Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Bekijk resultaten enquête: Is Polen een probleem aan't worden?
Ja, Polen is een probleem en moet veel strikter duidelijk gemaakt worden dat Europa staat voor rationaliteit en moderniteit 15 39,47%
Ja, maar we moeten dat land de kans en de tijd geven aan te sluiten bij de moderniteit 3 7,89%
Nee, een rechts-reactionair discours moet kunnen, zelfs in de EU 15 39,47%
Nee, net zoals de geflipten tweeling ben ook ik eigenlijk tegen Europa en een ultra-nationalistische parano 5 13,16%
Aantal stemmers: 38. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 29 mei 2007, 15:11   #41
Praetorian
Perm. Vertegenwoordiger VN

Praetorian's schermafbeelding

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Ik heb er nog nooit iets over gehoord, maar ik zou het graag weten mocht het wel zo zijn.
De naijver tussen Frankenland en Beieren is alom bekend, stamt al uit de tijd dat de dieren nog spraken.
Oud 29 mei 2007, 15:36   #42
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Oud 29 mei 2007, 15:52   #43
Johan217
Minister

Johan217's schermafbeelding

Standaard

De Beieren beschouwen zich inderdaad enigszins apart van de rest van Duitsland. Ze hebben trouwens een aparte status (Freistaat), vandaar dat ze ginder ook wat andere politieke partijen hebben (bv. CSU i.p.v. CDU in de rest van Duitsland).

Wat de poll betreft:
Die berichten over Polen zijn nogal naief: meestal gaat het om een enkel parlementslid of minister die eens een domme uitspraak doet. Dan kan je evengoed heel België gaan veroordelen wanneer bv. De Gught of weet-ik-wie eens uit de bocht gaat. Het gaat ook altijd om politici die in Polen zelf niet direct als de snuggersten bekend staan

Daarbij vind ik het eigenlijk wel chic van die Polen dat ze ginder zaken ter discussie durven stellen die hier nogal gemakkelijk als vanzelfsprekend worden afgedaan. Voor mijn part doen ze gerust zo verder.
Johan217 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2007, 16:50   #44
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
al wat je hoort wat uit Polen komt: zijn geluiden van een extremistisch bewind dat vrij duidelijk nog niet voldoende nuanceringsvermogen bezit om deel te maken van een groter geheel. Hoe zou dat komen?
U bedoelt dat het geen linkse smeerlappen zijn die zichzelf haten?

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2007, 16:55   #45
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian Bekijk bericht
Ierland verenigd, Baskenland onafhankelijk, Corsica onafhankelijk, Beieren onafhankelijk, Bretagne onafhankelijk, Wales onafhankelijk, Schotland onafhankelijk, Catalonië onafhankelijk.

Ik denk dat ik de meeste noodzakelijkheden heb opgesomd.
Bijna maar niet helemaal: Vlaanderen onafhankelijk!

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2007, 17:26   #46
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het is natuurlijk een demonstratie van waartoe de gekke uitbreiding van de Eu kan leiden.En onderschat Polen niet,het is een politiek- en economisch sterke natie.
Overigens,ik vraag me af of er ergens in West-Europa nog 2 stenen op elkaar gelegd kunnen worden zonder een Poolse hand...

Gekakel over "de rijkdom van de diversiteit in de EU" klinkt hol als,bijvoorbeeld ,de Spanjaarden niet in belachelijke pakjes achter stieren mogen aanzitten,en de Polen niks moeten hebben van "mei 1968",of als een deel van de West-Europese bevolking geen beesten mag slachten middels een keelsnede......

Algemeen,de Polen zullen niks toelaten dat ze beschouwen als "anti-Pools" nu ze eindelijk weer zelf baas zijn.De Polen ontvingen maar node "aanwijzingen" vanuit Moskou,ze zullen zeker geen te vergaand "gelul "van Brussel slikken.De Polen zijn in de EU gegaan voor de kassa,voor NIKS anders,de rest regelen ze met de NATO(ref. de VS)

Misschien mogen we daar een beetje jaloers op zijn....

Moest er nog EU-uitbreiding zijn?

Laatst gewijzigd door kelt : 29 mei 2007 om 17:27.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2007, 18:02   #47
Pieter B
Staatssecretaris

Pieter B's schermafbeelding

Standaard

Ik vind de mogelijke antwoorden nogal slecht en subjectief geformuleerd
Pieter B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2007, 19:46   #48
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
teruggeven aan Moskou?? is dat dan ooit van Moskou geweest??
mogen de Polen daar zelf nog over kiezen dan?
Als de Polen niet in staat zijn om zelf volwassen en rationele keuzes te maken, dan moet iemand anders dat maar voor hen doen.

Volkssoevereiniteit geldt alleen voor volkeren die soevereiniteit aankunnen. Zoniet moeten ze maar onder curatele worden geplaatst. De Russen kunnen dat goed, en de EU is te zwak om dat te doen.

Dus, als het van mij afhangt: laat kameraad Putin maar beslissen over de Polen. De Polen kunnen dat immers zelf niet.
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2007, 19:58   #49
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Als de Polen niet in staat zijn om zelf volwassen en rationele keuzes te maken, dan moet iemand anders dat maar voor hen doen.

Volkssoevereiniteit geldt alleen voor volkeren die soevereiniteit aankunnen. Zoniet moeten ze maar onder curatele worden geplaatst. De Russen kunnen dat goed, en de EU is te zwak om dat te doen.

Dus, als het van mij afhangt: laat kameraad Putin maar beslissen over de Polen. De Polen kunnen dat immers zelf niet.
Ja, kameraad, net zoals weleer, Tsjechoslovakije kon in 1968 ook niet voor zichzelf zorgen, net zoals Hongaren in 1956, toen die vriendelijke russen Het Juiste Pad nog eens deftig toonden.
En als ik de lange geschiedenis van terechtwijzingen van de polen door de russen zo bekijk, dan denk ik dat Vadertje Poetin Polen met graagte gaat anex... euh terechtwijzen
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2007, 20:46   #50
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
U bedoelt dat het geen linkse smeerlappen zijn die zichzelf haten?
idd, het zijn religieuze zotten die alles haten wat niet in hun gedachtengoed past.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be