Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

Bekijk resultaten enquête: Vindt u een door het VB gesteunde "kleine grote" staatshervorming aanvaardbaar?
Ja 36 56,25%
Nee 26 40,63%
Dit van een micro-faciale expressie afgeleide scenario ist total wahnsinnig!! 2 3,13%
Aantal stemmers: 64. Je mag niet stemmen in deze enquête

Discussietools
Oud 13 juni 2007, 08:41   #41
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
De vraag is: zoudt ge zo'n door de fascisten van het Vlaams Blok besmette en op gefoefel gebaseerde Staatshervorming aanvaarden? Of zoudt ge u in tegendeel verraden voelen?
als't een goede staatsvorming is kan het mij niet schelen wie het steunt.
Oud 13 juni 2007, 08:50   #42
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9 Bekijk bericht
Onzin, als hij toegeeft is hij idd een bedrieger, als hij voet stijfoud en er komen nieuwe verkiezingen of er komt een coalitie achter zijn rug denk ik er aan om de volgende keer op hem te stemmen.
Als hij zijn been stijf houdt en de schuld op MR schuift, is hij een hypocriet. Alleen iemand die verblind is door haat tegenover het Vlaams Belang gelooft in een stap-voor- stap-scenario.
Leterme is een bedrieger ofwel iemand die zichzelf en de kiezer wat wijs gemaakt heeft.
Ik geloof dat bij nieuwe verkiezingen CD&V en NVA afgestraft zullen worden (zopas met een CD&V'er gepraat) . De stemmen gaan dan naar de partij die het gelijk aan haar kant heeft, inderdaad, het Vlaams Belang.

Waarom hierover geen pol opstarten?

Laatst gewijzigd door Duym : 13 juni 2007 om 08:52.
Duym is offline  
Oud 13 juni 2007, 08:55   #43
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duym Bekijk bericht
Als hij zijn been stijf houdt en de schuld op MR schuift, is hij een hypocriet. Alleen iemand die verblind is door haat tegenover het Vlaams Belang gelooft in een stap-voor- stap-scenario.
Leterme is een bedrieger ofwel iemand die zichzelf en de kiezer wat wijs gemaakt heeft.
Ik geloof dat bij nieuwe verkiezingen CD&V en NVA afgestraft zullen worden (zopas met een CD&V'er gepraat) . De stemmen gaan dan naar de partij die het gelijk aan haar kant heeft, inderdaad, het Vlaams Belang.

Bovendien kunnen er geen nieuwe verkiezingen uitgeschreven worden zonder de splitsing BHV. Leterme heeft jullie (en ons) goed bij ons kl..ten.

Duym is offline  
Oud 13 juni 2007, 09:48   #44
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Raven's schermafbeelding

Standaard

Leer eens goeie polls te maken, en maakt tenminste de titel van uw thread zo dat ze hetzelfde antwoord leveren op de vraag van je poll.

->Zou u een door het VB gesteunde staatshervorming als "besmet" beschouwen? = neen

->Vindt u een door het VB gesteunde "kleine grote" staatshervorming aanvaardbaar? = ja
Oud 13 juni 2007, 10:03   #45
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

lomeanor's schermafbeelding

Standaard

Natuurlijk is dit aanvaardbaar. Het VB is een democratisch verkozen partij, ze mogen steunen of niet steunen wat ze willen.

Persoonlijk hoop ik weldegelijk dat ze dit doen, en dat ze geen bevoegdheidsverdeling tegenhouden louter om oppositie te voeren.
lomeanor is offline  
Oud 13 juni 2007, 10:20   #46
DaBlacky
Europees Commissaris

DaBlacky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kristof Bekijk bericht
Het is niet omdat Vlaams Belang iets mee ondersteund, dat het daarom slecht is. Als de staatshervorming maar kan doorgaan, dat is het belangrijkste. Welke stemmen daartoe hebben bijgedragen, maakt voor mij niet uit.
Volledig mee eens.
DaBlacky is offline  
Oud 13 juni 2007, 10:58   #47
k9

Standaard

Citaat:
Als hij zijn been stijf houdt en de schuld op MR schuift, is hij een hypocriet.
Waarom? Hij wil een staatshervorming , staat zo in het programma, om dat te doen moet hij langs franstalige kant een meederheid hebben, dat is gewoon een feit.

ALs de franstaligen dit niet doen, en leterme stapt NIET in een regering houd hij zich dus vast aan zijn programma, hoe is dat hypocriet?

Citaat:
Alleen iemand die verblind is door haat tegenover het Vlaams Belang gelooft in een stap-voor- stap-scenario.
Onzin, het is gewoon de beste weg, dat of enkele jaren een splitsing bediscusieeren. Denk je nu echt dat het amkkelijk is om een land te splitsen? Laat staan een zo ingewikkeld als belgie?

Citaat:
Ik denk dat je gewoon jaloers op leterme bent omdat jouw favoriete partij de verkiezingen niet won. Nu is de operatie "zoveel mogelijk herhalen dat leterme een hypocriete tsjeef is " begonnen.

Citaat:
mai ze zijn nog niet bezig of jij weet al wat de CD&V kiezers zullen gaan doen bij de volgende verkiezing

Citaat:
Stel dan wel de juist vraag.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline  
Oud 13 juni 2007, 12:15   #48
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom? Hij wil een staatshervorming , staat zo in het programma, om dat te doen moet hij langs franstalige kant een meederheid hebben, dat is gewoon een feit.

ALs de franstaligen dit niet doen, en leterme stapt NIET in een regering houd hij zich dus vast aan zijn programma, hoe is dat hypocriet?
Nogmaals: Omdat het kleinste kind weet dat zoiets niet kan lukken.
Duym is offline  
Oud 13 juni 2007, 12:19   #49
k9

Standaard

Citaat:
[FONT=Arial][SIZE=2]Waarom niet?[/SIZE][/FONT]
[FONT=Arial][SIZE=2]Kijk je hebt enkel een meerderheid nodig in wallonie, MR en CDh zijn juist genoeg. Leterme moet dus gewoon vinden wat ze willen en een compromis sluiten en dat binnen zijn eigen beloften. [/SIZE][/FONT]
[FONT=Arial][SIZE=2][/SIZE][/FONT]
[FONT=Arial][SIZE=2]De vorige 2 staatshervormingen (de andere weet ik niet) zijn allemaal bereikt door steun uit de oppositie , ik zie niet in waarom dt hier niet kan zijn.[/SIZE][/FONT]
[FONT=Arial][SIZE=2]Als jij natuurlijk droomt van een staatshervorming zonder 1 waal een plezier te doen, dan ben je idd utopisch bezig, maar dat heeft leterme ook nooit belooft.[/SIZE][/FONT]
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

k9 is offline  
Oud 13 juni 2007, 12:29   #50
spherelike
Europees Commissaris

spherelike's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als hij mislukt zonder dat hij zijn kiesprogramma verraden heeft, is zijn poging nog verdienstelijk.
Er zijn er die niet eens proberen omdat ze zogezegd hun kiesprogramma niet willen verraden.

Het zit ongetwijfeld niet goed bij het VB en hun aanhang, wat een azijnpisserij, wat een mislukkende hypothetische scenario's, terwijl alles nog moet beginnen. Dat het moeilijk zal zijn weet iedereen.
Maar als kleine stapjes al niet lukken wees dan eens eerlijk, wat is dande slaagkans van de big bang die het VB wil?

Weet u als u er nog wat verzint, wordt de kans alsmaar groter, dat er een juist bij is, en dan kan u daarna roepen dat het voorspeld had.
spherelike is offline  
Oud 13 juni 2007, 12:37   #51
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
[FONT=Arial][SIZE=2]Waarom niet?[/SIZE][/FONT]
[FONT=Arial][SIZE=2]Kijk je hebt enkel een meerderheid nodig in wallonie, MR en CDh zijn juist genoeg. Leterme moet dus gewoon vinden wat ze willen en een compromis sluiten en dat binnen zijn eigen beloften. [/SIZE][/FONT]
[FONT=Arial][SIZE=2]De vorige 2 staatshervormingen (de andere weet ik niet) zijn allemaal bereikt door steun uit de oppositie , ik zie niet in waarom dt hier niet kan zijn.[/SIZE][/FONT]
[FONT=Arial][SIZE=2]Als jij natuurlijk droomt van een staatshervorming zonder 1 waal een plezier te doen, dan ben je idd utopisch bezig, maar dat heeft leterme ook nooit belooft.[/SIZE][/FONT]
Met dat verschil, copy paste'erke , dat de walen geen vragende partij zijn voor een staatshervorming. Je zal ze dus over de streep moeten trekken met een annexering van Zaventem in Brussel bv.
Oud 13 juni 2007, 12:58   #52
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
Als hij mislukt zonder dat hij zijn kiesprogramma verraden heeft, is zijn poging nog verdienstelijk.
Er zijn er die niet eens proberen omdat ze zogezegd hun kiesprogramma niet willen verraden.

Het zit ongetwijfeld niet goed bij het VB en hun aanhang, wat een azijnpisserij, wat een mislukkende hypothetische scenario's, terwijl alles nog moet beginnen. Dat het moeilijk zal zijn weet iedereen.
Maar als kleine stapjes al niet lukken wees dan eens eerlijk, wat is dande slaagkans van de big bang die het VB wil?

Weet u als u er nog wat verzint, wordt de kans alsmaar groter, dat er een juist bij is, en dan kan u daarna roepen dat het voorspeld had.
Je weet zo goed als ik dat Leterme op zijn bek gaat. Als kleine stapjes niet helpen moet er gesprongen worden. Aan een Vlaamse springplank moet er getimmerd worden. Geen Waalse nagel mag eraan te pas komen, want je zult zien dat we precies daaraan ons vel zullen openrijten.

Ik stem Vlaams Belang omdat ik al jaren weet dat werken aan een staatshervorming met de Walen is zoals met een parapluverkoper ter kerke gaan om goed weer af te smeken.
Duym is offline  
Oud 14 juni 2007, 02:23   #53
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door La Chunga Bekijk bericht
Ik heb met opzet 'neen' gestemd maar dat moet 'ja' zijn. De discussievraag is namelijk manipulatief anders gesteld dan de feitelijke peilingvraag, vandaar.

Dus, ik zou begod niet weten waarom iets 'besmet' zou zijn omdat iemand er voor andere zaken een andere visie op nahoudt.
Dit lijkt me iets als het VB dat stelt dat de Aarde rond is waarop een zelfuitgeroepen elite van het pseudo-ethisch denken archetypisch joelt: "Neen, dat is niet waar!".
Idem dito
Oud 14 juni 2007, 06:44   #54
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
Leer eens goeie polls te maken, en maakt tenminste de titel van uw thread zo dat ze hetzelfde antwoord leveren op de vraag van je poll.

->Zou u een door het VB gesteunde staatshervorming als "besmet" beschouwen? = neen

->Vindt u een door het VB gesteunde "kleine grote" staatshervorming aanvaardbaar? = ja
Ik heb al spijt dat ik op deze pol heb geantwoord. Een ja of een neen kun je uitleggen zoals je wilt.

Laatst gewijzigd door Duym : 14 juni 2007 om 06:44.
Duym is offline  
Oud 14 juni 2007, 06:52   #55
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaplop Bekijk bericht
De VB zal, hoop ik meestemmen ,anders vind ik dat ze Vlaanderen verraadt en dat kan de bedoeling niet zijn.

Daar zitten toch meer intellectuelen tussen dan men denkt en die weten ook dat totale onafhankelijkheid nog niet aan de orde is , wil men geen burgeroorlog.

Men moet eerst gaan en dan pas lopen : als ze dat niet inzien, dan verliezen ze volgende keer een groot deel van hun kiezers.

Het getuigt wel van strategie als men meer vraagt (totale onafhankelijkheid), men weet toch dat men altijd minder krijgt.
alleen als de splitsing ver genoeg gaat ! geen softe splitsing met een kluitje in het riet, maar duidelijke bevoegdheden en veel minder geld naar Wallonië !

Splitsing sociale zekerheid, tewerkstelling...
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline  
Oud 14 juni 2007, 06:54   #56
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht

Leterme moet maar haar op zijn tanden hebben !
Het been koppig stijf houden !
Niets meer toegeven ! Genoeg is genoeg geweest !
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline  
Oud 14 juni 2007, 06:56   #57
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
Met dat verschil, copy paste'erke ,
doe niet belachelijk

Citaat:
dat de walen geen vragende partij zijn voor een staatshervorming. Je zal ze dus over de streep moeten trekken met een annexering van Zaventem in Brussel bv.
Onzin, er is genoeg dat de walen en de lberalen willen, zoals ik al zei de moeilijkheid is de cdh, ken die niet dus ik heb geen idee wat in hun programma staat, maar ik betwijfel dat er annexatie zaventem instond.

k9 is offline  
Oud 14 juni 2007, 11:23   #58
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
De vraag is: zoudt ge zo'n door de fascisten van het Vlaams Blok besmette en op gefoefel gebaseerde Staatshervorming aanvaarden? Of zoudt ge u in tegendeel verraden voelen?
Zonder het VB erbij komt het evengoed van fascisten en gebeurt het evengoed met het nodige gefoefel.

Maar het is wel hoognodig.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 14 juni 2007, 11:31   #59
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

labyrinth's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa Bekijk bericht
alleen als de splitsing ver genoeg gaat ! geen softe splitsing met een kluitje in het riet, maar duidelijke bevoegdheden en veel minder geld naar Wallonië !

Splitsing sociale zekerheid, tewerkstelling...
Juist, eigen zak eerst, zelfs als hij al redelijk goed gevuld is.

Laatst gewijzigd door labyrinth : 14 juni 2007 om 11:35.
labyrinth is offline  
Oud 14 juni 2007, 12:00   #60
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor Bekijk bericht
Natuurlijk is dit aanvaardbaar. Het VB is een democratisch verkozen partij, ze mogen steunen of niet steunen wat ze willen.

Persoonlijk hoop ik weldegelijk dat ze dit doen, en dat ze geen bevoegdheidsverdeling tegenhouden louter om oppositie te voeren.
ik hoop van wél. Hoe meer bnevoegdheden naar de gewesten worden verplaatst hoe meer we Brussel kwijt raken. Onze prioriteit is het hoofdstedelijk gewest afschaffen, niks anders. Elke staatshervorming vernietigt Vlaanderen meer.
Pelgrim is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be