Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 juli 2007, 15:56   #41
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Eindelijk! Oef! Het dringt door. In ieder geval: wat doen we nu met racistische homo's, die volgens deze waarheid er dan ook moeten zijn?
Ik ben blij dat het eindelijk bij jou is doorgedrongen. Ik heb nog nooit iets anders beweerd in ieder geval.

Maar wat nog steeds niet is doorgedrongen bij jou, is dat homofobie geen racisme is.

Personen die anderen aanvallen moeten daarvoor vervolgd worden. En als aan aanleiding voor die aanval racisme, homofobie of een andere discriminatie ten gronde ligt, dan zal het CGKR zich burgerlijke partij stellen.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2007, 15:57   #42
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fransV Bekijk bericht
Zijn die dan betrouwbaar?
ja
Oud 5 juli 2007, 16:00   #43
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fransV Bekijk bericht
Behandelen en seponeren als blijkt dat de dader(s) geen juiste is(zijn).
Onzin. Het seponeren van klachten heeft te maken met het niet beschikken over voldoende bewijs (een vermoeden is onvoldoende). En dat geldt evenzeer voor autochtone daders.
Oud 5 juli 2007, 16:01   #44
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Bekijk bericht
Maar het is volgens u wél een feit dat een blanke hier niet gediscrimineerd kan worden?
En waar heb ik zoiets belachelijks ooit beweerd? Kan je dat even quoten?

Citaat:
Want dat is wat allochtonenquotas willen zeggen.
Dat is helemaal niet wat allochtonenquotas willen zeggen. Dat is een compleet andere discussie.
Oud 5 juli 2007, 16:02   #45
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Hoe, het dringt door?
Ik heb Edina dit nog al weten schrijven, het zijn echter mensen als jij die constant Edina en anderen een mening toedichten.
Thanks kay-gell, maar ik vrees dat het verloren moeite is...
Oud 5 juli 2007, 16:03   #46
Boadicea

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Ik ben blij dat het eindelijk bij jou is doorgedrongen. Ik heb nog nooit iets anders beweerd in ieder geval.
No problem. Ik vermoed dat we onrechtstreeks dikwijls hetzelfde zeiden, namelijk dat racisme niet louter bij meerderheden zit.

Citaat:
Maar wat nog steeds niet is doorgedrongen bij jou, is dat homofobie geen racisme is.
Heb ik nooit beweerd. Maar het is wel hetzelfde centrum dat er voor verantwoordelijk is.

Citaat:
Personen die anderen aanvallen moeten daarvoor vervolgd worden. En als aan aanleiding voor die aanval racisme, homofobie of een andere discriminatie ten gronde ligt, dan zal het CGKR zich burgerlijke partij stellen.
Daar ben ik het volledig mee eens.
Oud 5 juli 2007, 16:04   #47
Boadicea

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard Bekijk bericht
Ik doe liever niets met homo's als het voor U eender is....
Discriminerende homofoob!
Oud 5 juli 2007, 16:05   #48
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
Dit zijn veelal homo's die trachten jonge marrokaanse jongeren te verleiden en hen geld aanbieden. De arabische cultuur staat echter boven zulke decadente principes.

De homoseksueel, die zich afgewezen voelt, begint te flippen en valt dan meestal de noord-afrikaanse jongere aan die gedwongen wordt tot zelfverdediging of moet vluchten.

Achteraf verdraaid de homoseksueel dit verhaal, uit racistische motiveringen, om zo de allochtone gemeenschap in diskrediet te brengen.

Kortom, deze thread is de sop niet waard en deze homoseksuele zouden een racismeaanklacht moeten krijgen voor hun leugens
Raven, iedereen met een greintje verstand weet ondertussen dat jij geen arabier of moslim bent, maar enkel een provocateur. Al eens overwogen om dat onnozele spelletje stop te zetten?
Oud 5 juli 2007, 16:06   #49
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect Bekijk bericht
Het CGKR gaat ook over Gelijke Kansen, remember?
Daar horen dus zelfs homo's, vrouwen en gehandicapten bij.
Vandaar dat ik schreef:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Maar dat maakt het CGKR daarom niet minder bevoegd.
Oud 5 juli 2007, 16:13   #50
ccalbergg
Provinciaal Gedeputeerde

ccalbergg's schermafbeelding

Standaard

radicale islamieten en die hard vlaams belangers hebben weer iets gemeenschappelijks : hun homohaat
ccalbergg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2007, 16:41   #51
adaveke
Schepen

adaveke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Benieuwd hoe het CGKR zou reageren mochten er klachten binnenkomen of homolastigvallende marokkanen.... dan heeft youssef natuurlijk een probleempke.
Ik mag hopen dat het CGKR in actie zou komen en de verantwoordelijken voor het gerecht zou dagen.
Het is niet omdat je deel uitmaakt van een minderheid dat je andere minderheden mag beginnen discrimineren.
Een homo mag geen racisme verspreiden en een alloctoon mag geen homofobie verspreiden. Zo klaar als een klontje.

Laatst gewijzigd door adaveke : 5 juli 2007 om 16:50.
adaveke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2007, 16:51   #52
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Discriminerende homofoob!
amai mijn gat...... LOL....
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2007, 18:19   #53
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door adaveke Bekijk bericht
Ik mag hopen dat het CGKR in actie zou komen en de verantwoordelijken voor het gerecht zou dagen.
Het is niet omdat je deel uitmaakt van een minderheid dat je andere minderheden mag beginnen discrimineren.
Een homo mag geen racisme verspreiden en een alloctoon mag geen homofobie verspreiden. Zo klaar als een klontje.
In elk geval kan een meerderheid niet voor racisme of discriminatie aanspraak maken op het Centrum volgens Jozef De Witte.

Ik denk dat hier de Derde Wet van Bart Croughs weer zal gaan gelden:

http://www.meervrijheid.nl/cgi/index...D=31682&PST=51

Citaat:
Een vierde conflict, dat al weer een aantal jaren geleden plaatsvond, was de ruzie tussen het COC en een groep moslims, die het vertikten het COC te accepteren als buren in een schoolgebouw. De homo's maakten er geen halszaak van; ze zagen in dat ze zich niet erg populair zouden maken met een ferm optreden tegen een niet-westerse tegenstander. Om hun slachtofferschap toch nog te kunnen uitleven, richtten ze hun toorn vervolgens tegen een katholieke gezagsdrager, Simonis, die voor de radio verklaarde dat hij zich kon voorstellen dat een katholieke huisbaas zijn kamer niet aan een homo wilde verhuren. In tegenstelling tot de moslims werd Simonis hard aangevallen door het COC. Daadwerkelijke discriminatie door moslims, dat kon er voor het COC nog mee door, maar vrije meningsuiting door een katholiek? Dat ging ze te ver, en ze schakelden de rechter in om Simonis de mond te snoeren
.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2007, 19:25   #54
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ccalbergg Bekijk bericht
radicale islamieten en die hard vlaams belangers hebben weer iets gemeenschappelijks : hun homohaat
Het was al langer duidelijk. Les extremes se touchent...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2007, 12:28   #55
willem1940NLD

Standaard

Vanochtend op Radio-1: het ziet er naar uit dat er slechts 1 "schuldige" plus hooguit 1 medeplichtige of medeverantwoordelijke zal worden vastgesteld ....
Daar gaan we weer.

Iedereen die ooit wel eens iets van groepsgewijze straatschennis, ruzie-zoekerij/uitlokking, van niet te grote afstand heeft zien plaatsvinden weet, dat het zeer vaak gaat om een groep van 5-8, soms nog meer, die in imponeerhouding een straat of locatie onveilig maakt en zich zó om de 1-2 hoofddaders en hun slachtoffer(s) opstelt dat er meteen een dreiging bestaat tegen voorbijgangers of omstanders die wellicht zouden willen tussenkomen.
Dit laatste wordt dan in de rechtspleging nog beloond met vrijspraak of hooguit een voorwaardelijke of verwaarloosbare bestraffing of, minstens zo vaak, vrijspraak. "Vereniging" en hiërarchie LONEN aldus.

Ik hoop dat men ooit het beleid zo zal aanpassen, dat "misdrijf in vereniging" als een zodanig verzwarende omstandigheid wordt opgevat dat een minimumstraftarief gaat gelden van daad x aantal personen, te verdelen over de groep, waarbij eventuele "hoofddaders" tot enige malen de straf kunnen krijgen die hen voor een eenmans-optreden zou worden toegerekend en de "meelopers" nooit minder dan een halve eenpersoonsstraf.
Oud 6 juli 2007, 13:48   #56
willem1940NLD

Standaard

Gezien op een Nederlandse site
http://www.laatstenieuws.nl/2007/07/...mos/#more-1039

Citaat:
OM Amsterdam bagatelliseert mishandeling homo’s

Deel dit bericht nu met anderen!

Door onze redactie Binnenland - Het Openbaar Ministerie in Amsterdam meldt zojuist dat bij de belaging van twee homoseksuele mannen afgelopen week slechts één verdachte geslagen. Een andere heeft ’slechts’ bedreigd. Niet alle jongens uit de groep van zes zijn volgens het OM gewelddadig geweest. Zo schijnt in ieder geval één jongen uit de groep geprobeerd om escalatie te voorkomen door de slaande verdachte het verdere slaan onmogelijk te maken door deze vast te houden en weg te trekken. Het lijkt erop dat het OM de gebeurtenissen willen bagatelliseren na alle commotie.
De misdaad vond plaats in de Regulierdwarsstraat zijn twee mannen belaagd. Er zijn vervolgens zes jongens aangehouden als verdachte. Uit het politieonderzoek tot nu toe blijkt dat de beide mannen vermoedelijk één klap hebben gekregen van één verdachte uit de groep van zes jongens. Een van de slachtoffers is ook door deze verdachte in het gezicht gespuugd en de beide slachtoffers zijn beledigd. Één tweede verdachte uit de groep van zes heeft zich vermoedelijk dreigend uitgelaten tegenover de mannen. De groep van zes jongens was na een avond stappen onder de invloed van alcohol.
Het, volgens het OM ‘incident’, heeft vermoedelijk plaatsgevonden omdat de slachtoffers homofiel zijn. Er zijn door de twee verdachten beledigende uitlatingen gedaan. Het onderzoek door de politie naar de mogelijke betrokkenheid van de verdachten bij andere incidenten loopt nog. Slachtoffers worden opgeroepen om aangifte te doen.
Oud 6 juli 2007, 14:54   #57
willem1940NLD

Standaard

Zijdelings misschien interessant, hoewel ik mij over "het idee" wat zorgzaam achter de oren krab:

Citaat:
Home Reinigen darkroom ongepaste werkstraf - Volkskrant vrijdag 06 juli 2007

Volkskrant
- Als het aan minister Hirsch Ballin van Justitie ligt, worden Marokkaanse belagers van homoseksuelen niet tewerkgesteld in zogenoemde darkrooms. De PVV-Kamerleden Geert Wilders en Hero Brinkman hadden hierom gevraagd na een incident met een homoseksuele man in Amsterdam. De man was eind mei van dit jaar door drie jongens, volgens mediaberichten van Marokkaanse afkomst, in het water van het Rembrandtpark gegooid. Vervolgens had hij, volgens diezelfde mediaberichten, enkele uren moeten rondzwemmen terwijl zijn belagers stokken en takken naar hem gooiden.
De PVV vroeg de minister eerder deze week of ook hij de gebeurtenissen ‘verschrikkelijk en onacceptabel’ vindt. De minister antwoordt nu dat hij een en ander ‘uiteraard onaanvaardbaar’ acht en dat alles wordt gedaan om de daders op te sporen.
Tot zover zijn de minister en de PVV het eens. Maar dan vraagt de PVV, ook wel bekend van het plan om lokhomo’s in te zetten tegen Marokkaanse ‘straatterroristen’, of de minister bereid is ‘te bevorderen dat de daders als aanvullende straf gedwongen worden een Amsterdamse darkroom schoon te maken’.
Dat is de minister niet van plan. Aard en locatie van eventuele werkstraffen worden bepaald door de reclassering, legt hij uit. Minister Hirsch Ballin: ‘De reclassering is daarbij afhankelijk van de beschikbare werkplekken. Daarbij geldt onder meer dat het werk zoveel mogelijk een publiek doel moet dienen en dat de werkzaamheden op de projectplaats zinvol en in voldoende mate aanwezig dienen te zijn.’
Oud 6 juli 2007, 15:31   #58
adaveke
Schepen

adaveke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Zijdelings misschien interessant, hoewel ik mij over "het idee" wat zorgzaam achter de oren krab:
Het lijkt me niet zo een geweldig goed idee om daders van misdrijven tegen holebi's als werkstraf darkrooms te laten kuisen, dit zou hun haat tenopzichte van holebi's wel eens kunnen versterken.
Laat ze misschien administratieve taken doen voor het COC, of gevels schilderen van roze huizen (bestaan die in nederland?), ...
adaveke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2007, 19:04   #59
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Het zou me ten zeerste verwonderen dat ik zoiets zou beweerd hebben...
Maar je hebt wel ergens geschreven dat je de groei aan allochtonen een goede evolutie vindt. Maar waarschijnlijk had je het over niet-islamitische allochtonen en in dat geval ben ik met je akkoord.
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2007, 21:31   #60
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
Maar je hebt wel ergens geschreven dat je de groei aan allochtonen een goede evolutie vindt. Maar waarschijnlijk had je het over niet-islamitische allochtonen en in dat geval ben ik met je akkoord.
Ik had het toen over allochtonen in het algemeen. Niet dat het hier ook maar iets mee te maken heeft...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382

Laatst gewijzigd door Raf : 6 juli 2007 om 21:31.
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be