Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Afschaffen, dat CGKR!
Ja 150 72,46%
Nee 39 18,84%
Ik wil wel ja zeggen, maar uit angst voor een proces zeg ik het niet luidop 13 6,28%
Kan me geen moer schelen 5 2,42%
Aantal stemmers: 207. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 23 juni 2007, 21:23   #41
Jonas Elossov
Europees Commissaris

Jonas Elossov's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jonas Elossov
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
ivoren torentje lijkt me te hoog gegrepen en brengt hun eigenwaan nog wat meer buiten proportie.
Kruipkelder is toepasselijker.
Kijk; ik reageer enkel maar op zo'n manier tegen personen die van zichzelf denken dat ze veel weten en dan compleet belachelijke dingen neerpennen - ondanks geleverde tegenargumentatie. En er was op deze topic zo iemand bezig.

Anders plaats ik nooit persoonlijke aanvallen; je mag ze proberen zoeken...

Laatst gewijzigd door Jonas Elossov : 23 juni 2007 om 21:24.
Jonas Elossov is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2007, 21:40   #42
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jonas Elossov Bekijk bericht
Er zitten echt heel domme mensen op dit forum... Dat was ik effe vergeten met mij de laatste maanden voortdurend af te zonderen in het subforum 'links'.
Dus mensen die uw (extreem)linkse gedachtengoed niet delen zijn dom?
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2007, 21:44   #43
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Dus mensen die uw (extreem)linkse gedachtengoed niet delen zijn dom?
Er zitten op dit forum =/= iedereen op dit forum
Andy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2007, 21:46   #44
Riksken
Parlementslid

Riksken's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er zitten echt heel domme mensen op dit forum... Dat was ik effe vergeten met mij de laatste maanden voortdurend af te zonderen in het subforum 'links'.
Kwast.

Ik vind dat ik het recht heb om racist, pacifist, communist, nazi, links, rechts of averrechts te zijn. Centrum of geen centrum. Aan u om mij dat te verbieden. Kom mij eens dwingen om mijzelf te verheffen tot uw onbereikbaar intellect.
Oud 23 juni 2007, 21:48   #45
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Riksken Bekijk bericht
Kwast.

Ik vind dat ik het recht heb om racist, pacifist, communist, nazi, links, rechts of averrechts te zijn. Centrum of geen centrum. Aan u om mij dat te verbieden. Kom mij eens dwingen om mijzelf te verheffen tot uw onbereikbaar intellect.
Racisme of fascisme (of welke ideologie dan ook) is niet verboden in dit land. Het gedachtegoed in het openbaar rondstrooien daarentegen...

Indien je er anders over denkt gelieve dit dan met een wettekst of tegenvoorbeeld te illustreren.
Andy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2007, 21:59   #46
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kwast.

Ik gok vooral dat pacifist daar gelogen is.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2007, 22:23   #47
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andy Bekijk bericht
Racisme of fascisme (of welke ideologie dan ook) is niet verboden in dit land. Het gedachtegoed in het openbaar rondstrooien daarentegen...

Indien je er anders over denkt gelieve dit dan met een wettekst of tegenvoorbeeld te illustreren.
Ik vind dat iedereen het recht heeft om racist, fascist, communist, negationist, of gelijk welke 'ist' te zijn, en dat gedachtengoed bovendien uit te dragen.
Sterker nog, iedereen heeft de morele plicht om ermee voor de dag te komen. Want als er niet meer over gepraat mag worden, hoe kan ik dan die ziekelijke geest van jou die voorbijgaat aan de moord op zes miljoen joden, tot betere gedachten brengen?

Ik geloof zeer fanatiek in de gelijkwaardigheid van alle rassen. God (of de natuur als je dat liever hoort) heeft niets minderwaardigs geschapen, ik ken zelfs geen minderwaardige diersoorten!

Instellingen als het CGRC stellen dit geloof helaas soms op de proef. Gelukkig laat ik me door die haatzaaiers niet vangen.
Duym is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2007, 22:52   #48
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duym Bekijk bericht
Ik vind dat iedereen het recht heeft om racist, fascist, communist, negationist, of gelijk welke 'ist' te zijn, en dat gedachtengoed bovendien uit te dragen.
Vooral die laatste term is uiterst strafbaar in Europa.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2007, 23:51   #49
Jonas Elossov
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Kwast.

Ik heb ook nergens gezegd dat je er niet tegen zou mogen zijn... Van mij moogt gij gerust fascist zijn; ideologie zegt op zich maar heel weinig over intelligentie - En ik heb dat ook niet als basis gebruikt voor mij oordeel dat ik hier geplaats heb: Het ging hier over een aantal mensen die hier belachelijke argumenten gebruikten die op niets sloegen en van pure domheid getuigden. Had iemand die links is zo'n argumenten gebruikt, dan had ik er misschien minder om gelachen en was ik misschien eerder beschaamd geweest...

Laatst gewijzigd door Jonas Elossov : 23 juni 2007 om 23:53.
Jonas Elossov is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2007, 23:58   #50
Jonas Elossov
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duym Bekijk bericht
Instellingen als het CGRC stellen dit geloof helaas soms op de proef. Gelukkig laat ik me door die haatzaaiers niet vangen.
Het CGKR treedt alleen op als aanklager in processen - net als elke burger dat zou kunnen doen. Alleen treden zij op als organisatie om zwakkere individuën in dit rechtssysteem te beschermen.

Een geweigerde kansarme solicitant heeft ten eerste waarschijnlijk geen middelen om een proces tegen de bewuste werkgever te voeren, staat in een zwakkere positie en kent de wet niet goed... Daarvoor bestaat het CGKR bestrijding. Naast het feit dat het er dus ook symbolisch is, als zwaard van damocles boven het hoofd, zodat je de WET zou naleven.

En nogmaals; het is het CGKR niet die de wetten maakt; d�*t doet het parlement; waar de VB'ers technisch gezien ook hun zeg kunnen hebben...
Oud 24 juni 2007, 00:07   #51
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Preuße Bekijk bericht
Dat maakt dan al meer dan 70% vóór de sluiting ervan. Dit maakt meteen duidelijk hoe flinterdun het democratisch gehalte van deze vereniging is. Het recht wordt verondersteld opgetekend te zijn zodat (a) alle burgers gelijkwaardig beschermd worden en (b) in de veronderstelling dat alle burgers dan ook met de wet akkoord gaan. Als je een wet hebt die niet eens door de bevolking gedragen wordt zit je in een dictatuur. Dat centrum heeft de meest verregaande mandaten (de macht om burgers door een proces geheel te kraken) maar is niet eens gedragen of gewild door de bevolking.
Citaat:
-in de veronderstelling dat alle burgers dan ook met de wet akkoord gaan
-(de macht om burgers door een proces geheel te kraken)
Dat is nieuw: unanimiteit voor een wet? Dan wordt er geen enkele wet nog gestemd: hou het maar bij "meerderheid+1"
Het CGKR is géén rechter, maar dient aanklacht in, zoals Jan en Alleman het zouden kunnen indien ze geen voor hen onbetaalbare uitputtingslag van sommige aangeklaagden zouden moeten vrezen.
BTW, Hoe denk je unanimiteit te vinden voor de sluiting van het CGKR?

Voor mij moet het al blijven.

Laatst gewijzigd door filosoof : 24 juni 2007 om 00:13.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2007, 01:01   #52
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Bedoel jij daarmee dat die discriminatie op basis van afkomst minder erg is misschien? Elke vorm van discriminatie moet bestreden worden, punt.
Dat is absurd en leidt tot een onmenselijke samenleving. Je gaat dus mensen verbieden om iemand voor te trekken ten opzichte van iemand anders. Dat betekent dus bvb dat ik niks mag doen voor familie, vrienden enz dat ik niet voor iemand anders zou doen.

Stel dat ik een appartement te huur heb, dan wordt het mij dus verboden om dat goedkoper aan een vriend te verhuren dan aan iemand die ik van toeten of blazen ken.

En je kan wel zeggen dat het zo niet zal toegepast worden, maar het zal zo toegepast worden want anders kan het niet. Of ga je wettelijk vastleggen wanneer iemand objectief als vriend of vriendin beschouwd kan worden?

Mensen discrimineren constant, meestal zelfs onbewust. Als jij naar een vrouw kijkt zal jij ook - alvast initieel - meer aandacht besteden aan degene die je aantrekkelijk vindt dan aan degene die je dat niet vindt. Lap: discriminatie.

De prijs die er betaald moet worden om discriminatie uit te bannen is veel te hoog. Ik zie er ook de waarde niet van in, want ik wil leven in een wereld waar ik iets extra kan doen voor mensen die iets voor mij betekenen. En volgens mij wil de overgrote meerderheid van de mensen dat.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2007, 06:05   #53
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het CGKR treedt alleen op als aanklager in processen - net als elke burger dat zou kunnen doen. Alleen treden zij op als organisatie om zwakkere individuën in dit rechtssysteem te beschermen.
Te pamperen, bedoel je? Bovendien werkt deze criminele organisatie in één richting. Op de tram kreeg in onlangs van twee 'zwakkere individuën' te horen dat ik een vuile bleekscheet was, en dat het niet lang meer zou duren vooraleer zij de baas zouden zijn. Mijn misdaad: ik had de laatste zitplaats bezet, waardoor ze niet naast elkaar konden zitten. Tientallen mensen waren getuigen van deze racistische brutaliteit. Had ik kans gemaakt bij het CGRC? Laat me niet lachen.

Citaat:
Een geweigerde kansarme solicitant heeft ten eerste waarschijnlijk geen middelen om een proces tegen de bewuste werkgever te voeren, staat in een zwakkere positie en kent de wet niet goed... Daarvoor bestaat het CGKR bestrijding. Naast het feit dat het er dus ook symbolisch is, als zwaard van damocles boven het hoofd, zodat je de WET zou naleven.
Maar man toch. Ik kan hier niet zeggen wat ik wil, maar ik sta er elke dag versteld van hoe goed deze 'zwakkeren' de wetten kennen die in hun voordeel spelen. Niet omdat ze zo belezen zijn, maar omdat ze onmiddellijk geholpen worden door een leger hulpverleners.

Citaat:
En nogmaals; het is het CGKR niet die de wetten maakt; d�*t doet het parlement; waar de VB'ers technisch gezien ook hun zeg kunnen hebben...
En met deze uitspraak gaan alle nazi-beulen en nazi-rechters vrijuit.
Duym is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2007, 08:10   #54
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor Bekijk bericht
Het is wel net met die racisme aanklachten dat het CGKR in de mediabelangstelling komt. Dat is ook deels hun eigen fout. Ik denk dat die politieke inmenging uiteindelijk hun doodsvonnis zal zijn.
Kwatch. Daar is geen sprake van politieke inmenging.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2007, 08:17   #55
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jukes Bekijk bericht
Opdoeken, die handel, en wel zo snel mogelijk. De wet voorziet zo al voldoende stokken achter de deur om échte discriminatie aan te pakken. Het Centrum is nu vooral een domper op de vrije meningsuiting, en die is het hoogste goed. Als je daar aan raakt, zitten we in no-time terug in de Middeleeuwen. Zoals sommige achterlijke godsdiensten.
Waarom dan het CGKR opdoeken? Denk jij dat die zich op andere wetten baseren dan die "stokken achter de deur" waar jij het over hebt?
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 24 juni 2007, 08:20   #56
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat maakt dan al meer dan 70% vóór de sluiting ervan. Dit maakt meteen duidelijk hoe flinterdun het democratisch gehalte van deze vereniging is.
Juist ja...

70% van de deelnemers van een forum dat overwoekerd wordt door het Vlaams Blok. Als jij d�*�*ruit een democratisch gehalte kan afleiden, scheelt er wat met je perceptievermogen.

Citaat:
Oud 24 juni 2007, 08:53   #57
Jukes
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Waarom dan het CGKR opdoeken? Denk jij dat die zich op andere wetten baseren dan die "stokken achter de deur" waar jij het over hebt?

Nee, maar het blijft evengoed overbodig en het zet aan tot extreme onverdraagzaamheid, die - ik herhaal het - een ernstige rem vormt op de vrije meningsuiting.
Jukes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2007, 09:03   #58
Jonas Elossov
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jukes Bekijk bericht
Nee, maar het blijft evengoed overbodig en het zet aan tot extreme onverdraagzaamheid, die - ik herhaal het - een ernstige rem vormt op de vrije meningsuiting.
Maar het CGKR gebruikt toch enkel maar de wet en eist eist enkel dat ze wordt toegepast... Ze is aanklager en geen rechter. Trouwens, als het zou worden afgeschaft, kan ik als burger onmiddelijk een nieuw centrum tegen discriminatie opzetten... Ik veronderstel dat het als groep mensen nog mogelijk is om andere te helpen, ja?

Blijkbaar is het openbaar ministerie gewoon te laks, want in feite zou dat centrum niet eens moeten bestaan als de overheid echt haar zelfgemaakte wetten afdwong.
Oud 24 juni 2007, 09:05   #59
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

CGKR is maar één van een steeds groeiende reeks beschutte werkplaatsen voor pol&soccers, sociologen en anderen die feitelijk gewoon voor lasser of metser hadden moeten studeren.
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2007, 09:08   #60
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

We don't need no education
We don't need no thought control
No dark sarcasm in the classroom
Teacher, leave those kids alone
Hey, Teacher, leave those kids alone!
All in all it's just another brick in the wall
All in all you're just another brick in the wall

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be