Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 juni 2007, 10:15   #41
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Nogmaals als de luchhavengebonden bedrijven sociale conflichten willen vermijden zouden ze beter hun personeel eens ernstig nemem.
En wat gaan de andere luchthavengebonden bedrijven doen als ze hinder hebben van een staking bij flightcare ???
Hun werknemers technisch werkloos zetten ??? Waar komt dat geld uit ??? Juist , uit iedereen zijne zak ...
Het personeel ernstig nemen ??? Die mensen zijn blij dat ze werk hebben , who cares wat er met vindevogel gebeurt ...
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2007, 10:16   #42
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Het is dan ook niet aan de rechtbank om te bepalen wie ze al dan niet in dienst moeten nemen en houden... Bij mij kwam ze ook niet meer binnen (en weinig kans dat er veel werkgevers happig zullen zijn haar aan te werven).
This may come as a shock: werkgevers hebben zich ook aan wetten te houden.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2007, 10:18   #43
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat een redenering. In 99% van de gevallen komt het nooit tot een staking. Dat zou dan willen zeggen dat vakbonden dan altijd hun zijn krijgen. Yeah right.

Uw redenering over vinger en hand kunnen we evengoed omdraaien, met dat verschil dat sommigen er geen probleem mee hebben om zich te laten naaien door hun baas en anderen wel.

Moesten vakbonden geen doel meer hebben dan zouden ze niet meer bestaan.
In 99% van de gevallen komt het niet tot een staken omdat de eisen van de vakbonden ingewilligd worden omdat ze redelijk zijn of omdat de werkgever geplooid heeft. Die 1% waar het wel tot een staking uitdraait, zijn gevallen waar de onredelijkheid van de vakbonden niet ingewilligd wordt.

Als jij een vinger geeft aan je baas en hij pakt je hele hand, dan ben je nog altijd vrij om op te stappen. Heeft de baas ook de mogelijkheid om op te stappen bij de vakbond als ze hetzelfde doen?

Ik heb niet gezegd dat ze geen doel meer hebben. Ze zijn hun doel al lang voorbij. Hun doel is zelfbehoud en ze behartigen al lang de belangen van de gewone mensen niet meer.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2007, 10:19   #44
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Moest dit nu ook nog gelden voor de vakbondsafgevaardigden dan zou ik daar mee kunnen leven.
Oud 27 juni 2007, 10:19   #45
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Lees misschien de openingspost nog eens:
Die blijft even vaag als jij...
Wat is concreet een "hoge werkdruk"?

Citaat:
En wat heb je aan de mogelijkheid tot compensatie van overuren wanneer een permanent personeelsgebrek niet toestaat dat die overuren ook worden opgenomen?
En waar is bewezen dat er een permanent personeelsgebrek is?
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2007, 10:20   #46
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Vakbonden eveneens. Flightcare overtreedt hier de wet niet, noch houdt ze zich niet aan het vonnis.
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2007, 10:21   #47
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Lees misschien de openingspost nog eens:

Citaat:
Het bedrijf houdt zich niet aan de wetgeving wat betreft loon en premies.
Dat is toch wat de vakbond zegt.
Oud 27 juni 2007, 10:26   #48
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Denk je dat ze bij Flightcare dezelfde voorwaarden hebben dan jij
Wat bedoel je Edina? Dat het bij Flightcare luxepaardjes zijn, itt tot bij het bedrijf waar Fox werkt?
Kortaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2007, 10:34   #49
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
En als de vakbonden nog iets gedaan willen krijgen, dan zouden ze beter redelijk blijven. Die straffeloosheid van deze terroristische acties zal niet blijven duren hoor.
Ik denk eerder dat de makheid van de gemiddelde werknemer niet zal blijven duren. En doe eens normaal: door een aangekondigde staking een terroristische actie te noemen, maak je jezelf totaal belachelijk.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2007, 10:38   #50
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Misschien ben ik communautair paranoia, maar ik vraag me af of het niet vooral de franstalige syndicale bonzen zijn die Zaventem een loer willen draaien.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2007, 10:38   #51
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk eerder dat de makheid van de gemiddelde werknemer niet zal blijven duren. En doe eens normaal: door een aangekondigde staking een terroristische actie te noemen, maak je jezelf totaal belachelijk.
Hoe noem je eigenlijk het met de rug tegen de muur zetten van duizenden mensen ??? Chantage ???Ook wettelijk verboden hé ...
Geef me mijn zin of ik zorg ervoor dat alles stilligt ... Mensen terroriseren ??? Er zijn niet altijd bommen nodig om tereur te zaaien ...
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
Oud 27 juni 2007, 10:39   #52
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In 99% van de gevallen komt het niet tot een staken omdat de eisen van de vakbonden ingewilligd worden omdat ze redelijk zijn of omdat de werkgever geplooid heeft. Die 1% waar het wel tot een staking uitdraait, zijn gevallen waar de onredelijkheid van de vakbonden niet ingewilligd wordt.

Als jij een vinger geeft aan je baas en hij pakt je hele hand, dan ben je nog altijd vrij om op te stappen. Heeft de baas ook de mogelijkheid om op te stappen bij de vakbond als ze hetzelfde doen?

Ik heb niet gezegd dat ze geen doel meer hebben. Ze zijn hun doel al lang voorbij. Hun doel is zelfbehoud en ze behartigen al lang de belangen van de gewone mensen niet meer.
Werkgevers kunnen in uw opinie wellicht niet onredelijk zijn.

Opstappen is lang niet zo evident voor veel mensen en als ge zelf opstapt dan heb je uiteraard geen recht op een uitkering.

Het doel van iedere organisatie is zelfbehoud. We kunnen dat betreuren maar is inherent aan de meeste organisaties maar moesten ze niet de belangen van de mensen behartigen dan zouden er geen twee en een half miljoen mensen lid van zijn. Werkgevers zijn trouwens meestal ook gewoon lid van een vakbond die hun belangen behartigen.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2007, 10:40   #53
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Misschien ben ik communautair paranoia, maar ik vraag me af of het niet vooral de franstalige syndicale bonzen zijn die Zaventem een loer willen draaien.

Moesten ze "Zaventem" een loer willen draaien dan zouden ze niet staken in Charleroi maar in Zaventem, niet?

Laatst gewijzigd door solidarnosc : 27 juni 2007 om 10:41.
Oud 27 juni 2007, 10:41   #54
Den Bal
Gouverneur

Den Bal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Het is dan ook niet aan de rechtbank om te bepalen wie ze al dan niet in dienst moeten nemen en houden... Bij mij kwam ze ook niet meer binnen (en weinig kans dat er veel werkgevers happig zullen zijn haar aan te werven).
Tot daar kan ik je volgen. Maar wanneer zo iemand onterecht ontslagen wordt moet de correcte ontslagvergoeding betaald worden. Blijkbaar is dit niet het geval.
Den Bal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2007, 10:41   #55
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

stakingen moeten het laatste middel zijn, mij lijkt het toch wel dat de vakbonden hier met enig recht kunnen spreken. het is niet de eerste keer dat er klachten komen, er moet iets van waar zijn hé.

langs de andere kant gaan de vakbonden hier in hun eigen voet schieten, het zou wel eens kunnen contra-productief werken, met te staken zouden ze de werkgevers wel eens sterker kunnen maken. de publieke opinie tegen jou krijgen, wilt zeggen dat je de politiek tegen jou krijgt, is dat de bedoeling?

stiptheidsacties of zoiets, de reizigers wat langer laten wachten, maar wel laten vertrekken, is dat geen goed compromis?
Oud 27 juni 2007, 10:41   #56
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een luchthaven platleggen, duizenden mensen gijzelen en voor miljoenen aan economische schade aanrichten om je eigen agenda door te drukken, dat noem ik idd terrorisme.
Oud 27 juni 2007, 10:44   #57
Praetorian

Praetorian's schermafbeelding

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
Best dat er nog mensen zijn die wel opkomen voor hun belangen.
Eigenlijk is fox jaloers dat hij NIET de ballen aan zijn lijf heeft om zijn rechtmatige uitbetaling te eisen. Freudiaanse doodsdrift gefixeerd op de vakbonden, er lopen nog wel meer van die gefrustreerde zeikerds rond.
Oud 27 juni 2007, 10:44   #58
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
. We kunnen dat betreuren maar is inherent aan de meeste organisaties maar moesten ze niet de belangen van de mensen behartigen dan zouden er geen twee en een half miljoen mensen lid van zijn. .
Mischien doordat er een lichte maatschappelijke dwang bestaat ... De vakbonden hebben een monopolie op vele zaken ...
Noem bv. eens een paar mogelijkheden op om dokwerker te worden zonder in een vakbond te zijn ??? Zelfs op dat vlak discrimineren de bonden mensen die niet bij hun clubje zijn aangesloten ...
Oud 27 juni 2007, 10:44   #59
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
stakingen moeten het laatste middel zijn, mij lijkt het toch wel dat de vakbonden hier met enig recht kunnen spreken. het is niet de eerste keer dat er klachten komen, er moet iets van waar zijn hé.

langs de andere kant gaan de vakbonden hier in hun eigen voet schieten, het zou wel eens kunnen contra-productief werken, met te staken zouden ze de werkgevers wel eens sterker kunnen maken. de publieke opinie tegen jou krijgen, wilt zeggen dat je de politiek tegen jou krijgt, is dat de bedoeling?

stiptheidsacties of zoiets, de reizigers wat langer laten wachten, maar wel laten vertrekken, is dat geen goed compromis?

Vakbonden zullen nooit staken als er een ander alternatief is. In het geval van de luchthaven gebruiken de werkgevers volgens mij ook de "publieke opinie" om hun personeel te chanteren, wat uiteraard net is wat men de vakbonden verwijt. 99% van de sociale conflicten worden opgelost zonder stakingen. Het zijn nochtans altijd dezelfde vakbonden die rond de tafel zitten maar niet altijd dezelfde werkgevers.
Oud 27 juni 2007, 10:45   #60
Praetorian

Praetorian's schermafbeelding

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
Een luchthaven platleggen, duizenden mensen gijzelen en voor miljoenen aan economische schade aanrichten om je eigen agenda door te drukken, dat noem ik idd terrorisme.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be