![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#43 | ||
Europees Commissaris
|
![]() [quote=Turkje;2767717]Idem hier, maar dat betekent nog niet dat wij "bekakt Nederlands" praten thuis: ik houd het liever op "schoon Vlaams"
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#45 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Os allochtone Spoansspreker voelde ne kikmie zwoar gediscrimineerd... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik heb dat niet zelf geschreven hoor, maar ne nitwit bij de Knack. En uiteraard vind ik dat hij serieus uit zijn nek lult. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Banneling
|
![]() 'k Goa kik en bitje klappen wakikwille zulle, die allochtonen moeten moa zien dasse meezien.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Edit: Let wel, hiermee bedoel ik niet dat dit op u slaat. Laatst gewijzigd door HAMC : 2 juli 2007 om 13:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Minister-President
|
![]() ""ben je al regelmatig in wallonië geweest, eender in welke streek je komt, ook daar zullen ze met hun dialect praten, als je dan de franse taal deftig onder de knie hebt zal je ook problemen hebben om te begrijpen en u te laten begrijpen. by the way, ik schrik ervan dat walen de moeite doen om het nederlands te spreken, heb ik nog nooit meegemaakt, overal waar ik ze tegen kom kennen ze enkel de franse taal.""
Delcom : al eens gezien waar ik woon??? Laatst gewijzigd door omaplop : 2 juli 2007 om 14:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Maar alle gekheid op een stokje: volgens mij heeft De Ceulaer het fameus fout voor. Als er iemand de Vlaamse dialecten nog beheerst, zijn het wel de Vlaamse Marokkanen en Turken. De toekomst van het authentieke Antwaarps, Geinsch en Haaassels ligt bij de allochtonen. Laatst gewijzigd door Kortaf : 2 juli 2007 om 14:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Straks ga je nog beweren dat die toekomst in de Rif ligt... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Of ken jij veel Vlaamse jongeren die beter dialect spreken dan de jongeren uit die wijken? Het is vaak de enige vorm van Nederlands die ze kennen. Ik zou ernstig beginnen denken aan dialectbeschermende subsidies. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
|
![]() Overtijd was ik ergens in een VDAB, er waren daar 2 Turken tegen elkaar aan het praten in het Turks. Op het moment zelf werd ik het niet gewaar, maar die waren mij waarschijnlijk aan het diskrimineren. Als ze in een dialect bezig waren alleszins.
Of hoe werkt dat juist? |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Het gaat hem trouwens niet over het gebruik van dialect in het algemeen, maar specifiek over het gebruik van dialect in de media en als algemene omgangstaal. Ik kan de auteur daar wel voor een groot stuk in volgen. Mijn vriend is franstalig en doet al enkele jaren moeite om Nederlands te leren. Groot is zijn frustratie over het feit dat mijn familieleden uit West-Vlaanderen geen enkele moeite doen om een beetje Nederlands tegen hem te spreken, maar in plaats daarvan hun eigen dialect praten, waar ik zelf soms geen fluit van versta. Ook op de televisie hoor je veel meer dan vroeger dialecten en half-dialecten.
Laatst gewijzigd door Doki : 2 juli 2007 om 17:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Gerund door rooie overlevenden die de eigen leugens als waarheid proberen op te dringen. Perfect om een BBQ aan te steken... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#59 |
|
![]() Hoe komt ge daar nu bij? Ik ben helemaal geen racist.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
|
![]() Jawel! Gij stoute racist!