Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 juni 2007, 22:45   #41
evilbu
Perm. Vertegenwoordiger VN

evilbu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
neem eens een kijkje op Google: intikken "sarkozy G8 ivre", en je krijgt een stortvloed van artikels, en video's van onze Franco- Hongaarse tuinkabouter, die na een onderhoud met president Poutin flink beschonken , en veel te laat, op zijn persconferentie verscheen.
Sarkozy laat ons hier een kantje van zijn Slavische inborst zien: een ongemodereerde smaak voor Vodka Hij zou er bijna menselijk van worden...
Hongaars=Slavisch?
Oud 13 juni 2007, 23:01   #42
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilbu Bekijk bericht
Hongaars=Slavisch?
ja, ge hebt gelijk, Hongaren zijn géén Slaven.Maar het zijn er toch buren van, en ge kunt zeker zijn dat ze daar meer vodka drinken dan Bordeaux-wijn, Stella bier of schotse whisky...
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2007, 23:22   #43
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ja, ge hebt gelijk, Hongaren zijn géén Slaven.Maar het zijn er toch buren van, en ge kunt zeker zijn dat ze daar meer vodka drinken dan Bordeaux-wijn, Stella bier of schotse whisky...
In Hongarije drinkt men vooral pálinka als sterke drank. Egesegedre.
Sjaax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2007, 00:37   #44
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Echt wel beschamend voor Frankrijk... Als je dan zo ver heen bent, zeg dan tenminste die persconferentie af in plaats van daar als een dementerende in de microfoon te staan wauwelen.
Hij heeft een tijdje gewacht alvorens naar de persconf te gaan. het mocht niet helpen. beetje alcohol voor een quasi geheelonthouder... dat lukt niet. maar hij kon die conferentie niet afzeggen. smart move van putin.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2007, 08:39   #45
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
http://www.youtube.com/watch?v=Wd44XTlUQjQ

Ook net de link doorgekregen. Naar het schijnt drinkt de brave man zo goed als nooit. Maar op de G8 top bij een gesprek met Putin kreeg hij een glaasje wodka voorgeschoteld. Hij had dat beter geweigerd, maar ja, het kan zijn dat het glas water dat erop volgt dan polonium bevat. Enfin, het gevolg is er naar, maar ik vond dat Daerden het wel bonter heeft gemaakt.

Een glaasje? LOL, ik weet hoe het er aan toe gaat in Rusland. Westerlingen kunnen daar niet tegen. Poetin is wel zo verstandig na een drinkgelag niet meer voor de camera's te verschijnen, in tegenstelling tot Yeltsin.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2007, 08:44   #46
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ver van mij het idee iemand te brandmerken omdat hij een glaasje op heeft, maar van een President kan men toch wel wat meer fatsoen verwachten, vooral als hij overal rondbazuind dat hij nooit drinkt.Zelfs geen wijn!En dat in een land als Frankrijk.Maar vodka drinken met de Russische diktator, da's wel goed...De bijna failliete Franse wijnboeren zullen het op prijs stellen...Wie weet is het wel zo een ex-zatlap zoals Bush, alhoewel, nu lees ik daar net dat Bush terug aan de fles zou zitten...Voor mensen met zoveel macht in handen vind ik dat toch verontrustwekkend.Ik mag geen auto rijden als ik een paar pinten op heb, en terecht.Maar zij mogen in dronken toestand een WERELDMACHT besturen...
Veel goede ideeën komen tot stand onder invloed, waarom denk je dat zoveel schrijvers en kunstenaars aan de fles zitten? Alles hangt natuurlijk af van de hoeveelheden. Russen zullen pas echt iemand vertrouwen als ze samen stomdronken zijn geweest. Onder Stalin werd de top van de Sovjet-Unie dikwijls uitgenodigd voor drinkgelagen, wie dan zijn mond voorbij praatte kon een verdere carrière wel vergeten.
De boog kan ook niet altijd gespannen zijn, politici zijn ook maar mensen. Zolang ze maar geen cruciale beslissingen nemen in beschonken toestand zoals Yeltsin of de putchisten in 1991.

Laatst gewijzigd door tomm : 14 juni 2007 om 08:46.
Oud 14 juni 2007, 08:45   #47
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Hij heeft een tijdje gewacht alvorens naar de persconf te gaan. het mocht niet helpen. beetje alcohol voor een quasi geheelonthouder... dat lukt niet. maar hij kon die conferentie niet afzeggen. smart move van putin.
domme zet van Sarkozy: als je niet gewoon bent om te drinken, begin je er toch niet mee, op een super-belangrijke dag, en als alle ogen van de wereld op je gericht zijn?!Ik heb hem altijd wel als een egoïstisch onderkruipsel beschouwd, maar dacht wel dat hij een leperd was, zeer intelligent...Blijkbaar een overschatting...Als je niet tegen de drank kan, weiger je toch gewoon?!
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2007, 08:48   #48
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilbu Bekijk bericht
Hongaars=Slavisch?
Hongaren hebben ook wel Slavisch bloed in zich, en ze kenne ook iets van drinken....
Oud 14 juni 2007, 08:50   #49
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
palinka vooral, maar ook bier en wijn, maar dan wel in grotere hoeveelheden. In vergelijken met Russen, GeorgiËrs en Oekraïners zijn het toch mietjes.
Oud 14 juni 2007, 08:51   #50
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Echt wel beschamend voor Frankrijk... Als je dan zo ver heen bent, zeg dan tenminste die persconferentie af in plaats van daar als een dementerende in de microfoon te staan wauwelen.
Ja, ok, dat zou ik ook gedaan hebben. Maar wie weet levert het hem wel extra sympathie op, zoals Daerden.
Oud 14 juni 2007, 08:55   #51
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
In tegenstelling tot Jetsin is van Poetin geweten dat hij geen druppel alcohol aanraakt. Ook van Sarko wordt verteld dat hij zelfs geen glas Bordeaux drinkt.
Natuurlijk kan het zijn dat beiden "stille alcoholiekers" zijn, maar dan zou het me ten zeerste verwonderen dat ze samen op zo'n belangrijke meeting even onder mekaar gaan doorzakken.
Putin geen druppel alcohol aanraakt? En toch komt Sarkozy zat van een onderhoud met Putin, terwijl die zich niet laat zien... Je moet Russische verklaringen soms met een korrel zout nemen, of is het een druppel...
Ex-KGB'ers zijn goed getraind, en weten wanneer er gedronken mag worden en wanneer niet, in tegenstelling tot veel "nieuwe Russen".

Laatst gewijzigd door tomm : 14 juni 2007 om 08:58.
Oud 14 juni 2007, 09:22   #52
IlluSionS667
Banneling

IlluSionS667's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
palinka vooral, maar ook bier en wijn, maar dan wel in grotere hoeveelheden. In vergelijken met Russen, GeorgiËrs en Oekraïners zijn het toch mietjes.
Net zoals Polen. Het Poolse ritme is nog net te volgen voor een Westerling met wat drinkervaring, maar zelfs Oekraïense vrouwen drinken met gemak een Pool onder tafel.
IlluSionS667 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2007, 09:31   #53
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IlluSionS667 Bekijk bericht
Net zoals Polen. Het Poolse ritme is nog net te volgen voor een Westerling met wat drinkervaring, maar zelfs Oekraïense vrouwen drinken met gemak een Pool onder tafel.
Tiens, dat is raar want ik drink dan weer met gemak een Oekraïense onder tafel.

Na een halve fles vodka beginnen die meiskes daar toch meestal serieus te zwijmelen hoor.
En dan is het achteraf altijd van 'We should have eaten during the drinking, This is our custom'.
Tja...

Laatst gewijzigd door parcifal : 14 juni 2007 om 09:31.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2007, 09:40   #54
IlluSionS667
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Tiens, dat is raar want ik drink dan weer met gemak een Oekraïense onder tafel.

Na een halve fles vodka beginnen die meiskes daar toch meestal serieus te zwijmelen hoor.
Hoe oud zijn die meiskes? Jonge meiden kunnen lang niet zo goed tegen wodka dan bijvoorbeeld vrouwen van 40-50. In Polen drinken jonge meiden hun wodka zelfs meestal gemengd met fruitsap, zoals de meiden bij ons.
Oud 14 juni 2007, 09:49   #55
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IlluSionS667 Bekijk bericht
Hoe oud zijn die meiskes? Jonge meiden kunnen lang niet zo goed tegen wodka dan bijvoorbeeld vrouwen van 40-50. In Polen drinken jonge meiden hun wodka zelfs meestal gemengd met fruitsap, zoals de meiden bij ons.
In de 20, gewoonlijk.
Ik ga niet naar ginder om te converseren over het weer als je begrijpt wat ik bedoel.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2007, 10:08   #56
IlluSionS667
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
In de 20, gewoonlijk.
Ik ga niet naar ginder om te converseren over het weer als je begrijpt wat ik bedoel.
Mja, ik was in Polen om professionele redenen en ging dus om met mensen van beide geslachten en verschillende leeftijden (wat niet wegneemt dat ik ook met een stel jonge meiden op stap geweest bent ).

Doordat ik (naast het gewone uitgaansleven) mee ben kunnen gaan bij een bedrijfsuitstapje naar Zakopane en doordat ik enkele privé-feestjes heb meegemaakt, heb ik een vrij goed beeld kunnen krijgen van het Poolse wodka-gebruik. Het hoeft niet te verrassen dat hier een groot verschil is tussen verschillende leeftijden en geslachten...

Met Oekraïners heb ik maar weinig ervaring, maar zowel onder Oekraïeners als Polen is het algemeen geweten dat Oekraïeners veel zwaardere drinkers zijn. De keer dat ik samen met een Poolse man en een Oekraïense vrouw een liter wodka heb gedronken (op ongeveer een uurtje tijd en in de vorm van "Mad Dog"-shots) viel het mij op dat de Poolse man het minst goed tegen de alcohol kon van ons drieën, hoewel het zeker niet de eerste en enige keer was dat ik hem heb weten drinken.

Laatst gewijzigd door IlluSionS667 : 14 juni 2007 om 10:31.
Oud 14 juni 2007, 16:54   #57
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard Worden wij door de media gemanipuleerd? Absoluut niet...

Citaat:
Excuses RTBF aan Sarkozy

Presentator Eric Boever van de Franstalige Belgische openbare omroep heeft excuses aangeboden voor zijn suggestie dat de Franse president Nicolas Sarkozy dronken was toen hij vorige week op de G8-top de pers te woord stond (DS 13 juni). In het late journaal liet Boever een fragment van de persconferentie zien waarop Sarkozy na afloop van een ontmoeting met zijn Russische ambtgenoot Vladimir Poetin buiten adem aan komt lopenKennelijk had hij niet alleen water gedronken en wat onduidelijk aanbiedt vragen te beantwoorden. , gaf Boever als commentaar, zonder de daaropvolgende beelden te tonen waarop Sarkozy normaal de vragen beantwoordde.

Toen bij de RTBF klachten binnenkwamen, belde Boever de Franse ambassade, vertelde hij.

Daar zei men dat Sarkozy nooit dronk. Als dat zo is, bied ik mijn excuses aan, had Boever gezegd.

Bron: DS 14/06/2007 - pagina15
Mensen beschadigen is zo gemakkelijk...
Onze forummers, die dat gedaan hebben, zullen hier zich wel publiekelijk verontschuldigen...

Laatst gewijzigd door Chipie : 14 juni 2007 om 16:54. Reden: Bronvermelding
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2007, 17:01   #58
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht
<B>
Daar zei men dat Sarkozy nooit dronk. </B>

Behalve die ene keer dan. En het was er duidelijk aan te zien
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2007, 17:05   #59
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Behalve die ene keer dan. En het was er duidelijk aan te zien
Natuurlijk kan Pietje zijn ongelijk niet bekennen...

Moet U de hoofdzetels van de Sp.a en Spirit trouwens niet gaan bezetten en de leiding gijzelen?

Of maken de vakbonden onderscheid in werkgevers? Of hebben die mensen, die hun job gaan verliezen, geen vakbond?
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2007, 17:09   #60
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht
Natuurlijk kan Pietje zijn ongelijk niet bekennen...
Alsof zo'n telefoontje van een ambassade ons zou moeten overtuigen van het tegengestelde van wat miljoenen mensen met hun eigen ogen zagen.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be