Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

Discussietools
Oud 1 juli 2007, 21:24   #41
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boontjes Bekijk bericht
Wees gerust, met 'homogene' bevoegdheden bedoelt onze informateur 'federale' bevoegdheden - hij is immers van de MR hé, en waar staat MR het sterkst? Juist, bij de Franstalige Brusselaars (vergeet het FDF niet), bij la Belgique �* Papa én in de luxe-corridor Brussel -Wallonië (t.t.z. Waver, Lasne, enfin, het St.-Martens -Latem, of Knokke, van Wallonië: en let erop: alles waarop de CD&V gehamerd heeft ( de ministeries van Justite, van Financiën: dat zal in Waalse handen blijven, enkel nu uitsluitend bij de MR: en dat zal nog 10 keer erger zijn dan bij de PS...De VLD zal er staan naar kijken, wat broebelen en niets doen, en de CD&V zal wel iet of wat macht krijgen (trouwens het enige dat telt voor hen), maar gans hun programma, de staatshervorming op kop, op hun buik mogen schrijven - 'k zou begot in Leterme zijn schoenen niet willen staan...

P.S. Kijk ook af en toe eens naar de RTBf-> dan zal je misschien een en ander beter begrijpen...
Ik denk dat je dit héél goed gezien hebt.
Het is nu nog alleen de vraag of Leterme, na zijn (gebroken) belofte om zijn termijn in de Vlaamse regering uit te doen, bereid is om zijn geloofwaardigheid helemaal te grabbel te gooien.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 1 juli 2007 om 21:26.
Knuppel is offline  
Oud 1 juli 2007, 22:21   #42
Jo Creten
Schepen

Standaard het berekende toneelspel van de MR

Citaat:
de ministeries van Justite, van Financiën: dat zal in Waalse handen blijven, enkel nu uitsluitend bij de MR: en dat zal nog 10 keer erger zijn dan bij de PS...De VLD zal er staan naar kijken, wat broebelen en niets doen, en de CD&V zal wel iet of wat macht krijgen (trouwens het enige dat telt voor hen), maar gans hun programma, de staatshervorming op kop, op hun buik mogen schrijven - 'k zou begot in Leterme zijn schoenen niet willen staan...
Het staat me voor dat de CD&V van Leterme financiën en justistie zouden verkiezen boven het premierschap, maar echt duidelijk zijn ze daarover niet geweest. Ik kan me dus vergissen, maar CD&V zou zich meer kunnen bewijzen op die bevoegdheden dan met een vleugellamme premier. CDH mag eigenlijk al blij zijn dat ze mee mogen doen, maar hun vooringenomenheid en arrogantie maakt hen sterker dan ze zijn. Of de Vlamingen blij mogen zijn met de MR in plaats van de PS, daar twijfel ik ook sterk aan. De MR is heel lang in de schaduw van de PS kunnen blijven en het is helemaal niet duidelijk waar die partij voor staat. Wel dat het keiharde onderhandelaars zijn die ook onder de PS de touwtjes strak in handen hadden. Bij de nederlaag van de PS hebben ze elke centimeter veroverd die ze konden veroveren. En ook na de verkiezingen blijven ze handing de PS gebruiken om hun wil aan anderen op te dringen. Het stukje toneel van Didier Reynders over dat de staatshervorming niet kan zolang de PS in de Waalse regering zitten, is daar een schoolvoorbeeld van. Er waren enkele Vlaamse journalisten en hier een daar een stoere politieker die zegden dat dat toch niet kon. Maar enkele dagen later kwamen CD&V en NV-A al vertellen dat een staatshervorming voor 2009 hoe dan ook moeilijk haalbaar is, omdat zoiets zijn tijd nodig heeft.

Wat voor zever is dat nu? Ofwel is een staatshervorming nodig en dan begin je eraan. Ofwel is het niet nodig en dan zorg je intern voor beter werkende bestuursorganen.

De staatshervorming was voor CD&V en NV-A een hefboom om voldoende kiezers te lokken om in de federale regering te geraken. Eens daar aangekomen, spreken ze al heel wat anders. Binnen de CD&V gaan zelfs stemmen op om de NV-A stilaan te ontbinden en op te lossen in de grote CD&V. Dat zou de CD&V goed uitkomen in de onderhandelingen met de CDH en de MR.

En de Vlaamse regering? Die ziet er nog steeds uit als een groepje studenten dat af en toe examen moet afleggen bij de proffen van de federale regering. De heer Kris Peeters krijgt een verlenging van zijn stagecontract en moet pas over enkele jaren examen afleggen.
Jo Creten is offline  
Oud 1 juli 2007, 23:49   #43
Preuße
Minister

Preuße's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jo Creten Bekijk bericht
Ik dacht eerder aan Tijl en Nele toen ik dit schreef, minder aan de partij met de Arabische leeuw als symbool.
Een leeuw is nu al per definitie arabisch? Niet afrikaans? Hoeveel leeuwen lopen er daar zo rond in de Arabische wereld?

Voorts bent U een schaamteloze opportunist, U wil zich hier profileren met de meest waanzinnige, poplustistische uitlatingen. Vous me dégouté!

Avatar toont Friedrich-Wilhelm III König von Preussen (1770-1840).
Preuße is offline  
Oud 2 juli 2007, 10:23   #44
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wees gerust, met 'homogene' bevoegdheden bedoelt onze informateur 'federale' bevoegdheden - hij is immers van de MR hé, en waar staat MR het sterkst? Juist, bij de Franstalige Brusselaars (vergeet het FDF niet), bij la Belgique �* Papa én in de luxe-corridor Brussel -Wallonië (t.t.z. Waver, Lasne, enfin, het St.-Martens -Latem, of Knokke, van Wallonië: en let erop: alles waarop de CD&V gehamerd heeft ( de ministeries van Justite, van Financiën: dat zal in Waalse handen blijven, enkel nu uitsluitend bij de MR: en dat zal nog 10 keer erger zijn dan bij de PS...De VLD zal er staan naar kijken, wat broebelen en niets doen, en de CD&V zal wel iet of wat macht krijgen (trouwens het enige dat telt voor hen), maar gans hun programma, de staatshervorming op kop, op hun buik mogen schrijven - 'k zou begot in Leterme zijn schoenen niet willen staan...

P.S. Kijk ook af en toe eens naar de RTBf-> dan zal je misschien een en ander beter begrijpen...
Ik vind dat een goed scenario. Liever herfederaliseren dan nog meer macht aan Brussel geven. Geef alles maar in handen van de MR en de PS, dat heet verrottingsstrategie. Geen betere methode om de Vlaamse reflex te versterken. We moeten gewoon eisen dat het brussels gewest afgeschaft raakt, voor de rest mogen de franstaligen hebben wat ze willen. Over vijf jaar is dan de Vlaamse republiek met hoofdstad Brussel een zekerheid.
Pelgrim is offline  
Oud 2 juli 2007, 13:41   #45
Jo Creten
Schepen

Standaard vous me dégoutez, excusez mon anglais.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Preuße Bekijk bericht
Een leeuw is nu al per definitie arabisch? Niet afrikaans? Hoeveel leeuwen lopen er daar zo rond in de Arabische wereld?

Voorts bent U een schaamteloze opportunist, U wil zich hier profileren met de meest waanzinnige, poplustistische uitlatingen. Vous me dégouté!
De leeuw op een wapenschild is een symbool van de Arabische kalifaten.

Kijk eens op www.arabieren.be

En informeer u, vooraleer ik u degouteer.
Jo Creten is offline  
Oud 4 juli 2007, 19:52   #46
Jo Creten
Schepen

Standaard De flaminganten massaal naar de federale staat.

Pieter De Crem als federaal kamervoorzitter. Lachen.

De Vlaamse onafhankelijkheid kan je nu wel helemaal op je buik schrijven.

Meer bevoegdheden voor Vlaanderen, misschien.

Een beter Vlaanderen zal toch vooral van de Vlaamse regering moeten komen, om te beginnen met de bevoegdheden die ze nu reeds heeft. Dat zijn er niet weinig. Hopelijk doen onze regeringsleiders er iets zinvols mee.

Laatst gewijzigd door Jo Creten : 4 juli 2007 om 19:52.
Jo Creten is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be