Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

Discussietools
Oud 17 juni 2007, 18:29   #41
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Nogmaals: Vlaanderen is geen immigratieland. De bevolkingsdichtheid is nu al te hoog. De huurprijzen swingen nu al de pan uit. In Amerika is ruimte voor massa-immigratie, in Vlaanderen niet. We zullen het moeten doen met de autochtone bewoners. Zaken zoals betere en gerichtere opleidingen, de herwaardering van het technisch en beroepsonderwijs, alsmede het goed opvolgen van werklozen, kunnen een oplossing bieden voor de huidige arbeidstekorten. Massaimmigratie is slechts een tijdelijke 'oplossing', met meer negatieve aspecten dan positieve.
Ik ben dan ook geen fan van massa-immigratie.
Een buitenlander die naar wilt komen om te werken, die moet daar gerust toestemming tot krijgen. Hij verhoogt de welvaart van zichzelf en op lange termijn die van dit land. Hem dat ontzeggen, snap ik niet.

Als eigen burgers die zaken kunnen opvangen, des te beter. Maar ik zou niet waarom je buitenlanders die kansen moet ontzetten, puur omdat het buitenlanders zijn.

Citaat:
Waarom wilt u ze dan opnieuw maken?
Dat ben ik niet van plan. Ik ben zoals gezegd geen voorstander van massa-immigratie.

Citaat:
U, als liberaal, zou er toch van overtuigd moeten zijn dat elke mens verantwoordelijk is voor zichzelf? Waarom geldt dit dan niet voor allochtonen? Ik hoop dat u het andere dogma, namelijk 'allochtonen vinden geen werk omwille van racisme' niet gaat moeten bovenhalen.
Ik ben niet bepaald iemand die vindt dat iedere mens ten allen tijde de uiteindelijke macht van zijn eigen leven in handen heeft. En nee, de racisme aanklacht daar doe ik niet aan mee. (Voor mij is dat maar een fractie van het probleem.)

Wat is voor mij hét probleem dat vroeger gemaakt is?
2-ledig.
1. Er vanuit gegaan dat integratie niet nodig was. (Die gastarbeiders gaan terug weg.)
2. Nauwelijks integratie-incentieven gegeven toen dat bleek dat men hier bleef.

Dat laatste is nu aan't veranderen. Maar dat vergt tijd. (En ik heb nog wat commentaar op gezinshereniging, die dat proces moeilijker maakt.)V

Voor mij is het vrij simpel. Grofweg alle mensen zijn erop gericht zichzelf te verbeteren op elke manier mogelijk. Als de instellingen van een land het toelaten daar te van profiteren, is dat niet de fout van de gebruikers, maar van de instellingen van dat land.

Citaat:
Het hoofd in het zand steken is geen goede strategie. U doet maar.
Geweldige argumentatie.
Kunt u mij eens zeggen wat het directe probleem is van aparte zwemuurtjes? Valt dat u lastig?

Citaat:
Een samenleving dient bepaalde normen te stellen. Grenzen dienen afgebakend te worden. Er moet een moreel kader gesteld worden. Het gaat dus niet enkel om 'lastig vallen'. Trouwens, door multiculturele stadswijken te creëren, val je wel degelijk mensen lastig. Je ontneemt Vlamingen hun recht op leven in hun eigen cultuur.
Ja, en jij ontneemt mensen het recht op welvaart. Zo blijf je natuurlijk bezig.
Het recht op leven in hun eigen cultuur is geen recht. Dat kun je simpelweg niet afdwingen. Het is een voorrecht als je dat kunt, maar het is geen recht als je dat niet kunt.
Ook met dat moreel kader. Kun je niet afbakenen. Er is ook een pluriformiteit onder de Vlaamse burgers zelf. Probeer het dus maar gerust af te bakenen. Zal je niet lukken.

Je vecht tegen de bierkaai.
Citaat:
In theorie wel, ja. De praktijk is vaak anders. Kijkt u maar eens naar de realiteit.
In praktijk is het praktisch onhaalbaar om misdaad uit te roeien. Nu en overal.
AdrianHealey is offline  
Oud 17 juni 2007, 19:19   #42
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Smosse Bekijk bericht
Ik ben eigenlijk met geen enkel punt volledig akkoord, dus echt gematigd vind ik het ook niet.
Dus iets waar jij niet 100% mee akkoord gaat is per definitie extreem?
born2bewild is offline  
Oud 19 juni 2007, 16:15   #43
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Ik ben dan ook geen fan van massa-immigratie.
Een buitenlander die naar wilt komen om te werken, die moet daar gerust toestemming tot krijgen. Hij verhoogt de welvaart van zichzelf en op lange termijn die van dit land. Hem dat ontzeggen, snap ik niet.

Als eigen burgers die zaken kunnen opvangen, des te beter. Maar ik zou niet waarom je buitenlanders die kansen moet ontzetten, puur omdat het buitenlanders zijn.
Arbeidsmigratie zal leiden tot nieuwe massa-migratie, dat heeft het Britse voorbeeld aangetoond. In Vlaanderen hebben we het na 40 jaar wel gehad met massa-migratie, u ook blijkbaar. Besluit: geen arbeidsmigratie. Zoals ik al zei zijn er andere middelen om onze welvaart veilig te stellen en uit te breiden. Andere en bétere middelen. Middelen die de toenemende vervreemding niet nog erger gaan maken.

Citaat:
Dat ben ik niet van plan. Ik ben zoals gezegd geen voorstander van massa-immigratie.
Blij dat te horen. Nu nog consequent zijn.

Citaat:
Ik ben niet bepaald iemand die vindt dat iedere mens ten allen tijde de uiteindelijke macht van zijn eigen leven in handen heeft. En nee, de racisme aanklacht daar doe ik niet aan mee. (Voor mij is dat maar een fractie van het probleem.)

Wat is voor mij hét probleem dat vroeger gemaakt is?
2-ledig.
1. Er vanuit gegaan dat integratie niet nodig was. (Die gastarbeiders gaan terug weg.)
2. Nauwelijks integratie-incentieven gegeven toen dat bleek dat men hier bleef.

Dat laatste is nu aan't veranderen. Maar dat vergt tijd. (En ik heb nog wat commentaar op gezinshereniging, die dat proces moeilijker maakt.)V
Of dat aan het veranderen is, dat betwijfel ik. In de straat merk ik daar weinig tot niets van. Het is inderdaad waar dat er in het verleden grote fouten zijn gemaakt ('multiculturele samenleving is leuk'), fouten die zich vandaag nog doorzetten (gezinshereniging, misbruik van asiel) en die zich in de toekomst zullen blijven doorzetten (arbeidsmigratie).

Citaat:
Voor mij is het vrij simpel. Grofweg alle mensen zijn erop gericht zichzelf te verbeteren op elke manier mogelijk. Als de instellingen van een land het toelaten daar te van profiteren, is dat niet de fout van de gebruikers, maar van de instellingen van dat land.
Hier ben ik het grotendeels mee eens. De instellingen van dit land hebben dringend een grondige hervorming nodig. Zeggen dat de profiteurs zelf echter geen schuld treft, gaat echter wat te ver. Men kan er wel degelijk zelf iets aan doen. Ik ken enkele allochtonen die alle moeite van de wereld doen om zich als Vlaming onder de Vlamingen te gedragen, en dus ook aanvaard worden. Mensen die zich tot het Katholicisme bekeerden, hun naam lieten veranderen, en met een Vlaamse trouwden. Dát is integratie. Niet het goedkoop gewauwel van vele linkse en liberale medeburgers.

Citaat:
Geweldige argumentatie.
Kunt u mij eens zeggen wat het directe probleem is van aparte zwemuurtjes? Valt dat u lastig?
Dat valt mij inderdaad lastig. Ik vind het ontoelaatbaar dat onze samenleving, die belang hecht aan de gelijkwaardigheid tussen man en vrouw, onderuit gehaald wordt door volksvreemde cultuurgewoonten. Dit is Vlaanderen, met zijn eigen waarden, normen en wetten. In Marokko mag men naar hartelust vrouwen gaan onderdrukken, in Vlaanderen niet. Eén land, één volk, één leidende cultuur.

Citaat:
Ja, en jij ontneemt mensen het recht op welvaart. Zo blijf je natuurlijk bezig.
Het recht op leven in hun eigen cultuur is geen recht. Dat kun je simpelweg niet afdwingen. Het is een voorrecht als je dat kunt, maar het is geen recht als je dat niet kunt.
Ook met dat moreel kader. Kun je niet afbakenen. Er is ook een pluriformiteit onder de Vlaamse burgers zelf. Probeer het dus maar gerust af te bakenen. Zal je niet lukken.

Je vecht tegen de bierkaai.
Zoals eerder gezegd, ontneem ik mensen helemaal geen recht op welvaart. Er zijn andere middelen dan arbeidsmigratie om onze welvaart veilig te stellen. Wat het recht op leven in de eigen cultuur en het moreel kader betreft: ik ben ervan overtuigd dat de overheid wel degelijk de plicht heeft hier tussenbeide te komen. De overheid moet de bakens uitzetten en de wanpraktijken bekampen. De overheid vertegenwoordigt het volk, en dient dus ook de cultuur van ditzelfde volk te verdedigen. U hebt hierover duidelijk een totaal andere mening, dus tot een vergelijk zullen we hierover niet komen.

Citaat:
In praktijk is het praktisch onhaalbaar om misdaad uit te roeien. Nu en overal.
Het zou al een begin zijn indien we de criminaliteit eens zouden doen verminderen.
Herr Oberst is offline  
Oud 2 september 2007, 17:26   #44
Cynicus
Banneling

Cynicus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Dat dit ontbrak gemeenschapsdienstinkomenszekerheidsnoodsysteem kan er bij mij niet in
Dat komt in bedekte termen aan bod in punt 14.
Cynicus is offline  
Oud 2 september 2007, 18:03   #45
ikbensatan
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
Dus iets waar jij niet 100% mee akkoord gaat is per definitie extreem?
zo te zien wel hé...

achja, we zijn niet veel beter gewend dan dit soort sofisme, hier op politics.be

Laatst gewijzigd door ikbensatan : 2 september 2007 om 18:04.
ikbensatan is offline  
Oud 2 september 2007, 19:22   #46
Ongetemde Leeuw
Gouverneur

Ongetemde Leeuw's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Ongetemde Leeuw
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ikbensatan Bekijk bericht
zo te zien wel hé...

achja, we zijn niet veel beter gewend dan dit soort sofisme, hier op politics.be
doe normaal, ik ben bvb ook niet akkoord over enkele ideeen.
bvb ik ga niet akkoord dat ik moet stoppen voor oranje (voorbeeld)
oh nee, nu is stoppen voor oranje een extreemrechts idee geworden omdat jij er niet mee akkoord bent!
grow up.. respecteer meningen

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be