![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 11 juni 2007 om 14:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Daarbij ben ik best tevreden met de resultaten van CD&V - N VA. Het resultaat van dat kartel bewijst enkel dat de mensen inderdaad paars beu zijn. Een nieuwe paarse coalitie lukt dus niet meer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]() Mijn stelling weerleggen is altijd welkom. Ik ga enkel voort op mensen van de Turkse gemeenschap die ik ken. Vooral onder de Grijze Wolven heeft Leterme veel stemmen gehaald.
![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Metternich : 11 juni 2007 om 15:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Minister
|
![]() Citaat:
1. Vergeet niet waarom velen op die partij stemmen:de migrantenproblematiek en een onafhakelijk Vlaanderen. Op geen van beide items is er vooruitgang geboekt. De migrantenproblemen worden almaar erger en Wallonië blijft Vlaanderen domineren en bestelen. 2. Natuurlijk gaat de volgende regering (Rooms-Blauw of een tripartite) een blunder maken. Dat zal al tijdens de regeringsvorming gebeuren. Dedecker zal groter worden, maar dat zie ik eerder als een pluspunt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Partijlid
|
![]() Mijn mening over de toekomst van het VB.
Ik denk dat de partij terug een mildere koers moet aannemen. In de aanloop van de vorige gemeenteraadsverkiezingen was men al aan het matigen, zeker in de scherpe uitspraken e.d. Uit de stagnatie in Antwerpen heeft men verkeerdelijk besloten dat men terug naar de hardere lijn moet. Het is net andersom denk ik. NU definitief een mildere koers aannemen naar 2009 toe (zoals het in 2004 begonnen is). Slogans als 'Eigen volk eerst' even laten voor wat ze zijn. Ok, eigen volk is ondertussen met inbegrip van de geintegreerde allochtone Belg, maar als je zo'n meute 'harden' "eigen volk eerst" hoort scanderen krijg je toch wel een ander idee. En daarom denkt de partij er niet noodzakelijk zo eng over, het beeld is er wel. Zoals Abramis zegt, standpunten over migratie & criminaliteit mogen duidelijk blijven bestaan en zo nodig eens vermeld, maar niet tot in den treure blijven herhalen. Ook als oplossing voor (bijna) alles, België splitsen is te eenvoudig. Dat op zich is misschien goed, maar er moet nog iets achter. Vlaams geld in Vlaamse handen, maar dan ook nog hoe je dat op Vlaams niveau zal aanpakken. Om een leefbare partij te blijven moet de verruiming er komen. Waarom komen mensen als Van Houtem, Philip Claeys, Koen Dillen niet vaker aan bod? Tijd om nieuwe, capabele mensen te introduceren. Ik zou zeker niet al mijn hoop op Morel vestigen. Integendeel, ik denk dat men haar evolutie nog nauwkeurig zal moeten blijven volgen. Er moet een realistisch energie & milieu-programma komen. Een milieu programma van gezond verstand, niet een hoop irrationele oplossingen zoals die van Groen. (en aan Anke Vandermeersch, ik zou niet zomaar met kernfusie komen aandraven hoor, dat wil iedereen natuurlijk wel (energie uit water, met als afvalprodukt 'zwaar' water), maar is niet in handen van de politiek, maar van de wetenschap). Als de partij inhoudelijk verbeterd kan ze een status quo of een beetje minder t.o.v. 2004 wel verdragen. Anders wordt het moeilijk denk ik. Mits verbreding moet het kiezerspubliek van LDD voor een groot deel in te palmen zijn. Zulke verruiming is op 2 jaar tijd misschien niet te halen, maar de beweging moet ingezet worden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Partijlid
|
![]() Het gaat hem om integratie & leefbaarheid van de samenleving. Vanzelfsprekend dat als die problemen er niet zijn het ook geen nut heeft ze aan te kaarten en het ook niets zal opleveren. Maar de problemen zijn er de dag van vandaag wel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Minister
|
![]() Citaat:
VRT zendt een groot Onafhakelijkheidsdebat uit. Duurtijd twee uur. Slechts één onderwerp: Waarom (g)een Onafhankelijk Vlaanderen (niet de wijze waarop). Bart Dewever en Dewinter (of anderen) nemen het samen op tegen twee tegenstanders van een Onafhankelijk Vlaanderen. Enkele dagen daarop volgt een referendum. Ik durf wedden dat een kleine meerderheid voor een onafhankelijk Vlaanderen is. Deze dictatuur heeft ons nog nooit de kans gegeven om dat aan de mensen duidelijk uit te leggen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Banneling
|
![]() En hoeveel mensen van de Turkse gemeenschap kent u? De Grijze Wolven is grotendeels een mythe.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]() Ik deel een appartementsgebouw met meerdere mensen van de Turkse gemeenschap die een grote rol spelen in allerlei sociale organisaties van de Turkse gemeenschap.
![]() |
#52 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 11 juni 2007 om 17:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Minister
|
![]() Citaat:
iK |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Minister
|
![]() Citaat:
iK HEB |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Minister
|
![]() Precies. Het ene compenseert het andere, daarom begrijp ik niet wat je hiermee wilt zeggen. Ik heb het niet over partijen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Minister
|
![]() Citaat:
En waarom: -De Walen hebben ons vroeger geholpen 'met geld' (????) -Dat van die transdinges begrijpen ze geen fluit -Ze denken dat het louter een taalprobleem is ('de Fransen tegen de Vloms sprekenden'). -We zijn al zo klein - - Doe de proef. Het gekste eerst. Het wordt tijd dat iedereen duidelijk geïnformeerd wordt. De doorsnee man en vrouw worden lomp gehouden, en geef toe, het is geen gemakkelijke materie . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Minister
|
![]() . Ik heb veel problemen om op deze site te belanden. Jullie ook?
![]() Laatst gewijzigd door Duym : 11 juni 2007 om 19:29. |
![]() |
![]() |