![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Minister
|
![]() Uit "De erfenis van Nero" door Marc Sleen, 1948-49 herdruk Standaard uitgeverij 1998:
![]() ![]() Eerlijk gezegd heb ik me rot gelachen met dit prentje... ![]() Zal men nu een grootschalige zuiveringsactie ondernemen om dergelijke prenten en geschriften uit de handel te nemen?! Open Samenleving... maar enkel voor bekrompen geesten me dunkt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
2. Ik kantte mij tegen de veronderstelling dat de wet ook onmiddellijk tot in extremis toegepast zou worden. Een veronderstelling die ik vooral zie bij enkele forummers, en niet of nauwelijks in het artikel. 3. Je begrijpt uiteraard dat in een debat de juridische vorming van een of meerdere auteurs niet ter zake doet. Argumenten, daar draait het m.i. om. Citaat:
Andy Laatst gewijzigd door Andy : 5 juni 2007 om 18:51. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De vrees is juist dat het arbitrair kan toegepast worden.
![]() |
![]() |
#44 |
Banneling
|
![]() Nog een staaltje van discriminatie in de wet.
http://www.ejustice.just.fgov.be/cgi/article.pl HOOFDSTUK III. - Algemene rechtvaardigingsgronden Art. 10. § 1. Een direct of indirect onderscheid op grond van een van de beschermde criteria geeft nooit aanleiding tot de vaststelling van enige vorm van discriminatie wanneer dit direct of indirect onderscheid een maatregel van positieve actie inhoudt.§ 2. Een maatregel van positieve actie kan slechts worden uitgevoerd mits naleving van de volgende voorwaarden : - er moet een kennelijke ongelijkheid zijn; - het verdwijnen van deze ongelijkheid moet worden aangewezen als een te bevorderen doelstelling; - de maatregel van positieve actie moet van tijdelijke aard zijn en van die aard zijn dat hij verdwijnt zodra de beoogde doelstelling is bereikt; - de maatregel van positieve actie mag andermans rechten niet onnodig beperken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vwoilla, zo is dat, als ze een VB boekje willen verbieden, moeten ze dus ook de Koran op de vuilhoop gooien, en de bijbel, en Nero, en Dante en ... En waar is hitler ook alweer mee begonnen ? wie zij hier feitelijk de nazi`s ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eerst de openbare boekverbrandingen afwachten, dan de vergelijking maken.
|
![]() |
![]() |