![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hun werknemers technisch werkloos zetten ??? Waar komt dat geld uit ??? Juist , uit iedereen zijne zak ... Het personeel ernstig nemen ??? Die mensen zijn blij dat ze werk hebben , who cares wat er met vindevogel gebeurt ...
![]() |
![]() |
#42 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() This may come as a shock: werkgevers hebben zich ook aan wetten te houden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als jij een vinger geeft aan je baas en hij pakt je hele hand, dan ben je nog altijd vrij om op te stappen. Heeft de baas ook de mogelijkheid om op te stappen bij de vakbond als ze hetzelfde doen? Ik heb niet gezegd dat ze geen doel meer hebben. Ze zijn hun doel al lang voorbij. Hun doel is zelfbehoud en ze behartigen al lang de belangen van de gewone mensen niet meer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Banneling
|
![]() Die blijft even vaag als jij...
Wat is concreet een "hoge werkdruk"? Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Europees Commissaris
|
![]() Wat bedoel je Edina? Dat het bij Flightcare luxepaardjes zijn, itt tot bij het bedrijf waar Fox werkt?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Misschien ben ik communautair paranoia, maar ik vraag me af of het niet vooral de franstalige syndicale bonzen zijn die Zaventem een loer willen draaien.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Geef me mijn zin of ik zorg ervoor dat alles stilligt ... Mensen terroriseren ??? Er zijn niet altijd bommen nodig om tereur te zaaien ...
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Opstappen is lang niet zo evident voor veel mensen en als ge zelf opstapt dan heb je uiteraard geen recht op een uitkering. Het doel van iedere organisatie is zelfbehoud. We kunnen dat betreuren maar is inherent aan de meeste organisaties maar moesten ze niet de belangen van de mensen behartigen dan zouden er geen twee en een half miljoen mensen lid van zijn. Werkgevers zijn trouwens meestal ook gewoon lid van een vakbond die hun belangen behartigen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Moesten ze "Zaventem" een loer willen draaien dan zouden ze niet staken in Charleroi maar in Zaventem, niet? Laatst gewijzigd door solidarnosc : 27 juni 2007 om 10:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Gouverneur
|
![]() Tot daar kan ik je volgen. Maar wanneer zo iemand onterecht ontslagen wordt moet de correcte ontslagvergoeding betaald worden. Blijkbaar is dit niet het geval.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() stakingen moeten het laatste middel zijn, mij lijkt het toch wel dat de vakbonden hier met enig recht kunnen spreken. het is niet de eerste keer dat er klachten komen, er moet iets van waar zijn hé.
langs de andere kant gaan de vakbonden hier in hun eigen voet schieten, het zou wel eens kunnen contra-productief werken, met te staken zouden ze de werkgevers wel eens sterker kunnen maken. de publieke opinie tegen jou krijgen, wilt zeggen dat je de politiek tegen jou krijgt, is dat de bedoeling? stiptheidsacties of zoiets, de reizigers wat langer laten wachten, maar wel laten vertrekken, is dat geen goed compromis?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een luchthaven platleggen, duizenden mensen gijzelen en voor miljoenen aan economische schade aanrichten om je eigen agenda door te drukken, dat noem ik idd terrorisme.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Noem bv. eens een paar mogelijkheden op om dokwerker te worden zonder in een vakbond te zijn ??? Zelfs op dat vlak discrimineren de bonden mensen die niet bij hun clubje zijn aangesloten ...
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vakbonden zullen nooit staken als er een ander alternatief is. In het geval van de luchthaven gebruiken de werkgevers volgens mij ook de "publieke opinie" om hun personeel te chanteren, wat uiteraard net is wat men de vakbonden verwijt. 99% van de sociale conflicten worden opgelost zonder stakingen. Het zijn nochtans altijd dezelfde vakbonden die rond de tafel zitten maar niet altijd dezelfde werkgevers. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |