![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Hoe wordt je RIJK | |||
door erfenis of lotto of rijkgeboren te zijn |
![]() ![]() ![]() |
17 | 47,22% |
door belastingsfraude, louche business zoals drugs, wapens |
![]() ![]() ![]() |
12 | 33,33% |
als tweeverdiener en altijd maar sparen |
![]() ![]() ![]() |
4 | 11,11% |
als expatriot belast worden in een belastingparadijs |
![]() ![]() ![]() |
3 | 8,33% |
Aantal stemmers: 36. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Wat moet ik nog doen eer je het snapt? Het gaat hem dus alleen maar over om dat beetje geld dat je verdiend,meer niet. Niets achet beginnen zoeken door te gaan zeggen;risico's nemen of op de beurs gaan spelen,daar gaat het hem dus helemaal niet over,oke? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Met 1200 € per maand kan je inderdaad nooit rijk worden, en zal je altijd een sukkelaar zijn die met schrik voor een tegenslag (auto-ongeval tegenpartij vluchtmisdrijf, wasmachine kapot na drie jaar ...) door het leven zal gaan.
Het enige wat je dan kan doen is leren van tevreden zijn met wat je hebt, en genieten van de heel kleine dingen in het leven. Persoonlijk denk ik dat het uiterst moeilijk is en zeer zeldzaam voorkomt om alleen op je eigen benen rijk te worden. Zonder duwtje in de rug is het kwasi onmogelijk. Er zijn inderdaad redelijk wat mensen die zelfs met een duwtje in de rug, niet de ruggegraat hebben om wat ze meekregen van thuis, ook bij te houden. Maar evenzeer zijn er heel wat mensen die dat wel kunnen. Ik moest destijds gruwelen van Bertjen Bleiter Ansjoo die het wou regelen dat de erfenis een sprong zou maken. Zodanig dat de erfenis van mijn ouders rechtstreeks naar mijn kinderen zou gaan. Persoonlijk heb ik het weinige dat ik geërfd heb, nog even bij mij gehouden. Ik heb gewacht tot ik zag dat mijn addergebroed tot de jaren van verstand gekomen was - en ik heb veel sjanse met mijn gasten: ze gooien het niet door ramen en deuren, ze genieten wel van het leven, ze werken eerlijk enzovoorts - en dan heb ik ze wat gesponsord bij de aanschaf van hun huis. Ik ben dus niet rijk, maar zeker ook niet arm. Ik ben kontent met wat ik heb, ik leeft tamelijk sober, zelfs al heb ik een mooie moto, louter en alleen voor het plezier. Meer moet dat niet zijn. Wie zei ook weer: liever een magere wolf in het bos, dan een vette hond aan de ketting.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als je burgelijk of iets dergelijks bent...gewoon kiezen voor een groot bedrijf, voor de rest...de politiek ingaan en zoveel mogelijk betaalde mandaten binnenhalen zoals bv Walter Creemers met z'n 32 betaalde mandaten. En anders...zelfstandige worden en goede keuzes maken, hard werken en het verdiende geld in vastgoed steken.
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Of met bv 200 mensen elk een miljoen op de bank zetten en dit met een goed rendement laten renderen. Je moet het natuurlijk wel terug verdelen maar zou dit niet meer opbrengen dan je eigen miljoentje op 1 rekening?
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En daarmee komen ze rond. Dus dat wil zeggen dat je welgeteld 1000euro per maand kunt sparen. Investeren in uw huis is een vorm van sparen, en als je 600euro per maand daaraan opgaat. Heb jij met uw vrouw de luxe om 1800euro per maand te sparen of te verkwanselen. Als je kiest voor 400euro per maand, te sparen, heb je welgeteld in 30 jaar tijd 300.000euro gespaard. En dat als simpele werkmens. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Rijk worden begint met een goed begrip van de dt-regel.
![]() |
![]() |
#48 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Banneling
|
![]() AMAIIII wat een loon 1200 € daar mag ik van dromen dank zij mijn politieke vrienden .
Aanklagen moesten ze de staat ja gewoon aanklagen die grote dieven tsss erg ! ![]() Laatst gewijzigd door duncan : 1 juni 2007 om 16:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Banneling
|
![]() deze past hier wel
![]() These are poems circulating throughout the nation everybody's bad and everybody's tough but how many people are intelligent enough to open up their eyes and see through the lies discipline themselves, yourself to stay alive? not many That's why the universe sent me today on this stage with this to to say the rich will get richer and the poor will get poorer and in the final hour many heads will lose power what does the rich versus the poor really mean? psychologically it means you got to pick your team when someone says the rich gets richer visualize wealth and put yourselves in the picture the rich get richer, cause they work towards rich the poor get poorer, cause their minds can't switch from the ghetto let go, it's not a novelty you could love your neighborhood without loving poverty follow me, every mother, father, son, daughter there's no reason to fear the New World Order we must order the whole new world to pay us the New World Order and the old state chaos the Big Brother watching over you, is a lie you see Hip-Hop could build it's own secret society but first you and I got to unify stop the negativity and control our creativity the rich is getting richer, so why we ain't richer? could it be we still thinking like niggas? educate yourselves, make your world view bigger visualize wealth and put yourselves in the picture! KRS-One |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Minister-President
|
![]() Vraag nummer één: hoe rijk wil je precies worden ?
Ofte: wat is 'rijk' voor jou ? In feite kunnen alle opties uit de poll en ik kan er zelf nog wel een aantal aan toevoegen. Dus eerst even pollen wat de goegemeente hier onder 'rijk' verstaat.
![]() |
#52 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Oke,ik versta onder rijk zijn dat je heel je leven lang nooit meer moet gaan werken en kan kopen wat je wil zonder al te veel moeten nadenken. Geef mij 100M bfr en ik ben een rijk iemand.Als je je verstandig mee omgaat moet je nooit meer gaan werken en heb je alle luxe die je of toch ik allesins wil hebben. Met 20M bfr ben je nog niet rijk zeker als je nog geen huis hebt ofzo. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
|
![]() Rijk worden? Een woord: drugs.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
|
![]() Beginnen met correct Nederlands te schrijven.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Partijlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
10Mbfr kun je verpatsen in 3 jaar,dus 100M doe je net geen 10 jaar mee. Als echt gans de dag wil choppen en een villa aan de middelandse zee en een yacht zoals albert heb je echt 100Meuro nodig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ALs je leeft van uw interesten heb je 4M per jaar en zakt uw kapitaal in waarde
Na 10jaar inflatie heb je nog 50M de helf en mag je rentenieren met 2M Na 20jaar inflatie heb je nog 25M nog eens de helft en rentenier je verder met 1M Na 30jaar inflatie heb je nog 12M en rentenier je met 0.5M of net niet genoeg om uw rusthuis te betalen. Sorry niet genoeg |
![]() |
![]() |