Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 juli 2007, 21:25   #41
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Oh ja?...

Citaat:
Extreme weather brings flood chaos round the world

* 18:40 30 July 2007
* NewScientist.com news service
* New Scientist Environment and Reuters

People in countries across the world, from China to India and Sudan to Indonesia, are coping with severe wet weather, highlighting the position of flooding as the most deadly of all natural disasters.

While single events cannot be linked to climate change, the flooding come as research suggests that global warming will increase rainfall in some parts of the world, including the Indian monsoon, and increase the number of hurricanes – both due increased evaporation in a warmer world.

One person in 10 worldwide, including one in eight city-dwellers, lives less than 10 metres above sea-level and near the coast. This is an "at-risk zone" for flooding and stronger storms exacerbated by climate change, a recent study found.
China

Deaths from floods, lightning and landslides across the world's most populous nation this summer have reached nearly 700, Chinese state media said on Monday. One tenth of China's 1.3 billion people have been effected, and economic losses are estimated at 52.5 billion yuan ($7 billion).

In the last two days alone, fierce storms and hail killed 17 people across four provinces. Ten died in the central province of Hubei, where rain and hail have added to swollen waters along the country's longest river, the Yangtze (where flood warnings have been installed) and its main tributary, the Han. In the north-western province of Shaanxi, five died in floods that cut off roads around Shangluo.

A hail storm on Saturday hit parts of the eastern province Anhui, killing one person and injuring three. In the same region, millions of residents have been grappling with the threat of the swollen Huai River for the past month.

Farmers have borne the brunt of the damage and casualties, underscoring the vulnerability of the huge rural population to natural disasters. But coal miners in central China have also become victims of the storms. Sixty-nine miners in Henan have been trapped since Sunday in a pit flooded by rainwater that surged through an old shaft, the Chinese news agency Xinhua reported.

Other parts of China are suffering meteorological misery of different kinds. More than a million people faced shortages of drinking water in several southern provinces as a heatwave compounded weeks of drought.

"The frequency and intensity of extreme weather events are increasing. Records for worst-in-a-century rainstorms, droughts and heatwaves are being broken more often," said Dong Wenjie, director-general of the Beijing Climate Centre. "This, in fact, is closely associated with global warming."

India and Bangladesh

Monsoon flooding, which has proven difficult to predict in the past, has killed at least 29 people in eastern India and Bangladesh, officials said on Monday. Hundreds of thousands remained displaced from their homes or cut off in their villages.

Around four million people in India have been affected. In neighbouring Bangladesh, half a million people were stranded in their homes, while tens of thousands had found shelter in relief camps.

The floods in the low-lying nation now cover half its area (though less than in 2004), with soldiers in boats providing medicines and food to some marooned residents and evacuating others. The country's summer flood death toll has now crossed 160. The monsoon flooding and associated problems have also caused deaths in Pakistan, Afghanistan and Nepal.

Indonesia

Indonesian helicopters dropped food and other relief supplies on Friday to thousands of people stranded on Sulawesi island by floods and landslides.

Bad weather had hampered relief operations in the remote area where about 85 people have died and nearly 8000 people have been displaced from homes submerged by floods and landslides.

Landslides occur frequently in Indonesia, where tropical downpours can quickly soak hillsides stripped of trees.

Sudan

More than 12,000 people have been affected by flooding in southern Sudan, a nation emerging from decades of civil war. Six of the region's 10 states have been declared a disaster zone by South Sudan's Vice President Riek Machar.

At least two people have been reported killed by the rains and flooding, said Lydia Poole, a UN emergency response official. Poole said the final figure of flood victims would likely be much higher.

In northern Sudan, the central government said 59 people had been killed and more than 100 injured in flash floods.

South Africa

Cape Town was struggling on Monday to cope with flooding that affected thousands of people, cut off roads, and forced shantytown residents to bale out water with buckets. Relief officials said 38,000 people have been affected since heavy rain began lashing the city a week ago.

City disaster management spokesman Johan Minnie said it was the highest number of people hit by flooding in five years: "We are stretched, especially in terms of supplying disaster relief. We are at capacity at the moment." He said the clean-up would concentrate on clearing debris from storm-water drains which have blocked roads.

UK

Emergency workers found a man's body in a submerged field on Saturday, bringing to at least nine the death toll in England's worst floods for 60 years.

Firefighters found the body near the historic market town of Tewkesbury, western England, where flooding has damaged thousands of homes and left many without running water.

The wettest summer since records began has brought two bouts of flooding across the country since the end of June, wrecking houses and businesses, delaying harvests and slashing milk production. The damage is estimated by insurance companies at up to £3 billion pounds ($6.10 billion).

Forecasters have issued severe weather warnings for much of southern England and Wales, with up to 40 millimetres (1.6 inches) of rain expected on Saturday night. However, the Environment Agency said the risk of flooding was "significantly lower" than from the earlier storms.

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 30 juli 2007 om 21:26.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2007, 19:48   #42
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Stratcat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
The frequency and intensity of extreme weather events are increasing. Records for worst-in-a-century rainstorms, droughts and heatwaves are being broken more often," said Dong Wenjie, director-general of the Beijing Climate Centre. "This, in fact, is closely associated with global warming."
Een functionaris van een dictatoriaal regime heeft dit gezegd. Allez, goed om weten zeker?

Citaat:
The wettest summer since records began
So what?
Oud 31 juli 2007, 20:02   #43
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stratcat Bekijk bericht
Een functionaris van een dictatoriaal regime heeft dit gezegd. Allez, goed om weten zeker?
Tja, hij kan moeilijk zijn ogen blijven sluiten hé:
Citaat:
Watersnood in China steeds omvangrijker
Uitgegeven: 30 juli 2007 14:30

PEKING - Het aantal doden dit regenseizoen door overstromingen en landverschuivingen in China beloopt al bijna zevenhonderd. Dat hebben Chinese staatsmedia maandag gemeld.
Citaat:
De problemen doen zich vooral voor in het zuidwesten, zuidoosten en noordwesten van het land. In de resterende regio's is er momenteel juist sprake van een grote droogte. Daar kampen bijna zes miljoen mensen en bijna vijf miljoen stuks vee met tekorten aan drinkwater. Bijna tien miljoen hectare landbouwgrond is door de droogte aangetast.
Chinese media legden maandag een direct verband tussen de extremen in het Chinese weer en klimaatveranderingen. De directeur van het Klimaatcentrum in de hoofdstad Peking sprak van steeds meer weerrecords die in China aan diggelen gaan.

Citaat:
So what?
In tegenspraak met de inhoud van de post boven mij (van Jos Verhulst).
Oud 31 juli 2007, 20:22   #44
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Tja, hij kan moeilijk zijn ogen blijven sluiten hé:
De Chinese overheid sluit anders gemakkelijk haar ogen, voor mensenrechten zijn ze blind. Er is geen vrije pers in China, dit is dus een volledig door de overheid gecontroleerde mededeling.
Laat ons zeggen dat ik er even kritisch tov sta als tov een mededeling van een Exxon Mobile-woordvoerder. Heel erg dus.

Citaat:
In tegenspraak met de inhoud van de post boven mij (van Jos Verhulst).
Ik zie de tegenspraak niet.
Oud 31 juli 2007, 22:53   #45
Groentje-18

Standaard

Citaat:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jos Verhulst
Het is in Groot-Brittanië helemaal niet 'prijs'. Af en toe (te) overvloedige regen is daar volledig normaal.
Oud 31 juli 2007, 23:00   #46
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stratcat

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jos Verhulst
Het is in Groot-Brittanië helemaal niet 'prijs'. Af en toe (te) overvloedige regen is daar volledig normaal.
Stel je de grafiek voor.

Laatst gewijzigd door Stratcat : 31 juli 2007 om 23:00.
Stratcat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2007, 23:05   #47
Groentje-18

Standaard

Iets wat sinds de observaties nog nooit is voorgevallen is niet gewoon 'normaal'.

En aub, niet opnieuw. Ik heb hier al genoeg tijd aan verspild in het verleden en ben het echt beu.

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 31 juli 2007 om 23:07.
Oud 31 juli 2007, 23:10   #48
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Iets wat sinds de observaties nog nooit is voorgevallen is niet gewoon 'normaal'.

En aub, niet opnieuw. Ik heb hier al genoeg tijd aan verspild in het verleden en ben het echt beu.
Ik zal er dan maar niet op doorgaan.
Jammer dat je je zo vastklampt aan je geloof.

Laatst gewijzigd door Stratcat : 31 juli 2007 om 23:11.
Oud 31 juli 2007, 23:17   #49
Groentje-18

Standaard

Kijk Stratcat, geef me een bron voor je redenering en ik zal ze bekijken. De rest is oeverloos gezever in de marge en mierenneukerij waar niemand een stap verder mee komt. En ik heb geen tijd teveel.

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 31 juli 2007 om 23:18.
Oud 31 juli 2007, 23:19   #50
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Nog één iets, Groentje-18.
Je discours is politiek, niet wetenschappelijk (al gebruik je ook wetenschappelijke argumenten), daarom is het volgens mij niet of moeilijk voor discussie vatbaar.

Nu ga ik verder mijn afgerichte genetisch gemanipuleerde mieren neuken.

Laatst gewijzigd door Stratcat : 31 juli 2007 om 23:21.
Oud 31 juli 2007, 23:41   #51
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Je discours is politiek, niet wetenschappelijk (al gebruik je ook wetenschappelijke argumenten), daarom is het volgens mij niet of moeilijk voor discussie vatbaar.

Moeten we nu echt al die peer-reviewed wetenschappelijke artiekels bovenhalen om te bewijzen dat er wel degelijk opwarming van deze planeet plaatsvindt ?

Of is de verdubbeling van het aantal orkanen niet genoeg bewijs dat de planeet opwarmt ?
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2007, 23:46   #52
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Of is de verdubbeling van het aantal orkanen niet genoeg bewijs dat de planeet opwarmt ?
Niet echt nee
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2007, 23:46   #53
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Hier wordt momenteel blijkbaar nog altijd een wetenschappelijke discussie gevoerd. Al is het voor de tegenpartij blijkbaar niet nodig om bronnen aan te halen en zijn oneliners grotendeels voldoende om gestaafde beweringen onderuit te halen.

Het is wetenschap, die politieke implicaties zou moeten hebben, omdat uit wetenschappelijk onderzoek blijkt dat dit noodzakelijk is. (Je gaat me zo aanvallen op het woord noodzakelijk hé?)

Citaat:

Veel plezier ermee.
Oud 31 juli 2007, 23:58   #54
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Hier wordt momenteel blijkbaar nog altijd een wetenschappelijke discussie gevoerd.
Dat denk ik niet.

Citaat:
Al is het voor de tegenpartij blijkbaar niet nodig om bronnen aan te halen en zijn oneliners grotendeels voldoende om gestaafde beweringen onderuit te halen.
De tegenpartij?
Dat is een liedje, als ik me niet vergis.

Citaat:
Het is wetenschap, die politieke implicaties zou moeten hebben, omdat uit wetenschappelijk onderzoek blijkt dat dit noodzakelijk is.
Dit is een ongeldige redenering.

Citaat:
(Je gaat me zo aanvallen op het woord noodzakelijk hé?)
Ik neuk vrouwen, mieren en redeneringen, geen woorden.
Oud 1 augustus 2007, 10:11   #55
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Het heeft hier nu al vier dagen niet geregend !
En nog steeds zijn er mensen die de GC ontkennen.
Oud 1 augustus 2007, 11:41   #56
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

http://www.standaard.be/Artikel/Deta...MF01082007_024

Citaat:
Geen abnormale regenval in juli

BRUSSEL - De maand juli heeft zich wat de meeste weerparameters betreft - inclusief regenval - klimatologisch gekenmerkt door normale waarden, zo blijkt uit het maandelijks overzicht van het KMI voor Ukkel. De gemiddelde windsnelheid en luchtdruk sprongen wel uit de band.
In vergelijking met vorig jaar lijken we een rampzalige julimaand achter de rug te hebben. Toch was de eerste vakantiemaand niet zo uitzonderlijk.

De zon scheen 178 uur 15 minuten. De gemiddelde temperatuur bedroeg 17,2 graden, bij een gemiddelde maximumtemperatuur van 21,7 en gemiddelde minimumtemperatuur van 13,3 graden.

Tijdens 18 neerslagdagen viel er 96,7 mm neerslag wat, ondanks speculaties over abnormaliteit, toch een normale waarde is.

Met 1012,8 hPa was de luchtdruk 'zeer abnormaal laag'. Met de term verwijst het KMI naar een verschijnsel dat een keer wordt bereikt of overtroffen in 10 jaar. De normale waarde voor juli bedraagt 1015,9 hPa, het laagterecord van 1010,8 hPa dateert uit 1888.

De gemiddelde windsnelheid was met 3,4 meter per seconde 'abnormaal' hoog. Met 'abnormaal' duidt het weerinstituut op een verschijnsel dat zich een keer voordoet of wordt overtroffen in 6 jaar. De normale waarde voor juli is 3,1 hPa.
Oud 1 augustus 2007, 16:06   #57
Groentje-18

Standaard

Ik stootte net op dit artikeltje, helaas staat er geen datum bij:
Citaat:

Klimaatstudie voorziet vloedgolf van waterellende

AMSTERDAM - De felle regens en zware overstromingen die Vlaanderen en Nederland de voorbije jaren teisterden, zijn slechts de voorbode van wat ons de komende decennia te wachten staat. Dat is de alarmerende conclusie van een Nederlandse klimaatstudie in opdracht van het Wereld Natuurfonds (WWF). Grote boosdoener is, hoe kan het ook anders, het broeikaseffect.

Volgens de professors Vellinga en Van Verseveld van de Vrije Universiteit van Amsterdam is de nadelige invloed van de industriële activiteit al volop merkbaar. De enorme uitstoot van het broeikasgas koolstofdioxide (CO2) heeft de voorbije eeuw gezorgd voor een gemiddelde temperatuurstoename van één graad - aanzienlijk in zo'n kleine tijdspanne - en een stijging van de zeespiegel.

IJstijd

In hun studie Broeikaseffect, klimaatverandering en het weer, voorspellen ze dat die trend zich de komende decennia bij ons sterk zal doorzetten. Die hogere temperaturen zullen gepaard gaan met grote neerslaghoeveelheden. Vooral in het voorjaar zouden gewone buien een zeldzaamheid worden en zware stortregens de regel. Onze waterhuishouding zou hierdoor zo grondig verstoord raken dat hele delen van Vlaanderen en Nederland met de regelmaat van de klok blank zullen komen te staan.
Alsof dat nog niet verontrustend genoeg is, komt er, steeds volgens dezelfde wetenschappers, met een rotvaart een nieuwe ijstijd op ons af. Door verschuivingen in de circulatie van de luchtlagen zou vanaf 2100 de hele Benelux de helft van het jaar onder een dikke laag sneeuw liggen.
We weten ondertussen dat we veel van wat hierin staat met een korrel zout moeten nemen, maar als ik mijn vrienden, kennissen en mezelf van iets zag opkijken dit jaar, dan was het van de hoeveelheid en de kracht van stortregens!

Zo zie je maar.
Oud 1 augustus 2007, 16:20   #58
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
We weten ondertussen dat we veel van wat hierin staat met een korrel zout moeten nemen, maar als ik mijn vrienden, kennissen en mezelf van iets zag opkijken dit jaar, dan was het van de hoeveelheid en de kracht van stortregens!

Zo zie je maar.
Dat je een wereldvreemde of heel erg jonge vriendenkring hebt?
Ik keek er niet van op, en ik ken niemand die dat wel deed.
Oud 1 augustus 2007, 16:36   #59
Ambiorix

Standaard

Citaat:
.
nee uw discours is politiek
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2007, 16:42   #60
exodus

exodus's schermafbeelding

Standaard

De mens is hiervan de oorzaak niet. Wat een paniekerig gedoe.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be