Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 juni 2007, 12:21   #41
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard Bekijk bericht
Adrian, je gelooft dat de brood prijs gedaald is ????????????????????

LOL.....

Ik geloof ik geloof in wat is geweest.....

Ik denk dat de broodprijs ongeveer met 25 % gestegen is de laatste jaren..... toch bij mijn bakker....
Zucht.
Heb je rekening gehouden met de inflatie?

Turkje, waar is dat onderzoek over de koopkracht? Daar staat het in.
(En ik herhaal: ik zeg niet dat ik zeker weet dat de broodprijs niet gestegen is. Het is maar dat je het weet.)
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2007, 12:22   #42
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje Bekijk bericht
<verslikt zich in zijn koffie>
Ach, daar komt het op neer. Stijgende vraag kan alleen maar als er geld voor is. Hoe kan anders de vraag stijgen.
Oud 8 juni 2007, 15:04   #43
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Geen een van die zaken heb ik dan ook vermeld in dit topic.
Deze topic gaat juist over die zaken.. Hét kernpunt van de SP-A tijdens deze campagne is activering en werk.
Oud 8 juni 2007, 15:08   #44
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ach, daar komt het op neer. Stijgende vraag kan alleen maar als er geld voor is. Hoe kan anders de vraag stijgen.
Omdat mensen het nuttig gaan vinden, tiens. Je moet niet méér geld hebben om plots iets te veranderen aan je koopgedrag: een groter nut vinden in het kopen van het ene product tov het andere is genoeg. Een grotere vraag resulteert daarna meestal trouwens in een lagere prijs.
Oud 8 juni 2007, 15:09   #45
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Turkje, waar is dat onderzoek over de koopkracht? Daar staat het in.
(En ik herhaal: ik zeg niet dat ik zeker weet dat de broodprijs niet gestegen is. Het is maar dat je het weet.)
http://www.observatoire-credit.be/Si...pkracht%20.pdf
Oud 8 juni 2007, 15:20   #46
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Volgens mij is brood opgeslagen na negotatie van de bakkers met de overheid, want die prijs is al 40jaar zwaar genegotieerd

DIe prijs is zo sterk onder druk, dat er precies een geweldige kloof ontstaat tussen de prijs voor een brood 1000g aan 2euro en de prijs voor een boterkoek 150g aan 0.75€

ALs je dat economisch bekijkt, kost een boterkoek 5euro per kg en dat is precies al meer dan het dubbele van de broodprijs...
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2007, 16:29   #47
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
3x500€ (ongeveer) op twaalf maanden = 125€
goh ja vonde da zo veel?
1500 € neertellen eind september (naast komende kosten voor kot, verplaatsingen, kursussen ...), bwa g'hebt gelijk, da's niet zoveel; in andere maanden steek ik daar mijn open haard mee aan ...

meneer Largo, als ik u ergens tegenkom, ga ik u zeker niet trakteren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2007, 16:31   #48
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Deze topic gaat juist over die zaken.. Hét kernpunt van de SP-A tijdens deze campagne is activering en werk.
En terecht. Sp.a heeft daar een goed en logisch programmapunt.
Oud 8 juni 2007, 16:31   #49
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Omdat mensen het nuttig gaan vinden, tiens. Je moet niet méér geld hebben om plots iets te veranderen aan je koopgedrag: een groter nut vinden in het kopen van het ene product tov het andere is genoeg. Een grotere vraag resulteert daarna meestal trouwens in een lagere prijs.
Enkel als er een grotere productie is, hé?
En de huizen schieten zover ik weet niet uit de grond? (Maar goed, woningbouw is niet mijn field of expertise.)
Oud 8 juni 2007, 16:33   #50
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

En brood is dus idd sneller gestegen dan de inflatie. Ik was niet zeker, blijkbaar zat ik fout.
Oud 8 juni 2007, 17:48   #51
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
1500 € neertellen eind september (naast komende kosten voor kot, verplaatsingen, kursussen ...), bwa g'hebt gelijk, da's niet zoveel; in andere maanden steek ik daar mijn open haard mee aan ...

meneer Largo, als ik u ergens tegenkom, ga ik u zeker niet trakteren.
Ik had het over de inschrijving alleen...
Hehe die meneer is niet nodig ben VEEL jonger dan u . Kzal kik u wel trakteren dan maar de kans is klein...
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2007, 20:07   #52
Alvader
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Het kan natuurlijk dat een deel van de bevolking zich bepaalde "zotte prijzen" toch kan veroorloven. Hierdoor stijgt wel de prijs van een goed voor de ganse bevolking. Je krijgt dus een kloof in de maatschappij van zij die zich alles kunnen permiteren en hierdoor de prijzen opdrijven en een steeds grotere groep die steeds minder kan kopen.
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is....
Alvader is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2007, 18:20   #53
duncan
Banneling

Standaard

Citaat:
Om exact dezelfde reden waarom er verloedering is van de jeugd.
Perceptie is alles.
Het is simpelweg niet waar.

Ofja.
Ze zijn strenger geworden in zake werkloosheidsuitkeringen. Daardoor zijn de ocmw-trekkers gestegen. Omdat nu persé te steken op 'slecht beleid'. 't is datgene dat iedereen altijd al wou.

En dan heb je natuurlijk de psychologische elementen. Door de invoering van de Euro geven mensen makkelijker geld uit. (Een onderzoek in Nederland was daarnaar gedaan, maar ik kan je daar niet naar verwijzen.) Maar ga eens bij jezelf af. Geef je niet net iets meer uit, door de euro? Kans is groot van wel.

En dan kan je nog domweg de 'typische' luxeproducten vergelijken. Het aantal mensen met een pc, tv, videorecorder, etc. is alleen maar gestegen. (Ook doordat die zaken goedkoper worden. Net zoals voedsel in het algemeen (waarbij sommige zaken zijn gestegen en anderen ferm gedaald). En energie is op dat vlak wat dubieus. De meeste zijn gestegen, maar elektriciteit is gedaald, geloof ik.

Dus zeggen dat het simpelweg neit waar is, is overdreven. Maar 'persoonlijke verantwoordelijkheid', mag het? De overheid heeft zijn deel gedaan. Inkomens zijn gestegen, en goed gestegen. Maar als de mensen de verantwoordelijkheid niet hebben.

Ik heb zelf een vriendin - een toffe meid, al wat je wilt - die leven van een werkloosheidsuitkering. Ze zit altijd te zagen dat ze geen geld hebben, maar ik wil haar levensstijl wel, als zijnde geen geld.

Mijn moeder werkt, maar ik heb geen gsm. Simpelweg omdat het teveel geld zou kosten. (Ofja, ik heb er wel een. Ik gebruik hem gewoon niet.) Mijn internet betaal ik zelf en de computer hebben we nu al een tijdje. We hebben de auto weggedaan, omdat we dat niet konden betalen. En dat gaat perfect, we wonen in het centrum van't stad.

NIET akoord die studies zijn amateuristisch en geven GEEN blijk van voeling met het eigen volk .

Verder KEN ik 15.000 man die NIET te spreken zijn over hun loon en die WERKEN ALLEMAAL zoals ik en dan toch MAAR MAX. 800 euro .

Allemaal corrupte cijfers gelijk die in Wallonië ook gekweekt werden.

IK heb zelf ook geenen otto of iet mar bemerk VEELEN die werken en EVENVEEL verdienen dan een uitkerings gerechtigden of nen leefloner die u en anderen hier ondder 1 noemer categoriseren.

Saai en corrupt dus zoals gewoonlijk ....next please
*Perceptie is NIET alles want er zen andere VORMEN van perceptie

Laatst gewijzigd door duncan : 10 juni 2007 om 18:20.
duncan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2007, 18:22   #54
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duncan Bekijk bericht
NIET akoord die studies zijn amateuristisch en geven GEEN blijk van voeling met het eigen volk .

Verder KEN ik 15.000 man die NIET te spreken zijn over hun loon en die WERKEN ALLEMAAL zoals ik en dan toch MAAR MAX. 800 euro .

Allemaal corrupte cijfers gelijk die in Wallonië ook gekweekt werden.

IK heb zelf ook geenen otto of iet mar bemerk VEELEN die werken en EVENVEEL verdienen dan een uitkerings gerechtigden of nen leefloner die u en anderen hier ondder 1 noemer categoriseren.

Saai en corrupt dus zoals gewoonlijk ....next please
*Perceptie is NIET alles want er zen andere VORMEN van perceptie
Word jij je eigen leugens nooit beu?
Oud 10 juni 2007, 18:31   #55
duncan
Banneling

Standaard

Citaat:
Word jij je eigen leugens nooit beu?

Niet als de media erkent dat politiek en corruptie tegenwoordig samen gaan in ONS land .

Niet als MIJN geld verkwist wordt .

En zekers niet als men DENKT dat ik lieg maar ik deze feiten weet te staven .

*Belgen worden BEWUST in goeikopere activerings statuten gezet omze alzo uit te buiten.

Neen is het antwoord dus dat u zocht ....dat wordt hier ééntonig ....next 1 please .

Laatst gewijzigd door duncan : 10 juni 2007 om 18:32.
Oud 10 juni 2007, 18:42   #56
Internaut
Banneling

Internaut's schermafbeelding

Standaard

ben verheugd dat die chichimadam in haar provincie Oost-Vlaanderen zwaar op eur doos kreeg en ook in Brakel kreeg haar lijst rale klappen en won Vlaams Belang enkele procenten. Echt een politieke kakmadam, die zoals tania van NEE zegt bewust de camera's opzoekt voor een praatje te doen.
Vaak moeten mensen haar bijstaan omdat ze niet meekan als minister van begroting.
Ze heeft haar postje te danken aan Verhofstadt en haar vader die minister was onder Verhofstadt 1. De guy kent Luc Van Den Bossche goed en van het één kwam dus het andere. Jammer dat zo onbekwame troela's het hoog schoppen dankzij nepotisme en vriendjespolitiek.
Internaut is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2007, 19:00   #57
duncan
Banneling

Standaard

Woehahaha rofloor ( neergelegen op de grond in stilte ont lachen in zen vlaams vuistje)

Super ....mensen ( inclusief politiekers) zen toch ZO doorzichtig en voorzienbaar ....alsof men het wist wat gebeuren moest .

Oud 10 juni 2007, 19:01   #58
duncan
Banneling

Standaard

Guy Verhofstadt ?!
c'est qui sa ....une autre chichi madamme ?!
Oud 11 juni 2007, 14:26   #59
Elwood
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 2004gun Bekijk bericht
Toch niet, 't staat beschreven in haar thesis!
over haar thesis gesproken: leuke uitlatingen van Mister Moneytron hierover:
http://www.toptv.be/v1.1/index.php?p...t=TOP%20EVENTS
Elwood is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2007, 14:56   #60
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Enkel als er een grotere productie is, hé?
En de huizen schieten zover ik weet niet uit de grond? (Maar goed, woningbouw is niet mijn field of expertise.)
De vraag op de woningmarkt is de laatste tijd idd groter geweest dan het aanbod, vooral door de zeer lage rente. Het tij is echter aan het keren (o.a. door de massale aanbouw van appartementen riskeert men nu een overaanbod, zeker met de sterk gestegen prijzen in het achterhoofd). Binnenkort zal het aanbod dus hoogstwaarschijnlijk de vraag gaan inhalen, en zal de prijs terug normaliseren. De woningmarkt is echter niet het ideaalmodel voor zulke vraag-aanbod relaties, al was het maar omdat er zeer veel kunstmatige barrières bestaan.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be