Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 juni 2007, 20:46   #41
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco Bekijk bericht
Ik en mij familie zullen nooit op een lijst stemmen waar die paarse hypocrieten van LDD iets mee te maken hebben.
Laat je familie voor zichzelf kiezen, ok?

Laatst gewijzigd door Andy : 12 juni 2007 om 20:47.
Andy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2007, 20:55   #42
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maarte Bekijk bericht
Jij kan dat misschien wel vinden de LDD'ers zelf denken daar wel lichtelijk anders over. LDD heeft volgens mij trouwens weinig VB stemmen afgesnoept, maar wel veel van VLD en SPA. Ik dacht dat één of andere prof dat op de Vrt ook bevestigde.
LDD nam zeker drie procent van het Vlaams Belang en ook 3 % van VLD. Zeker niet van linkse partijen !

LDD snoepte die stemmen weg door zijn "groot bakkes" en zijn lef en durf ! Hij verdient daardoor de kiesdrempel. De Jean-Marie gaat nog brokken maken in het parlement en het Vlaams Belang zal wel meewerken.
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2007, 20:56   #43
Praetorian
Perm. Vertegenwoordiger VN

Praetorian's schermafbeelding

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa Bekijk bericht
LDD nam zeker drie procent van het Vlaams Belang en ook 3 % van VLD. Zeker niet van linkse partijen !

LDD snoepte die stemmen weg door zijn "groot bakkes" en zijn lef en durf ! Hij verdient daardoor de kiesdrempel. De Jean-Marie gaat nog brokken maken in het parlement en het Vlaams Belang zal wel meewerken.
De vraag is wat een echte VB'er, een solidarist, te zoeken heeft in een samenwerking met LDD. Tang ... varken ...
Oud 12 juni 2007, 21:02   #44
maarte
Minister-President

maarte's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian Bekijk bericht
De vraag is wat een echte VB'er, een solidarist, te zoeken heeft in een samenwerking met LDD. Tang ... varken ...
Idd onze programma's staan zeer ver uit elkaar, eindelijk hebben jullie het door nu de VRT nog. Het is niet omdat je tegen het cordon bent dat je een VB programma hebt.

Citaat:
Ahja, ik begrijp die fascinatie met de link tussen LDD en Vlaams Belang ook niet echt. Ze zeggen alletwee rechts te zijn, maar het is toch overduidelijk dat het op andere themas is. Het rechtse bij LDD vind je vooral in zijn economisch programma (lage eenvoudige belastingen, beperkingen van werkloosuitkeringen in tijd). Ethisch is het eerder links (als je 'libertair' links wilt noemen), voor homohuwelijk, euthanasie, abortus..

Vlaams Belang is precies het tegenovergestelde. Economisch zijn ze voor onbeperkte werkloosuitkeringen in de tijd, ze willen geldstromen die nu naar het zuid gaan gebruiken voor meer uitkeringen en minder voor sterke belastingsverlagingen. Dat is een ronduit links programma in mijn ogen. Ethisch is het dan eerder rechts (of conservatief zo je wil), waar ze tegen alles zijn wat niet overeenkomt met het ideaalbeeld van een typisch Vlaams gezin. (dus anti-homo,migrant,alleenstaand)

Ik snap dus echt niet waarom er zoveel mensen hier met vlaams belang bezig zijn.
dixit Sabosi op LDD forum

Laatst gewijzigd door maarte : 12 juni 2007 om 21:02.
maarte is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2007, 21:03   #45
Praetorian

Praetorian's schermafbeelding

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
Idd onze programma's staan zeer ver uit elkaar, eindelijk hebben jullie het door nu de VRT nog. Het is niet omdat je tegen het cordon bent dat je een VRT programma hebt.

dixit Sabosi op LDD forum
Metternich & Volksstormer hebben dat ook al lang door. Het probleem is dat de VB-top om welke reden dan ook het gezicht moet redden, en nu LDD omarmt als rechtse bloedbroeder tegen alles en nog wat.

Daarom ik blijf hameren op het feit dat een VB'er bij het VB moet blijven, bij LDD hebben ze niets te zoeken.

Laatst gewijzigd door Praetorian : 12 juni 2007 om 21:04.
Praetorian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2007, 21:06   #46
maarte
Minister-President

maarte's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Metternich & Volksstormer hebben dat ook al lang door. Het probleem is dat de VB-top om welke reden dan ook het gezicht moet redden, en nu LDD omarmt als rechtse bloedbroeder tegen alles en nog wat.
Men wil natuurlijk niet toegeven dat men verloren heeft, nu is de teneur van: We tellen ze samen met ons op en zie je we zijn weer De winnaar.
Oud 12 juni 2007, 21:47   #47
Volksstormer
Minister-President

Volksstormer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Daarom ik blijf hameren op het feit dat een VB'er bij het VB moet blijven, bij LDD hebben ze niets te zoeken.
Deze analyse zouden al degenen moeten maken die geen compromissen meer willen sluiten met dit systeem: http://www.videodrom.org/dist/article-ralso.html!

Zoniet, dan zal de "oppositie" van verkiezing naar verkiezing gaan zonder ooit meer te zijn dan het schaamlapje van de demo/plutocraten.
Volksstormer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2007, 21:57   #48
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

waarom wordt die koning discrimineert discussie hier afgesloten. Ik ben geen VB en toch vind ik dat discriminatie, kunnen we dat nu eens niet uitspitten. Ik ben dus enorm gevoelig aan discrimantie discussies hé
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2007, 22:04   #49
Volksstormer
Minister-President

Standaard

.

Laatst gewijzigd door Volksstormer : 12 juni 2007 om 22:05.
Oud 12 juni 2007, 22:11   #50
Jean-Pierre
Staatssecretaris

Jean-Pierre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Idd onze programma's staan zeer ver uit elkaar, eindelijk hebben jullie het door nu de VRT nog. Het is niet omdat je tegen het cordon bent dat je een VB programma hebt. dixit Sabosi op LDD forum
Hmm!... ge zijt aan het goochelen met begrippen over rechts en links zonder uit te leggen wat ge daaronder verstaat. Sommige creaturen gebruiken zelfs het begrip links als trapje om naar 'progressief' te gaan. Volgens u is rechts dus conservatief?... Dus alle partijen die de geldstromen naar Wallonië verdedigen (sinds 1830!...) zijn conservatieve partijen!? En het Vlaams Belang dat hiermee wil stoppen is dan een progressieve partij?
Jean-Pierre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2007, 22:16   #51
ilfalco
Minister-President

Standaard

Citaat:
De Jean-Marie gaat nog brokken maken in het parlement en het Vlaams Belang zal wel meewerken.
@ ancapa= gaat nog eens niet zetelen in het federale parlement... en heeft hij vroeger brokken gemaakt. buiten het parlement misschien ja.
ik volg je analyse ook niet dat hij 3% van het Vb heeft gehaald. Zelfs de sosen zijn ehet er over eens. Slechts 1/4 kwam van het VB.
En ook 1/4 van de sossen... vergeet niet dat hun kiezerspubliek met SS zeer gevolig is voor meditieke populisten.

En zoals praetorian zegt het Vb is het VB en dedecker heeft daar eigenlijk weinig mee te zien. hij heeft overigesn wel veel van zijn standpunten 180° verdraaid om kiezers te lokken. Zo was hij tot voor kort overtuigd voorstander van de turkse toetreding.

ik geloof overigens niet in centrum-rechts. Centru-rechts is meer dan ooit aan de amcht in europa. En nog nooit was de migratie, onveiligheid en islamisering zo groot.

ultra-liberalisme is niet de oplossing maar de oorzaak van vervreemding en culturele ontwrichting.
ilfalco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2007, 07:50   #52
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

En als Boussakla op de SPa ligt te kappen zijn ze allemaal blij, de hypocrieten.
Oud 13 juni 2007, 08:22   #53
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
verstrepen blijft kappen op het VB....
... en ik ben al lang vergeten dat Annemans niet kon wachten om LDD te vergelijken met ROSSEM, wat natuurlijk als een compliment dient geïnterpreteerd te worden. Zo hypocriet ben ik niet, zulle !
Oud 13 juni 2007, 08:28   #54
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Man Man Man, wat een gedraai

Citaat:
gaat nog eens niet zetelen in het federale parlement... en heeft hij vroeger brokken gemaakt. buiten het parlement misschien ja.
ik volg je analyse ook niet dat hij 3% van het Vb heeft gehaald. Zelfs de sosen zijn ehet er over eens. Slechts 1/4 kwam van het VB.
En ook 1/4 van de sossen... vergeet niet dat hun kiezerspubliek met SS zeer gevolig is voor meditieke populisten.
Nochthans komt LDD in het SS-bastion limburg niet boven de kiesdrempel

Citaat:
En zoals praetorian zegt het Vb is het VB en dedecker heeft daar eigenlijk weinig mee te zien. hij heeft overigesn wel veel van zijn standpunten 180° verdraaid om kiezers te lokken. Zo was hij tot voor kort overtuigd voorstander van de turkse toetreding.
In nogal wat draden hier op dit forum wordt nochthans het tegendeel beweerd. Meer nog, er wordt nogal wat afgejankt, want DD zegt krak hetzelfde als het VB, maar krijgt er niet dezelfde kritiek voor.

Citaat:
ik geloof overigens niet in centrum-rechts. Centru-rechts is meer dan ooit aan de amcht in europa. En nog nooit was de migratie, onveiligheid en islamisering zo groot.
Allee, en ik die dacht dat het allemaal de schuld was van de linkie-winkies. Eigenlijk is het de schuld dus van iedereen.

Citaat:
ultra-liberalisme is niet de oplossing maar de oorzaak van vervreemding en culturele ontwrichting.
Waar in Europa is ultra-liberalisme aan de orde?
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2007, 09:33   #55
Volksstormer
Minister-President

Standaard

Citaat:

Oud 13 juni 2007, 09:35   #56
Volksstormer
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht
Waar in Europa is ultra-liberalisme aan de orde?
Wat is de EU misschien?
Oud 13 juni 2007, 09:35   #57
Tegendradigaard

Standaard

De honden blaffen, de karavaan trekt verder.... meer is dat niet....
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2007, 09:39   #58
koekoek
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
verstrepen blijft kappen op het VB....
http://www.jurgenverstrepen.be/
Boukaert" ik ben blij dat de de ontbidning van het Vb is ingezet..."
End Dedecker gaat pootjes geven aan de koning.

DE PAARSE SCHIJNlijst toont zijn ware aard.

Wel ik zal één ding zeggen. ik en mij familie zullen nooit op een lijst stemmen waar die paarse hypocrieten van LDD iets mee te maken hebben.
Als het VB zelf durft kappen op anderen, moet het niet gefrustreerd geraken dat de bal teruggespeeld kan worden...

Dat hoort erbij, zeker als ze zelf dat spelletje graag spelen.
koekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2007, 10:47   #59
Bernt
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koekoek Bekijk bericht
Als het VB zelf durft kappen op anderen, moet het niet gefrustreerd geraken dat de bal teruggespeeld kan worden...

Dat hoort erbij, zeker als ze zelf dat spelletje graag spelen.
Bouckaert zou beter zwijgen over het VB.
Hij is buitengevlogen bij VLD en later bij NVA (door de CD&V).
Het Vlaams belang heeft hem nooit iets misdaan, integendeel, hem werd tesamen met Dedecker de hand gereikt.
En uitgerekend op die partij kapt hij en wil hij de ontbinding ervan.
Tijdens de ganse verkiezingsstrijd heeft Dedecker geen slecht woord gezegd van VLD-Sp.a -CD&V-NVA-Groen, maar het VB daarentegen...
Opportunisme ?
Bernt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2007, 10:55   #60
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

lomeanor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bernt Bekijk bericht
Bouckaert zou beter zwijgen over het VB.
Hij is buitengevlogen bij VLD en later bij NVA (door de CD&V).
Het Vlaams belang heeft hem nooit iets misdaan, integendeel, hem werd tesamen met Dedecker de hand gereikt.
En uitgerekend op die partij kapt hij en wil hij de ontbinding ervan.
Tijdens de ganse verkiezingsstrijd heeft Dedecker geen slecht woord gezegd van VLD-Sp.a -CD&V-NVA-Groen, maar het VB daarentegen...
Opportunisme ?
Bouckaert is nooit buitengesmeten geweest. Hij is twee keer zelfs vrijwillig vertrokken en Dedecker gevolgd. Zowel bij VLD als bij NVA.
lomeanor is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be