Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Debatclub > Links
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Links Dit forum is voorbestemd voor een beperkte groep die wil discussieren rond linkse thema's.
Om deel te nemen aan de discussies moet u zich hier aanmelden.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 juni 2007, 09:04   #41
Bolsjewiek
Minister

Bolsjewiek's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Wij zijn niet zo'n fan van protectionisme dus daar kunnen we ook niets gaan doen.
Ik ban niet zo'n fan van een liberaal die de sfeer op een links subforum komt verpesten met zijn rechtse ideeën. Als ik met een liberaal wil discusiëren ga ik toch gewoon naar een ander subforum.
Maar ja, laat hem maar.

Bolsjewiek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2007, 09:34   #42
E
Schepen

Standaard

die cartoon is niet gewoon slecht... hij doet pijn aan de ogen. het moet me trouwens van het hart dat hij evengoed door het VB had kunnen gepubliceerd zijn. het is niet omdat je (beweert op te komen voor) opkomt voor de arbeiders dat je plots moet doen alsof je niet meer tot tien kan tellen he

Oei, misschien k�*n Etienne Heyndrickx inderdaad niet tot tien tellen. dan heb ik wellicht de miezerige krantjesverkopers weer beledigd?
E is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2007, 16:46   #43
_JS_
Vreemdeling

_JS_'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E Bekijk bericht
die cartoon is niet gewoon slecht... hij doet pijn aan de ogen. het moet me trouwens van het hart dat hij evengoed door het VB had kunnen gepubliceerd zijn. het is niet omdat je (beweert op te komen voor) opkomt voor de arbeiders dat je plots moet doen alsof je niet meer tot tien kan tellen he

Oei, misschien k�*n Etienne Heyndrickx inderdaad niet tot tien tellen. dan heb ik wellicht de miezerige krantjesverkopers weer beledigd?
Wie is Etienne Heyndrickx?

Sinds wanneer gebruikt het VB woorden als "neoliberalen" en "arbeidersklasse"? Consequent Links heeft inderdaad met het VB gemeenschappelijk dat ze kritiek geven op de traditionele partijen (SP.A, VLD, CD&V). Daar houdt de gelijkenis wel ongeveer op. Ik wou oorspronkelijk in de cartoon nog in het publiek VB en LDD steken, die iets roepen tegen Guy en Yves in het genre van "alee, nog wa harder aanvallen!"... maar dat werd wat te veel... en op dit subforum zou het vanzelfsprekend moeten zijn aan welke kant VB en LDD staan, terwijl er over SP.A en Groen! misschien toch wat meer illusies bestaan...
Oud 26 juni 2007, 17:13   #44
E
Schepen

Standaard

'illusies'

in de toekomst van de cap misschien?
Oud 26 juni 2007, 17:22   #45
E
Schepen

Standaard

die illusies in de grote partijen toch! zij bedriegen de arbeidersklasse die alleen door de lsp wordt verdedigd! helaas weten de arbeiders dat nog niet, als het hen wordt verteld geloven ze het ook niet. maar JS blijft ervoor gaan!
Oud 26 juni 2007, 17:25   #46
E
Schepen

Standaard

(misschien vergis ik me en maakt E.H. inderdaad helemaal zo geen "cartoons"... maar wie is dan die gast die hetzelfde soort "collages" maakt en steevast frank vandenbroucke als geldverbrander afbeeldt? trouwens ook een retorisch grapje dat helem�*�*l niet aan de retoriek van hetblok doet denken)
Oud 26 juni 2007, 18:07   #47
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Dat de SP.A in de oppositie gaat is een slechte zaak voor de sociale bewegingen, want nu gaat die partij zich weer profileren als de 'sociale oppositiepartij' (*kuch*) en daarmee de actieve basis van de arbeidersbeweging weer zand in de ogen strooien. Voor linkse opposanten als pvda en cap een slechte zaak.

Anderzijds, rooms-blauw betekent nog méér sociale afbraak en aanvallen, dus onvermijdelijk nog méér weerstand en bewustwording bij de arbeiders. Laat maar komen dus, die hete herfsten.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2007, 18:38   #48
vavli
Parlementslid

vavli's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Dat de SP.A in de oppositie gaat is een slechte zaak voor de sociale bewegingen, want nu gaat die partij zich weer profileren als de 'sociale oppositiepartij' (*kuch*) en daarmee de actieve basis van de arbeidersbeweging weer zand in de ogen strooien. Voor linkse opposanten als pvda en cap een slechte zaak.

Anderzijds, rooms-blauw betekent nog méér sociale afbraak en aanvallen, dus onvermijdelijk nog méér weerstand en bewustwording bij de arbeiders. Laat maar komen dus, die hete herfsten.
Dat was ook mijn mening direct na de verkeizingen maar het lijkt erop dat de SPa tot de conclusie komt dat ze een te linkse koers hebben gevaren en dus gaan ze misschien proberen de stemmen te recupereren door een meer Vlaams- nationalistische koers te varen. Zie bv het interview met Vandelanotte in Humo . Wat voor koers de SPa ook vaart: de kwestie of PvdA/CAP hun draagvlak kunnen verruimen zal vooral afhangen van de inzet van hun eigen militanten. Zo is de PvdA nu druk bezig tegen de prijsstijging van Electrabel: er worden nu vele 10.000den pamfletten over verspreid.

vavli is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2007, 22:18   #49
Jonas Elossov
Europees Commissaris

Jonas Elossov's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jonas Elossov
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vavli Bekijk bericht
Wat voor koers de SPa ook vaart: de kwestie of PvdA/CAP hun draagvlak kunnen verruimen zal vooral afhangen van de inzet van hun eigen militanten. Zo is de PvdA nu druk bezig tegen de prijsstijging van Electrabel: er worden nu vele 10.000den pamfletten over verspreid.
En CAP is bezig met een handtekeningen campagne en tour rond alle GB's die ze willen sluiten... - Was gisteravond nog opt regionaal nieuws in Gent

mms://clusterstreamhobo.telenet-ops.be/AVS/nieuws/nieuwsmaandag.wmv
Oud 26 juni 2007, 22:20   #50
abou Anis
Minister-President

Standaard

Gaan we tegen elkaar opbieden of zo?
abou Anis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2007, 08:07   #51
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abou Anis Bekijk bericht
Gaan we tegen elkaar opbieden of zo?
moet te doen zijn met jullie massa aan kiezers dat beide partijen hebben gehaald...
Oud 27 juni 2007, 08:11   #52
abou Anis
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
moet te doen zijn met jullie massa aan kiezers dat beide partijen hebben gehaald...
Ach ach, als de sociaal-democratie aan hetzelfde tempo blijft achteruitgaan en wij vooruit kunnen we binnen afzienbare tijd ook daartegenop bieden. Of wacht, dat kunnen we nu al. Ik ben er namelijk zeker van dat die 15 PVDA-verkozenen binnen pakweg een jaar een socialer palmares zullen kunnen voorleggen dat al de SP.a en Groen! mandatarissen samen.
Oud 27 juni 2007, 08:12   #53
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ach ach, als de sociaal-democratie aan hetzelfde tempo blijft achteruitgaan en wij vooruit kunnen we binnen afzienbare tijd ook daartegenop bieden. Of wacht, dat kunnen we nu al. Ik ben er namelijk zeker van dat die 15 PVDA-verkozenen binnen pakweg een jaar een socialer palmares zullen kunnen voorleggen dat al de SP.a en Groen! mandatarissen samen.
oei, zere teen blijkbaar.

we zullen zien, zei de blinde...
Oud 27 juni 2007, 08:28   #54
rood gespuis
Vreemdeling

rood gespuis's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
'illusies'

in de toekomst van de cap misschien?
Citaat:
die illusies in de grote partijen toch! zij bedriegen de arbeidersklasse die alleen door de lsp wordt verdedigd! helaas weten de arbeiders dat nog niet, als het hen wordt verteld geloven ze het ook niet. maar JS blijft ervoor gaan!
Ja, ilusies. Mensen stemmen sp.a met het idee dat die 'de sociale zekerheid gaan redden' of dat ze 'de laatste dam zijn tegen het VB'. Na de voorbije Twee decenia mag duidelijk zijn hoe veel de sp.a betekend voor beide thema's. probleem voor de sp.a: veel van hun kiezers hebben dit ook al gemerkt en zijn en masse geëmigreerd naar het blok, en recenter, naar ldd (of partij van het gezond verstand, wat is het nu eigenlijk). Maar met die mensne gaat de sp.a natuurlijk niet gaan praten hé, ah nee want dat zijn de 'verzuurden'. Gevolg: de sp.a is bezig met zware navelstaarderij en vat maar niet hoe het komt dat ze zoveel last hebben met hun 'traditionale kiespubliek'.
En neen, wij denken niet dat LSP de enige is die opkomt voor de arbeidersklasse. Er zijn diverse groepen, partijen, militanten ... waarmee we welliswaar van mening verschillen maar die aan onze kant van de baricade staan.
Het is trouwens een zeer goedkoop argument (wat zeg ik, het is er zelfs geen) om wat neerbuigend te doen over lsp en cap (of gelijk welke consequent linkse formatie) zonder inhoudelijk in te gaan op wat er gezegd wordt. U draait rond het punt dat naar voor gebracht wordt, nml dat de sp.a serieus rechtser is geworden.

Citaat:
(misschien vergis ik me en maakt E.H. inderdaad helemaal zo geen "cartoons"... maar wie is dan die gast die hetzelfde soort "collages" maakt en steevast frank vandenbroucke als geldverbrander afbeeldt? trouwens ook een retorisch grapje dat helem�*�*l niet aan de retoriek van hetblok doet denken)
Beste kerel, VDB is een geldverbrander
U doet het opnieuw trouwens, u vergelijkt ons met het VB maar u gaat opnieuw voorbij aan wat er gezegd wordt. U zou ons beter kunnen overtuigen dat VDB helemaal niets te maken had met die berg brandende briefjes en dat alles gewoon een uit de hand gelopen mopje was. grapjassen daar bij de sp.a.

grtn
rood gespuis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2007, 08:43   #55
abou Anis
Minister-President

Standaard

Citaat:
oei, zere teen blijkbaar.

we zullen zien, zei de blinde...
Zere teen? Helemaal niet. Afspraak over een jaar? Om eens te kijken wie aan welke kant stond?
Oud 27 juni 2007, 09:22   #56
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zere teen? Helemaal niet. Afspraak over een jaar? Om eens te kijken wie aan welke kant stond?
als je wilt zeggen dat de SPa niet enkel aan de kant van de "arbeider" staat, dan geef ik je sowieso gelijk, aan zo veel naverstaarderij en korte-termijn-denken doen ze niet mee. SPa zal wel aan de kant van de zwakkere staan, niet alleen aan de kant van de arbeider.
Oud 27 juni 2007, 09:34   #57
vavli
Parlementslid

vavli's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Net op radio 1: dokter Harrie De witte PvdA-gemeenteraadslid in Genk die samen met de buurtbewoners van Sledderlo al lang aktie voert tegen de milieuvervuiling: nu is aangetoond dat de lucht in Sledderlo zo zwaar vervuild is dat een lokaal schooltje moet verhuizen vanaf september.

Oud 27 juni 2007, 09:36   #58
vavli
Parlementslid

vavli's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
als je wilt zeggen dat de SPa niet enkel aan de kant van de "arbeider" staat, dan geef ik je sowieso gelijk, aan zo veel naverstaarderij en korte-termijn-denken doen ze niet mee. SPa zal wel aan de kant van de zwakkere staan, niet alleen aan de kant van de arbeider.
Ja, de SPaleiding staat aan de kant van de zwakkere, ttz: aan de kant van de zwakkere werkgever: zoals Willy Claes, in de beheerraad van GB, Karel Van Miert, in de beheerraad van Swiss Air, enzovoort.

Oud 27 juni 2007, 09:52   #59
abou Anis
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik zal duidelijker zijn: de SPa staat niet aan de kant van de arbeider. En nog minder aan de kant van de "zwakkere". Wie is dat trouwens volgens u, die "zwakkere". En waarin verschilt hij van de arbeider?
Oud 27 juni 2007, 09:55   #60
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik zal duidelijker zijn: de SPa staat niet aan de kant van de arbeider. En nog minder aan de kant van de "zwakkere". Wie is dat trouwens volgens u, die "zwakkere". En waarin verschilt hij van de arbeider?
de zwakkere is al degene met weinig kansen, hij kan een arbeider zijn, een bediende, een werkloze, een zieke, een gepensioneerde, een allochtoon, enz.

sommige arbeiders zijn absoluut niet zwak, integendeel zelf.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be