Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 juni 2007, 00:14   #41
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Uiteraard dat het zal blijken de dag vd verkiezingen.
Nu zijn we er.
De VRT kan toch niet weten wie de verkiezingen gaat winnen.
Leterme heeft nooit toegegeven dat hij premier wil worden, de andere twee wel.
Dus het VB weren uit het debat met de smoes dat enkel kandidaat-premiers werden uitgenodigt klopt niet.

Laatst gewijzigd door daiwa : 4 juni 2007 om 00:16.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2007, 00:16   #42
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Dus het VB weren uit het debat met de smoes dat enkel kandidaat-premiers werden uitgenodigt klopt niet.
het was geen debat voor kandidaat premiers dan wel voor trekkers van de senaatslijst

naar verluid...
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2007, 00:18   #43
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
het was geen debat voor kandidaat premiers dan wel voor trekkers van de senaatslijst

naar verluid...

Dan moesten er meer mensen uitgenodigt zijn buiten die drie.
Oud 4 juni 2007, 00:19   #44
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Dan moesten er meer mensen uitgenodigt zijn buiten die drie.
ah ja...

da's juist
Oud 4 juni 2007, 00:19   #45
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nu zijn we er.
De VRT kan toch niet weten wie de verkiezingen gaat winnen.
Welk nut heeft het om op een debat over Belgische verkiezingen, iemand uit te nodigen, die eigenlijk maar 1 duidelijk programmapunt heeft, nl België vernietigen ??
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2007, 00:20   #46
Desiderius
Minister-President

Desiderius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hier heb je wel gelijk. Al denk ik niet dat voor CD&V "de buit" al binnen is
Oh, de buit is zeer zeker nog niet binnen! Leterme komt ook zeker niet zegezeker over; zijn zenuwachtige gedoe met de media (vooral VRT, waar hij de redacties te pas en te onpas belaagt) spreekt boekdelen.

Maar de trends zijn wel al uitgezet: CD&V/NVA gaan vast en zeker winst boeken, VLD zal klappen incasseren en voor sp.a ligt een verlies langs de groene flank in het vooruitzicht. Gegeven dat Leterme en Vande Lanotte het in wezen niet slecht met elkaar kunnen vinden (je moet de pose tijdens het debat kunnen doorprikken), lijkt het me zeker niet onwaarschijnlijk dat de liberalen zullen gewipt worden. Niet vergeten dat di Rupo ondertussen het gekonkel van MR strontzat is. (pardon my french)

Desiderius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2007, 00:21   #47
born2bewild
Banneling

Standaard

tja, een groene jongen uitnodigen voor een debat over milieuproblemen ...zoiets doet ge ook niet natuurlijk, want die wil de problemen te lijf gaan (naar eigen zeggen)

eikes. vies.

Laatst gewijzigd door born2bewild : 4 juni 2007 om 00:22.
Oud 4 juni 2007, 00:26   #48
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Bekijk bericht
Oh, de buit is zeer zeker nog niet binnen! Leterme komt ook zeker niet zegezeker over; zijn zenuwachtige gedoe met de media (vooral VRT, waar hij de redacties te pas en te onpas belaagt) spreekt boekdelen.

Maar de trends zijn wel al uitgezet: CD&V/NVA gaan vast en zeker winst boeken, VLD zal klappen incasseren en voor sp.a ligt een verlies langs de groene flank in het vooruitzicht. Gegeven dat Leterme en Vande Lanotte het in wezen niet slecht met elkaar kunnen vinden (je moet de pose tijdens het debat kunnen doorprikken), lijkt het me zeker niet onwaarschijnlijk dat de liberalen zullen gewipt worden. Niet vergeten dat di Rupo ondertussen het gekonkel van MR strontzat is. (pardon my french)
Al had Tobback ook wel gelijk toen hij stelde dat er tussen Vande Lanotte en Verhofstadt nog een zekere chemie aanwezig was. En ik voorspel een terugkomst van Groen! (thanks to Al Gore of course, maar soit) en dan is alles nog mogelijk
Oud 4 juni 2007, 00:37   #49
Desiderius
Minister-President

Desiderius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Al had Tobback ook wel gelijk toen hij stelde dat er tussen Vande Lanotte en Verhofstadt nog een zekere chemie aanwezig was. En ik voorspel een terugkomst van Groen! (thanks to Al Gore of course, maar soit) en dan is alles nog mogelijk
Goh, Vande Lanotte en Verhofstadt hebben zich vooral schrap gezet tegen de terechte kritiek op het fletse beleid van paars. Logisch dat ze elkaar wat rugdekking geven. Of Groen! nog eens paars zal kunnen depanneren is zeer onzeker. Want in het zuiden van het land liggen de kaarten héél anders... MR heeft een bloedhekel aan ecolo en de PS wil niets liever dan zich ontdoen van Reynders & C°. Dus d�*�*r wringt het al hevig... Of een realist als Vande Lanotte zich zal laten vangen in zo'n totale rampregering... d�*�*r wil ik dan nog eens zwaar aan twijfelen. Ten ware... Vande Lanotte z'n kans ziet op het premierschap, maar dat zou hij ook bij CD&V wel eens op een presenteerblaadje kunnen aangeboden krijgen. En dat de tsjeefkes het niet zien zitten om Groen! mee te pakken is ook geen geheim zeker?

Desiderius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2007, 00:57   #50
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Welk nut heeft het om op een debat over Belgische verkiezingen, iemand uit te nodigen, die eigenlijk maar 1 duidelijk programmapunt heeft, nl België vernietigen ??
Los van het feit dat het VB wel meer programmapunten heeft dan dat, kan of mag een programma van een politieke partij geen maatstaf zijn om die partij al dan niet uit te nodigen bij een zender die zich neutraal moet opstellen.
Oud 4 juni 2007, 01:00   #51
ICE-MAN
Parlementslid

ICE-MAN's schermafbeelding

Standaard

De prof van Oostende heeft de beste beurt gemaakt, heeft het héél goed aangepakt en den tjeef uit de westhoek kwam maar "mat" over, den blauwe geschelpten zijne cinema die is ondertussen al van zo'n kaliber dat ik telkens ik zijn smoelwerk op de staatszender zie verschijnen (of welke andere zender dan ook) de indruk krijg dat ik naar comical ali uit bagdad aan het kijken ben........ :o( géénen hond gelooft nog één woord van wat deze lapzwans uit zijnen nek staat te kletsen..... en dat voor nen ex-premier, amaai waar zijn ze mee bezig !
De aparatsjiks van het rode fabriekske, met de grote return van Fara de Ratface op kop, blonken weer uit in hun kunnen....... poeslief voor de partijkameraden en voor de rest liefst met twee tegelijk het vuur aan de schenen leggen......... de Vlaamse Rode Televisie op zijn best
Oud 4 juni 2007, 01:08   #52
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ICE-MAN Bekijk bericht
De prof van Oostende heeft de beste beurt gemaakt, heeft het héél goed aangepakt en den tjeef uit de westhoek kwam maar "mat" over, den blauwe geschelpten zijne cinema die is ondertussen al van zo'n kaliber dat ik telkens ik zijn smoelwerk op de staatszender zie verschijnen (of welke andere zender dan ook) de indruk krijg dat ik naar comical ali uit bagdad aan het kijken ben........ :o( géénen hond gelooft nog één woord van wat deze lapzwans uit zijnen nek staat te kletsen..... en dat voor nen ex-premier, amaai waar zijn ze mee bezig !
De aparatsjiks van het rode fabriekske, met de grote return van Fara de Ratface op kop, blonken weer uit in hun kunnen....... poeslief voor de partijkameraden en voor de rest liefst met twee tegelijk het vuur aan de schenen leggen......... de Vlaamse Rode Televisie op zijn best
al een geluk dat Vandelanotte zich niet versproken heeft of ze hadden heel dat debat moeten heropnemen
Oud 4 juni 2007, 01:25   #53
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Los van het feit dat het VB wel meer programmapunten heeft dan dat, kan of mag een programma van een politieke partij geen maatstaf zijn om die partij al dan niet uit te nodigen bij een zender die zich neutraal moet opstellen.
Dat ene programmapunt maakte hun aanwezigheid compleet overbodig.
Oud 4 juni 2007, 01:27   #54
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Bekijk bericht
Goh, Vande Lanotte en Verhofstadt hebben zich vooral schrap gezet tegen de terechte kritiek op het fletse beleid van paars. Logisch dat ze elkaar wat rugdekking geven. Of Groen! nog eens paars zal kunnen depanneren is zeer onzeker. Want in het zuiden van het land liggen de kaarten héél anders... MR heeft een bloedhekel aan ecolo en de PS wil niets liever dan zich ontdoen van Reynders & C°. Dus d�*�*r wringt het al hevig... Of een realist als Vande Lanotte zich zal laten vangen in zo'n totale rampregering... d�*�*r wil ik dan nog eens zwaar aan twijfelen. Ten ware... Vande Lanotte z'n kans ziet op het premierschap, maar dat zou hij ook bij CD&V wel eens op een presenteerblaadje kunnen aangeboden krijgen. En dat de tsjeefkes het niet zien zitten om Groen! mee te pakken is ook geen geheim zeker?
This makes sense................maar who knows...............als de nood het hoogst is .......
Oud 4 juni 2007, 01:47   #55
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat ene programmapunt maakte hun aanwezigheid compleet overbodig.

Het grote woord is er eindelijk uit!!!
Niet het vreemdelingenstandpunt, maar wel dat het VB ijvert voor een onafhankelijk Vlaanderen is de reden van het cordon.
Bedankt om dat nog eens klaar en duidelijk in de verf te zetten, Pietje.

Weg democratie en vrije meningsuiting dus.
Enkel partijen die rood wat naar de mond komen praten zijn welkom op VRT, zoveel is ondertussen wel al duidelijk geworden.

Laatst gewijzigd door daiwa : 4 juni 2007 om 01:54.
Oud 4 juni 2007, 03:44   #56
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het grote woord is er eindelijk uit!!!
Niet het vreemdelingenstandpunt, maar wel dat het VB ijvert voor een onafhankelijk Vlaanderen is de reden van het cordon.
Bedankt om dat nog eens klaar en duidelijk in de verf te zetten, Pietje.

Weg democratie en vrije meningsuiting dus.
Enkel partijen die rood wat naar de mond komen praten zijn welkom op VRT, zoveel is ondertussen wel al duidelijk geworden.
Ik zette niks in de verf, jij legt mij enkel woorden in de mond. En zet je Calimero-masker af.
Maar ik herhaal, het heeft totaal geen zin om in een debat dat handelde over de toekomst van Belgë, een partij uit te nodigen wiens enige doel is een eind aan België te willen maken.
Oud 4 juni 2007, 04:30   #57
Internaut
Banneling

Internaut's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door badkarmazen Bekijk bericht
De uitstap uit de kern energie is wel een belangrijk punt. Zekers voor de kiezer want de uitstap betekent een verhoging van de electriciteits rekening.
Het gaat constant over CO2 uitsparen en weet ik veel wat terwijl het eens niet aan de mens ligt dat de aarde opwarmt.
Internaut is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2007, 05:28   #58
Enter
Parlementslid

Enter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco Bekijk bericht
Vlaams Belang vanavond niet welkom in ‘Het Groot Debat’

Frank Vanhecke stuurt ‘horen, zien en zwijgen’-beeldje naar traditionele partijen en VRT

03.06.2007 20.00u - Vanavond organiseert de VRT het slotdebat voor de federale verkiezingen tussen Guy Verhofstadt, Yves Leterme en Johan Vande Lanotte. Het Vlaams Belang betreurt dat in ‘Het groot debat’ enkel vertegenwoordigers van de tweede, derde en vierde grootste partij van Vlaanderen aan bod komen. De grootste partij, het Vlaams Belang, is bij voorbaat uitgesloten.

Naar aanleiding van het eerste debat (‘Mondelinge Vragen’) legde partijvoorzitter Frank Vanhecke al klacht neer tegen de VRT bij de Vlaamse Regulator voor de Media. Het is immers de decretale taak van de openbare omroep om burgers de informeren over de programma’s van de aan de verkiezingen deelnemende politieke strekkingen, zonder discriminatie en politiek neutraal. De beslissing van de VRT om het Vlaams Belang uit de twee grote debatten te weren, vormt bijgevolg een duidelijke inbreuk op het Mediadecreet.

Het Vlaams Belang kan zich niet van de indruk ontdoen dat de VRT-debatten precies op maat van de traditionele politici zijn gemaakt. Een en ander doet denken aan de precampagne van het Vlaams Belang, waarin gebruik werd gemaakt van het bekende beeld met de drie zittende ‘horen, zien en zwijgen’-aapjes. Ook uit het debat van vanavond zal immers blijken dat de traditionele politici doof, blind en stom blijven voor de échte problemen - onder andere de Waalse miljardendiefstal en de immigratie- en criminaliteitsproblematiek - waarmee onze samenleving te maken heeft.

Als symbolisch protest tegen de uitsluiting van het Vlaams Belang en het doodzwijgen van de échte problemen waarmee dit land kampt, zal Vlaams Belang-voorzitter Frank Vanhecke morgen een ‘horen, zien en zwijgen’-beeldje bezorgen aan de traditionele partijhoofdkwartieren én aan de VRT-hoofdredactie.

Joris Van Hauthem
Perswoordvoerder

Het Vb zou ikn elke programma of mogelijk die ze nog krijgen moeten protesteren tegen deze sovjectpraktijken.

3 meerderheidspartijen die over komma's liggen discussieren. ik denk dat hoflack de paarse hofnar wel eens zal verschieten als hij de kijkcijfers krijgt...

Diversiteit noemt men dat op de rode zender.
De VRT gaat hier duidelijk in de fout. Hoe kan je zo een debat nog ernstig nemen als een grote partij gewoon genegeerd wordt?

Het zijn zulke acties die mee het nieuwe succes van het VB zullen veroorzaken.
Enter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2007, 05:34   #59
Enter
Parlementslid

Enter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zette niks in de verf, jij legt mij enkel woorden in de mond. En zet je Calimero-masker af.
Maar ik herhaal, het heeft totaal geen zin om in een debat dat handelde over de toekomst van Belgë, een partij uit te nodigen wiens enige doel is een eind aan België te willen maken.
Die partij is wel één van de grootste van België. Men moet wel oogkleppen op hebben om niet in te zien dat zo een toestanden het VB enkel in de kaart spelen.

Je kan niet ontkennen dat het VB wordt doodgezwegen. Als dat de manier is, dan laat het maar.

Democratie dit. Democratie dat. Maar als het erop aan komt, dan de discussie vermijden en zich op zo een manier ervan ontdoen.

Ik stem nu zeker VB en dat terwijl ik er zo tegen ben.
Waarom? Omdat de "gevestigde" partijen blijkbaar zo arrogant geworden zijn dat ze ten koste van alles het VB willen terugdringen, nl zonder argumenten of discussie.

En de VRT gaat hier ook haar boekje te buiten. De VRT moet objectief zijn en die objectiviteit is ver te zoeken, getuige het begrafenisgezicht van IDV bij de vorige verkiezingsuitslagen.

Dit doet me eigenlijk ook sterk aan GW Bush denken. Tegen terrorisme zijn (wat logisch is), maar dan met maatregelen komen die beginnen te lijken op toestanden in een politiestaat. Ze schieten hun doel ver voorbij.
Enter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2007, 07:01   #60
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
This makes sense................maar who knows...............als de nood het hoogst is .......
Laat het VB nog wat extra groeien en dan zal het inderdaad 'van moeten' zijn.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be