Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

Discussietools
Oud 13 juni 2007, 19:43   #41
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Ben ik de enige die denkt dat Caroline Gennez minstens even ongeschikt is als voorzitster dan VDB als fractieleidster?

Op mij is die al in elk interview overgekomen als behoorlijk arrogant maar niet al te snugger.
Rr00ttt is offline  
Oud 13 juni 2007, 19:58   #42
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
Ben ik de enige die denkt dat Caroline Gennez minstens even ongeschikt is als voorzitster dan VDB als fractieleidster?

Op mij is die al in elk interview overgekomen als behoorlijk arrogant maar niet al te snugger.
om het even wie > CG

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 13 juni 2007, 20:14   #43
Praetorian
Perm. Vertegenwoordiger VN

Praetorian's schermafbeelding

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
om het even wie > CG

Oud 13 juni 2007, 20:28   #44
Blackwidow
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Toch een beetje zielig hoe de rechtse zakjes zo genieten van de paar daagjes die hen nog resten.

Waarschijnlijk beseffen ze dat - zoals in Knack zo goed wordt aangetoond - het plezier snel zal omslaan in veel zuur.

Ach ja, ik gun het onze rechtse zakjes.

De SP.a gedraagt zich waardiger dan eender welke andere partij die ooit een verkiezingsnederlaag heeft meegemaakt.

Uiteraard komt er na een verkiezing altijd veel herorganisatie in de partijen. Om daar nu zo'n schadenfreude uit te putten is een beetje pathetisch.

Maar ja, het is dan ook rechts dat lacht. En het niveau daarvan is altijd heel medioker. Veel verder dan wat schelden komt dat racaille nooit.
En in een andere post ben je zelf aan het afgeven en genieten van de 'ondergang' van rechts? En iedereen maar over dezelfde kam scheren & stigmatiseren? De pot verwijt de ketel....
Blackwidow is offline  
Oud 13 juni 2007, 20:51   #45
omaplop
Minister-President

omaplop's schermafbeelding

Standaard

Freya heeft eindelijk naar de kiezer geluisterd!!!

Ze is veel te snel veel te hoog geklommen e, laat ze zich nu maar klaarstomen voor de volgende verkiezingen. Nog meer flaters zouden haar einde kunnen betekenen en de spa meesleuren in haar val.

Caroline vind ik anders wel iemand met een nuchtere kijk op de dingen, ze kan toegeven dat anderen ook zinnige dingen kunnen zeggen en VDL zal haar wel steunen , dus waarom niet?

Als ze maar meestemmen om de staatshervorming erdoor te krijgen.

Hopelijk doet het VB dit ook, zelfs voor iets minder dan de scheiding, die komt er dan toch wel later.
omaplop is offline  
Oud 13 juni 2007, 21:37   #46
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian Bekijk bericht

Ok, ik overdreef misschien.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 13 juni 2007, 21:53   #47
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaplop Bekijk bericht
Freya heeft eindelijk naar de kiezer geluisterd!!!
Je bedoelt dat Freya ervanonder muist, nu er zich een crisis voordoet en het allemaal een beetje lastiger wordt. Minister zijn is natuurlijk heel wat leuker. Toen had ze ook niet de minste twijfel of ze het "inhoudelijk wel aankon".

Blijkbaar zien sommigen nog altijd niet wat voor oppervlakkige, ruggegraatloze en opportunistische kliek van yuppies zich in de top van de sp.a heeft genesteld. Ze komen allemaal dolgraag op de Laatste Show, maar fractievoorzitter worden.... nee danku.

Laatst gewijzigd door Flippend Rund : 13 juni 2007 om 22:02.
Flippend Rund is offline  
Oud 13 juni 2007, 22:19   #48
Amon_Re

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Freya is perfect voor die rol, net als Gunnez
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline  
Oud 13 juni 2007, 23:24   #49
Internaut
Banneling

Internaut's schermafbeelding

Standaard chichi madam freya

haar toegeving dat ze te dom is voor deze leidersfunctie is veelzeggend. Misschien had ze beter al lang geleden tot die conclusie moeten komen.
Tuurlijk kan ze dat niet aan. Op de barricaden gaan staan ja voor meer vrouwen in de politiek, maar nu ze eens een serieuze functie krijgen toegeschoven trekken ze hun staart in.
Ze is medeverantwoordelijk voor de neergang van haar partij.
Internaut is offline  
Oud 14 juni 2007, 00:07   #50
reinaert68
Gouverneur

reinaert68's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Toch een beetje zielig hoe de rechtse zakjes zo genieten van de paar daagjes die hen nog resten.

Waarschijnlijk beseffen ze dat - zoals in Knack zo goed wordt aangetoond - het plezier snel zal omslaan in veel zuur.

Ach ja, ik gun het onze rechtse zakjes.

De SP.a gedraagt zich waardiger dan eender welke andere partij die ooit een verkiezingsnederlaag heeft meegemaakt.

Uiteraard komt er na een verkiezing altijd veel herorganisatie in de partijen. Om daar nu zo'n schadenfreude uit te putten is een beetje pathetisch.

Maar ja, het is dan ook rechts dat lacht. En het niveau daarvan is altijd heel medioker. Veel verder dan wat schelden komt dat racaille nooit.
Ach, niet zo zuur.

Ik ben niet rechts en heb veel sympathie voor de sp.a en de manier waarop ze nu incasseren. Ik heb het gewoon niet voor de inhoudsloze babepolitiek die door Freya VDB is geintroduceerd. Ik zou even hard kunnen afgeven op Anke Vermeersch of anderen... In het belang van de sp.a denk ik dat ze Freya best nog enkele jaartjes laten kijken hoe degelijke politiekers als Johan VDL of Frank VDB te werk gaan. Volgens mij zit ze gewoon niet op haar plaats en blijkbaar beseft ze het nu zelf ook.
reinaert68 is offline  
Oud 14 juni 2007, 00:25   #51
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reinaert68 Bekijk bericht
Ach, niet zo zuur.

Ik ben niet rechts en heb veel sympathie voor de sp.a en de manier waarop ze nu incasseren. Ik heb het gewoon niet voor de inhoudsloze babepolitiek die door Freya VDB is geintroduceerd. Ik zou even hard kunnen afgeven op Anke Vermeersch of anderen... In het belang van de sp.a denk ik dat ze Freya best nog enkele jaartjes laten kijken hoe degelijke politiekers als Johan VDL of Frank VDB te werk gaan. Volgens mij zit ze gewoon niet op haar plaats en blijkbaar beseft ze het nu zelf ook.
Ik denk eerder dat Freya, Bruno en de ganse dynastie samen met Caroline enz perfect op hun plaats zitten maar dat VDL en Frank VDB niet op hun plaats zitten...
Oud 14 juni 2007, 00:30   #52
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ach, niet zo zuur.

Goede commentaar. Ik heb het inhoudelijk niet op JVDL. Die man staat voor een haast dictatoriale machtspolitiek maar hij is een debater en hoogbegaafd. En zijn houding op de verkiezingsavond en erna was de correcte (hoewel hij ook weet dat hij stemmen wint door een eerlijke loser rol te spelen). Ik heb het meer op mensen als VDBroucke die fouten hebben gemaakt in het verleden maar die intussen wel serieus geleerd hebben. VDBroucke is 1 keer onzacht uit het federale niveau gesmeten omdat hij de juiste (en voor het regime foute) dingen wou aanpakken en het lijkt dat dat er nu bij hem wel inzit. op de goede manier.

Nu zal ik niet rap wierook zwaaien in de richting van de salonsossen die nu een harde les krijgen, maar VDL en VDBroucke zijn beiden erg getalenteerd en mits wat lessen van de kiezer kunnen ze misschien eindelijk het amusante humo/teletubbie/laatste show tijdperk achter zich laten en zich weer gaan bezig houden met wat de man in de straat wil. De man in de straat wil ook geen staking bij elke mogelijke tegenvaller. De man in de straat wil ernstig volk aan de top die touch heeft met zowel vakbonder als niet-vakbonder.

Tijd voor de Sp.a om de boel op te kuisen. En ze zijn heel slecht begonnen door Gennez als voorzitter aan te duiden. (nu ja ze... Patrick Jannsens deed dat maar die is nog niet van 1 minnares doodgevallen). Slechte wedergeboorte.

Wel positief is dat de SP.a haar prikballonentjes partij haast kwijt is. De spiritisten waren degenen die op bevel van de SP.a de proefballontjes oplieten. Wat kunnen we allemaal verbieden? Neo-nazi's? Leeuwenvlaggen. Zowel Spirit/Sp.a als Open-VLD zijn hun twee anti-nationalisten kwijt. Marinower en T'sjien (ik check niet eens of ik die laatste naam juist schrijf want hij is history) mogen het afbollen en daar ben ik blij om. Beiden amper een volksvertegenwoordiger te noemen gezien hun aantal stemmen hadden beiden wel de grootste mond omtrent wat verboden moest worden qua meningsuiting.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.

Laatst gewijzigd door Jazeker : 14 juni 2007 om 00:35.
Jazeker is offline  
Oud 14 juni 2007, 05:56   #53
La Chunga
Minister

La Chunga's schermafbeelding

Standaard

Het begint door te dringen tot de SP.a dat je om oppositie te voeren, inhoudelijk sterk moet staan. Oeps ...
SP.a dicteerde vanuit wereldvreemde salons hoe alles moest verlopen volgens hun engdenkende snobwereldje. Nu wordt SP.a geconfronteerd met de realiteit en komt tot de vaststelling er niks van te snappen.
De enige SP.a-er die weet waar hij mee bezig is, is Frank Van den Broucke. Vande Lanotte en Janssens komen nooit verder dan wat spins die de schijn moeten hoog houden. Al het overige SP.a-personeel is politiek niks waard.
Van den Bossche als fractieleidster ware een zegen voor een meerderheid, want wees eerlijk: Zou ze verder komen dan een vrouwelijke minister erop te wijzen dat een hemdje en rokje niet bij elkaar passen?
Het is eenvoudigweg schandalig dat 'topfiguren' �* la Freya Van den Bossche, Bruno Tobback, Peter Van Velthoven etc. hun onbekwaamheid konden stempelen op het beleid van dit land.

Laatst gewijzigd door La Chunga : 14 juni 2007 om 06:00.
La Chunga is offline  
Oud 14 juni 2007, 06:43   #54
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ach dit bevestigt enkel wat we al lang wisten.

Vandenbossche is naar de top gecatapulteerd maar is hier allesbehalve klaar voor. Er schort iets aan de partijtop. Verjonging OK maar wordt dit nu de toekomstige fractieleidster? De meerderheid zal er niet om rouwen.

Inderdaad, ben al content dat ze zelf haar totale onbekwaamheid begint in te zien, ...

Daar is moed voor nodig, het is misschien nog niet volledig verloren, kom binnen een jaar of 10 nog eens terug freyake, ... maar ondertussen hebde natuurlijk wel serieus uw vingers verbrand, misschien maar wat gaan studeren in Oxford, zoals uw partijcollega, alhoewe. ge gaat daar wel moeten studeren, want of papa u daar een diploma kan kopen, ?...
Herr Flick is offline  
Oud 14 juni 2007, 06:48   #55
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Het botert precies niet. Raar dat Vande Lanotte zich wat afzijdig houdt. Ik denk dat de sp.a nu des te meer Johan nodig heeft.
Ja wie hebben ze daar nog ? De Jehan en Petriek en de Frankie , ... en de Petriek moeten ze nie op rekenen want die heeft in Apen meer dan zijn handen vol,....

Schiet er 2 man over , en de rest zijn een bende sukkels, ... straks moeten ze de Lewie en Wilie "mijn naam is haas" Claas nog van onder t stof gaan halen , ...
Herr Flick is offline  
Oud 14 juni 2007, 06:51   #56
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
dat is een ongeluk dat grappig is. Hier is iets gevonden en misbruikt.

Als gij uw paperassen niet proper opruimt, of bijhoud en er vind iemand die, ja, ...

Wie is er dan verantwoordelijk, ... En zo iemand wordt Vice Premier, ... ? ? ?
Herr Flick is offline  
Oud 14 juni 2007, 07:02   #57
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Vandelanotte wil zelfs vanuit de oppositie aan een staatshervorming meewerken. Waarom?
De Franstaligen willen daar absoluut niet van weten.
En de CD&V kan de N-VA niet buitenschoppen omdat ze dan de leiding niet meer mag nemen.

Vande Lanotte weet dus evengoed als Stevaert dat er onweer op komst is.

En serieus onweer als get mij vraagt, ...

We hebben de CDenV - NVA die een staatshervorming willen, ... ze kunnen nu niet meer terug of ze gaan bij de volgende verkiezingen af als een gieter,

Alleen de walen willen niet, toch gaan die mee moeten op de een of andere manier, ...

Dan hebben we een oppositie die de blauwen rouw lust, (zowel LDD als VB) en die er ook niet verlegen om gaan zitten om de CDenV ter torpederen als hun staatshervorming wat zwak uitvalt, ...

en dan hebben we nog BHV dat sluimert op de achtergrond, een begroting die met haken en ogen aan mekaar hangt, (dank u Freya) en financien dat van geen kanten draait, (ik heb voor het 2` jaar op rij geene belastingsbrief gekregen,... ) bovendien zitten ze nog met de vliegers van zaventem boven broekzele, ...

En dat komt allemaaal op nen hoop en had allemaal al lang moeten opgelost zijn, ... me dunkt dat ze goe zullen weten wat doen, ...

en dan moet een sukkel als Van Den Bosche die oppositie gaan aanvoeren, hahaha laat mij niet lachen jong, haar stemeke slaat al 7 keer over als ze een tas koffie moet bestellen, ...
Herr Flick is offline  
Oud 14 juni 2007, 07:07   #58
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Ik denk eerder dat Freya, Bruno en de ganse dynastie samen met Caroline enz perfect op hun plaats zitten maar dat VDL en Frank VDB niet op hun plaats zitten...

Dat zou je op den duur inderdaad wel gaan denken, nee ondanks hun verleden heb ik best wel respect voor die 2 gasten, als ze goed zijn heb ik er geen probleem mee dat te erkennen, ...

Die gasten zitten inderdaad beter op hun plaats bij de tsjeven of liberalen, ...
Herr Flick is offline  
Oud 14 juni 2007, 07:16   #59
Rene Artois
Minister

Rene Artois's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Stevaert zag de bui al eerder hangen en maakte zich eveneens onder de voeten uit. Als ook vande Lanotte zijn jas aan de haak hangt dan is dat uitsluitend omdat hij heel goed weet wat er op til is.
Stevaert naar zijn goed betaalde ceremoniefunctie verhuisd omdat hij boven zijn niveau aan het spelen was. Om het volgens het peter principle uit te drukken : hij was opgeklommen tot zijn niveau van incompetentie en dat gaf zoveel stress dat hij er gezondheidsproblemen aan overhield.

Vande Lanotte zet nu een stap terug omdat hij geen andere keus heeft of toch denkt te hebben. De uitslag van de SP.A geeft hem gelijk.

Die twee figuren zijn dan weer verantwoordelijk voor de veel te snelle promotie van Vandenbossche. Als ze haar de tijd gelaten hadden om ervaring op te doen, had ze nooit het soort blunders gemaakt waar ze nu door achtervolgd wordt.
Rene Artois is offline  
Oud 14 juni 2007, 07:30   #60
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C
En het Vlaams-nationalisme is op sterven na dood, Hans.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be