![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik snap nog altijd niet waarom de luchtvaart zo voorgetrokken wordt tov de trein... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
|
![]() Citaat:
Nochtans zijn het wel nieuwe vliegtuigen, een stuk nieuwere dan sommige zogenaamde louche maatschappijen. Mijn broer vloog vroeger regelmatig met Ryanair. Hij zei me dat ze er om de één of andere reden nooit in slagen om mooi evenwijdig met de landingsbaan te landen (in Eindhoven) zodat het vliegtuig maar met één wiel van het landingsgestel de grond raakt waardoor het andere wiel tegen de grond klapt waarna het hele toestel schudt en beeft. De eerste keer was dat serieus schrikken.
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
|
![]() Citaat:
Maar ik denk dat het feit dat spoorverkeer (meestal voornamelijk) geregeld wordt door de overheid, en vliegverkeer door particulieren, een rol speelt. In de ene positie is concurrentie vrijwel onmogelijk, in de tweede daarentegen niet zodat de wetten van de vrije markt economie hun werk kunnen doen. Gelukkig zijn er wel treinen die van particuliere organisaties zijn, de thalys bv. als ik me niet vergis. Hiermee ben je voor iets minder dan 90 euro heen en terug uit Parijs in drie uur, wat toch niet duur is. Als je daarentegen een andere reis wil ondernemen door Europa is dat bijna onbetaalbaar en ben je gemiddeld vijf keer zo lang onderweg. ![]() Ik hoop echt dat er in de toekomst politici zijn die dit gaan inzien en deze wantoestand liefst op globaal of toch minstens Europees niveau regelen.
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
|
![]() [quote=Herr Flick;2741105]Ik denk eerder dat je dat juist niet wil weten , ... [/quote$
Dat dacht ik al, het kan eigenlijk ook bijna niet anders. Geld is nu eenmaal belangrijker dan mensenlevens en als men afkomt met redeneringen als 'de meeropbrengst bij veiligere vliegtuigen is te klein om de onkosten te rechtvaardigen, want de kans dat er een ongeval gebeurt is heel laag', dan weet je genoeg. Een vriend van me heeft de luchthaven van Zaventem zowat in zijn achtertuin. Hoe vaak daar ambulances voorbij komen die met sirenes aan in een ijltempo naar de luchthaven scheren is onwaarschijnlijk. Ze keren gelukkig bijna altijd weer leeg terug. Misschien zijn ze daar wel heel snel met oproepen en willen ze op het ergste voobereid zijn bij de minste aanwijzing tot, maar toch ... Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Gouverneur
|
![]() Daarom is het noodzakelijk dat op korte termijn alle vluchten van minder dan 500 km worden verboden. Later kan dit dan stelselmatig opgetrokken worden naar 750 km, 1000 km. Over de lange afstand is vliegverkeer te handig om het snel uit te faseren. Op deze lange routes is het vliegen met jets al heel wat efficiënter waardoor het probleem hier ook minder is. Er moet dan wel met recente toestellen gevlogen worden die relatief zuinig zijn.
Voor bepaalde - moeilijke - routes kan dan nog steeds een uitzondering aangevraagd worden. Ik denk hier met name aan kortere vluchten naar eilanden, waar anders een lange bootverbinding moet genomen worden. Vermits de lage kosten maatschappijen typisch op de kortere routes zitten haal je ze zo makkelijk uit de markt. Ryanair vliegt met een aantal recente 737's. Naar het schijnt hebben ze die zeer goedkoop kunnen kopen enkele jaartjes geleden. Door de impasse in de luchtvaartwereld hadden veel maatschappijen bestellingen geannuleerd waardoor zij die goedkoop konden kopen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
|
![]() Citaat:
Ik ben het volledig met je akkoord. Recreatievluchten onder de 500 km., met alle respect, zijn absurd. Zelfs die van 750 en 1000 km zijnl niet meer te verantwoorden. Ik hoop dat het niet meer al te lang duurt voordat men dit op globale schaal beseft. Ryanair overweegt trouwens wel om langeafstandsvluchten aan te bieden naar Amerika...
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
|
![]() Golle ziet ze precies allemaal vliegen.....
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Je neemt me de woorden uit de mond...
![]() |
#49 |
|
![]() Dat zou kunnen maar heeft het ook niet te maken met het niet belasten van kerosine? (En verder, de overheid helpt RyanAir e, en bijv. de luchthaven van Deurne wordt naar ik dacht ook maar rendabel gehouden door overheidssteun op vraag van zakenlui die Antwerpen aan doen?)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Minister
|
![]() Ik geloof dat er noch accijnzen, noch BTW op kerosine wordt geheven.
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ikzelf doe dat liever met de auto, toch als het voor meerdere dagen, Belgie is, maar als ge maar voor een weekend gaat, is de reden puur tijdswinst en dat is de enige reden, Je moet dezelfde rit met de wagen toch ook gauw 200 a 300 euro rekenen aan Mazout en payage, en ge zijt 10 a 12 uur onderweg, ... Ik reken zo dat vanaf het meer dan 1000 km is het interessant wordt van de vlieger te pakken, alles minder dan 1000 is den auto, behalve 2 uitzonderingen , ... Eurostar voor Londen en Thalys voor Parijs en Keulen en die laatste dan puur omdat ge uwen auto dan niet ergens moet zien kwijt te raken, ... De Eurostar is dan nog het prachtigste alternatief qua luxe, zeker als ge 1 ste klas kunt reizen, puur genot, ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zou het niet weten, maar dat kan wel met dat verkeerd inkomen te maken hebben, kort door de bocht en niet mooi opgeleind met de runway , ... of slecht geladen of met vapor in de ene en nog wat kerosine in de andere tank, ... Onder lage kost carriers en in de luchtvaart in het algemeen wordt de brandstof heel goed uitgerekend, elke liter fuel is een kilo extra die ze omhoog moeten sleuren en waarvoor dus extra fuel nodig is, ... truc is dus zo min mogelijk te tanken , ... nu zijn er natuurlijk wel een hoop regels waaraan ze zich moeten houden, (reserves enz... ) maar een deel van de besparingstechniek kan hem daarin zitten , ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
er komt een Eurostar verbinding Parijs Milaan en ze zijn ook bezig die door te trekken naar Rome, ... maar wanneer dat af gaat zijn, ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [quote=Groentje-18;2741939]
Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | ||||
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Het was een lange rit, maar een prachtige ervaring waar ik nog geen seconde spijt van heb gehad. Ook niet toen ik terugging en ik 's morgens terug naar 't station moest, en mijn familie 's avonds pas richting vlieghaven vertrok om ongeveer gelijk met mij terug thuis te komen. ![]() Citaat:
Je moet dezelfde rit met de wagen toch ook gauw 200 a 300 euro rekenen aan Mazout en payage, en ge zijt 10 a 12 uur onderweg, ... Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad, ... als ze morgen in bv Amsterdam een panne hebben in een bepaald bedrijf en de dichstbijzijnde technieker zit in berlijn, wees maar zeker dat als het heel dringend is, ze desnoods ne lear jet charteren om die kerel ter plaatse te krijgen, ...
Ik kan er inkomen dat je vluchtjes van Brussel naar Luxemburg en Parijs - Straatsburg enz, ... wil vermijden voor het grote publiek, ... maar een zakenman , politicus of technieker voor wie time, money is, die vliegt toch, ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() t kost wel het dubbel van 2` klas, maar het is toch een andere manier van reizen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
|
![]() Citaat:
![]() Vroeger was er thans een rechtstreekse verbinding tussen Brussel en Italië dacht ik? (Of toch Keulen - Milaan) Een slaaptrein, maar die werd afgeschaft wegens niet rendabel. Er is in de zomer ook een ± rechtstreekse verbinding naar de oostkust van Zuid-Frankrijk, Nice, Cannes enzo, maar je bent wel zomaar eventjes vanuit Brussel een elftal uur onderweg. ![]() Ik geloof wel dat je op ± 5 uur al in Avignon enzo kan geraken, vanuit Brussel. Het grootste nadeel is vind ik dat het in vergelijking met een vliegtuig verschrikkelijk duur is.
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Toen ik terug naar belziek ging voor het overlijden van mijn vader, boekte ik de eerste de beste vlucht richting Europa en landde op London Heathrow. Het eerste het beste middel gepakt over het kanaal: de TGV aan 149 pounds. (efkes niet opgelet bij het boeken en pas op de trein gerealiseerd wat ik had uitgegeven!) Teruggevlogen vanuit Zaventem naar Heathrow met BMI: €50.00! Ik ken de koersen niet, maar de toen geldende koersen gaven mij hetvolgende beeld: TGV 149 pound * 2.3 = $342.00 CAD BMI €50.00 * 1.5 = $75.00 CAD Het laatste is een uur of zo vliegen, het eerste kostte mij een dag treinen... Niet te verwonderen dat de treinwagon omzeggens leeg was. Tussen haakjes: het was rond de 20ste december 2002.
Support the people of Herouxville, Quebec, Canada: http://municipalite.herouxville.qc.ca/avispublic.htm Version francaise:http://municipalite.herouxville.qc.ca/normes.pdf | English version : http://municipalite.herouxville.qc.ca/Standards.pdf Send an email to: [email protected] (*) rmp: rovershoofdman, moordenaar en pedofiel |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Comfortabel is toch anders. Nu slapen op een vliegtuig heeft ook weinig of niets met comfort te maken ![]()
Support the people of Herouxville, Quebec, Canada: http://municipalite.herouxville.qc.ca/avispublic.htm Version francaise:http://municipalite.herouxville.qc.ca/normes.pdf | English version : http://municipalite.herouxville.qc.ca/Standards.pdf Send an email to: [email protected] (*) rmp: rovershoofdman, moordenaar en pedofiel |
|
![]() |
![]() |