar staat op het bordje "zonder jihad straat" dat het een overkoepelend gevoel is bij de Antwerpse moslims?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2007, 16:29   #42
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Mijn gezin zal al zeker zijn 'natuurlijk niet'.
't zou nogal dom zijn. Mijn broer, vriendin van broer en mama stemmen Vlaams Belang.
Toch hebben wij 1 aan de ruit hangen en 1 in de woonkamer. En nee, dat is niet schijnheilig bedoeld.
Ik geloof je, maar ik heb het al vijfmaal getoetst, en viermaal prijs. Een vrouw zei me dat ze het er gehangen had omdat ze (?) het 'zijn komen vragen'.
Weet je. Hang er een Vlaams Belang stikker naast.
Duym is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2007, 16:31   #43
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Waar staat op het bordje "zonder jihad straat" dat het een overkoepelend gevoel is bij de Antwerpse moslims?
Het feit dat hij het juist in het centrum van een bekende moslimwijk gaat hangen, is een goede indicatie.
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2007, 16:34   #44
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bianca Bekijk bericht

Het Vlaams Belang lanceert volgende week de campagne 'Zonder Jihad Straat'. Naar eigen zeggen om de toenemende islamisering van Antwerpen aan de kaak te stellen.

Bij het initiatief horen folders, die vanaf 1 juni zullen gebust worden, en straatnaambordjes. Het eerste zal Filip Dewinter volgende week woensdag symbolisch ophangen op de hoek van de Turnhoutsebaan met de Eliaertstraat in Borgerhout.

Met het initiatief wil VB de aandacht vragen voor het immigratievraagstuk dat volgens de partij prioriteit nummer een moet zijn voor de volgende federale regering. Het Belang stelt alvast een tienpuntenplan voor om de islamisering te stoppen.

De intenties van Filip Dewinter zijn duidelijk; aanzetten tot racisme,discriminatie, haat, en geweld. Filip Dewinter provoceert de Islamitische jongeren in Borgerhout. Bij deze wil ik een oproep lanceren om jullie waardig te gedragen, en enkel het bord te vernietigen.

salaam alaikum
tja, weer een dat het verschil niet kent tussen Jhihad en Islam...
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2007, 16:35   #45
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het feit dat hij het juist in het centrum van een bekende moslimwijk gaat hangen, is een goede indicatie.
In mijn wijk woont één marokkaans gezin.

Zij hebben zo'n "zonder haat" ding hangen. Zij zijn de énigsten met zo'n plakkaat.

Ik neem aan dat het als provocatie bedoeld is omdat ze het nu net in het centrum van een autochtonenwijk hebben gehangen.

Zal ik het "bordje" dan nu maar ineens gaan vernietigen zoals hierboven werd opgeroepen?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 26 mei 2007, 16:35   #46
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

Kan er hier misschien iemand eens wat argumenten geven waarom we de islam dan moeten liefhebben in Belgie? Maw de voordelen van de islam voor onze maatschappij.
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2007, 16:37   #47
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa Bekijk bericht
tja, weer een dat het verschil niet kent tussen Jhihad en Islam...
Je zou je al beginnen afvragen wat Mohammed in 's hemelsnaam met islam te maken heeft ook hé!

Oud 26 mei 2007, 16:37   #48
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
In mijn wijk woont één marokkaans gezin.

Zij hebben zo'n "zonder haat" ding hangen. Zij zijn de énigsten met zo'n plakkaat.

Ik neem aan dat het als provocatie bedoeld is omdat ze het nu net in het centrum van een autochtonenwijk hebben gehangen.

Zal ik het "bordje" dan nu maar ineens gaan vernietigen zoals hierboven werd opgeroepen?
Dat gezin =/= politicus die ook nog eens zegt dat hij het ophangt om de toenemende 'islamisering van A'pen' aan te kaarten.
Zie je het subtiele verschil?

En alweer. 'Haat' valt niemand in't bijzonder aan.
'Jihad' valt een gemeenschap aan.
Oud 26 mei 2007, 16:38   #49
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat is het VB-standpunt betreffende integratie? Jullie hebben duidelijk 2 verschillende ( Islam/Joden ) standpunten. Zijn de Joden geïntegreerd? Passen de Joden zich aan, aan onze waarden, normen, en cultuur? Waarom mogen de Joden aan de hand van hun traditionele klederdracht hun godsdienst openlijk opdringen? Duidelijk een hypocriet standpunt dat plots niet meer blijkt te bestaan, wanneer een bevolkingsgroep geld, en macht heeft
de Joden houden zich discreet bezig met hun godsdienst in hun gemeenschap en roepen niet op tot "Jihad" of heilige oorlog !

Joden plegen geen geweld in Antwerpen, plegen geen overvallen, zorgen niet voor overlast, verpesten de boel niet in openbare zwembaden, slaan geen mensen dood op de bus...
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
Oud 26 mei 2007, 16:39   #50
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Mijn post was geen "persoonlijke interpretatie" van de feiten, mijn post gaf enkel de feiten weer.
Feiten bestaan niet, er bestaan enkel interpretaties. Bijgevolg bent u een leugenaar. Waarvan akte.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2007, 16:39   #51
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
Kan er hier misschien iemand eens wat argumenten geven waarom we de islam dan moeten liefhebben in Belgie? Maw de voordelen van de islam voor onze maatschappij.
De islam is een religie zoals een ander. Je kan je afvragen wat Boedhisme of het Jodendom een verrijking is.

Het enige dat problemen creeërt zijn mensen. En die mensen hebben 'toevallig' eerder de islam als religie. En dat is dan weer een onderdeel van een groter verhaal. Etc. Etc.

Je vraag is dus niet bepaald relevant.
Oud 26 mei 2007, 16:41   #52
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TommyMax2 Bekijk bericht
Hoe denkt de SPa over personeelsleden van de stad met een hoofddoek?
omdat SPa en groen voor de hoofddoeken zijn en het hun enig electoraat is geworden

[FONT='Times New Roman'] [/FONT]

Laatst gewijzigd door ancapa : 26 mei 2007 om 16:42.
Oud 26 mei 2007, 16:41   #53
proxy2222
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Bij deze wil ik een oproep lanceren om jullie waardig te gedragen, en enkel het bord te vernietigen.
Onverdraagzame ! Ook een beetje verzuurd ?

Laatst gewijzigd door proxy2222 : 26 mei 2007 om 16:42.
proxy2222 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2007, 16:43   #54
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
omdat SPa en groen voor de hoofddoeken zijn en het hun enig electoraat is geworden
Lol.
Mijnheer is een beetje achter op de stand van zaken?
Oud 26 mei 2007, 16:44   #55
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Feiten bestaan niet, er bestaan enkel interpretaties. Bijgevolg bent u een leugenaar. Waarvan akte.
Leuk.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2007, 16:46   #56
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Idioot.
Echt. Idioot.

Met alle respect, maar dát is pure provocatie. -_- Aan de kaak stellen dat doe je door dat aan te klagen in de gemeenteraad, dat te zetten op je website, door een interview in de media.

Dit is gewoon dom.
niet zo idioot... als "de straat zonder haat" die niet bestaat

daar waar autochtonen worden weggepest, gemolesteerd, auto's beschadigd... weet je nog die video van Filip Dewinter ??? spelende kinderen die over auto's liepen en doodleuk inbraken in volle dag
Oud 26 mei 2007, 16:47   #57
TommyMax2
Provinciaal Statenlid

TommyMax2's schermafbeelding

Standaard

Het gaat niet om de islam liefhebben. Net als andere godsdiensten kan het alleen een persoonlijke overtuiging zijn. Dat die oproep van iemand van de SP.a komt is totaal ongeloofwaardig. Zij stigmatiseren nog veel meer de moslimgemeenschap door de het verbod van de hoofddoek bij loketfuncties in openbare diensten, zo'n hoofddoek is bij uitstek een persoonlijke keuze, net als een kruisje of .... dat kruisje moet daar niet aan de muur hangen, dat maakt het verschil.

Het VB wil inderdaad alleen maar een groep stigmatiseren. Het is veel gemakkelijker om naar beneden te stampen dan de problemen echt aan te pakken. En dat zijn problemen van onderwijs, armoede en vooral werk. Dat het VB eens een programma schrijft dat alle mensen in vlaanderen een goede opleiding en vast werk kan garanderen... Maat het is een partij voor het patronaat, dus : verdeel en heers.
TommyMax2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2007, 16:52   #58
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
niet zo idioot... als "de straat zonder haat" die niet bestaat

daar waar autochtonen worden weggepest, gemolesteerd, auto's beschadigd... weet je nog die video van Filip Dewinter ??? spelende kinderen die over auto's liepen en doodleuk inbraken in volle dag
$

Dat is ook schandalig, don't worry.
Oud 26 mei 2007, 16:52   #59
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En alweer. 'Haat' valt niemand in't bijzonder aan.
'Jihad' valt een gemeenschap aan.
Ik begrijp nog steeds niet hoe een hele gemeenschap zich aangevallen kan voelen door de leuze 'zonder Jihad straat'. De meeste moslims zijn toch gematigd en perfect geïntegreerd? En indien je enkel leuzes mag gebruiken waardoor niemand, niemand zich aangesproken zal of kan voelen, in welke wereld leven we dan?
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2007, 16:54   #60
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Ik begrijp nog steeds niet hoe een hele gemeenschap zich aangevallen kan voelen door de leuze 'zonder Jihad straat'. De meeste moslims zijn toch gematigd en perfect geïntegreerd? En indien je enkel leuzes mag gebruiken waardoor niemand, niemand zich aangesproken zal of kan voelen, in welke wereld leven we dan?
Dat zeg ik ook niet.
Maar zie.

Zou jij het leuk vinden als ze ineens in jouw wijk een 'Zonder Nationalisme Straat' zouden ophangen, omdat er in de hele wereld aanslagen worden gepleegd door nationalisten, terwijl jij (ik ga er even van uit) als gematigde nationalist daar niks mee te maken hebt en wilt hebben?

Edit: Ik benadruk. Ik heb er geen enkel probleem mee dat het VB de islam vreest. Dat is hun goed recht, alhoewel ik het wat voorbarig vind. Ik heb er geen problemen mee dat zij de maatschappelijke problemen - veroorzaakt door allochtone jongeren of jongeren van buitenlandse origine - aanklagen. Maar ik heb er wel problemen mee dat ze het allemaal op een hoopje gooien en dan met zo'n zaken afkomen.

Laatst gewijzigd door AdrianHealey : 26 mei 2007 om 16:55.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be