![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer... |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Burgemeester
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Minister
|
![]() De "linkse" mamakindjes en andere luizen zijn weer eens slechte verliezers
![]()
![]() |
#43 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Nu ben ik ook eens benieuwd hoe het nu verder gaat met het verhofstad-clubje. Gaan zij hun conclusie nu ook trekken, of nog steeds pogen hun macht binnen de vld te behouden? Maar dat men dan toch maar die open terug wegdoet, na de verordening dat enkel de voorzitter nog publieke verklaringen mag afleggen was dat toch al een cynisch voorzetsel.
![]() |
#44 |
Banneling
|
![]() Mja. Het volk heeft gesproken.
En dan moet men maar accepteren. Ik feliciteer de CD&V'ers, NVA'ers, Dedeckermannen en ja, mss zelfs ook Vlaams Belangers met hun uitslag. Tot de volgende stemming ![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() En IK heb gelijk gekregen, LDD erdoor...
Niemand volgde mij buiten enkele zeer schaarse leden en zie het gelijk is ons toegekomen!!! Even met mezelf pochen voor de alles vernietigende examens dat wel snel ten gronde kelderen mag wel hé! ![]()
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk! De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen Laatst gewijzigd door baseballpolitieker : 10 juni 2007 om 21:22. |
![]() |
![]() |
#46 |
|
![]() Een korte synthese van deze verkiezingen...
Het VB gaat amper vooruit, terwijl de Vlaams-voelende bevolking fors stijgt, dit is alleen maar in het voordeel van het belang en de andere Vlaamse partijen aangezien de cdv zich toch niet aan zijn beloften zullen houden! De score van het VB is allesbehalve overweldigend maar er zijn zeer veel positieve dingen op te merken aan deze verkiezingen voor de Vlaams-voelende mens!
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk! De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen |
![]() |
![]() |
#47 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
"Kapitalisme is allerminst een onderdrukkingssysteem, maar veeleer een selectie van de waardevolsten, het bijeenbrengen van de besten en een sterk ontwikkeld gevoel voor individuele verantwoordelijkheid" - Het VBO had het niet beter kunnen zeggen, maar neen: het is Benito Mussolini |
|
![]() |
![]() |
#48 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Het resultaat van de MR is in tegenspraak met je stelling.
#49 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Arm Vlaanderen inderdaad:
heel wat mensen (waaronder mijzelf) zouden het liefst links stemmen... ware dit niet in het voordeel van de moslims stemmen.
multiculturele samenleving: een bonte maatschappij bestaande uit een evenwichtige verdeling van vele verscheidene culturen en religies. Hierbij bestaat dan wel respekt voor de oorspronkelijke cultuur/religie van de autochtone bevolking. De multiculturele samenleving is geen biculturele samenleving bestaande uit autochtonen en daarnaast een invasiemacht van een competitieve cultuur met uitbreidingsdrang zoals de islam. '' |
![]() |
![]() |
#50 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Dedecker zei ooit dat hij voor 95% akkoord was met het programma van NVA. NVA staat socio-economisch zeer rechts. Jouw stelling klopt wél voor de zg. ACW-vleugel van CD&V. Het valt nu af te wachten hoe CD&V de machtsposities zal verdelen tussen die ACW-vleugel en de clan-DeCrem.
#51 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Op welke partij had een unitaristische, anti-islamitische, communistische christen die van diverse culturen en exotische mensen houdt, moeten stemmen?
multiculturele samenleving: een bonte maatschappij bestaande uit een evenwichtige verdeling van vele verscheidene culturen en religies. Hierbij bestaat dan wel respekt voor de oorspronkelijke cultuur/religie van de autochtone bevolking. De multiculturele samenleving is geen biculturele samenleving bestaande uit autochtonen en daarnaast een invasiemacht van een competitieve cultuur met uitbreidingsdrang zoals de islam. '' |
![]() |
![]() |
#52 |
Minister-President
|
![]() Wie perceptie zaait, zal perceptie oogsten...
Dat vat deze verkiezingsronde zowat samen. Een kanseliersverkiezing zonder kanseliers, personaliteiten eerder dan programma's en de grote overwinning voor vage, inhoudsloze slogans. Het 'goed bestuur' en het 'gezond verstand' hebben het uiteindelijk gehaald van de ideetjes. VLD heeft de prijs betaald voor z'n ongeloofwaardigheid én voor de schaamteloze uitverkoop van z'n ideologie voor de postjes van de leidende mannetjesputters. Opnieuw inzetten op belastingsverlaging was een foute zet... Sp.a heeft het gelag betaald; iedereen verwonderd? Welnu, sp.a is al sedert het aantreden van Stevaert een partij zonder duidelijke ideologische lijn. Het moest allemaal gezellig zijn en vooral héél simpel met Limburgse one-liners en teletubby-gezeik. Maar ondertussen moest dat generatiepakt er wel door, ondertussen moest de vakbond wel terug op z'n plaats gezet en de gezelligheidsindex dook met Vande Lanotte stevig naar beneden. De fout die de voorzitter maakte was dat hij zich liet verleiden tot het spelletje inhoudloze perceptie dat z'n voorgangers groot heeft gemaakt. Een spelletje dat -en dat wist Stevaert feilloos aan te voelen- de kiezer allang doorhad. LDD... Wel, d�*�*r heb je een symptoom van de malaise van de Vlaamse politiek. Mensen kiezen voor 'gezond verstand' en voor de underdog, voor de man die een eitje te pellen heeft... Een man met wie velen zich kunnen identificeren. Eén blik op de belastingsaangifte die bij de meeste Vlamingen nog op de kast ligt, volstaat om te begrijpen waarom. Maar inhoudelijk ??? Wie weet waarvoor LDD staat behalve voor JMDD zelf? (of voor die flurk van een Verstrepen; mijn maag keerde toen ik die platte opportunist z'n waarheid hoorde verkondigen.) VB... De olietanker waarvan de motor is uitgevallen; nog wat voortdobberend in dezelfde richting volgens de wetten van de fysica, maar de drive is eruit... Klamme handjes omdat nu stilaan duidelijk begint te worden dat de traditionelen (eindelijk) hebben ontdekt hoe ze extreem-rechts tot staan kunnen brengen. Géén cordon-praat meer, géén égards voor die 'gevaarlijke' partij, géén uitzonderingsstatuut... En vooral ook: géén buitensporige aandacht meer voor het VB-programma en géén monopolieposities meer. VB blijft groot, maar zal vanaf nu moeten vechten tegen de onvermijdelijke krimp. Last but not least, CD&V-NVA. Het 'goed bestuur', de Vlaamse degelijkheid... Ook geen sterke en duidelijke lijn, geen harde engagementen buiten de grote vaagheid van die 'andere aanpak'. Vis noch vlees, niet links en niet rechts. Het beste wat Leterme kan hopen is dat hij erin slaagt om de politiek in een rustiger vaarwater te krijgen. Op z'n minst de indruk te geven van stabiliteit en de grote controverses mijden. Lastig wanneer die intentie gehypothekeerd wordt door de belofte van een nieuwe communautaire ronde. We'll see...
#53 |
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]() Rechts heeft helemaal niet gewonnen, liberaal heeft gewonnen. Lijst Dedecker haalt het (tegen alle verwachtingen in, ook die van mij) en het verlies van open VLD valt nog goed mee als je het gaat vergelijken met SP.a. Het Vlaams Belang stagneert en verliest zelfs een zetel.
Er is slechts één winnaar: CD&V/N-VA. Niet dat ik een fan ben van Leterme, maar hij sloeg erin om een "Tindemans-aura" rond zichzelf te scheppen. Nederigheid in de overwinning en het doen lijken dat een grote verantwoordelijkheid nu op zijn schouders rust, Leterme straalt gewoon staatsmanschap uit. Bravo voor CD&V/N-VA en nu hopen dat N-VA ervoor zorgt dat de Vlaamse eisen ingevuld worden zonder toegevingen!
#54 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vlaams belang kan niet veel meer stijgen. Net als de anderen trouwens.
Maar wat...als eens een ander met het vlaams belang "wel" wil samen werken? Dan zijn de patatten nog niet gaar mijn gedacht. En ééns is het zo!
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dan zit je wel een bolletje mis mijn gedacht. Wacht maar...opnieuw 30 jaar diefstal en bedrog?
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dan zit je wel een bolletje mis mijn gedacht. Wacht maar...opnieuw 30 jaar diefstal en bedrog?
![]() |
#57 |
Banneling
|
![]() Ik merk dat je pas geregistreerd bent dus wat je hier zegt wisten we allemaal al lang. Mitgard is een lui individu en vooral dat staat centraal bij hem, zijn grondettelijk recht natuurlijk daar niet van, dus zoekt hij de partij (sp.a) die hem de grootste kans geeft. Erg minachtend tegenover zijn eigen inwoners en sommige gewoonten in het land waarin hij leeft. Hij noemt zich links gewoon omdat hij tegen het Blok is. Niet echt een leerrijkend individu ter linkerzijde diene mitgard. Ik ben er heilig van overtuigd dat we op ne schonen dag niets meer van die kerel te weten gaan komen.
|
![]() |
![]() |
#58 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik hoop dat de CD&V dat homohuwelijk kan terugschroeven, niet dat ik een katholiek of christen ben (ben niet gelovig) maar omdat het beter is om dat als norm te hanteren. CD&V is een centrumpartij, hoogstens een centrum-rechtse maar blijft ergens rechts hé, hoe klein ook... Als men zegt dat rechts in het algemeen won bedoelt men ook de uitslag van Dedecker en VB. Centrum-rechts (CD&V) en wat radicaal rechts (VB) samen zullen wel een gemiddelde geven dat rechts noemt ? De media spreekt hier ook van, zodus ![]() Dat is één ding, dan heb je nog 'de Vlaamse zaak' en dat zal bij CD&V al heel wat minder zijn. Ik zie dus een mogelijkheid om een paar procenten af te snoepen in 2009 bij CD&V. Zowiezo gaan er veel CD&V kiezers teleurgesteld zijn omdat ze nooit alles kunnen waarmaken. Dat trouw Blok zal normaal rond de 20% blijven schommelen. Indien CD&V en Dedecker macht gaan uitoefenen kan dat enkel mensen wegjagen op termijn, zeker na 8 jaar als er sleet op komt. VB moet dan klaarstaan die kiezers op te pikken. Zolang men trouw blijft aan zijn assertief gedachtengoed en principes mag er normaal niets misgaan. Om af te sluiten: eigen volk eerst! Welverdiend na deze moeilijk campagne! |
|
![]() |
![]() |
#59 |
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]() Hout vasthouden. Ik verwacht niks, maar wie weet...
#60 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben voor een grote CD en V, Dedecker, en VB coalitie, en de MR-FDF CdH aan de andere kant. En dan liefs een zo Tacheriaans mogelijk beleid voeren, on het principe, meer voor de rijken, minder voor de sukkels van werkmensen die zo dom zijn geweest om op ons te stemmen", binnen de kortste keren keert het ACV zich dan af van de CD en V, komen er grote stakingen en merken de mensen het beleid in hun portefeuille. Ook komen er dan zeker grote communautaire strubbelingen waar alle energie naartoe gaat, zonder dat er voor de rest nog een echt beleid gevoerd wordt (ook moeilijk als de federale regering niet functioneert) of een oplossing wordt gevonden, want zonder franstaligen geen oplossing en MR is zeker niet soepeler dan de PS. Ah ja en troepen naar Irak natuurlijk, zoals Balkenende, dat zullen de Belgen ook fijn vinden.
Rechts heeft voornamelijk gewonnen door de media, die overdreven veel aandacht besteedden aan lege dozen als Dedecker, en die Leterme als een soort rijzende ster behandelde, je kon werkelijk geen krant openslaan of uw tv aanzetten zonder met zijn lelijke kop geconfronteerd te worden. Tenslotte heeft de huidige coalitie te veel aandacht besteed aan zogenaamd "ethische dossiers" voor veel mensen totaal onbelangrijk, en nog te weinig geïnvesteerd in meer sociale huisvesting, etc. Heel dat inquisitiebureau genaamd "centrum voor gelijke kansen" overdreef ruimschoots, veel te veel aandacht rond "hoofddoeken" en dergelijke. Dat is gewoon rechts de pap in de mond geven, daarentegen had links zich veel meer moeten concentreren op sociaal-economisch vlak, en de CD en V, Dedecker en consoorten keihard uitschelden voor de asociale zakken die ze zijn, die de rechten van de arbeiders willen terugschroeven. Laatst gewijzigd door tomm : 11 juni 2007 om 01:38. |
![]() |