![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Forummer van de week Elke week wordt een nieuwe forummer uitgekozen als forummer van de week. Deze forummer beantwoordt dan de diverse vragen die het forumpubliek hem kan stellen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu over uw stelling of men meer zou bereiken met een wat diplomatiekere aanpak. Het is niet zo, dat homoseksuelen allemaal verenigd zijn, alsof ze allemaal in parades meelopen, of dat ze zich als doorgedraaide schoolmeisjes gedragen. Dat is slechts een clichébeeld, je kunt dus niet zeggen: ''Ze'' moeten geduldiger reageren, of ''ze'' moeten niet zoveel eisen. Onder de heteroseksuelen zitten natuurlijk evenveel schreeuwlelijken en blaaskaken. De drang naar rechten voor homoseksuelen is vanuit de progressieve partijen zelf gekomen vanuit het gelijkheidsbeginsel. Een goede zaak, als je het mij vraagt. Dat sommige mensen daar problemen mee hebben respecteer ik, maar ze moeten zelf niet voor problemen gaan zorgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#43 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Liberalist, in welke mate hebben jij en jouw omgeving gehoor gekregen van volgende (voor ons) belangrijke gebeurtenissen:
- de ontvoerde meisjes en de arrestatie van Dutroux (1995-1996) - de dioxinecrisis (1999) - de MP3moord in Brussel en de schietpartij van Hans Van Temsche in Antwerpen(2006) Liberalist, welke coalitie zou jij na de verkiezingen voor de Tweede Kamer in 2006 zelf verkozen hebben? Is CU-CDA-PVDA volgens jou ook de beste keuze?
![]() |
#44 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
![]() ![]() Laatst gewijzigd door liberalist_NL : 7 juli 2007 om 13:32. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |||
|
![]() [quote=liberalist_NL;2776225]Is hier zéér uitvoerig in het nieuws geweest. Zelfs ik, die toen nog zo jong was, ken hier nog het een en ander van. Het is dermate belangrijk geweest omdat Dutroux nog steeds mede het imago van Wallonië in Nederland bepaalt.
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#46 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | ||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Je weet toch dat de dader familie was van een Vlaams Belanger uit de Kamer? Citaat:
Citaat:
![]() Liberalist, over de staatshervorming heeft Didier Reynders reeds gezegd dat er voor de regionale verkiezingen van 2009 geen sprake van kan zijn, omdat dan die bevoegdheden juist weer in in Wallonië handen zouden komen van de PS, die daar nu de plak zwaait. Wat vind jij van die redenering? Vind je het een flauw excuus, of terecht?
![]() |
![]() |
#48 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |||
|
![]() Citaat:
Probleem is dat natuurlijk Vlaanderen/België vooral met bizarre/minder fijne dingen in de media komt (rondcirkelende gieren, baby gestikt in hete auto, kinderverkrachter, .....). Moest ik afgaan op wat ik hier hoor in Nederland, dan zou ik denken dat het een land is waar iedereen voortdurend op zoek is naar drugs, waar kamerleden de gezichten van de ministers niet herkennen, .... In Nederland zijn alle centrumpartijen rechtser dan hun Vlaamse equivalent. VVD rechtser dan VLD, CDA rechtser dan CD&V, D66 rechtser dan Spirit, PvdA rechtser dan SP.a. Citaat:
Citaat:
![]() Nope, zowel in de Franse Gemeenschap als in Wallonië is de regering samengesteld uit PS en CDH. ![]() http://verkiezingen2004.belgium.be/n..._tab_etop.html In elk geval was regeren zonder de PS uitgesloten met de cijfers van 2004 in Wallonië, de PS had 34 van de 75 zetels, en FN vier, dus...
![]() |
![]() |
#50 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
|
![]() U zou 'rechts'-liberaal stemmen?
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In Vlaanderen is een alternatief voor mijn standpunten (met name communautair en structureel) niet voorhanden. Bovendien heb ik niks tegen rechts-liberaal beleid. Het is niet omdat ik zo links ben dat ik bij D66 zit. D66 is in Nederland veel consequenter liberaal dan de VVD.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kunt u eens uw globale visie geven op immigratie?
(Ja dan nee, hoe, green card systeem of absolute open grenzen? Staatsgecontroleerd, quota, loterijsystemee, etc.) Mss een grote vraag in't kleinv erstopt, maar als je daar nog 'correct' op antwoord, ga ik gewoon in elke discussie zoeken wat jij daar antwoord en het copy/pasten. :') Het zal toch hetzelfde zijn.
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door liberalist_NL : 7 juli 2007 om 19:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En hoe denk je over onderwijs? Subsidies aan elke school die zichzelf zo noemt of ook kwaliteitscontroles en onderscheid?
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
|
![]() Liberalist, wat is uw mening over de verschillen tussen het (middelbaar) onderwijssysteem in Vlaanderen en Nederland?
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
|
![]() Jammer genoeg klinken er steeds meer stemmen om het Vlaamse onderwijs om te vormen naar het Nederlandse/Duitse.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb wel al gehoord (en terecht) om bepaalde componenten die in het Nederlands/Duitse 'model' (vrijheid en verantwoordelijkheid) hier ook meer te benadrukken. (Wat nogal snel wordt gemolestreerd naar 'we moeten naar dat model'.) En daar heb ik geen problemen mee. Zaken waar je geen knijt mee leert ('verplichte' boeken, dictees, gedichten van buiten leren, ...) daar ben je geen knijt mee. Kennis omwille van de kennis is zeker positief. Ik behandel/analyseer liever een gedicht dan het van buiten te kennen, bijvoorbeeld.
![]() |
![]() |