![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als dieren, en zij vinden zelf dat dieren mogen gedood en mishandeld worden dus...
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Idd, de mens denkt dat hij mag bepalen hoe wij andere dingen moeten behandelen. Als sommige mensen vinden dat het wel zo is moet je mij eens vertellen wat de eisen zijn waar wij aan voldoen zodat ze vinden dat ze het mogen verzinnen.
Intelligentie? Als er dus morgen een buitenaards wezen op aarde komt die veel slimmer is dan ons mogen zij ons behandelen als de mens met de dieren doet? En om die reden is het dus aanvaardbaar en toelaatbaar? ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Nu Wat ik altijd grappig vind is een stadsmusje als jij die mij de les gaat leren over wat dieren eigenlijk zijn en hoe ik ermee om moet gaan... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als het antwoord ja is...waarom vind je dat jij dat mag bepalen.
Laatst gewijzigd door illwill : 20 juni 2007 om 13:22. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | ||
|
![]() Citaat:
Ik citeer mezelf even: Citaat:
Indien wel... waarom? Omdat ik zijn meester ben; zijn meerdere! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Toevallig kom ik uit een dorp dat bekend staat voor haar tuinbouw en woon ik op wandelafstand van twee bossen en verschillende boerderijen. Toevallig ging ik als klein kind al regelmatig in die bossen wandelen met mijn vader en hielp ik mij vader vaak in onze tuin. Toevallig heb ik een vriendin die haar eigen paard heeft en ook regelmatig de bijbehorende klusjes uitvoert (paardenstallen uitmesten en schoonmaken, paard borstelen, paard trainen, ...). Toevallig woont de vader van mijn vriendin in het midden van een bos (waar hij mede-eigenaar van is) en is haar broer een paardenboer. Kortom, ik ben een echte stadsmus ![]() Laatst gewijzigd door IlluSionS667 : 20 juni 2007 om 13:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Mensen met uw attitude zijn onwaardig om te paardrijden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nee, daarop doelde ik niet. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
|
![]() Citaat:
![]() ik hoop dat dat toevallig is of heb je je lief gekozen naar haar vader? http://forum.politics.be/showpost.ph...9&postcount=29 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Ma bon kzal mij der weinig van aantrekken... Op je eerste zin: je hebt teveel naar http://forum.politics.be/showpost.ph...9&postcount=29 en co gekeken denk ik. tweede zin: hoeveel mensen ken jij die al geklopt zijn door een paard? ![]() zin drie: Gij hebt duidelijk al veel met paarden gewerkt... ![]() zin vier: hou uw vooroordelen voor u zelf wij mishandelen geen dieren (integendeel)... zin vijf: ik rijd niet meer te paard ben daarmee gestopt (al lang)! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Banneling
|
![]() Hoezo?
Citaat:
Om nog even terug te komen op uw houding tav paarden..... Mijn vriendin rijdt al paard van toen ze een klein kind was. Ze gebruikt nooit sporen of zweepjes en zal nooit meer dan - zoals bij kinderen - een corrigerende tik geven wanneer een paard iets fout doet. Desondanks kan ze alles van een paard gedaan krijgen en heeft ze oa al een jong vurig paard zadelmak kunnen maken. Kortom : geweld is niet nodig om met paarden om te gaan. Enkel mensen die niet met paarden kunnen omgaan, gebruiken geweld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
|
![]() Je bent niet een echte stadsmus....
Maar ook geen echte "homme de la campagne"... oef... want dat soort mensen haat ik dan weer... Citaat:
Hoe durft ze ![]() Wie sprak er ooit over geweld eigenlijk? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Ik hoor regelmatig dat soort verhalen, maar het gaat altijd om mensen die slechts DENKEN dat ze met paarden kunnen omgaan. Citaat:
Citaat:
Dat was een goed idee, zo lijkt het... |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vind onnodig eigenlijk ook geen reden, omdat dit niet het waarom uitlegt. Komt nog bij dat nodig pijn leiden....wanneer moet een dier nodig pijn leiden? Mag een mens dan ook ooit nodig pijn leiden?
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Het is dus zeker niet vanzelfsprekend dat je met een paard kunt omgaan omdat je veel met paarden bezig bent. Vaak leert men mensen zelfs verkeerde dingen aan op de manege. Een corrigerende tik is OK, zolang er geen sprake is van pijn. Je moet je kind laten voelen dat het iets verkeerds doet, zonder dat je het effectief pijn doet. Hetzelfde geldt voor honden en paarden. Het onderwerp van deze draad is dierenmishandeling. In uw antwoorden gaf u de indruk dat u vond dat bepaalde vormen van dierenmishandeling kunnen. In uw antwoorden gaf u de indruk dat u het normaal vindt om de sporen te gebruiken bij uw paard wanneer ù vindt dat hij iets verkeerds doet. Laatst gewijzigd door IlluSionS667 : 20 juni 2007 om 14:20. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |||
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Wij hebben onze kleinen wel nie zelf zadelmak gemaakt (eerlijkheidshalve)... ![]() weerom vooroordelen... |
|||
![]() |
![]() |