Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 juni 2007, 08:22   #41
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrice Bekijk bericht
Vooral dat laatste is een giller. Op de volgende slide leggen ze uit hoe ze aan dat bedrag komen. Ze tellen het aantal toeristen op in de verschillende provincies, zeggen hoeveel daarvan uit het buitenland komen en vermelden eveneens hoeveel toeristen er in Frankrijk ("het meest bezochte land ter wereld") komen. Nog een slide verder stellen ze dan dat een toerist gemiddeld 200 euro uitgeeft. Eveneens stellen ze, zonder dat ze zeggen hoe ze aan dat getal komen, dat België 10 miljoen (!) minder toeristen aantrekt doordat het een federale staatsstructuur heeft. Je vermenigvuldigd dat dan en ... kaboom: 2 miljard euro!
Dat is inderdaad een giller van formaat! Nu heb ik nog nooit een toerist d�*t ter sprake horen brengen...
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2007, 08:52   #42
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Dat is inderdaad een giller van formaat! Nu heb ik nog nooit een toerist d�*t ter sprake horen brengen...
JVDB, waarom zouden toeristen dat ter sprake brengen? Welk belang hebben zij bij de inkomsten van het Koninkrijk België ? Geen.

Maar de Belgische overheid en de Belgen wel.

Het is een feit dat het gebrek aan synergie in België (o.a. op vlak van toerisme) ons veel geld doet verliezen, want hoe men het ook draait of keert, ééndracht maakt macht.

België heeft vele toeristische troeven in noord en zuid, maar ze worden niet of nauwelijks samengelegd en al helemaal niet uitgespeeld.

Net dat wil de B.U.B. veranderen.
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2007, 09:48   #43
Patrice
Gouverneur

Standaard

Maar waarom zou België dan 10 miljoen meer toeristen op jaarbasis aantrekken? Mensen kiezen nu éénmaal voor het goede weer, waar je (algemeen) meer kans op hebt in de zuiderse landen. Of is het slechte weer in België ook te wijten aan een Vlaemsch-Natioliztisch complot?

PS: ik weet dat de afgelopen drie seizoenen zowat alle records hebben doen sneuvelen, maar algemeen heb je nog altijd meer kans op goed weer in bv. Spanje.
Patrice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2007, 10:02   #44
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Nog nooit gehoord van culturele vakanties en natuurvakanties?

Is het altijd goed weer in Parijs?

Alsof elke toerist alleen maar op zoek is naar "goed weer".

Laatst gewijzigd door Hans1 : 3 juni 2007 om 10:02.
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2007, 10:08   #45
Patrice
Gouverneur

Standaard

Zeker, maar denken dat je daarmee alleen 10 miljoen extra toeristen gaat aanlokken, zuiver en alleen gebaseerd op een unitair België - sorry, Belgique.
Oud 3 juni 2007, 10:08   #46
DenDane
Provinciaal Gedeputeerde

DenDane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De partij stapt ook naar het Vaticaan uit protest tegen het programma van CD&V. CD&V heeft een separatistisch programma en dat is alles behalve christelijk, vindt de BUB.
DenDane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2007, 10:26   #47
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
JVDB, waarom zouden toeristen dat ter sprake brengen? Welk belang hebben zij bij de inkomsten van het Koninkrijk België ? Geen.

Het is een feit dat het gebrek aan synergie in België (o.a. op vlak van toerisme) ons veel geld doet verliezen, want hoe men het ook draait of keert, ééndracht maakt macht.

België heeft vele toeristische troeven in noord en zuid, maar ze worden niet of nauwelijks samengelegd en al helemaal niet uitgespeeld.

Klopt volledig. Er komt geen enkele toerist meer naar de Ardennen net omwille van de federale structuur.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2007, 12:24   #48
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ik stel vast dat Toerisme Vlaanderen het heel goed doet, in tegenstelling tot wat u beweert. In 2006 stegen de inkomsten uit het toerisme in Vlaanderen met 6%. Ook het aantal overnachtingen steeg met 4%. 't Allergrootste deel van de overnachtingen wordt geboekt door buitenlanders. Er is over de hele lijn een stijging.

Kortom, u toont weer eens aan dat u er niets van kent.
Oud 3 juni 2007, 12:42   #49
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nog nooit gehoord van culturele vakanties en natuurvakanties?
Alsof elke toerist alleen maar op zoek is naar "goed weer".
Je hebt gelijk Hans.
Er zijn ook toeristen die op zoek zijn naar Belgische frietkoten.

Oorspronkelijk bericht door Hans1
Nee, maar het geld dat nu naar het Ijzermonument en het VB gaat kan vel beter voor frietkoten worden gebruikt. Het zou veel nuttiger besteed zijn en toeristen van heel de wereld aantrekken, niet in het minst Japanners.

Laatst gewijzigd door daiwa : 3 juni 2007 om 12:43.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2007, 12:49   #50
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Je hebt gelijk Hans.
Er zijn ook toeristen die op zoek zijn naar Belgische frietkoten.

Oorspronkelijk bericht door Hans1
Nee, maar het geld dat nu naar het Ijzermonument en het VB gaat kan vel beter voor frietkoten worden gebruikt. Het zou veel nuttiger besteed zijn en toeristen van heel de wereld aantrekken, niet in het minst Japanners.
<Hansmodus> Correctie, uitstervende flamingant daiwa: unitaire frietkoten!!! Geen separatistische of federalistische frietkoten, want daar blijven de Japanse toeristen van weg! <einde Hansmodus>
Oud 3 juni 2007, 13:05   #51
evilbu
Perm. Vertegenwoordiger VN

evilbu's schermafbeelding

Standaard

Meer media-aandacht voor BUB!

BUB, u heeft in mij een ware bondgenoot gevonden. U zou liegen als u zou beweren dat ik niet al eerder mijn wens om meer BUB op tv te zien heb uitgedrukt.

Want niemand kan BUB beter afkraken dan BUB zelf.

Komaan zeg , wat hebben jullie allemaal al gezegd , CD&V zou niet christelijk zijn? De paus wordt erbij betrokken? (Wat heeft BUB toch met belangrijke onverkozen mensen?)

En dat interview..waarom zou een verschil in taal een probleem opleveren als er in ook verschillende geslachten en leeftijden zijn in dit land , wat een argumenten.

Laatst gewijzigd door evilbu : 3 juni 2007 om 13:06.
evilbu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2007, 13:10   #52
evilbu

evilbu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En hij laat zich dan vrijwillig vertegenwoordigen en zich belachelijk maken? In Bubbel Centraal zijn ze blijkbaar toch echt wanhopig aan het worden.
Dat was een zeer interessante discussie , en het is nog interessanter als je weet dat Patriot! ondertussen zelf is overgelopen van BUB naar OpenVLD:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! Bekijk bericht
Hans1 is inderdaad niet (alleen) Hans Van de Cauter. Account Hans1 werd wel aangemaakt door Hans, maar wordt intussen gebruikt door meerdere Belgischgezinde BUBleden zonder andere account. Dat is ook maar logisch, aangezien een drukbezet advocaat en partijvoorzitter niet altijd tijd heeft. Zo wordt continuiteit verzekerd.
http://forum.politics.be/showthread....13#post2351213

Laatst gewijzigd door evilbu : 3 juni 2007 om 13:10.
evilbu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2007, 13:25   #53
Patrice
Gouverneur

Standaard

Heb net hun slides nog eens bekeken.

De bedragen vand e transfers:

Volgens B.U.B.: 2 miljard euro per jaar
V.B.O.: 3 miljard per jaar
KBC: 5 miljard per jaar
ABAFIM: 6 miljard per jaar

De opmerkingen die ze erbij geven zijn:

Bij hun eigen berekening zou er nog een bijkomend terugverdieneffect zijn. Waarom dat Waalse groothandelaars ineens niet meer in Vlaanderen zouden kopen als België niet meer bestaat? Tja, staat er alweer niet in.

De KBC is volgens hun een "nogal flamingantische bank".

En ABAFIM is ongeloofwaardig omdat het de Vlaams administratie is. Wel, dan acht ik de VBO om dezelfde reden ongeloofwaardig.

Bovendien geven ze niet aan hoe ze aan hun "berekening" zijn gekomen. De VBO gaf bv. wel toe dat ze de aflossing van de staatsschuld niet meerekenden. En voor Hans nu weer steigert over waarom dat een transfer uitmaakt: als hij een wagen koopt en ik betaal die, dan is er een transfer (staat volgens mij in de eindtermen van de 2e graad lager onderwijs).

De bedoeling van hun slides is dan ook duidelijk: zorg dat je aan een bedrag komt van 10 miljard euro, het geschatte bedrag van de transfers.

En tot slot nog dit: er wordt beweerd dat Wallonië de vergrijzing in Vlaanderen zal betalen in de toekomst, wanneer de vergrijzing bij hun trager inzet dan in Vlaanderen. Dan vraag ik me toch af hoe ze dat gaan doen als ze nu als jaarlijks zoveel miljarden in het rood staan.
Oud 5 juni 2007, 10:59   #54
Tantist

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Wanneer Paus Benedictus de XVIde de brieven van de B.U.B. en de CD&V ontvangen en met aandacht zal gelezen hebben, zal hij wel vlug zijn kant gekozen hebben. Er is dan ook niets christelijks aan de CD&V.
Mogen we ons dan aan een excommunicatie verwachten van Yves Leterme? En een massaal afkeren van de CD&V van de gelovige Belgen?
Oud 5 juni 2007, 11:04   #55
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

dat je hier niet inziet dat je je compleet belachelijk maakt, sorry, dat snap ik niet. weet de echte Van Cauter hiervan?
Oud 5 juni 2007, 11:09   #56
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ik denk dat de paus eerst nog iemand zal moeten vinden die dat rommelig taaltje van die adelborst zal moeten ontcijferen. Denk maar aan die brief die knuppel indertijd ontving:

http://forum.politics.be/showpost.ph...28&postcount=6
http://forum.politics.be/showpost.ph...3&postcount=68

HILARISCH DIE BRIEVEN.... LOL...
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2007, 11:14   #57
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
dat je hier niet inziet dat je je compleet belachelijk maakt, sorry, dat snap ik niet. weet de echte Van Cauter hiervan?
Natuurlijk weet hij daar van. Hans1 is immers niemand minder dan Hans vdC zelf.
Oud 8 juni 2007, 13:20   #58
Reinaert
Vreemdeling

Reinaert's schermafbeelding

Standaard

Ik zou graag eens van de BUB willen weten met welk resultaat ze tevreden zouden zijn? En wat als dit resultaat niet bereikt zou worden? Trekt de voorzitter dan zijn conclusies?
Reinaert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2007, 13:32   #59
Tantist

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
Tja, je hebt Hans1, ukkiebukkie, Hans Van de Cauter en De Voorzitter.

Men heeft hier een omschrijving voor gegeven die lijkt op het woord "schikzovreemdnie"
Oud 9 juni 2007, 09:56   #60
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist Bekijk bericht
Men heeft hier een omschrijving voor gegeven die lijkt op het woord "schikzovreemdnie"

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be