Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes... > Forummer van de week
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Forummer van de week Elke week wordt een nieuwe forummer uitgekozen als forummer van de week. Deze forummer beantwoordt dan de diverse vragen die het forumpubliek hem kan stellen.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 juli 2007, 19:19   #41
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Ik ga nu een rare vraag stellen, zouden Homo's niet meer bereiken als ze allemaal zo open zouden praten/schrijven als U, en met Uw respect naar andere mensen toe,waar ik een grenzeloze bewondering voor heb
duveltje382
Dat ligt er maar helemaal aan. Zou het Vlaams nog bestaan als de Vlamingen daar niet keihard voor hadden gevochten? Respect moet je altijd hebben vind ik, ongeacht hoe iemand denkt of doet, zolang je daar zelf maar geen problemen van ondervindt. Ik weet nu eenmaal van mezelf dat ik een grenzeloos geduld heb als het gaat om mensen te overtuigen, niet iedereen of alle politici hebben dat.

Nu over uw stelling of men meer zou bereiken met een wat diplomatiekere aanpak. Het is niet zo, dat homoseksuelen allemaal verenigd zijn, alsof ze allemaal in parades meelopen, of dat ze zich als doorgedraaide schoolmeisjes gedragen. Dat is slechts een clichébeeld, je kunt dus niet zeggen: ''Ze'' moeten geduldiger reageren, of ''ze'' moeten niet zoveel eisen. Onder de heteroseksuelen zitten natuurlijk evenveel schreeuwlelijken en blaaskaken. De drang naar rechten voor homoseksuelen is vanuit de progressieve partijen zelf gekomen vanuit het gelijkheidsbeginsel. Een goede zaak, als je het mij vraagt. Dat sommige mensen daar problemen mee hebben respecteer ik, maar ze moeten zelf niet voor problemen gaan zorgen.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2007, 20:40   #42
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Dat ligt er maar helemaal aan. Zou het Vlaams nog bestaan als de Vlamingen daar niet keihard voor hadden gevochten? Respect moet je altijd hebben vind ik, ongeacht hoe iemand denkt of doet, zolang je daar zelf maar geen problemen van ondervindt. Ik weet nu eenmaal van mezelf dat ik een grenzeloos geduld heb als het gaat om mensen te overtuigen, niet iedereen of alle politici hebben dat.

Nu over uw stelling of men meer zou bereiken met een wat diplomatiekere aanpak. Het is niet zo, dat homoseksuelen allemaal verenigd zijn, alsof ze allemaal in parades meelopen, of dat ze zich als doorgedraaide schoolmeisjes gedragen. Dat is slechts een clichébeeld, je kunt dus niet zeggen: ''Ze'' moeten geduldiger reageren, of ''ze'' moeten niet zoveel eisen. Onder de heteroseksuelen zitten natuurlijk evenveel schreeuwlelijken en blaaskaken. De drang naar rechten voor homoseksuelen is vanuit de progressieve partijen zelf gekomen vanuit het gelijkheidsbeginsel. Een goede zaak, als je het mij vraagt. Dat sommige mensen daar problemen mee hebben respecteer ik, maar ze moeten zelf niet voor problemen gaan zorgen.
Heel juist van U,dat geld ook voor hetro's hé,het is eigenlijk voor iedereen die aan een discussie deelneemt
Oud 7 juli 2007, 13:03   #43
evilbu
Perm. Vertegenwoordiger VN

evilbu's schermafbeelding

Standaard

Liberalist, in welke mate hebben jij en jouw omgeving gehoor gekregen van volgende (voor ons) belangrijke gebeurtenissen:

- de ontvoerde meisjes en de arrestatie van Dutroux (1995-1996)
- de dioxinecrisis (1999)
- de MP3moord in Brussel en de schietpartij van Hans Van Temsche in Antwerpen(2006)

Liberalist, welke coalitie zou jij na de verkiezingen voor de Tweede Kamer in 2006 zelf verkozen hebben? Is CU-CDA-PVDA volgens jou ook de beste keuze?
Oud 7 juli 2007, 13:32   #44
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilbu Bekijk bericht
Liberalist, in welke mate hebben jij en jouw omgeving gehoor gekregen van volgende (voor ons) belangrijke gebeurtenissen:

- de ontvoerde meisjes en de arrestatie van Dutroux (1995-1996)
Is hier zéér uitvoerig in het nieuws geweest. Zelfs ik, die toen nog zo jong was, ken hier nog het een en ander van. Het is dermate belangrijk geweest omdat Dutroux nog steeds mede het imago van Wallonië in Nederland bepaalt.
Citaat:
- de dioxinecrisis (1999)
Deze is mij minder bekend, hoewel ik er wel van gehoord heb. Volgens mij is er maar een of twee keer iets over in het nieuws gezegd, maar ja, dit is ook al weer acht jaar geleden, toen was ik tien.
Citaat:
- de MP3moord in Brussel en de schietpartij van Hans Van Temsche in Antwerpen(2006)
O ja, de MP3 moord. In Nederland werd dit nogal met verbijstering ontvangen. Vermoord om een MP3 speler. Natuurlijk was men ook in Nederland bang dat de reputatie van de Marokkanen in het gedrang kwam. Het bleken echter Polen te zijn geweest.
Citaat:
Liberalist, welke coalitie zou jij na de verkiezingen voor de Tweede Kamer in 2006 zelf verkozen hebben? Is CU-CDA-PVDA volgens jou ook de beste keuze?
Zeker niet. Het meest logische zou een coalitie zijn geweest met een partij die erg gegroeid is, zoals de SP. Mijn grootste bezwaar dat ik tegen deze coalitie is de deelname van de CU eraan, een extreem-conservatieve linkse partij. De betutteling was gelijk te merken. Mijn voorkeur ging ernaar uit een brede coalitie samen te stellen, met de VVD. CDA-VVD-PvdA. Immers, de VVD en het CDA hebben belangrijke hervormingen gedaan, die nu, door dit nieuwe kabinet, grotendeels tenietgedaan worden. De loonmatiging onder de ambtenaren wordt nu bijvoorbeeld breed gecompenseerd door de ambtenarensalarissen met 10% te verhogen. Als dat geen inflatie veroorzaakt.

Laatst gewijzigd door liberalist_NL : 7 juli 2007 om 13:32.
Oud 7 juli 2007, 13:54   #45
evilbu

Standaard

[quote=liberalist_NL;2776225]Is hier zéér uitvoerig in het nieuws geweest. Zelfs ik, die toen nog zo jong was, ken hier nog het een en ander van. Het is dermate belangrijk geweest omdat Dutroux nog steeds mede het imago van Wallonië in Nederland bepaalt.

Citaat:
Deze is mij minder bekend, hoewel ik er wel van gehoord heb. Volgens mij is er maar een of twee keer iets over in het nieuws gezegd, maar ja, dit is ook al weer acht jaar geleden, toen was ik tien.
Nochtans, het was een grote controverse omdat er kort nadien zowel Vlaamse als Belgische verkiezingen waren, waarna VLD zowel de Vlaamse als Belgische premier mocht leveren.

Citaat:
O ja, de MP3 moord. In Nederland werd dit nogal met verbijstering ontvangen. Vermoord om een MP3 speler. Natuurlijk was men ook in Nederland bang dat de reputatie van de Marokkanen in het gedrang kwam. Het bleken echter Polen te zijn geweest.
En de moorden in Antwerpen?

Citaat:
Zeker niet. Het meest logische zou een coalitie zijn geweest met een partij die erg gegroeid is, zoals de SP. Mijn grootste bezwaar dat ik tegen deze coalitie is de deelname van de CU eraan, een extreem-conservatieve linkse partij. De betutteling was gelijk te merken. Mijn voorkeur ging ernaar uit een brede coalitie samen te stellen, met de VVD. CDA-VVD-PvdA. Immers, de VVD en het CDA hebben belangrijke hervormingen gedaan, die nu, door dit nieuwe kabinet, grotendeels tenietgedaan worden. De loonmatiging onder de ambtenaren wordt nu bijvoorbeeld breed gecompenseerd door de ambtenarensalarissen met 10% te verhogen. Als dat geen inflatie veroorzaakt.
Hmm, een soort tripartite, met wat bij ons de klassieke drie grote partijen genoemd wordt. Wel ik weet niet of je het weet, maar bij ons zitten VLD, CD&V, SP.A noodgedwongen allemaal samen in de Vlaamse regering, en ik weet niet of je dat een succes vindt?
Oud 7 juli 2007, 14:01   #46
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nochtans, het was een grote controverse omdat er kort nadien zowel Vlaamse als Belgische verkiezingen waren, waarna VLD zowel de Vlaamse als Belgische premier mocht leveren.
Volgens mij werd die link hier niet echt gelegd.
Citaat:
En de moorden in Antwerpen?
Niet echt aandacht aan bescheedt in Nederland, zover ik me kan herinneren. In Nederland kennen wij ook onze ''bekende'' moordzaken.
Citaat:
Hmm, een soort tripartite, met wat bij ons de klassieke drie grote partijen genoemd wordt. Wel ik weet niet of je het weet, maar bij ons zitten VLD, CD&V, SP.A noodgedwongen allemaal samen in de Vlaamse regering, en ik weet niet of je dat een succes vindt?
In Vlaanderen is dat toch heel anders. Wij hebben geen cordon sanitaire. Bovendien zijn CDA, VVD en PvdA afgelopen jaren zo naar het midden gegroeid dat het grootste deel van hun opvattingen al overeenkomt. Eigenlijk, eigenlijk had de SP mee moeten dingen in de regering. Maar de SP staat economisch gezien veel te ver van het CDA af. Als je puur naar de verdeling van zetels kijkt is eigenlijk een brede formatie het gebruikelijkst. Afgelopen decennia zien we alleen steeds meer de formatie ''twee grote partijen + een klein partijtje''. Dat kleine partijtje, dat eerst D66 was en nu de ChristenUnie is, wordt dikwijls verkracht, vernederd, en verantwoordelijk gesteld voor het instand houden van een impopulaire coalitie. Of deze coalitie impopulair wordt, moet ik nog zien. Het debat over Afghanistan moet immers nog beginnen. D66 heeft alvast gelijk gekregen.
Oud 7 juli 2007, 14:16   #47
evilbu

Standaard

Citaat:
Volgens mij werd die link hier niet echt gelegd.
Jammer, Paars-groen en Paars zijn er zo een beetje het gevolg van.(als je het op een bepaalde manier wilt bekijken)

Citaat:
Niet echt aandacht aan bescheedt in Nederland, zover ik me kan herinneren. In Nederland kennen wij ook onze ''bekende'' moordzaken.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Hans_Van_Themsche
Je weet toch dat de dader familie was van een Vlaams Belanger uit de Kamer?

Citaat:
In Vlaanderen is dat toch heel anders. Wij hebben geen cordon sanitaire. Bovendien zijn CDA, VVD en PvdA afgelopen jaren zo naar het midden gegroeid dat het grootste deel van hun opvattingen al overeenkomt.
Ik zou juist durven zeggen dat de VVD rechtser is dan onze VLD?

Citaat:
Het debat over Afghanistan moet immers nog beginnen. D66 heeft alvast gelijk gekregen.
Sorry, nu volg ik niet zo goed , wat is het standpunt van D66 over Afghanistan/Uruzgan juist geweest, en wat is het nu?

Liberalist, over de staatshervorming heeft Didier Reynders reeds gezegd dat er voor de regionale verkiezingen van 2009 geen sprake van kan zijn, omdat dan die bevoegdheden juist weer in in Wallonië handen zouden komen van de PS, die daar nu de plak zwaait. Wat vind jij van die redenering? Vind je het een flauw excuus, of terecht?
Oud 7 juli 2007, 14:24   #48
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jammer, Paars-groen en Paars zijn er zo een beetje het gevolg van.(als je het op een bepaalde manier wilt bekijken)
Dat wist ik niet. Ik snap alleen niet echt hoe de VLD dan zoveel vertrouwen wint.
Citaat:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Hans_Van_Themsche
Je weet toch dat de dader familie was van een Vlaams Belanger uit de Kamer?
Ik heb inderdaad wel iets gehoord over banden met het Vlaams Belang. Maar je moet weten dat als je voldoende over Vlaanderen wil weten in Nederland, dat het Nederlandse nieuws niet volstaat.
Citaat:
Ik zou juist durven zeggen dat de VVD rechtser is dan onze VLD?
In Nederland zijn alle centrumpartijen rechtser dan hun Vlaamse equivalent. VVD rechtser dan VLD, CDA rechtser dan CD&V, D66 rechtser dan Spirit, PvdA rechtser dan SP.a.
Citaat:
Sorry, nu volg ik niet zo goed , wat is het standpunt van D66 over Afghanistan/Uruzgan juist geweest, en wat is het nu?
Men heeft altijd ons wijsgemaakt dat het een wederopbouwmissie zou zijn. D66 heeft van voor af aan al gezegd dat de missie veel te gevaarlijk was, dat er van wederopbouw niks zou komen, en dat we dus niet moesten gaan. En ja hoor, er is nog niets wederopgebouwd, er zijn doden gevallen, en het is een rasechte gevechtsmissie geworden. En nu willen ze het nog verlengen ook, met het argument dat we ons onmisbaar hebben gemaakt.
Citaat:
Liberalist, over de staatshervorming heeft Didier Reynders reeds gezegd dat er voor de regionale verkiezingen van 2009 geen sprake van kan zijn, omdat dan die bevoegdheden juist weer in in Wallonië handen zouden komen van de PS, die daar nu de plak zwaait. Wat vind jij van die redenering? Vind je het een flauw excuus, of terecht?
Los van het feit dat de MR helemaal geen staatshervorming wil, dan nog zou dit geen valide argument zijn. Dit is namelijk partijpolitiek, niet in het belang van het land. Zit de MR daar trouwens ook niet in de regering?
Oud 7 juli 2007, 14:43   #49
evilbu

Standaard

Citaat:
Ik heb inderdaad wel iets gehoord over banden met het Vlaams Belang. Maar je moet weten dat als je voldoende over Vlaanderen wil weten in Nederland, dat het Nederlandse nieuws niet volstaat.
O maar dat is hetzelfde hier hoor.
Probleem is dat natuurlijk Vlaanderen/België vooral met bizarre/minder fijne dingen in de media komt (rondcirkelende gieren, baby gestikt in hete auto, kinderverkrachter, .....). Moest ik afgaan op wat ik hier hoor in Nederland, dan zou ik denken dat het een land is waar iedereen voortdurend op zoek is naar drugs, waar kamerleden de gezichten van de ministers niet herkennen, ....

In Nederland zijn alle centrumpartijen rechtser dan hun Vlaamse equivalent. VVD rechtser dan VLD, CDA rechtser dan CD&V, D66 rechtser dan Spirit, PvdA rechtser dan SP.a.

Citaat:
Men heeft altijd ons wijsgemaakt dat het een wederopbouwmissie zou zijn. D66 heeft van voor af aan al gezegd dat de missie veel te gevaarlijk was, dat er van wederopbouw niks zou komen, en dat we dus niet moesten gaan. En ja hoor, er is nog niets wederopgebouwd, er zijn doden gevallen, en het is een rasechte gevechtsmissie geworden. En nu willen ze het nog verlengen ook, met het argument dat we ons onmisbaar hebben gemaakt.
Klopt het dat de bevolking niet echt houdt van de Nederlanders daar? (Wel, van de militaire aanwezigheid in het algemeen)

Citaat:
Los van het feit dat de MR helemaal geen staatshervorming wil, dan nog zou dit geen valide argument zijn. Dit is namelijk partijpolitiek, niet in het belang van het land. Zit de MR daar trouwens ook niet in de regering?
Wel, in zijn discours is de PS tegen het belang van Wallonië.
Nope, zowel in de Franse Gemeenschap als in Wallonië is de regering samengesteld uit PS en CDH.
http://verkiezingen2004.belgium.be/n..._tab_etop.html
In elk geval was regeren zonder de PS uitgesloten met de cijfers van 2004 in Wallonië, de PS had 34 van de 75 zetels, en FN vier, dus...
Oud 7 juli 2007, 14:48   #50
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
O maar dat is hetzelfde hier hoor.
Probleem is dat natuurlijk Vlaanderen/België vooral met bizarre/minder fijne dingen in de media komt (rondcirkelende gieren, baby gestikt in hete auto, kinderverkrachter, .....). Moest ik afgaan op wat ik hier hoor in Nederland, dan zou ik denken dat het een land is waar iedereen voortdurend op zoek is naar drugs, waar kamerleden de gezichten van de ministers niet herkennen, ....
Ja, als de Nederlandse verkiezingen zijn geweest kijk ik ook altijd wat de buitenlandse omroepen ervan brouwen. Vlaanderen is nog wel redelijk, maar in Duitsland en Frankrijk staat het gewoon in het katern ''kort nieuws''.
Citaat:
Klopt het dat de bevolking niet echt houdt van de Nederlanders daar? (Wel, van de militaire aanwezigheid in het algemeen)
In een uitzending van NOVA heb ik gehoord dat de Afghanen blij zijn met de aanwezigheid (anders ontstaat anarchie en neemt de taliban de boel weer over), maar men klaagt over een gebrek aan wederopbouw.
Citaat:
Wel, in zijn discours is de PS tegen het belang van Wallonië.
Nope, zowel in de Franse Gemeenschap als in Wallonië is de regering samengesteld uit PS en CDH.
http://verkiezingen2004.belgium.be/n..._tab_etop.html
In elk geval was regeren zonder de PS uitgesloten met de cijfers van 2004 in Wallonië, de PS had 34 van de 75 zetels, en FN vier, dus...
Dan blijft nog de vraag, als PS-CDh die verantwoordelijkheid niet aankunnen en het dus verpesten, krijgt de MR dan niet juist winst? Ik volg de redenering van Reynders echt niet, er moet een addertje onder het gras zitten.
Oud 7 juli 2007, 15:22   #51
van Maerlant

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Lijst Dedecker.
U zou 'rechts'-liberaal stemmen?
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2007, 15:24   #52
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Bekijk bericht
U zou 'rechts'-liberaal stemmen?
In Vlaanderen is een alternatief voor mijn standpunten (met name communautair en structureel) niet voorhanden. Bovendien heb ik niks tegen rechts-liberaal beleid. Het is niet omdat ik zo links ben dat ik bij D66 zit. D66 is in Nederland veel consequenter liberaal dan de VVD.
Oud 7 juli 2007, 19:24   #53
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Kunt u eens uw globale visie geven op immigratie?
(Ja dan nee, hoe, green card systeem of absolute open grenzen? Staatsgecontroleerd, quota, loterijsystemee, etc.)

Mss een grote vraag in't kleinv erstopt, maar als je daar nog 'correct' op antwoord, ga ik gewoon in elke discussie zoeken wat jij daar antwoord en het copy/pasten. :') Het zal toch hetzelfde zijn.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2007, 19:32   #54
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Kunt u eens uw globale visie geven op immigratie?
(Ja dan nee, hoe, green card systeem of absolute open grenzen? Staatsgecontroleerd, quota, loterijsystemee, etc.)

Mss een grote vraag in't kleinv erstopt, maar als je daar nog 'correct' op antwoord, ga ik gewoon in elke discussie zoeken wat jij daar antwoord en het copy/pasten. :') Het zal toch hetzelfde zijn.
Het mooiste zou zijn dat de grenzen helemaal open waren, elke regio is dan immers complementair. Maar helaas is de realiteit anders. Een manier waarop een land maximaal kan profiteren van immigratie, en het het toch beperkt wil houden, is het green-card systeem. Vanuit mijn standpunt geredeneerd is dat het beste systeem. Natuurlijk moet je altijd inburgering laten doen.

Laatst gewijzigd door liberalist_NL : 7 juli 2007 om 19:32.
Oud 7 juli 2007, 19:35   #55
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het mooiste zou zijn dat de grenzen helemaal open waren, elke regio is dan immers complementair. Maar helaas is de realiteit anders. Een manier waarop een land maximaal kan profiteren van immigratie, en het het toch beperkt wil houden, is het green-card systeem. Vanuit mijn standpunt geredeneerd is dat het beste systeem. Natuurlijk moet je altijd inburgering laten doen.
Op eigen kosten, staatskosten, gedeelde kosten of eigen kosten met terugbetaling, of?

En hoe denk je over onderwijs? Subsidies aan elke school die zichzelf zo noemt of ook kwaliteitscontroles en onderscheid?
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
Oud 7 juli 2007, 19:47   #56
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Op eigen kosten, staatskosten, gedeelde kosten of eigen kosten met terugbetaling, of?
Ik zou zeggen; Op staatskosten met terugbetaling.
Citaat:
En hoe denk je over onderwijs? Subsidies aan elke school die zichzelf zo noemt of ook kwaliteitscontroles en onderscheid?
Inderdaad kwaliteitscontroles; voldoet de school aan de minimumstandaarden? Verder, geen extra subsidies aan scholen die ''bijzonder onderwijs'' leveren, zoals christelijke scholen.
Oud 7 juli 2007, 19:51   #57
evilbu

Standaard

Liberalist, wat is uw mening over de verschillen tussen het (middelbaar) onderwijssysteem in Vlaanderen en Nederland?
Oud 7 juli 2007, 19:59   #58
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Liberalist, wat is uw mening over de verschillen tussen het (middelbaar) onderwijssysteem in Vlaanderen en Nederland?
Eigenlijk ken ik het Vlaamse systeem onvoldoende om daar een mening over te vormen. Ik geloof dat men in Vlaanderen kijkt naar de richting (praktisch, theoretisch) en in Nederland naar het niveau. Dat het Vlaamse systeem beter werkt is onbetwistbaar, in Nederland weet niemand wie wat moet doen, waaraan dingen moeten voldoen, en hoe iets georganiseerd moet worden. Het kwam bij mij voor dat de lerares Grieks maar wat aanprutste, en dat ook in de klas toegaf (wat natuurlijk heel motiverend voor ons was ). Er zijn flink wat misstanden in het Nederlandse onderwijs, en misschien moeten we juist naar Vlaanderen kijken om die op te lossen.
Oud 7 juli 2007, 20:56   #59
van Maerlant

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Jammer genoeg klinken er steeds meer stemmen om het Vlaamse onderwijs om te vormen naar het Nederlandse/Duitse.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2007, 21:02   #60
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Bekijk bericht
Jammer genoeg klinken er steeds meer stemmen om het Vlaamse onderwijs om te vormen naar het Nederlandse/Duitse.
Dat heb ik nog nooit gehoord.
Ik heb wel al gehoord (en terecht) om bepaalde componenten die in het Nederlands/Duitse 'model' (vrijheid en verantwoordelijkheid) hier ook meer te benadrukken.

(Wat nogal snel wordt gemolestreerd naar 'we moeten naar dat model'.)

En daar heb ik geen problemen mee. Zaken waar je geen knijt mee leert ('verplichte' boeken, dictees, gedichten van buiten leren, ...) daar ben je geen knijt mee.

Kennis omwille van de kennis is zeker positief. Ik behandel/analyseer liever een gedicht dan het van buiten te kennen, bijvoorbeeld.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be