Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 juni 2007, 14:54   #41
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
We mogen natuurlijk ook niet de demografische veranderingen vergeten. Dat Leterme de Armeense genocide niet erkende, heeft hem veel Turkse stemmen opgeleverd. Na zijn uitspraak heeft hij gemakkelijk kunnen zeggen dat hij het onder politieke druk moest intrekken, de Turkse stemmen waren toch binnen. Ik denk dat SP.a ook daardoor veel verloren heeft, ze zijn een massa Turken kwijtgeraakt.
Nu hebben we het gehad! Leterme heeft gewonnen dankzij de Turken. Een originele analyse misschien maar totaal waardeloos. U interesseert zich zeker aan sciencefiction. Nu, ik kan me vergissen, maar de kans hier is uiterst klein.

Laatst gewijzigd door system : 11 juni 2007 om 14:57.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2007, 15:33   #42
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger Bekijk bericht
Het Vlaams Belang is een RESTzetel kwijtgeraakt in Antwerpen niet door verlies in stemmen maar doordat Groen en LDD daar over de kiesdrempel zijn geraakt.

Algemmen is Vlaams Belang in Vlaanderen weer gestegen zowel in de kamer als de Senaat.

Ik zie niet in waarom dat het Vlaams Belang deze verkiezingen verloren zou hebbbe. Ze hebben een goede resultaat gehaald en stemmen gewonnen in de heftigste anti-VB verkiezing ooit.
Zo denk ik er ook over. De utopie dat ze ooit 50+ % van de stemmen gaan halen, daar denk ik niet aan. Ik geloof dat zelfs geen één partij daar in onze moderne politiek ooit in geslaagd is.

Daarbij ben ik best tevreden met de resultaten van CD&V - N VA. Het resultaat van dat kartel bewijst enkel dat de mensen inderdaad paars beu zijn. Een nieuwe paarse coalitie lukt dus niet meer.
Oud 11 juni 2007, 15:45   #43
Metternich

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Nu hebben we het gehad! Leterme heeft gewonnen dankzij de Turken. Een originele analyse misschien maar totaal waardeloos. U interesseert zich zeker aan sciencefiction. Nu, ik kan me vergissen, maar de kans hier is uiterst klein.
Mijn stelling weerleggen is altijd welkom. Ik ga enkel voort op mensen van de Turkse gemeenschap die ik ken. Vooral onder de Grijze Wolven heeft Leterme veel stemmen gehaald.

Laatst gewijzigd door Metternich : 11 juni 2007 om 15:45.
Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2007, 15:46   #44
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik sluit inderdaad niet uit dat het VB op zijn retour is. Daar waar het VB als eerste begon, in Antwerpen, is het VB statusquo en verliest het één zetel in de Kamer. Dat is een slecht voorteken. Het VB kan nu alleen hopen dat de toekomstige regering een kapitale blunder maakt om vooruit te komen vrees ik.

De LDD heeft relatief weinig kiezers van het VB weggetrokken. Meer kiezers van de VLD en de SPa dan van het VB. Zelfs enkele kiezers van Groen! hebben op LDD gestemd.
Ik sluit wel uit dat het VB op zijn retour is.
1. Vergeet niet waarom velen op die partij stemmen:de migrantenproblematiek en een onafhakelijk Vlaanderen. Op geen van beide items is er vooruitgang geboekt. De migrantenproblemen worden almaar erger en Wallonië blijft Vlaanderen domineren en bestelen.
2. Natuurlijk gaat de volgende regering (Rooms-Blauw of een tripartite) een blunder maken. Dat zal al tijdens de regeringsvorming gebeuren. Dedecker zal groter worden, maar dat zie ik eerder als een pluspunt.
Duym is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2007, 15:48   #45
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mijn stelling weerleggen is altijd welkom. Ik ga enkel voort op mensen van de Turkse gemeenschap die ik ken. Vooral onder de Grijze Wolven heeft Leterme veel stemmen gehaald.
Leterme: een Grijze Wolf in schapenvacht.
Oud 11 juni 2007, 16:03   #46
Storm
Partijlid

Standaard

Mijn mening over de toekomst van het VB.

Ik denk dat de partij terug een mildere koers moet aannemen.

In de aanloop van de vorige gemeenteraadsverkiezingen was men al aan het matigen, zeker in de scherpe uitspraken e.d.
Uit de stagnatie in Antwerpen heeft men verkeerdelijk besloten dat men terug naar de hardere lijn moet. Het is net andersom denk ik.
NU definitief een mildere koers aannemen naar 2009 toe (zoals het in 2004 begonnen is).

Slogans als 'Eigen volk eerst' even laten voor wat ze zijn. Ok, eigen volk is ondertussen met inbegrip van de geintegreerde allochtone Belg, maar als je zo'n meute 'harden' "eigen volk eerst" hoort scanderen krijg je toch wel een ander idee. En daarom denkt de partij er niet noodzakelijk zo eng over, het beeld is er wel.
Zoals Abramis zegt, standpunten over migratie & criminaliteit mogen duidelijk blijven bestaan en zo nodig eens vermeld, maar niet tot in den treure blijven herhalen.
Ook als oplossing voor (bijna) alles, België splitsen is te eenvoudig. Dat op zich is misschien goed, maar er moet nog iets achter. Vlaams geld in Vlaamse handen, maar dan ook nog hoe je dat op Vlaams niveau zal aanpakken.

Om een leefbare partij te blijven moet de verruiming er komen.
Waarom komen mensen als Van Houtem, Philip Claeys, Koen Dillen niet vaker aan bod? Tijd om nieuwe, capabele mensen te introduceren. Ik zou zeker niet al mijn hoop op Morel vestigen. Integendeel, ik denk dat men haar evolutie nog nauwkeurig zal moeten blijven volgen.
Er moet een realistisch energie & milieu-programma komen. Een milieu programma van gezond verstand, niet een hoop irrationele oplossingen zoals die van Groen. (en aan Anke Vandermeersch, ik zou niet zomaar met kernfusie komen aandraven hoor, dat wil iedereen natuurlijk wel (energie uit water, met als afvalprodukt 'zwaar' water), maar is niet in handen van de politiek, maar van de wetenschap). Als de partij inhoudelijk verbeterd kan ze een status quo of een beetje minder t.o.v. 2004 wel verdragen. Anders wordt het moeilijk denk ik. Mits verbreding moet het kiezerspubliek van LDD voor een groot deel in te palmen zijn. Zulke verruiming is op 2 jaar tijd misschien niet te halen, maar de beweging moet ingezet worden.
Storm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2007, 16:11   #47
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duym Bekijk bericht
Ik sluit wel uit dat het VB op zijn retour is.
1. Vergeet niet waarom velen op die partij stemmen:de migrantenproblematiek en een onafhakelijk Vlaanderen. Op geen van beide items is er vooruitgang geboekt. De migrantenproblemen worden almaar erger en Wallonië blijft Vlaanderen domineren en bestelen.
2. Natuurlijk gaat de volgende regering (Rooms-Blauw of een tripartite) een blunder maken. Dat zal al tijdens de regeringsvorming gebeuren. Dedecker zal groter worden, maar dat zie ik eerder als een pluspunt.
Dat migrantenvraagstuk, daar kan met u akkoord zijn. Ik zou eens willen zien hoeveel % het VB nog zou hebben moesten er geen migranten in ons land zijn. Onafhankelijkheid van Vlaanderen? Waarom organiseert men geen referendum in Vlaanderen? Dan weten we het onmiddellijk. Ik denk dat de meeste mensen niet voor een zelfstandig Vlaanderen zullen kiezen, wel voor meer autonomie. De meesten zullen in een Belgisch verband willen blijven leven. Daar ben ik quasi zeker van.
Oud 11 juni 2007, 16:23   #48
Storm
Partijlid

Standaard

Citaat:
Dat migrantenvraagstuk, daar kan met u akkoord zijn. Ik zou eens willen zien hoeveel % het VB nog zou hebben moesten er geen migranten in ons land zijn.
Het gaat hem om integratie & leefbaarheid van de samenleving. Vanzelfsprekend dat als die problemen er niet zijn het ook geen nut heeft ze aan te kaarten en het ook niets zal opleveren. Maar de problemen zijn er de dag van vandaag wel.
Storm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2007, 16:33   #49
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat migrantenvraagstuk, daar kan met u akkoord zijn. Ik zou eens willen zien hoeveel % het VB nog zou hebben moesten er geen migranten in ons land zijn. Onafhankelijkheid van Vlaanderen? Waarom organiseert men geen referendum in Vlaanderen? Dan weten we het onmiddellijk. Ik denk dat de meeste mensen niet voor een zelfstandig Vlaanderen zullen kiezen, wel voor meer autonomie. De meesten zullen in een Belgisch verband willen blijven leven. Daar ben ik quasi zeker van.
Ik ga met jou een weddenschap aan:

VRT zendt een groot Onafhakelijkheidsdebat uit. Duurtijd twee uur. Slechts één onderwerp: Waarom (g)een Onafhankelijk Vlaanderen (niet de wijze waarop).
Bart Dewever en Dewinter (of anderen) nemen het samen op tegen twee tegenstanders van een Onafhankelijk Vlaanderen.
Enkele dagen daarop volgt een referendum. Ik durf wedden dat een kleine meerderheid voor een onafhankelijk Vlaanderen is.
Deze dictatuur heeft ons nog nooit de kans gegeven om dat aan de mensen duidelijk uit te leggen.
Oud 11 juni 2007, 17:17   #50
system
Banneling

Standaard

Citaat:
En hoeveel mensen van de Turkse gemeenschap kent u? De Grijze Wolven is grotendeels een mythe.
Oud 11 juni 2007, 17:20   #51
Metternich

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

Citaat:
En hoeveel mensen van de Turkse gemeenschap kent u? De Grijze Wolven is grotendeels een mythe.
Ik deel een appartementsgebouw met meerdere mensen van de Turkse gemeenschap die een grote rol spelen in allerlei sociale organisaties van de Turkse gemeenschap.

Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2007, 17:24   #52
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ga met jou een weddenschap aan:

VRT zendt een groot Onafhakelijkheidsdebat uit. Duurtijd twee uur. Slechts één onderwerp: Waarom (g)een Onafhankelijk Vlaanderen (niet de wijze waarop).
Bart Dewever en Dewinter (of anderen) nemen het samen op tegen twee tegenstanders van een Onafhankelijk Vlaanderen.
Enkele dagen daarop volgt een referendum. Ik durf wedden dat een kleine meerderheid voor een onafhankelijk Vlaanderen is.
Deze dictatuur heeft ons nog nooit de kans gegeven om dat aan de mensen duidelijk uit te leggen.
Maar Dewinter, Annemans, Van Hecke kent u toch? En iedereen kent hun standpunten over België en Vlaanderen, niet? Maar zij halen 19% van de stemmen. Dat wil zeggen 81% stemt niet op een radicale separatistische partij. Nu kunt u opperen: en wat met de NVA dan? Wel, ik doe daar nog 6% bij voor de NVA (is dik betaald). Dan komen we op een totaal van 25% separatisten. Dit wil ook zeggen dat nog altijd 75% van de mensen niet op een separatistische partij stemmen.

Laatst gewijzigd door system : 11 juni 2007 om 17:25.
Oud 11 juni 2007, 17:27   #53
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar Dewinter, Annemans, Van Hecke kent u toch? En iedereen kent hun standpunten over België en Vlaanderen, niet? Maar zij halen 19% van de stemmen. Dat wil zeggen 81% stemt niet op een radicale separatistische partij. Nu kunt u opperen: en wat met de NVA dan? Wel, ik doe daar nog 6% bij voor de NVA (is dik betaald). Dan komen we op een totaal van 25% separatisten. Dit wil ook zeggen dat nog altijd 75% van de mensen niet op een separatistische partij stemmen.
Waar nog eens bij komt dat niet elke Vb'er een seperatist is. En niet iedereen die niet voor nva-vb stemt is zeker géén seperatist. (Er zitten dus ook seperatisten in andere partijen.)
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2007, 17:36   #54
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb het blijkbaar niet goed verwoord, want waarom begin jij te rekenen? Ik heb het over de doorsnee man voor zijn tv. Als hem duidelijk wordt uitgelegd wat een Onafhankelijk Vlaaderen inhoudt, dan ben ik er zeker van dat er een meerderheid kan gevonden worden.
iK
Oud 11 juni 2007, 17:36   #55
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb het blijkbaar niet goed verwoord, want waarom begin jij te rekenen? Ik heb het over de doorsnee man voor zijn tv. Als hem duidelijk wordt uitgelegd wat een Onafhankelijk Vlaaderen inhoudt, dan ben ik er zeker van dat er een meerderheid kan gevonden worden.
iK HEB
Oud 11 juni 2007, 19:09   #56
system
Banneling

Standaard

Citaat:
iK HEB
Maar de doorsnee mens stemt nu toch al op het VB. Het is dank zij de doorsnee mens dat het VB van de grond is gekomen.
Oud 11 juni 2007, 19:12   #57
system
Banneling

Standaard

Citaat:
iK HEB
Maar de doorsnee mens stemt nu toch al op het VB. Het is dank zij de doorsnee mens dat het VB van de grond is gekomen.
Oud 11 juni 2007, 19:13   #58
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Waar nog eens bij komt dat niet elke Vb'er een seperatist is. En niet iedereen die niet voor nva-vb stemt is zeker géén seperatist. (Er zitten dus ook seperatisten in andere partijen.)
Precies. Het ene compenseert het andere, daarom begrijp ik niet wat je hiermee wilt zeggen. Ik heb het niet over partijen.
Oud 11 juni 2007, 19:26   #59
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kom zeg. Ik ken veel doorsnee mensen die niet op het 'Vloms Blok' stemmen omdat dat dat Onafhankelijke gedoe in hun ogen 'nie just' is.
En waarom:
-De Walen hebben ons vroeger geholpen 'met geld' (????)
-Dat van die transdinges begrijpen ze geen fluit
-Ze denken dat het louter een taalprobleem is ('de Fransen tegen de Vloms sprekenden').
-We zijn al zo klein
-
-

Doe de proef. Het gekste eerst. Het wordt tijd dat iedereen duidelijk geïnformeerd wordt. De doorsnee man en vrouw worden lomp gehouden, en geef toe, het is geen gemakkelijke materie .
Oud 11 juni 2007, 19:27   #60
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

. Ik heb veel problemen om op deze site te belanden. Jullie ook?

Laatst gewijzigd door Duym : 11 juni 2007 om 19:29.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be