Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 juni 2007, 12:26   #41
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Ik zou op slag hetzelfste doen met die mensen...
Bah, ik haat (en dan bedoel ik echt HAAT) zulke dierenmishandelaars...
Ik kots van zo'n mensen (allee jah, as ge da nog mensen wilt noemen).
Ik bekijk ze idd ook niet meer als mensen.
Als dieren, en zij vinden zelf dat dieren mogen gedood en mishandeld worden dus...
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2007, 12:29   #42
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Bwa, de mens is uiteindelijk ook maar een dier.
Idd, de mens denkt dat hij mag bepalen hoe wij andere dingen moeten behandelen. Als sommige mensen vinden dat het wel zo is moet je mij eens vertellen wat de eisen zijn waar wij aan voldoen zodat ze vinden dat ze het mogen verzinnen.

Intelligentie? Als er dus morgen een buitenaards wezen op aarde komt die veel slimmer is dan ons mogen zij ons behandelen als de mens met de dieren doet? En om die reden is het dus aanvaardbaar en toelaatbaar? Bullshit.
Oud 20 juni 2007, 12:32   #43
IlluSionS667
Banneling

IlluSionS667's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Idd, de mens denkt dat hij mag bepalen hoe wij andere dingen moeten behandelen. Als sommige mensen vinden dat het wel zo is moet je mij eens vertellen wat de eisen zijn waar wij aan voldoen zodat ze vinden dat ze het mogen verzinnen.

Intelligentie? Als er dus morgen een buitenaards wezen op aarde komt die veel slimmer is dan ons mogen zij ons behandelen als de mens met de dieren doet? En om die reden is het dus aanvaardbaar en toelaatbaar? Bullshit.
Dit is volgens mij zowat de eerste keer dat we het volledig over iets eens zijn
IlluSionS667 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2007, 12:40   #44
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IlluSionS667 Bekijk bericht
Dit is volgens mij zowat de eerste keer dat we het volledig over iets eens zijn
Tmoest er ooit van komen é
Oud 20 juni 2007, 12:51   #45
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uiteraard. Dat u niet het minste ongemak hebt bij het dagelijks verorberen van vlees, toont aan hoe weinig belang u hecht aan het (niet-menselijke) leven, wat ik persoonlijk erg verachtelijk vindt.
Ik hecht heel veel belang aan niet-menselijk leven ik vertelde je toch net dat ik dagelijks vlees eet...

Nu Wat ik altijd grappig vind is een stadsmusje als jij die mij de les gaat leren over wat dieren eigenlijk zijn en hoe ik ermee om moet gaan...
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2007, 13:22   #46
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
Ik hecht heel veel belang aan niet-menselijk leven ik vertelde je toch net dat ik dagelijks vlees eet...

Nu Wat ik altijd grappig vind is een stadsmusje als jij die mij de les gaat leren over wat dieren eigenlijk zijn en hoe ik ermee om moet gaan...
Jij bent dus iemand die vind dat hij het recht heeft om te bepalen of dieren ongemak mogen hebben of niet, of dieren onnodig pijn mogen lijden of niet...?

Als het antwoord ja is...waarom vind je dat jij dat mag bepalen.

Laatst gewijzigd door illwill : 20 juni 2007 om 13:22.
Oud 20 juni 2007, 13:36   #47
largo_w

Standaard

Citaat:
Jij bent dus iemand die vind dat hij het recht heeft om te bepalen of dieren ongemak mogen hebben of niet, of dieren onnodig pijn mogen lijden of niet...?

Als het antwoord ja is...waarom vind je dat jij dat mag bepalen.
Het antwoord is dus NEE (reden zette ik in het vet)...

Ik citeer mezelf even:
Citaat:
Verder vind ik het gratis martelen van dieren ook degoutant...
Alhoewel natuurlijk je die ongemakken zou kunnen debateren. Het kan zeer goed zijn dat mijn paard het straks ongemakkelijk vindt om naar links te gaan maar dat ik vind dat hij naar links moet; welja dan beslis ik weldegelijk over zijn ongemakken... Maar ik denk niet dat je daarop doelt; wel?
Indien wel...
waarom? Omdat ik zijn meester ben; zijn meerdere!
Oud 20 juni 2007, 13:37   #48
largo_w

Standaard

Citaat:
Even specifiëren dat dit raar kan klinken maar dat is zeker zo... In de natuur moet je niet twijfelen. het dier zal niet twijfelen...
Ben je te zacht dan voelen dieren dat...
Oud 20 juni 2007, 13:48   #49
IlluSionS667
Banneling

Standaard

Citaat:
Een stadsmusje als ik?

Toevallig kom ik uit een dorp dat bekend staat voor haar tuinbouw en woon ik op wandelafstand van twee bossen en verschillende boerderijen.

Toevallig ging ik als klein kind al regelmatig in die bossen wandelen met mijn vader en hielp ik mij vader vaak in onze tuin.

Toevallig heb ik een vriendin die haar eigen paard heeft en ook regelmatig de bijbehorende klusjes uitvoert (paardenstallen uitmesten en schoonmaken, paard borstelen, paard trainen, ...).

Toevallig woont de vader van mijn vriendin in het midden van een bos (waar hij mede-eigenaar van is) en is haar broer een paardenboer.

Kortom, ik ben een echte stadsmus

Laatst gewijzigd door IlluSionS667 : 20 juni 2007 om 13:48.
Oud 20 juni 2007, 13:51   #50
IlluSionS667
Banneling

Standaard

Citaat:
Alhoewel natuurlijk je die ongemakken zou kunnen debateren. Het kan zeer goed zijn dat mijn paard het straks ongemakkelijk vindt om naar links te gaan maar dat ik vind dat hij naar links moet; welja dan beslis ik weldegelijk over zijn ongemakken... Maar ik denk niet dat je daarop doelt; wel?
Indien wel...
Een dierenliefhebber beschouwt zijn paard niet als zijn dienaar maar als zijn partner. Een dierenliefhebber zal enkel zijn paard straffen als het paard bewust iets verkeerd doet. U behoort waarschijnlijk tot het soort mensen dat hun paard de sporen geeft omdat ze schrikken van iets en een onverwachte impulsreactie maken... het soort mensen dat hun paarden systematisch mishandelt en er zelfs nog trots op is... het soort mensen waar ik van walg.

Mensen met uw attitude zijn onwaardig om te paardrijden.
Oud 20 juni 2007, 13:55   #51
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het antwoord is dus NEE (reden zette ik in het vet)...

Ik citeer mezelf even:

Indien wel...
Ik heb nergens iets in het vet zien staan van jou...

Nee, daarop doelde ik niet.
Oud 20 juni 2007, 13:58   #52
largo_w

Standaard

Citaat:
Een stadsmusje als ik?

Toevallig kom ik uit een dorp dat bekend staat voor haar tuinbouw en woon ik op wandelafstand van twee bossen en verschillende boerderijen.

Toevallig ging ik als klein kind al regelmatig in die bossen wandelen met mijn vader en hielp ik mij vader vaak in onze tuin.

Toevallig heb ik een vriendin die haar eigen paard heeft en ook regelmatig de bijbehorende klusjes uitvoert (paardenstallen uitmesten en schoonmaken, paard borstelen, paard trainen, ...).

Toevallig woont de vader van mijn vriendin in het midden van een bos (waar hij mede-eigenaar van is) en is haar broer een paardenboer.

Kortom, ik ben een echte stadsmus
Niet helemaal dan maar toch een beetje ...

ik hoop dat dat toevallig is of heb je je lief gekozen naar haar vader?

http://forum.politics.be/showpost.ph...9&postcount=29
Oud 20 juni 2007, 14:04   #53
largo_w

Standaard

Citaat:
Een dierenliefhebber beschouwt zijn paard niet als zijn dienaar maar als zijn partner. Een dierenliefhebber zal enkel zijn paard straffen als het paard bewust iets verkeerd doet. U behoort waarschijnlijk tot het soort mensen dat hun paard de sporen geeft omdat ze schrikken van iets en een onverwachte impulsreactie maken... het soort mensen dat hun paarden systematisch mishandelt en er zelfs nog trots op is... het soort mensen waar ik van walg.

Mensen met uw attitude zijn onwaardig om te paardrijden.
Teeft weer nie lang geduurd voor je bent beginnen vloeken...

Ma bon kzal mij der weinig van aantrekken...
Op je eerste zin: je hebt teveel naar http://forum.politics.be/showpost.ph...9&postcount=29 en co gekeken denk ik.
tweede zin: hoeveel mensen ken jij die al geklopt zijn door een paard?
zin drie: Gij hebt duidelijk al veel met paarden gewerkt...
zin vier: hou uw vooroordelen voor u zelf wij mishandelen geen dieren (integendeel)...
zin vijf: ik rijd niet meer te paard ben daarmee gestopt (al lang)!
Oud 20 juni 2007, 14:05   #54
IlluSionS667
Banneling

Standaard

Citaat:
Niet helemaal dan maar toch een beetje ...
Hoezo?

Citaat:
ik hoop dat dat toevallig is of heb je je lief gekozen naar haar vader?
Niet bepaald.

Om nog even terug te komen op uw houding tav paarden..... Mijn vriendin rijdt al paard van toen ze een klein kind was. Ze gebruikt nooit sporen of zweepjes en zal nooit meer dan - zoals bij kinderen - een corrigerende tik geven wanneer een paard iets fout doet. Desondanks kan ze alles van een paard gedaan krijgen en heeft ze oa al een jong vurig paard zadelmak kunnen maken.

Kortom : geweld is niet nodig om met paarden om te gaan. Enkel mensen die niet met paarden kunnen omgaan, gebruiken geweld.
Oud 20 juni 2007, 14:06   #55
largo_w

Standaard

Citaat:
Ik heb nergens iets in het vet zien staan van jou...

http://forum.politics.be/showpost.ph...2&postcount=47

nog nekeer goe kijken dan
Oud 20 juni 2007, 14:11   #56
largo_w

Standaard

Citaat:
Hoezo?
Je bent niet een echte stadsmus....
Maar ook geen echte "homme de la campagne"...

Citaat:
Niet bepaald.
oef... want dat soort mensen haat ik dan weer...

Citaat:
Om nog even terug te komen op uw houding tav paarden..... Mijn vriendin rijdt al paard van toen ze een klein kind was. Ze gebruikt nooit sporen of zweepjes en zal nooit meer dan - zoals bij kinderen - een corrigerende tik geven wanneer een paard iets fout doet. Desondanks kan ze alles van een paard gedaan krijgen en heeft ze oa al een jong vurig paard zadelmak kunnen maken.
Ik heb ook nog lang paard gereden we hebben nog steeds twee paarden en een poney... Ik weet wel hoe je ermee moet omgaan...
Hoe durft ze . Je hebt hiermee onmiddelijk mijn punt uiteraard...

Citaat:
Kortom : geweld is niet nodig om met paarden om te gaan. Enkel mensen die niet met paarden kunnen omgaan, gebruiken geweld.
Wie sprak er ooit over geweld eigenlijk?
Oud 20 juni 2007, 14:12   #57
IlluSionS667
Banneling

Standaard

Citaat:
Op je eerste zin: je hebt teveel naar http://forum.politics.be/showpost.ph...9&postcount=29 en co gekeken denk ik.

Citaat:
tweede zin: hoeveel mensen ken jij die al geklopt zijn door een paard?
Zoals ik al zei, mijn vriendin werkt veel met paarden en haar broer heeft zijn eigen paardenboerderij.

Ik hoor regelmatig dat soort verhalen, maar het gaat altijd om mensen die slechts DENKEN dat ze met paarden kunnen omgaan.

Citaat:
zin drie: Gij hebt duidelijk al veel met paarden gewerkt...
Mijn vriendin heeft er al meer dan tien jaar ervaring mee. Zoals ik in een eerdere post zei, heeft ze ook al (in haar eentje) een jong paard zadelmak gemaakt en heeft ze meer dan één paard opgeleid. Dit alles zonder zweep en sporen. Het is zij die mij dit inzicht heeft bijgebracht.

Citaat:
zin vier: hou uw vooroordelen voor u zelf wij mishandelen geen dieren (integendeel)...
Dat is niet de indruk die u geeft.

Citaat:
zin vijf: ik rijd niet meer te paard ben daarmee gestopt (al lang)!
Dat was een goed idee, zo lijkt het...
Oud 20 juni 2007, 14:14   #58
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Lol, ahnee, ik dacht dat jijzelf een posting had gedaan met iets in het vet.
Ik vind onnodig eigenlijk ook geen reden, omdat dit niet het waarom uitlegt. Komt nog bij dat nodig pijn leiden....wanneer moet een dier nodig pijn leiden? Mag een mens dan ook ooit nodig pijn leiden?
Oud 20 juni 2007, 14:18   #59
IlluSionS667
Banneling

Standaard

Citaat:
Je bent niet een echte stadsmus....
Maar ook geen echte "homme de la campagne"...
Ik zit liever achter mijn laptop dan met mijn handen in de aarde. So what? Maakt mij dat meer een stadsmus dan de mensen van mijn dorp die wel liever met hun handen in de aarde voelen?

Citaat:
Ik heb ook nog lang paard gereden we hebben nog steeds twee paarden en een poney... Ik weet wel hoe je ermee moet omgaan...
Hoe durft ze . Je hebt hiermee onmiddelijk mijn punt uiteraard...
Mijn vriendin heeft mij al enkele keren meegenomen naar een manege en een jumping. Steeds weer kan ze wijzen om mensen die verkeerd met hun dier omgaan: mensen die hun dier mishandelen omwille van hun eigen stommiteiten.

Het is dus zeker niet vanzelfsprekend dat je met een paard kunt omgaan omdat je veel met paarden bezig bent. Vaak leert men mensen zelfs verkeerde dingen aan op de manege.

Een corrigerende tik is OK, zolang er geen sprake is van pijn. Je moet je kind laten voelen dat het iets verkeerds doet, zonder dat je het effectief pijn doet. Hetzelfde geldt voor honden en paarden.

Citaat:
Wie sprak er ooit over geweld eigenlijk?
Het onderwerp van deze draad is dierenmishandeling. In uw antwoorden gaf u de indruk dat u vond dat bepaalde vormen van dierenmishandeling kunnen. In uw antwoorden gaf u de indruk dat u het normaal vindt om de sporen te gebruiken bij uw paard wanneer ù vindt dat hij iets verkeerds doet.

Laatst gewijzigd door IlluSionS667 : 20 juni 2007 om 14:20.
Oud 20 juni 2007, 14:21   #60
largo_w

Standaard

Citaat:
Zoals ik al zei, mijn vriendin werkt veel met paarden en haar broer heeft zijn eigen paardenboerderij.
En dat maakt jou...

Citaat:
Ik hoor regelmatig dat soort verhalen, maar het gaat altijd om mensen die slechts DENKEN dat ze met paarden kunnen omgaan.
Wow wow wow vriend informeer je eens... Het vergt juist één seconde inatentie om een klop of een beet te krijgen van gelijk welk dier! Heeft weinig te maken met kunnen of niet kunnen omgaan met dieren en geloof me je vriendin weet dat gerust wel; jij duidelijk niet omdat je praktijk ontbreekt!

Citaat:
Mijn vriendin heeft er al meer dan tien jaar ervaring mee. Zoals ik in een eerdere post zei, heeft ze ook al (in haar eentje) een jong paard zadelmak gemaakt en heeft ze meer dan één paard opgeleid. Dit alles zonder zweep en sporen. Het is zij die mij dit inzicht heeft bijgebracht.
En mijn grootvader heeft JAREN in de paarden gedaan. Ik ben zelf opgegroeid met paarden en heb zelf nog gereden...
Wij hebben onze kleinen wel nie zelf zadelmak gemaakt (eerlijkheidshalve)...

Citaat:
Dat is niet de indruk die u geeft.
Zoals ik al zei hou uw vooroordelen voor uzelf!

Citaat:
Dat was een goed idee, zo lijkt het...
weerom vooroordelen...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be